Gå til innhold

Grandis på julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det kan virkelig bli bedre. Høydepunktet for meg på julaften er pinnekjøttet :)

Anonymous poster hash: 35735...405

Skjønner ikke meg på dette pinnekjøttet. En halvgammel sau man appåtil velger å miste nedi et x antall saltbøsser, hvor halvparten er bein fra ribbeina. Bare send det til hunden å la den tygge på det.

Og dagen derpå våkner du tørst og jævlig etter å ha konsumert alt det saltet.

Anonymous poster hash: 427a8...d25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Du tipper heller det enn at mange småbarnsfamilier gir det til ungene som lunsj og avledning, mens de selv lager julemiddag?

Anonymous poster hash: 8b21e...b0f

Hvem er det egentlig som gir barna grandis til lunsj? Det hadde i alle fall aldri skjedd hos meg om jeg hadde hatt barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Skjønner ikke meg på dette pinnekjøttet. En halvgammel sau man appåtil velger å miste nedi et x antall saltbøsser, hvor halvparten er bein fra ribbeina. Bare send det til hunden å la den tygge på det.

Og dagen derpå våkner du tørst og jævlig etter å ha konsumert alt det saltet.

Anonymous poster hash: 427a8...d25

Du trenger ikke å spise det om du ikke liker det :P Jeg liker ikke sau i det hele tatt, men jeg skjønner de som spiser det fordi de liker det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tipper heller det enn at mange småbarnsfamilier gir det til ungene som lunsj og avledning, mens de selv lager julemiddag?

Anonymous poster hash: 8b21e...b0f

Joda, men nå trodde jeg at tråden handlet om folk som serverer grandis til julemiddagen. Men jeje, folk får da lov til å gjøre hva de vil for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det egentlig som gir barna grandis til lunsj? Det hadde i alle fall aldri skjedd hos meg om jeg hadde hatt barn.

De hadde ikke fått godteri på julafen om den ikke falt på en lørdag heller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke meg på dette pinnekjøttet. En halvgammel sau man appåtil velger å miste nedi et x antall saltbøsser, hvor halvparten er bein fra ribbeina. Bare send det til hunden å la den tygge på det.

Og dagen derpå våkner du tørst og jævlig etter å ha konsumert alt det saltet.

Anonymous poster hash: 427a8...d25

Mestparten av mat er laget på masse rare måter. Men pinnekjøtt er jo SÅÅ godt!

Anonymous poster hash: 35735...405

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

De hadde ikke fått godteri på julafen om den ikke falt på en lørdag heller?

Gir du barna godteri til lunsj da? Om du ikke gjør det, så gir du dem da heller ikke grandis til lunsj. Det er mulig å spise skikkelig mat til lunsj, og det kan samtidig være godt. Anser ikke grandis som skikkelig mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det egentlig som gir barna grandis til lunsj? Det hadde i alle fall aldri skjedd hos meg om jeg hadde hatt barn.

Nei, det er jo en annen diskusjon. Har ikke barn selv, så vet ikke "hvem" disse folka er. Men personlig ser jeg på det som den eneste plausible forklaringen. Altså "ventemiddag". Kanskje de aldri gir det, men "skeier ut" med det som lunsj, nettopp fordi barn har en lei tendens til å like grandis.

Anonymous poster hash: 8b21e...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du barna godteri til lunsj da? Om du ikke gjør det, så gir du dem da heller ikke grandis til lunsj. Det er mulig å spise skikkelig mat til lunsj, og det kan samtidig være godt. Anser ikke grandis som skikkelig mat.

Du svarte ikke på spørsmålet da. Ikke tror jeg Grandis er spesielt mer usunt enn brødskive med ost og norske julemat er vel ikke kjent for å være spesielt sunne den heller.

Man skal være rimelig kjip forelder om man gir barna godteri i julestrømpa for så å gi dem beskjed om å ikke spise godteriet før etter middagen slik at de ikke ødelegger apetitten for lunch og middag. Så hadde jeg hatt barn så hadde de fått spise hva de ville på julaften.

Endret av Summers
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du svarte ikke på spørsmålet da. Ikke tror jeg Grandis er spesielt mer usunt enn brødskive med ost og norske julemat er vel ikke kjent for å være spesielt sunne den heller.

Man skal være rimelig kjip forelder om man gir barna godteri i julestrømpa for så å gi dem beskjed om å ikke spise godteriet før etter middagen slik at de ikke ødelegger apetitten for lunch og middag. Så hadde jeg hatt barn så hadde de fått spise hva de ville på julaften.

Jo, jeg svarte at jeg ikke hadde gitt barna godteri til lunsj. Brødskive med skinke eller ost er greit, fordi en brødskive er mye grovere enn pizza. Derfor er det også sunnere.

Jeg er vokst opp med at man ikke skal spise godteri før på kvelden og kun på lørdager, og dette er noe barna mine også kommer til å vokse opp med. Jeg fikk en del frukt i julestrømpa da jeg var liten, så det fikk jeg spise på dagen, og så fikk jeg spise godteriet på kvelden. Frukt er for meg minst like godt som godteri.

Om barna tenker at jeg er en kjip forelder fordi jeg ikke gir dem godteri hele tiden, så får det så være. Jeg har i alle fall bare fått positive ting ut av å ikke få mye godteri hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna tenker at jeg er en kjip forelder fordi jeg ikke gir dem godteri hele tiden, så får det så være.

Nei, du er kjip fordi du bruker stråmenn. Spørsmålet er godteri på julaften ikke godteri hele tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Nei, du er kjip fordi du bruker stråmenn. Spørsmålet er godteri på julaften ikke godteri hele tiden.

Jeg har jo svart deg flere ganger nå. Skal jeg gjenta meg selv en gang til kanskje? Okei, som du vil.

Grandiosa=godteri. Godteri=ikke greit før etter middag. Unntak: 17.mai. Det finnes masse godt man kan spise på julaften før middag som ikke er godteri. Man har mye frukt og dadler osv og man har gode julepålegg.

Og så bare adder jeg dette siden du ikke leste det:

Brødskive med skinke eller ost er greit, fordi en brødskive er mye grovere enn pizza. Derfor er det også sunnere.

Jeg er vokst opp med at man ikke skal spise godteri før på kvelden og kun på lørdager, og dette er noe barna mine også kommer til å vokse opp med. Jeg fikk en del frukt i julestrømpa da jeg var liten, så det fikk jeg spise på dagen, og så fikk jeg spise godteriet på kvelden. Frukt er for meg minst like godt som godteri.

Altså: Jeg fikk en del frukt i julestrømpa da jeg var liten, så det fikk jeg spise på dagen, og så fikk jeg spise godteriet på kvelden. Frukt er for meg minst like godt som godteri.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nei, du er kjip fordi du bruker stråmenn. Spørsmålet er godteri på julaften ikke godteri hele tiden.

Og btw: det er ikke en stråmann fordi jeg har ikke sagt at du har sagt at man skal gi barn godteri hele tiden. Da er jeg vel heller ikke kjip :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa smaker jo dritt, hvordan kan du kalle det GODTeri, akkurat som en søtsak :haar:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at en del av de som spiser grandiosa på julaften er mennesker som er alene og kanskje ikke har noen å feire jul sammen med. Det syns jeg er trist. Jeg skjønner også godt at folk som er helt alene og kanskje verken får pakker eller god-jul-hilsner ikke ønsker å diske opp med pinnekjøtt, ribbe osv til seg selv.

Tror det er de færreste som hadde laget det hvis de hadde hatt alternativet å lage en skikkelig julemat og spise sammen med noen andre, så det blir dumt å dømme folk. Hadde jeg følt meg ensom i jula hadde jeg sikkert laget meg noe hurtigmat bare for å få i meg mat, liksom.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke Grandiosa til vanlig en gang, så da er det vel lite tenkelig at jeg kommer til å spise det på julaften. Men om noen andre har lyst, så for all del. Jeg skal ikke tvinge ribbe og pinnekjøtt i folk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...