Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir man automatisk selvgod når man blir gift? :klo:

Jepp. På lik linje som at man automatisk blir bitter og selvmedlidende når man er singel :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du rulle inn da! Hvor har jeg skrevet at det er best for alle?

Jeg har skrevet at VI syns det er best for oss, og at VI trives med det, og derfor ikke trenger å lage noen nye tradisjoner.

Du skrev ikke det var best for alle, det sa jeg heller ikke. Men du mente at barna mine hadde det bedre med stress og kaos enn rolig kjernefamiliejul. Derfor skrev jeg at jeg provoseres av de som mener at storfamilie er så bra, fordi alt er så lettvint og greit selv om man er flere. For dere ja, ikke for meg. :)

Anonymous poster hash: c6b78...49d

Skrevet

Dette her må jo være den tåpeligste tråden ever... Det er jo som å krangle om det er best med epler eller pærer!

HI, hurra for toskete innlegg. Tenk å lage en totalt unyttig krangel over noe så hyggelig som julefeiring..

• Liker 3
Skrevet

Noen er vant til å feire jul med sine foreldre siden de var barn, ikke med besteforeldre eller tanter og onkler men kun som egen familie. Når man da etter å ha fått familie selv fortsetter å feire jul sammen med barnas besteforeldre, da har man jo i grunnen startet en ny tradisjon?

Jeg er ikke vant til å feire jul med storfamilien, kun med mine foreldre og søsken. Mine barn er vant til å feire hver jul med besteforeldrene på den ene siden og innimellom med besteforeldrene på begge sider. Da er vår tradisjon ny, en annen enn mine foreldres tradisjon.

Jeg sitter ikke med noen fasit på hva som er mest riktig julefeiring, det får bli opp til hver enkelt. Hovedsaken er at alle er fornøyde og at ingen sitter alene hvis de ikke ønsker det selv.

Anonymous poster hash: c9d97...a56
Skrevet

Nå er det jo heldigvis ikke slik at det som passer best for en famile er det samme som det som passer best for en annen. Det viktigste må være at alle feirer på den måten man selv syns er best og som en selv føler er mest jul.

Hos oss har vi også tatt et valg om at så lenge barna er små feirer vi julaften hjemme. da er det en stående invitasjon til alle besteforeldre, tanter og onkler om at de kan komme til oss. Annehvert år er vi 12 til bords med smått og stort mens de andre årene er vi alene, bare kjernefamilien. Jeg synes begge deler er like stas og det har blitt vår tradisjon.
Er forberedt på at nå som eldstemann (som har flyttet ut for mange år siden) nå etablerer sin egen familie (jeg skal bli bestemor!!!), kommer vi til å bli invitert til dem enkelte julaftner fremover, da hun også har varslet at de vil skape sine egne tradisjoner og feire jul hjemme mens barna er små.

Jeg for min del husker tilbake til barndommen da vi de første årene vekslet mellom å være hos de forskjellige besteforldrene. Jeg synes alltid det var mest stas da vi begynte å bare være hjemme, så kunne heller besteforeldrene komme til oss.

• Liker 1
Skrevet

Hele barndommen min har vi vært annenhver julaften hos mormor og farmor, med hele (den lille) familien på begge sider. Mine foreldre overtok ikke som vertskap på julaften før jeg og min mann ble gift og ville feire jul samme sted! Så nå er vi annethvert år hos mine og min manns foreldre. For oss er det det som er blitt vår juletradisjon. Jeg tror ingen av mødrene våre er klar for å gi fra seg vertinnerollen på mange år enda, og vi synes det er hyggelig å få feiret julaften med så mange som mulig fra hver familie annet hvert år:) det viktigste med juletradisjoner må vel være at alle finner noe som passer for dem, det finnes vel ingen fasit eller regler for hva som er "passende"?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg må bare innom for å si at denne tråden utviklet seg langt utenfor det jeg kunne se for meg. Her er jeg visst både selvgod, kjedelig, og hva det skulle være... Jaja jeg lever fint med det.

Kjære dere, jeg har har aldri sagt at noens julefeiring er feil. Jeg bare lurte på hvorfor så mange med egne familier vil hjem og feire jul hos foreldre, og det har jeg så absolutt fått svar på. Jeg ser selvfølgelig at for mange er dette jul. Og tradisjoner endrer seg, det skal jeg være den første til å innrømme. Men selv nå som tenåringsmor og skilt på 3. julen, så er det ikke naturlig for MEG å dra hjem til mine foreldre på julaften. ( de er forøvrig blitt skilt siden jeg fikk egne barn de også) Men jeg ber gjerne dem hjem til meg enten jeg har ungene eller ikke. Og jeg og min mor har feiret julaften sammen med min mann etter vi ble skilt, så ting trenger ikke vare A4 for å mene som jeg gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...