Gå til innhold

Trekant i et forhold - Yay or Nay?


Mannen31

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Klart, enkelte tisper har en sterk eietrang. Men det er som oftest noe galt med disse. De er emosjonelt knekte.

Jeg tror du sterkt undervurderer sosialisering og kulturell påvirkning. Man er ikke syk bare fordi man er monogam. Du er jo like ille som monogami-forkjemperne i trådene om åpne forhold.

Endret av Raindrops
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweetSunshine

Klart, enkelte tisper har en sterk eietrang. Men det er som oftest noe galt med disse. De er emosjonelt knekte.

Jada, og det er bare de tispene som har en sterk eietrang og er helt syke i hode som liker monogame forhold.

:ironi:

Endret av SweetSunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, enkelte tisper har en sterk eietrang. Men det er som oftest noe galt med disse. De er emosjonelt knekte.

Eh...har egentlig veldig lyst til å være enig med deg i dette, men min erfaring er nå snarere at emosjonell skadethet og diverse issues er langt mer fremtredende hos "promiskuøse" kvinner enn hos de som ikke er det. Ikke at det er noe galt med det, jeg liker best kvinner med issues, men rett skal nå være rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du sterkt undervurderer sosialisering og kulturell påvirkning. Man er ikke syk bare fordi man er monogam. Du er jo like ille som monogami-forkjemperne i trådene om åpne forhold.

Jo. Mennesker er genetisk anlagte til å ha flere partnere. Alle primater er det. Det ligger i vår natur. Jeg sier ikke at dette betyr at vi ikke har nytte av et forhold. Bare at variasjon er i vår natur og om vi lever i forhold. Det er litt som pose og sekken. Vi vil ha begge og i de fleste tilfeller kan vi også få det. Så da tar vi det også.. Slik er det bare.

Jada, og det er bare de tispene som har en sterk eietrang og er helt syke i hode som liker monogame forhold.

:ironi:

Jepp. Det kommer av usikkerhet på seg selv. ie "er jeg ikke god nok, pen nok, etc, for patneren min", i stedet for å heller tenke i dag kan jeg få en skikkelig god orgasme med en sexy person. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig spesielt det jeg opplevde. Har fantasert mye om trekant, og vært åpen til det. Første forholdet ville ikke mannen, fordi han vil ikke ha noen andre i senga enn meg. Neste kjæreste var ei jente som var sykelig sjalu, var altså ikke en diskusjon en gang. Tredje kjæresten var helt for det, til han fant ut at jeg var bifil, og redd jeg skulle forlate han for en deilig dame.

Ok. Så menn som liker kvinner, og har sex med kjæresten og en annen kvinne er helt greit fra mannens synspunkt. Men når kjæresten også liker kvinner, er det plutselig snakk om sjalusi og at det ikke er OK? Har ingenting å si for mannen om HAN får gleden av to deilige damer, men hvis kvinnen faktisk setter like stor pris på en dame i senga er det ikke greit? Er dette vanlig blant menn? Trodde dette oftest var snakk om blant kvinner, og hvis det evt skulle vært en mannlig tredjepart og ikke kvinnelig? Jada, jada, save me pratet om at menn også er kompliserte dyr med følelser og at en ikke skal generalisere. Nå spør jeg fordi jeg er sulten på input.



Anonymous poster hash: e9f62...0af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jo. Mennesker er genetisk anlagte til å ha flere partnere. Alle primater er det. Det ligger i vår natur. Jeg sier ikke at dette betyr at vi ikke har nytte av et forhold. Bare at variasjon er i vår natur og om vi lever i forhold. Det er litt som pose og sekken. Vi vil ha begge og i de fleste tilfeller kan vi også få det. Så da tar vi det også.. Slik er det bare.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg i biologien, men jeg er uenig i din sykliggjøring av de som ikke følger denne malen din. Som sagt: Du undervurderer sosialisering og kulturell påvirkning, som aller høyeste grad overstyrer mange av de biologiske forutsetningene vi har. Slik er det bare. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, dersom det er snakk om MFM.

En kvinne som nummer tre derimot, er uaktuelt. Jeg tenner overhodet ikke på kvinner, og jeg er ikke interessert i å 'dele mannen' (i den grad man har eierskap over et annet menneske i et forhold) uten å få noe igjen selv. Gidder ikke bruke kvelden på å se på at mannen har sex med en annen dame mens jeg sitter i sofaen liksom, det får jeg ikke akkurat noen nytelse av. Om forholdet er såkalt åpent (i betydningen at man kan ha sex med andre som det passer seg, eventuelt innenfor noen rammer) så kan han gjerne ha sex med en annen kvinne eller tre for min del, men det er ikke en seanse jeg er interessert i å delta i selv. Så ego er jeg.. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SweetSunshine

Jepp. Det kommer av usikkerhet på seg selv. ie "er jeg ikke god nok, pen nok, etc, for patneren min", i stedet for å heller tenke i dag kan jeg få en skikkelig god orgasme med en sexy person. ;)

Åh?

Så da er det vel på grunn av din egen usikkerhet at du velger "styggere enn deg selv eller partner" som du så fint sier?

Dette henger ikke helt på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er greit i mitt forhold, og heldigvis er vi enige om det. Men andre får jo gjøre som de vil :)

Jeg hadde aldri klart å sett ham sammen med en annen jente, blir ganske fort sjalu ellers. Og jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med en annen mann heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekant fungerer bare hvis man kommer inn som gjesteartisten.

Enig!

I vårt forhold blir det Nay til 3kant.

Ikke så keen på å se typen harve over ei anna ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

I vårt forhold blir det Nay til 3kant.

Ikke så keen på å se typen harve over ei anna ei...

Vel, en trekant kan jo også bety paret og så en mann nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en trekant kan jo også bety paret og så en mann nr 2.

Ja, selvsagt. Men siden jeg ikke vil dele gubben, vil ikke han dele meg, så da er vi enige da, hehe.. Hadde vært enklere å vært gjesten inn i en trekant, no feelings just the fun.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvsagt. Men siden jeg ikke vil dele gubben, vil ikke han dele meg, så da er vi enige da, hehe.. Hadde vært enklere å vært gjesten inn i en trekant, no feelings just the fun.

Mitt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grapefrukt

Nei, for jeg tenner ikke på kvinner i det hele tatt så da måtte det ha vært med en mann, og siden jeg mener det er uaktuelt å ha det med en annen kvinne blir det dobbelmoralsk for meg å ville ha med med en mann. For kjæresten min sin del.

Synes det er nok å bare være to jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlivet vårt er såpass bra, så jeg ser ingen grunn til at vi skal skape potensielle problemer med å bringe en tredjepart i senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir så intenst fokusert på én ting om gangen at jeg tviler på at det kan gjennomføres uten at en av partene føler seg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så intenst fokusert på én ting om gangen at jeg tviler på at det kan gjennomføres uten at en av partene føler seg utenfor.

Bør ikke være et problem så lenge alle parter greier "ta" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nay. Tanken er sikkert fin, men de potensielle farene altfor ødeleggende for et forhold, synes jeg. De fantasiene får heller forbli nettopp det, stilt opp mot risikoen for å plutselig se kjæresten i et helt annet lys.

Det finnes liksom nok av måter å kludre til livet sitt på uten å hive seg ut i en trekant.

Som Gjest sa, det måtte nå eneste være som gjesten.. Men neh, jeg ser vel ikke helt for meg det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke være et problem så lenge alle parter greier "ta" litt.

Nei, det stemmer sikkert.

Jeg har forsåvidt aldri vært sammen med noen som kunne ha gjennomført det uten å bli sjalu, og det er ikke noe stort tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...