Gå til innhold

Grandis på julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høyh! Grandis på julaften er TRADISJON! Nytes med en kald øl! :laugh:

(Jokke)

Er du singel?

Anonymous poster hash: 35735...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forresten ganske habil på kjøkkenet så har laget en 4-5 julemiddager selv om jeg aldri har hatt noe julefeiring hos meg selv.

Mekker alltid skikkelig fór rundt juletider uansett da. Blir gjerne stekt et par ribber og litt anna stæsj i den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg så mye om hva andre gjør?

Om noen vil spise grandis på julaften, la de gjøre det.

Så får du sitte der og spise julematen din. :)

Ikke alle liker julemat, eller har noen spesielle juletradisjoner.

Eller så er kanskje grandisen deres juletradisjon. ;)

Kanskje de aldri spiser det ellers, og på julaften vil de unne seg noe godt, og det beste de kunne tenke seg er grandis, så da blir det det til middag.



Anonymous poster hash: 9ffd0...9ad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult det, men du må ha ekstra ost, medisterpølser og ketschup på. trenger minst 2 pizzaer også da en grandisen ikke metter

Jeg er tilbøyelig til å synes at meiserkaker smaker langt verre enn Grandiosa.

På julaften må jeg selvsagt følge alle tradisjoner og spise pinnekjøtt, men tar lett en Grandiosa med peperoni en gang jeg har dårlig tid. Må ha fersk mozarella oppå altså.

Men adri i julen.

Anonymous poster hash: 6110c...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at noen ting bryr jeg meg ikke om. At enkelte velger å spise grandis på julaften er en av de tingene.

:heks:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå igjen? Jaja, det blir ikke jul uten denne diskusjonen først.

Det at så mange spiser Grandiosa på julaften er feil, det er et resultat av litt vel kreativ omgang med tall fra Stabburets side. De har gjerne oppgitt at noe sånt som 200.000 gumler i seg en grandis på julaften. En 3-4% av hele befolkningen mao.

Problemet er at det tallet Stabburet kommer med ikke stemmer overens med det folk sier og gjør. Stabburet har regna det ut ved å ta antallet pizzaer som selges i hele desember og dele på antall dager i mnd for å finne gjennomsnittet. I og med at folk er stressa herfra og til helvete i førjulstiden og gjerne velger fler lettvinte løsninger enn vanligvis, så er det ikke rart at tallet er høyt.

Hvis du faktisk spør folk, så er historien en litt annen. På landsbasis utgjør grandisspiserne littegrann mer enn 0%. Det eneste stedet hvor det faktisk spises i noen merkbar grad er i Oslo med 3%. Altså rundt 18.000 personer. Hva bakgrunnen til disse menneskene er spesifiseres ikke, men det er vel ikke spesielt dristig å påstå at det neppe er vanlige, norske kjernefamilier med juletre, marsipangris og gaver verdt flerfoldige tusen under treet.

link

enda en link

Jeg kan virkelig ikke se at dette er noe å henge seg opp i uansett. Virkelig, folk får gjøre som de vil. De tradisjonene folk bryr seg om har en tendens til å bli tatt vare på. Det er vel heller ikke akkurat sånn at ribba slik den tilberedes og serveres i dag er en eldgammel juletradisjon. For ikke å snakke om at veldig mange deler av landet har byttet ut sin lokale tradisjon med ribbe eller pinnekjøtt. Men det er selvfølgelig heeelt annerledes, ikke sant?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå igjen? Jaja, det blir ikke jul uten denne diskusjonen først.

Det at så mange spiser Grandiosa på julaften er feil, det er et resultat av litt vel kreativ omgang med tall fra Stabburets side. De har gjerne oppgitt at noe sånt som 200.000 gumler i seg en grandis på julaften. En 3-4% av hele befolkningen mao.

Problemet er at det tallet Stabburet kommer med ikke stemmer overens med det folk sier og gjør. Stabburet har regna det ut ved å ta antallet pizzaer som selges i hele desember og dele på antall dager i mnd for å finne gjennomsnittet. I og med at folk er stressa herfra og til helvete i førjulstiden og gjerne velger fler lettvinte løsninger enn vanligvis, så er det ikke rart at tallet er høyt.

Hvis du faktisk spør folk, så er historien en litt annen. På landsbasis utgjør grandisspiserne littegrann mer enn 0%. Det eneste stedet hvor det faktisk spises i noen merkbar grad er i Oslo med 3%. Altså rundt 18.000 personer. Hva bakgrunnen til disse menneskene er spesifiseres ikke, men det er vel ikke spesielt dristig å påstå at det neppe er vanlige, norske kjernefamilier med juletre, marsipangris og gaver verdt flerfoldige tusen under treet.

link

enda en link

Jeg kan virkelig ikke se at dette er noe å henge seg opp i uansett. Virkelig, folk får gjøre som de vil. De tradisjonene folk bryr seg om har en tendens til å bli tatt vare på. Det er vel heller ikke akkurat sånn at ribba slik den tilberedes og serveres i dag er en eldgammel juletradisjon. For ikke å snakke om at veldig mange deler av landet har byttet ut sin lokale tradisjon med ribbe eller pinnekjøtt. Men det er selvfølgelig heeelt annerledes, ikke sant?

finnes det noen lokal tradisjon?

Anonymous poster hash: 35735...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rører ikke Grandiosa, hverken på julaften eller de resterende 363 dagene av året.

Men folk må selvsagt få spise hva de enn ønsker - selv på julaften. Om det er Grandiosa de ønsker så værsågod. Det bryr ikke meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg da lurer på hva de spiser resten av året.

Nei, det er ikke tilfelle at alle spiser usunt - i alle fall ikke for min del. Spiser ikke pizza grandiosa mer enn høyst en -to ganger i året eller hvert fjerde år (og har på fyll med oliven, sopp, tomat, løk, hvitløk, paprika m.m.

Men grandiosa er vel heller noe man finner på siden det er fokusert på i media og blitt sådan en type "klassiker", hvis man ikke skal feire jul og har en kjæreste som er enig.

Setter pris på mat laget fra bunnen av og elsker å lage mat. Har aldri servert grandiosa til gjester. Og ville ikke valgt pizza i år eller neste år, har hatt julaften med grandiosa, det var verken mer eller mindre.

edit; Har kjørt til Sverige en julaften for å kjøpe grandiosa, men det var for turen sin del og han jeg var sammen med feiret ikke jul selv om han ikke hadde åpenbare grunner til å la være, kanskje en type stille protest mot gavehysteriet, jeg har ikke analysert det.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg skulle feira julaften alene, så hadde jeg tatt Grandiosa. Fordi jeg orker ikke å lage middag til en bataljon når det bare er jeg som skal spise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skjedd en gang... måtte avlyse julekvelden pga sykdom og valgte å spare julematen til et par dager senere. Var muligens ikke grandis, men noe i samme duren. Null smaksløker og null energi, pluss stort behov for dyne på sofa gjorde frossenpizza til en ok løsning akkurat det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes grandiosa på julaften er trist.

Tja, men når man har bestemt seg for å ikke feire jul det året er det revnende likegyldig hva man spiser hvis man ellers spiser sunt. En jul holdt jeg på å pusse opp (begynte med et nytt prosjekt på selve julaften) og pizza var enkelt. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på god mat, både julaften og i hverdagene. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men når man har bestemt seg for å ikke feire jul det året er det revnende likegyldig hva man spiser hvis man ellers spiser sunt. En jul holdt jeg på å pusse opp (begynte med et nytt prosjekt på selve julaften) og pizza var enkelt. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på god mat, både julaften og i hverdagene. ;)

Neinei, grandiosa er en grei løsning om man står midt oppi oppusing, en travel hverdag o.l. Men jeg synes grandiosa er trist mat uansett om det er hverdag eller julaften..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg rører ikke Grandiosa, hverken på julaften eller de resterende 363 dagene av året.

Men folk må selvsagt få spise hva de enn ønsker - selv på julaften. Om det er Grandiosa de ønsker så værsågod. Det bryr ikke meg. :)

Hva? Det er vanligvis 365 dager (-1=364) i året?

Anonymous poster hash: 35735...405

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Det er vanligvis 365 dager (-1=364) i året?

Anonymous poster hash: 35735...405

Det var en test av matematikkunnskapene dine. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at noen faktisk tror at så mange (som det media hauser opp) spiser grandis på julaften. De fleste gr vel BARNA grandis på dagen mens de selv står å lager i stand julemiddagen. Anonymous poster hash: 8b21e...b0f [/quo

Nesten enda værre om man gir barna grandis på juleaften! Det hadde jeg aldri gitt mine barn. Spsier de ikke ribbe eller pinnekjøtt skulle de få spist tilbehøret. Har jo både poteter, surkål, gulrot, pølser osv til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pinnekjøtt og annen julemat. Men hadde jeg ikke likt det, så ville jeg kanskje gått for noe annet godt. Slik som kalkun, biff, eller noe i den duren. Synes grandis blir littt kjipt på julaften, men hver sin smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...