Saeria Skrevet 5. oktober 2005 #1081 Del Skrevet 5. oktober 2005 Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #1082 Del Skrevet 5. oktober 2005 Takk! No skal eg straks legga meg, berre skrive ut opplegget til turdagen i morgon fyrst. Natta alle saman! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2005 #1083 Del Skrevet 6. oktober 2005 Så flinke dokke er som trener!!! *imponert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #1084 Del Skrevet 6. oktober 2005 Trener var då å ta i litt. Me mosjonerar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #1085 Del Skrevet 7. oktober 2005 Trener var då å ta i litt. Me mosjonerar. ← Jaja.. ¨ Så flinke dokker er som MOSJONERAR då!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #1086 Del Skrevet 7. oktober 2005 FEEEEEEEEEEERIEEEEEEE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #1087 Del Skrevet 7. oktober 2005 Deilig med ferie!! Planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2005 #1088 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har du ferie søta? Planar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1089 Del Skrevet 10. oktober 2005 Fekk sjølvsagt ei gedigen overrasking her i slutten av førre veke med at eg kunne byrje på eksamen allereie i byrjinga av semesteret, så det er planen min i ferien min. Skal skriva. Masse! Men det er herleg å bestemme sjølv når ein skal stå opp! Hadde "fri" i helga då, hadde besøk på fredag av Silvius; det var kjempekoseleg! Og på laurdag hadde eg besøk av G, det var også kjempekoseleg! Og resten av helga har stort sett gått med på å spela masse med mannen! Det er gøy, det! liv var innom ein kjempekort tur også, men spelte ikkje saman med ho, ho er visst så travel, eller metta på WoW, kanskje... Ikkje godt å vite.. Men OOOOOOI! No kom mannen heim og fortalde at han har ferie også! :D Ei veke med slaraffenliv; here we come! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. oktober 2005 #1090 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ohh... det hørtes gøy ut.. Vår helg gikk mer på å pleie hverandre, syke er vi blitt begge to... Nyt ferien deres da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1091 Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk! og God betring til dykk begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1092 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hjemmeoppgaver for studenter som tar samlet eksamen i P340 og P341 Oppgave 1 Gjør greie for etiske dilemma en kan bli stilt overfor i arbeidet med mennesker med særskilte behov. Oppgave 2 Drøft normalisering som målsetting for spesialpedagogisk arbeid. Vis gjennom eksempler hvordan normaliseringstenkning har innvirkning på opplæringssituasjonen for elever med funksjonsvansker. Oppgave 3 Drøft empowerment-tenkning som utgangspunkt for tilrettelegging av tilbud for barn, unge eller voksne med utviklingshemming. Oppgave 4 Gjør greie for ulike syn på atferdsvansker og drøft de konsekvenser disse syn har for de tiltak som settes i verk Oppgave 5 Gjør greie for diagnostisering av lese- og skrivevansker og drøft hvilke konsekvenser denne må få for tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker i skolen. Oppgave 6 Gjør greie for noen aktuelle perspektiver en rådgiver bør ha gjennomtenkt når han skal samarbeide med foreldre til funksjonshemmete barn. Oppgave 7 Gjør greie for synspunkt i diskusjonen rundt ADHD-problematikk. Og drøft hvilke hensyn en må ta når en skal legge til rette undervisningstiltak for disse elevene. Oppgave 8 Hvilke hensyn må en ta ved tilrettelegging av opplæringstiltak for barn, unge eller voksne med autisme for å oppnå en så høy grad av livskvalitet som mulig? Oppgave 9 Gjør greie for viktige komponenter innenfor begrepet veiledningsdidaktisk kompetanse. Vis hvordan aktuelle komponenter kan brukes i veiledningssituasjoner. Dette er det eg sit og brynjer hjernen min på i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1093 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hjelp anyone!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. oktober 2005 #1094 Del Skrevet 10. oktober 2005 OI! SKjønner ikke spørsmåla engang jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1095 Del Skrevet 10. oktober 2005 Usje.. Kjenner stressknutane i nakken blir stramme berre eg tenkjer på oppgåva.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #1096 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ser film med systra mi no. Ho kom på feriebesøk. GetShorty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. oktober 2005 #1097 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har ikke så mye kunnskap å komme med. Ville bare ønske deg lykke til, og si at dette klarer du fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1098 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har heller ikke så mye å bidra med men vil få ønske deg lykke til. Dette fikser du vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. oktober 2005 #1099 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hjemmeoppgaver for studenter som tar samlet eksamen i P340 og P341 Oppgave 1 Gjør greie for etiske dilemma en kan bli stilt overfor i arbeidet med mennesker med særskilte behov. Hva med dilemma om religion? Om det å være f.eks muslim kan føre til særskilte behov? I en klasse med halvparten ikke europerer, skal en da feire kristne høytider? Oppgave 2 Drøft normalisering som målsetting for spesialpedagogisk arbeid. Vis gjennom eksempler hvordan normaliseringstenkning har innvirkning på opplæringssituasjonen for elever med funksjonsvansker. Kan du f.eks si noe om det er rett/galt å rette på en med dysleksi, i forhold til at det kan drepe skrivelysten og selvtilliten. Oppgave 3 Drøft empowerment-tenkning som utgangspunkt for tilrettelegging av tilbud for barn, unge eller voksne med utviklingshemming. Nå skal det jo være brukerstyrt i barnehagen også så er kan du sikkert finne flere eksempler. Skal en f.eks tvinge barn til noe? Oppgave 4 Gjør greie for ulike syn på atferdsvansker og drøft de konsekvenser disse syn har for de tiltak som settes i verk Her må du nok ut å skaffe litt ren teori! Oppgave 5 Gjør greie for diagnostisering av lese- og skrivevansker og drøft hvilke konsekvenser denne må få for tilrettelegging for elever med lese- og skrivevansker i skolen. Ikke noe særlig kunnskap om lese og skrivevansker Oppgave 6 Gjør greie for noen aktuelle perspektiver en rådgiver bør ha gjennomtenkt når han skal samarbeide med foreldre til funksjonshemmete barn. Hvilken type perspektiver er det snakk om da? Foreldrenes, barnas og forvaltningsorganets? Eller er det noen teoretiske perspektiver? Oppgave 7 Gjør greie for synspunkt i diskusjonen rundt ADHD-problematikk. Og drøft hvilke hensyn en må ta når en skal legge til rette undervisningstiltak for disse elevene. Det her kan du sikkert bedre enn meg Oppgave 8 Hvilke hensyn må en ta ved tilrettelegging av opplæringstiltak for barn, unge eller voksne med autisme for å oppnå en så høy grad av livskvalitet som mulig? Har egentlig ingen forslag her, men det finnes sikkert en del litteratur om emne. Oppgave 9 Gjør greie for viktige komponenter innenfor begrepet veiledningsdidaktisk kompetanse. Vis hvordan aktuelle komponenter kan brukes i veiledningssituasjoner. Først begynne med å definere og plukke fra hverandre hoved ordet, og så er du igang! ← Litt tanker i allefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #1100 Del Skrevet 11. oktober 2005 Oj, det var litt av nokon oppgåver!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg