Gå til innhold

Depositum - hvilke rettigheter har jeg?


cathrine.94

Anbefalte innlegg

Uff, høres ikke ut som en kjekk situasjon :( Har dessverre ingen gode råd å komme med, sender deg en stor klem :hug:

Og husk samtidig på at du lærer av slike situasjoner, og at du tar med lærdommen inn i neste forhold :)

Tusen takk :icon_lol: Jeg kan i hvertfall med hjertet på hånden si at jeg har lært av dette. Bare en litt dyr lærepenge for meg som fattig student.... Blir så irritert på både han og meg selv over dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Tusen takk :icon_lol: Jeg kan i hvertfall med hjertet på hånden si at jeg har lært av dette. Bare en litt dyr lærepenge for meg som fattig student.... Blir så irritert på både han og meg selv over dette!

De dyre lærepengene er definitivt de kjedeligste :fnise: Ingen grunn til å gå rundt å være irritert/sint på seg selv, gjort er gjort ;) Bruk heller tiden på å finne en god løsning som fungerer, siden dere fortsatt har 3 måneder igjen med leiekontrakt.

(Eller jo, forresten, du har lov å være litt sint/irritert i noen dager fremover, og da skal man spise masse sjokolade :wow: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyre lærepengene er definitivt de kjedeligste :fnise: Ingen grunn til å gå rundt å være irritert/sint på seg selv, gjort er gjort ;) Bruk heller tiden på å finne en god løsning som fungerer, siden dere fortsatt har 3 måneder igjen med leiekontrakt.

(Eller jo, forresten, du har lov å være litt sint/irritert i noen dager fremover, og da skal man spise masse sjokolade :wow: )

Prøver å finne en løsning, og forhøre meg med ulike mennesker. Men kommer aldri fram til en løsning som fungerer for begge!

Haha, :fnise: har akkurat spist litt lørdagssjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen som kan flytte inn til deg en periode da? En venninne eller en slekning. Da blir det mindre trivelig for han å være der i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være en løsning:

Be utleier si dere opp med grunn at de skal bruke leiligheten selv. Så skriver du en ny kontrakt med de alene fra de tre mnd er over. Da er han ute av kontrakten. Løsningen frem til det er nok å ringe politiet og si han er aggressiv, få en "restraining order", at han ikke har lov å komme nærmere deg enn en viss avstand, da kan han bli arrestert og bytt lås.

Evt snakk med hans foreldre, de kan ha overtalelsesmakt over han.

Anonymous poster hash: f9650...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Spør han hvilken løsning HAN foretrekker, som ikke innebærer at dere er fortsatt sammen?

1) han betaler ut depositumet til deg og du flytter et annet sted, han overtar kontrakten med huseier

2) du overtar boligen, og han flytter ut

3) kontrakten sies opp og du mottar depositumet og begge står fritt til å inngå ny kontrakt med huseier (utopi, siden bare en har depositumpenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ingen som kan flytte inn til deg en periode da? En venninne eller en slekning. Da blir det mindre trivelig for han å være der i det minste.

Hehe, tror ikke at noen av mine nære vil være i nærheten av han akkurat nå dessverre. Han har gjort en del dumme ting, som har skjøvet alle vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være en løsning:

Be utleier si dere opp med grunn at de skal bruke leiligheten selv. Så skriver du en ny kontrakt med de alene fra de tre mnd er over. Da er han ute av kontrakten. Løsningen frem til det er nok å ringe politiet og si han er aggressiv, få en "restraining order", at han ikke har lov å komme nærmere deg enn en viss avstand, da kan han bli arrestert og bytt lås.

Evt snakk med hans foreldre, de kan ha overtalelsesmakt over han.

Anonymous poster hash: f9650...fb9

Har vært inne på tanken, men synes det er skremmende om politiet skal blandes inn... Har ikke råd til å ha leiligheten alene, men kan prøve å få noen andre inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han hvilken løsning HAN foretrekker, som ikke innebærer at dere er fortsatt sammen?

1) han betaler ut depositumet til deg og du flytter et annet sted, han overtar kontrakten med huseier

2) du overtar boligen, og han flytter ut

3) kontrakten sies opp og du mottar depositumet og begge står fritt til å inngå ny kontrakt med huseier (utopi, siden bare en har depositumpenger)

Må bli en av de løsningene, men problemet med nr. 3 som vi har prøvd på nå er at han nekter å flytte ut de dagene jeg er avhengig av å bo der på grunn av skolen... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Må bli en av de løsningene, men problemet med nr. 3 som vi har prøvd på nå er at han nekter å flytte ut de dagene jeg er avhengig av å bo der på grunn av skolen... :/

Alternativene inneholder ikke hans egne versjoner av dem. Du blir nødt å sette foten ned og en flyttedato for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativene inneholder ikke hans egne versjoner av dem. Du blir nødt å sette foten ned og en flyttedato for han.

Føler ikke at jeg når fram til han på noen som helst måte, men har nå fått en kompis av han til å prøve å snakke litt med han. Og etter det skal jeg nok gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...