Gå til innhold

Menn og utenlandske kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er utenlandske kvinner fattige?

Anonymous poster hash: e9c1a...e8f

Nei. Å komme fra et fattig land ikke alltid betyr at hun er fattig.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart norske kvinner er mannevonde egentlig, når de regner med George Clooney. For han finnes det berre en av.

George Clooney er homo, så ingen kvinner får ham.

Anonymous poster hash: 259e3...9cc

Skrevet

George Clooney er homo, så ingen kvinner får ham.

Han er ikke homo, han er MIN MIN MIN MIN MIN MIN MIN :danse:

Anonymous poster hash: 98592...ca3

Skrevet

Det er ingen hemmelighet at mange kvinner her til lands har høye forhåpninger til sin mann, og dersom de ikke blir innfridd er det ingen ting i veien med å gå singel lenge. Så jeg har tenkt litt på å finne meg en utenlandsk jente, da medregnet innvandrer jenter. Er dere interessert i norske menn eller liker dere best å holde dere til deres eget folk eller folk med samme religion. F.eks. jenter fra Kina, et land i Afrika, Midtøsten, Amerika eller noe slikt. Har hørt at de som regel er mindre interessert i utseende og heller om menn kan være gode og snille partnere.

Er du virkelig seriøs? :P

Så vi innvandrerjentene har ikke forventninger til partnere våre eller misforstår jeg det du prøver å komme med?

• Liker 2
Skrevet

Så vi innvandrerjentene har ikke forventninger til partnere våre eller misforstår jeg det du prøver å komme med?

:takke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er innvandrer, men fra Europa da. Og jeg har svært høye krav til mr Bond. :sjarmor:

Vil nå si at det er mannen han er som er tiltrekningen og ikke nasjonaliteten. Jeg vurderte ikke ham fordi han var norsk, men fordi han var en bra mann, og det ser ut til å være noe som alle andre også synes.

Jeg tror ikke det er noe sjakktriks å starte et forhold med noen der en av premissene er at hun ikke skal være norsk. Du skal elske henne for den kvinnen hun er, ikke for at hun er ikke-norsk. Hadde mr Bond ymtet noe om at han begynte å like meg fordi jeg var utenlandsk, hadde han aldri hatt noe sjans. Og om du tror at du kan unngå å nevne det - det kommer til å være ganske åpenbart om du går rundt og generaliserer slik som du gjør.

Så jeg tror løsningen er ikke å importere en kone fra utlandet, men å løse angstproblemene dine som er den egentlige grunnen til problemene dine, og kommer fortsett til å være et problem selv om du skulle importere en kone fra utlandet.

Norske kvinner er svært forskjellige, utenlandske kvinner er svært forskjellige.Den eneste du kan jobbe med, er deg. Og mener absolutt ikke å være slem - angst er vanskelig å jobbe med, men det er også fullt mulig å gjøre noe med det.

Det finnes ikke noe fin kategori som heter "norske kvinner som alle tenker sånn" - det finnes faktisk ekstremt mye variasjon. Om ikke du har funnet variasjonen, kanskje det har noe å gjøre med hvor du har letet og hva slags utvalgskriterier du har brukt? Om ikke det funker å sjekke opp noen på byen fordi du er nervøs - hva om nettet (og da helst ikke sleskete nettdatingsider)? Evt, har du noen interesser du brenner for, noe sted der du kan treffe likesinnede der kontakten blir mer naturlig og ikke så påtatt sjekkete? Evt, melde deg på noe kurs der du kan bli kjent med folk over tid..?

Skrevet

Og bare for å få det sagt. Ja, jeg er utlending. Ja, jeg er fattig fordi jeg er student. Og ja, jeg er sammen med en mann av etnisk norsk bakgrunn. Nei, jeg er ingen nikkedukke, og i følge min kjæreste er jeg en veldig komplisert og krevende kvinne og det er veldig vanskelig å være med meg, og forventningene mine er like høye som Eiffeltårnet.

• Liker 1
Skrevet
Elsker han her, alle menn burde gjøre det samme. Kos dere med thai :) Anonymous poster hash: 3ef9e...5c2
Skrevet

Og bare for å få det sagt. Ja, jeg er utlending. Ja, jeg er fattig fordi jeg er student. Og ja, jeg er sammen med en mann av etnisk norsk bakgrunn. Nei, jeg er ingen nikkedukke, og i følge min kjæreste er jeg en veldig komplisert og krevende kvinne og det er veldig vanskelig å være med meg, og forventningene mine er like høye som Eiffeltårnet.

du må være stolt av å være litt av et sånn varp. men det finnes de utenlandkse jentene som ikke totalt har misforstått feminismen og hva en selvstendig dame er, så du er nok ingen representant for noe av det menn vil ha.

Anonymous poster hash: 3ef9e...5c2

• Liker 1
Skrevet (endret)

du må være stolt av å være litt av et sånn varp. men det finnes de utenlandkse jentene som ikke totalt har misforstått feminismen og hva en selvstendig dame er, så du er nok ingen representant for noe av det menn vil ha.

Anonymous poster hash: 3ef9e...5c2

Av hva jeg skriver får du det til å høres ut som om jeg er så stolt? Det er ikke lett for meg å være så vanskelig heller. Jeg jobber jo med saken.

Det gjør meg litt trist at du ikke skjønner at når jeg skriver på den måten så er ting satt litt i spissen.

Endret av Skilpadden
  • Liker 1
Skrevet

Nei, men man legger vekt på forskjellige ting. Tenker jeg på da. Alle har jo forventninger til den de vil være i lag med.

Skrevet

Jeg er innvandrer, men fra Europa da. Og jeg har svært høye krav til mr Bond. :sjarmor:

Vil nå si at det er mannen han er som er tiltrekningen og ikke nasjonaliteten. Jeg vurderte ikke ham fordi han var norsk, men fordi han var en bra mann, og det ser ut til å være noe som alle andre også synes.

Jeg tror ikke det er noe sjakktriks å starte et forhold med noen der en av premissene er at hun ikke skal være norsk. Du skal elske henne for den kvinnen hun er, ikke for at hun er ikke-norsk. Hadde mr Bond ymtet noe om at han begynte å like meg fordi jeg var utenlandsk, hadde han aldri hatt noe sjans. Og om du tror at du kan unngå å nevne det - det kommer til å være ganske åpenbart om du går rundt og generaliserer slik som du gjør.

Så jeg tror løsningen er ikke å importere en kone fra utlandet, men å løse angstproblemene dine som er den egentlige grunnen til problemene dine, og kommer fortsett til å være et problem selv om du skulle importere en kone fra utlandet.

Norske kvinner er svært forskjellige, utenlandske kvinner er svært forskjellige.Den eneste du kan jobbe med, er deg. Og mener absolutt ikke å være slem - angst er vanskelig å jobbe med, men det er også fullt mulig å gjøre noe med det.

Det finnes ikke noe fin kategori som heter "norske kvinner som alle tenker sånn" - det finnes faktisk ekstremt mye variasjon. Om ikke du har funnet variasjonen, kanskje det har noe å gjøre med hvor du har letet og hva slags utvalgskriterier du har brukt? Om ikke det funker å sjekke opp noen på byen fordi du er nervøs - hva om nettet (og da helst ikke sleskete nettdatingsider)? Evt, har du noen interesser du brenner for, noe sted der du kan treffe likesinnede der kontakten blir mer naturlig og ikke så påtatt sjekkete? Evt, melde deg på noe kurs der du kan bli kjent med folk over tid..?

Joda, du har vel rett i det.

Skrevet

Hva med damer som drar til Thailand for å finne seg thaimenn da? Norske menn vil jo ikke ha seriøse forhold så..

Ikke lett for oss damer heller Halvor.

Anonymous poster hash: 0171a...283
  • Liker 1
Skrevet

George Clooney har hatt "beards" i mange år han. Du vet kvinner som er sammen med homofile skuespillere slik at den kvinnelige fansen fortsetter å like skuespilleren. George Clooney er samboer med en mann.

Så dessverre så stiller du ikke i køen en gang. :P

Skrevet

George Clooney har hatt "beards" i mange år han. Du vet kvinner som er sammen med homofile skuespillere slik at den kvinnelige fansen fortsetter å like skuespilleren. George Clooney er samboer med en mann.

Så dessverre så stiller du ikke i køen en gang. :P

Skrevet

I dont think its too many attractive men though :) ..not being a god father/husband/ friend material is also a problem. Just dont now whats worse...appearance or mentality?? ))

worse?? HMMMM. I asked my husband (Norwegian) why he loved me, his response: I falle in love with you, whos that we have the same thoughts of life. we have meny common interest, natur, home whork, garden, fisheng. but also we wish to live a simple good life. not be millionaires

Skrevet

Må le hver gang jeg leser at nordmenn er så rike :)

Anonymous poster hash: e9c1a...e8f
Skrevet (endret)

Det kommer jo helt an på hva du ser etter hos en kvinne og hva som er dine preferanser, utover "en som vil ha meg". Kvinner er like forskjellige fra Frankrike til Russland som de er fra Norge til Thailand.

Jeg dater sjelden norske menn og identifiserer meg lite med norske kvinner så jeg har ingen fordommer mot din preferanse men jeg tror likevel du bør tenke over hva som er bakgrunnen for at du ønsker dette. Er det generelt problemer du har hatt eller er det uniformt norsk kultur? Hvis det kun er at norske kvinner er "for kravstore", så bør du nok være mer realistisk - det er flust med vanlige menn som gifter seg her. Har flere attraktive venninner i forhold med menn som hverken er billedskjønne eller rike. Så ta et ærlig blikk på hva det kan være som mangler - om du har selvtillit og personlig tyngde nok til å være interessant.

Etter å ha bodd ute mesteparten av mitt voksne liv så er min erfaring ang. ikke norske kvinner;

- Norske menn stiller godt "på papiret". De fleste kvinner vil ha en mann med utdannelse og en god, stabil jobb (uten at det gjør dem til golddiggere) og her scorer mange norske menn. En mann med en mastergrad og en middels norsk inntekt vil kunne være noe 'konge på haugen' i Øst-Europa, enkelte deler av Asia og Syd-Europa. Selv i England (utenfor London) er levestandarden såpass lav at de fleste nordmenn er rike. Og penger til side - andre nasjoner er mindre bortskjemte og ser på utdannelse som et privilegium, ikke en selvfølge. De setter mer pris på det hos seg selv og andre enn her.

- Feminismen påvirker både menn og kvinner. Norske kvinner er maskuline sett på verdensbasis og norske menn relativt feminine. De fleste kvinner jeg kjenner fra syd-Europa er ikke tiltrukket av skandinaviske menn. Selv om jeg forstår kritikken av norske kvinner må jeg si at mange norske menn har veldig mye "i kjeften" men ikke utstråler maskulinitet i form av selvsikkerhet, ambisjoner, individualisme, intelligens og eventyrlyst. Hvis du vil ha en vakker, feminin og sensuell kvinne fra Frankrike, så vil ikke 'tøffelhelt' få deg dit.

- Ikke forvent at hvem som helst vil flytte til Norge. Vil da få en kvinne HIT vil du sannsynligvis måtte ofre mye - du vil ikke få den mest attraktive og søte kvinnen du kan. Norge er et lite land, internt og noe konformt. Selv om jeg synes det er et velfungerende og vakkert land er det vel ingen hemmelighet at det på verdensbasis er noe "for de spesielt interesserte". Stereotypen ang. thaibruder er der av en grunn - det er kvinner som flytter hvor som helst for et stabilt og økonomisk trygt familieliv. En kvinne fra Roma, New York eller Wien vil være mindre villig - hun vet hva slags kulturell kapital hun gir opp, i tillegg til de sosiale båndene.

Endret av Marie90
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke si jeg har preferanse for noen som helst egentlig, utenom det selvsagte fysiske og at personen er god og vi har "kjemi". Der det fysiske er en preferanse, ikke et must. Heller et god stygg jente eller ei fin lite hyggelig jente Liker norske kvinner og vil helst være i lag med ei norsk ei, så nei Marie, dette handler ikke om å ikke like noen. Det er nok som de fleste sier, dårlige måter å oppføre seg på som er hovedårsaken til at jeg ikke finner noen. Men takk for resten av svaret, selv om jeg ikke synes menn er feminine eller at kvinner er maskuline i Norge.

Endret av Halvor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...