Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som skriver "norsk" med stor forbokstav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer du virkelig på om nye rettskrivingsregler sier at man kan skrive "Norsk" midt inne i en setning? Jeg tipper du ikke lurer så veldig mye på det, men vet godt at det ikke er tillatt. Spørsmålet er hvorfor du da skrev det.

Anonymous poster hash: 6e8e5...cd6

Hva mener du forresten med at det ikke er lov å skrive "Norges"? Klart det er lov, men ord som "norgesvenn" o.l. skal skrives med liten forbokstav.

Anonymous poster hash: 6e8e5...cd6

Jeg lurte da det på grunn av alle som begår denne feilen, syns du det er så rart? Jeg skriver jo at jeg selv ikke gjør denne feilen og syns det ser feil ut, men jeg lurte på det ettersom det er så mange skriver det med stor forbokstav midt i en setning, og spørsmålet bærer litt preg av ironi også.
Er du alltid like frekk når du svarer? For meg så fremstår du som smålig og bitter og er en av de brukerne som misbruker anonymbruker-funksjonen for å være spydig. Dessuten er ikke språk og grammatiske regler noe jeg interesserer meg for og heller ikke noe jeg studerer.
Takk for alle tilbakemeldinger, dere som klarte å svare på en ordentlig måte. :)

Anonymous poster hash: f5f90...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart å skylde på bruken av engelsk.

Jeg skriver da ikke al Irak, selv om jeg ofte skriver arabisk.



Anonymous poster hash: 724c4...8d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Verste Jeg Har Sett Er Folk Som Faktisk Skriver På Den Her Måten. Fryktelig Tungt Å Lese. De Få (heldigvis!) Som Jeg Har Sett Som Har Skrevet Sånn Som Dette, Har Sagt At De Har Sett At Man I Noen Engelske Aviser Bruker Stor Forbokstav For Hvert Ord I En Setning.

Når jeg har sett sånt, har det hovedsakelig vært snakk om overskrifter. Er vel ingen som vanligvis skriver overskrifter på flere setninger eller? O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...