Gå til innhold

Linn3c sin veg til å bli mamma


Linn3c

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fekk sjølvsagt ei gedigen overrasking her i slutten av førre veke med at eg kunne byrje på eksamen allereie i byrjinga av semesteret, så det er planen min i ferien min. Skal skriva. Masse!

Men det er herleg å bestemme sjølv når ein skal stå opp!

Hadde "fri" i helga då, hadde besøk på fredag av Silvius; det var kjempekoseleg! Og på laurdag hadde eg besøk av G, det var også kjempekoseleg! :) Og resten av helga har stort sett gått med på å spela masse med mannen! :hoppe: Det er gøy, det! liv var innom ein kjempekort tur også, men spelte ikkje saman med ho, ho er visst så travel, eller metta på WoW, kanskje... Ikkje godt å vite.. Men

OOOOOOI!

No kom mannen heim og fortalde at han har ferie også! :D

Ei veke med slaraffenliv; here we come! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeoppgaver for studenter som tar samlet eksamen i P340 og P341

Oppgave 1

Gjør greie for etiske dilemma en kan bli stilt overfor i arbeidet med mennesker med særskilte behov.

Oppgave 2

Drøft normalisering som målsetting for spesialpedagogisk arbeid.

Vis gjennom eksempler hvordan normaliseringstenkning har innvirkning på opplæringssituasjonen for elever med funksjonsvansker.

Oppgave 3

Drøft empowerment-tenkning som utgangspunkt for tilrettelegging av tilbud for barn, unge eller voksne med utviklingshemming.

Oppgave 4

Gjør greie for ulike syn på atferdsvansker og drøft de konsekvenser disse syn har for de tiltak som settes i verk

Oppgave 5

Gjør greie for diagnostisering av lese- og skrivevansker og drøft hvilke konsekvenser denne må få for tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker i skolen.

Oppgave 6

Gjør greie for noen aktuelle perspektiver en rådgiver bør ha gjennomtenkt når han skal samarbeide med foreldre til funksjonshemmete barn.

Oppgave 7

Gjør greie for synspunkt i diskusjonen rundt ADHD-problematikk. Og drøft hvilke hensyn en må ta når en skal legge til rette undervisningstiltak for disse elevene.

Oppgave 8

Hvilke hensyn må en ta ved tilrettelegging av opplæringstiltak for barn, unge eller voksne med autisme for å oppnå en så høy grad av livskvalitet som mulig?

Oppgave 9

Gjør greie for viktige komponenter innenfor begrepet veiledningsdidaktisk kompetanse.

Vis hvordan aktuelle komponenter kan brukes i veiledningssituasjoner.

Dette er det eg sit og brynjer hjernen min på i dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Hjemmeoppgaver for studenter som tar samlet eksamen i P340 og P341

Oppgave 1

Gjør greie for etiske dilemma en kan bli stilt overfor i arbeidet med mennesker med særskilte behov.

Hva med dilemma om religion? Om det å være f.eks muslim kan føre til særskilte behov? I en klasse med halvparten ikke europerer, skal en da feire kristne høytider?

Oppgave 2

Drøft normalisering som målsetting for spesialpedagogisk arbeid.

Vis gjennom eksempler hvordan normaliseringstenkning har innvirkning på opplæringssituasjonen for elever med funksjonsvansker.

Kan du f.eks si noe om det er rett/galt å rette på en med dysleksi, i forhold til at det kan drepe skrivelysten og selvtilliten.

Oppgave 3

Drøft empowerment-tenkning som utgangspunkt for tilrettelegging av tilbud for barn, unge eller voksne med utviklingshemming.

Nå skal det jo være brukerstyrt i barnehagen også så er kan du sikkert finne flere eksempler. Skal en f.eks tvinge barn til noe?

Oppgave 4

Gjør greie for ulike syn på atferdsvansker og drøft de konsekvenser disse syn har for de tiltak som settes i verk

Her må du nok ut å skaffe litt ren teori!

Oppgave 5

Gjør greie for diagnostisering av lese- og skrivevansker og drøft hvilke konsekvenser denne må få for tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker i skolen.

Ikke noe særlig kunnskap om lese og skrivevansker

Oppgave 6

Gjør greie for noen aktuelle perspektiver en rådgiver bør ha gjennomtenkt når han skal samarbeide med foreldre til funksjonshemmete barn.

Hvilken type perspektiver er det snakk om da? Foreldrenes, barnas og forvaltningsorganets? Eller er det noen teoretiske perspektiver?

Oppgave 7

Gjør greie for synspunkt i diskusjonen rundt ADHD-problematikk. Og drøft hvilke hensyn en må ta når en skal legge til rette undervisningstiltak for disse elevene.

Det her kan du sikkert bedre enn meg ;)

Oppgave 8

Hvilke hensyn må en ta ved tilrettelegging av opplæringstiltak for barn, unge eller voksne med autisme for å oppnå en så høy grad av livskvalitet som mulig? Har egentlig ingen forslag her, men det finnes sikkert en del litteratur om emne.

Oppgave 9

Gjør greie for viktige komponenter innenfor begrepet veiledningsdidaktisk kompetanse. Vis hvordan aktuelle komponenter kan brukes i veiledningssituasjoner.

Først begynne med å definere og plukke fra hverandre hoved ordet, og så er du igang!

Litt tanker i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...