Gjest SykkelJenny Skrevet 29. desember 2015 #1181 Del Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er så trist at noen ikke tør å bruke interiørting de virkelig liker bare fordi noen har sagt at de hater akkuratt den tingen. Selv har jeg f eks 3 Omaggio vaser som jeg kjøpte før de ble allemannseie som noen liker å kalle det. Hvorfor skal man begynne å hate en vase bare for at mange har den og den har blitt populær? Jeg liker fortsatt vasene mine og har de fremme og kommer til å ha det helt til jeg selv blir møkklei av de, ikke når noen andre sier jeg burde være lei de... Syns forøvrig hate er et sterkt ord om interiør, misslike er noe annet. Eller det ville jeg ikke hatt selv. Men og si at de hater stilen i andres hjem syns jeg blir i overkant frekt. De fineste hjemmene er de som har en god miks av ting eierne liker. Ikke nødvendigvis det som er mest trendig😉 Var visst tante streng som dukka opp her nå😄 Anonymkode: 7b6d3...acb Synes det var bra skrevet, jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1182 Del Skrevet 29. desember 2015 Julelysa på verandaen til naboen som kommer til å henge fram til mars. Altså, hva er egentlig "regelen" for når julelysene skal pakkes bort?? 13. dag jul? (og hvordan kan man si ifra....) Anonymkode: 3eb48...011 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 29. desember 2015 #1183 Del Skrevet 29. desember 2015 Kanskje ikke helt interiør, men de flaggstangjuletrærne er virkelig grusomme. Mangelen på snø i store deler av landet er bare med på å understreke hvor ynkelig det ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 29. desember 2015 #1184 Del Skrevet 29. desember 2015 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Julelysa på verandaen til naboen som kommer til å henge fram til mars. Altså, hva er egentlig "regelen" for når julelysene skal pakkes bort?? 13. dag jul? (og hvordan kan man si ifra....) Anonymkode: 3eb48...011 Har aldri hørt om noen regel, men det logiske er vel å pakke dem bort når man tar resten av julepynten? Eller i det minste i slutten av januar? Her i byen (Trondheim) pyntes endel trær med lys som henger til et stykke uti mars, tror jeg. Synes det er veldig koselig å se, men så ser jeg dem ikke fra huset vårt heller. Godt mulig det har mye å si! Jeg er sjeleglad for at det ikke er så mye av de lysslangene å se nå, de synes jeg ikke er fine og antakelig ikke lette å henge opp pent heller. Et år med mye frost frøs ledningene til våre utelys fast i bakken og vi fikk ikke løsnet dem før i april! Men koblet fra strømmen så de lyste ikke helt til april da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofw Skrevet 29. desember 2015 #1185 Del Skrevet 29. desember 2015 Liker ikke panelgardiner. Ubehandlet furu er heller ikke en slager hos meg. Lei fondvegger (har det selv). Skinnmøbler, turkise og lilla detaljer (duker,kubbelys osv.) ikke glad i masse grønnplanter: type vinduskarmer, pidestaller og blomsterbord fyllt med dette, heller ikke "trær og palmer" innendørs, plast eller ikke. Bortsett fra juletre, da😜 black design-ting! Stresslesser (og fotskammelen som hører til). Halvpanel/brystning. Så synes jeg varmepumper er forferdelig stygge, kan man ikke lage litt kulere design på dem? glassbord. Sånne tapet eller flisebårder. det bildet med to fingertupper som peker mot hverandre/ berører hverandre synes jeg er harry! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #1186 Del Skrevet 30. desember 2015 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er så trist at noen ikke tør å bruke interiørting de virkelig liker bare fordi noen har sagt at de hater akkuratt den tingen. Selv har jeg f eks 3 Omaggio vaser som jeg kjøpte før de ble allemannseie som noen liker å kalle det. Hvorfor skal man begynne å hate en vase bare for at mange har den og den har blitt populær? Jeg liker fortsatt vasene mine og har de fremme og kommer til å ha det helt til jeg selv blir møkklei av de, ikke når noen andre sier jeg burde være lei de... Syns forøvrig hate er et sterkt ord om interiør, misslike er noe annet. Eller det ville jeg ikke hatt selv. Men og si at de hater stilen i andres hjem syns jeg blir i overkant frekt. De fineste hjemmene er de som har en god miks av ting eierne liker. Ikke nødvendigvis det som er mest trendig😉 Var visst tante streng som dukka opp her nå😄 Anonymkode: 7b6d3...acb Denne tråden ble opprettet som en motsats til tråden Hvilke interiørdetaljer elsker du - derav ordet hater. Ikke veldig alvorlig ment, akkurat, og jeg er nok heller ikke istand til å hate interiør, altså 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chauve-Souris Skrevet 30. desember 2015 #1187 Del Skrevet 30. desember 2015 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er så trist at noen ikke tør å bruke interiørting de virkelig liker bare fordi noen har sagt at de hater akkuratt den tingen. Selv har jeg f eks 3 Omaggio vaser som jeg kjøpte før de ble allemannseie som noen liker å kalle det. Hvorfor skal man begynne å hate en vase bare for at mange har den og den har blitt populær? Jeg liker fortsatt vasene mine og har de fremme og kommer til å ha det helt til jeg selv blir møkklei av de, ikke når noen andre sier jeg burde være lei de... Syns forøvrig hate er et sterkt ord om interiør, misslike er noe annet. Eller det ville jeg ikke hatt selv. Men og si at de hater stilen i andres hjem syns jeg blir i overkant frekt. De fineste hjemmene er de som har en god miks av ting eierne liker. Ikke nødvendigvis det som er mest trendig😉 Var visst tante streng som dukka opp her nå😄 Anonymkode: 7b6d3...acb Du misforsto. Jeg sier ikke at jeg nå ikke liker vasen fordi folk sier man skal hate den, jeg sier at jeg delvis misliker vasen fordi absolutt alle plutselig skulle ha den, ikke fordi de syntes den var fin, men fordi den var in. Litt som at alle skal ha iPhone, selv om det finnes mye bedre og billige telefoner. Men jeg sier også at jeg er teit Forøvrig så begynner dette å bli ganske off topic nå. --------- Kanskje ikke helt en interiør "ting", men jeg takler ikke stuer der sofaene er satt midt i rommet, litt vanskelig å forklare, men der sofaryggen dele rommet i to på en måte. Rommet blir mye mindre og trangere, og man får en ukoselig sittegruppe som må sitte bak ryggen til de i sofaen. Veldig mange har to stoler og bord bak sofaen igjen. Ser også veldig rotete og uplanlagt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. desember 2015 #1188 Del Skrevet 30. desember 2015 Furu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #1189 Del Skrevet 30. desember 2015 17 timer siden, Sofw skrev: det bildet med to fingertupper som peker mot hverandre/ berører hverandre synes jeg er harry! Enig! Sitter imidlertid og stirrer rett på nevnte bilde. Min kjære mann var på shopping og kom hjem med det OG hvite bokstaver: L-O-V-E. Han var sååå fornøyd med seg selv. Anonymkode: f7a34...0af 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 1. januar 2016 #1190 Del Skrevet 1. januar 2016 Lyslenker. Lysende adventsstjerner i samtlige vinduer i samme (bolighus), ser ut som en institusjon/kontor. Nisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 2. januar 2016 #1191 Del Skrevet 2. januar 2016 15 timer siden, Lou Salome skrev: Lyslenker. Lysende adventsstjerner i samtlige vinduer i samme (bolighus), ser ut som en institusjon/kontor. Nisser. Rekorden hittil som jeg har sett, er 7 adventsstaker i en og samme stue. Stor stue med 7 vinduer og da må det selvsagt stå en syvarmet lysestake i hvert eneste vindu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar 2016 #1192 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) 1 time siden, Frida skrev: Rekorden hittil som jeg har sett, er 7 adventsstaker i en og samme stue. Stor stue med 7 vinduer og da må det selvsagt stå en syvarmet lysestake i hvert eneste vindu! Det blir ekstra ille fordi adventslysestaker skal ha fire lys (4 søndager i advent) - den syvarmede lysestaken er en menorah og ble brukt av jødene, den moderne versjonen har ni armer og brukes under hanukkah, som tilfeldigvis sammenfaller med den kristne adventstiden og julefeiringen. Menorahen brukes også i den ortodokse kirke, og i form av Kinara under feiringen av Kwanzaa. Men jeg tror nordmenn flest er protestanter (Har alltid stusset på dette, så måtte sjekke, ihvertfall med Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Menorah_(Temple) ) (Tenkte jeg det ikke - det er svenskene som roter til, som vanlig, og vi aper etter svenskene, som vanlig: https://sv.wikipedia.org/wiki/Adventsljusstake ) Endret 2. januar 2016 av Pringle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 2. januar 2016 #1193 Del Skrevet 2. januar 2016 3 timer siden, Pringle skrev: Det blir ekstra ille fordi adventslysestaker skal ha fire lys (4 søndager i advent) - den syvarmede lysestaken er en menorah og ble brukt av jødene, den moderne versjonen har ni armer og brukes under hanukkah, som tilfeldigvis sammenfaller med den kristne adventstiden og julefeiringen. Menorahen brukes også i den ortodokse kirke, og i form av Kinara under feiringen av Kwanzaa. Men jeg tror nordmenn flest er protestanter (Har alltid stusset på dette, så måtte sjekke, ihvertfall med Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Menorah_(Temple) ) (Tenkte jeg det ikke - det er svenskene som roter til, som vanlig, og vi aper etter svenskene, som vanlig: https://sv.wikipedia.org/wiki/Adventsljusstake ) Vel, en del av oss er ikke ikke kristne/religiøse i det hele tatt, og har adventsstake fordi det er koselig og hyggelig. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om den egentlige betydningen. Skulle jeg tenkt slik så er det mye man ikke kunne brukt av pynt for å si det på den måten. Interiørdetaljer jeg hater? Tja, jeg misliker ihvertfall funkisstil, og ren minimalisme, samt denne "nordiske stilen" som er så populær. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar 2016 #1194 Del Skrevet 2. januar 2016 38 minutter siden, SPOCA skrev: Vel, en del av oss er ikke ikke kristne/religiøse i det hele tatt, og har adventsstake fordi det er koselig og hyggelig. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om den egentlige betydningen. Skulle jeg tenkt slik så er det mye man ikke kunne brukt av pynt for å si det på den måten. Interiørdetaljer jeg hater? Tja, jeg misliker ihvertfall funkisstil, og ren minimalisme, samt denne "nordiske stilen" som er så populær. Hedning 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 2. januar 2016 #1195 Del Skrevet 2. januar 2016 4 timer siden, Frida skrev: Rekorden hittil som jeg har sett, er 7 adventsstaker i en og samme stue. Stor stue med 7 vinduer og da må det selvsagt stå en syvarmet lysestake i hvert eneste vindu! Jeg tror jeg kan toppe denne. Kjørte forbi et hus i dag, og der var det adventsstaker i hvert eneste vindu i huset. Hvert. Eneste. Vindu. Holdt på å kjøre av veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1196 Del Skrevet 2. januar 2016 Sånne bokstaver som staver HOME eller FAMILY etc. Evt. tekst som er malet på veggene: Carpe diem eller slikt. Eller at alt skal være hvitt, til nød beige. Evt. sånn hyper-moderne stil, der stoler ser ut som stumtjenere og stumtjenere ser ut som bokhyller:P Anonymkode: 9043d...c04 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 2. januar 2016 #1197 Del Skrevet 2. januar 2016 3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Jeg tror jeg kan toppe denne. Kjørte forbi et hus i dag, og der var det adventsstaker i hvert eneste vindu i huset. Hvert. Eneste. Vindu. Holdt på å kjøre av veien. Hehe, det var nok lekkert om enn trafikkfarlig. Less is more, sier nå jeg. Noe som minte meg på at vi ikke husket å sjekke det huset her i byen som har mest pynt utendørs i år, med plastnisser, reinsdyr, stjerner, snømenn og annet pynt i alle mulige og umulige farger. De pynter ikke hvert år, kanskje naboene er glade for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 2. januar 2016 #1198 Del Skrevet 2. januar 2016 25 minutter siden, Pringle skrev: Hedning Indeed! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1199 Del Skrevet 2. januar 2016 Den blomsterpotten med striper!! Jeg er så møkk lei av å se den! Virker som ALLE har den. Og på bilder på instagram av f.eks familien i sofakroken, hvorfor må det være fokus på den blomsterpotten?! Anonymkode: 59138...af8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 2. januar 2016 #1200 Del Skrevet 2. januar 2016 Den 29.12.2015 at 10.31, Chestnut skrev: Prints med random Andy Warhol quotes på veggene, noe mer upersonlig kan jeg faktisk ikke komme på akkurat nå. Såååå enig! Kjenner jeg vil spy når jeg ser de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå