Gå til innhold

Frodige modeller

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg bruker også normalt small og har opplevd steder der jeg må handle large i enkelte buksemodeller, men det har vært relativt sjelden. Får ikke akkurat komplekser av det, jeg vet jeg er slank nok, blir mer oppgitt. Hadde vel vært litt annerledes dersom jeg var yngre (er bare 21 da, men godt forbi min "jeg-tror-jeg-er-så-feit-selv-om-beina-stikker-ut-både-her-og-der"periode)

Angående modellene i det nye så kan de som flere sier ikke kalles overvektige, men det var vel poenget at det skulle være vanlige, gjennomsnittlige damer og det er de til fulle. Dette er også den gruppen jeg føler blir mest forsømt i dagens motereportasjer da det tross alt er den som omfatter flest av oss. Selvfølgelig kunne det med fordel ha blitt brukt mye større modeller ikledd str. 46 og oppover, men da snakker vi igjen om klær som ikke passer til gjennomsnittskvinnen.

Påstanden om at bare sylslanke modeller selger gir meg øyeblikkelig assosiasjoner til platebransjens beskjed til Kurt Nilsen om at hans utseende ikke passet til det musikk-kjøperne vill ha- rett før han vant word idol og hele verdens befolkning. Selvfølgelig vil folket ha det folket kan kjenne seg igjen i! Og det er nettopp vanlige mennesker med naturlig utstråling og små "skjønnhetsfeil", enten det er en ekstra valk eller et digert mellomrom mellom tenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Selvfølgelig kunne det med fordel ha blitt brukt mye større modeller ikledd str. 46 og oppover, men da snakker vi igjen om klær som ikke passer til gjennomsnittskvinnen..

Str 46 er like nær gjennomsnittskvinnen som str 40 er!

Gjennomsnittet er nemlig str 42.

Dvs at str 40 og 44 er "ett hakk" unna gjennomsnittskvinnen

Str 40 og 46 er "to hakk" unna gjennomsnittskvinnen

Str 38 og 48 er tre hakk unna

Str 36 og 50 er fire hakk unna osv!

Dersom størrelsene 36-38 er "nær nok" gjennomsnittskvinnen, er altså størrelsene 48 og 50 det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selvfølgelig kunne det med fordel ha blitt brukt mye større modeller ikledd str. 46 og oppover, men da snakker vi igjen om klær som ikke passer til gjennomsnittskvinnen..

Str 46 er like nær gjennomsnittskvinnen som str 38 er!

Gjennomsnittet er nemlig str 42.

Dvs at str 40 og 44 er "ett hakk" unna gjennomsnittskvinnen

Str 38 og 46 er "to hakk" unna gjennomsnittskvinnen

Str 36 og 48 er tre hakk unna

Dersom størrelsene 38 er "nær nok" gjennomsnittskvinnen, er altså størrelsene 46 det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Reagerte bare litt på det at dere ikke likte at hun sa "småfeite", vel er det bedre å kalle noen syltynne? er ikke det litt frekt sagt også? huhu jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Reagerte bare litt på det at dere ikke likte at hun sa "småfeite"' date=' vel er det bedre å kalle noen syltynne? er ikke det litt frekt sagt også? huhu jaja.[/quote']

Det er vel litt verre å kalle de som faktisk er gjennomsnittlige for "småfeite" enn å kalle dem som er laaaangt under gjennomsnittet for syltynne?

Jeg tror en del mennesker har problemer med å forstå hvordan en gjennomsnittlig norsk kvinner ser ut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har ordene "tynn" og "feit" en ganske ulik underklang. Vi vet jo at "tynn" er noe veldig mange drømmer om å bli, mens det er ytterst få som ønsker å bli "feit".

"Tynn" er nok et ord mange kan si med en slags missunnelig undertone, "Feit" blir bare ekkelt. Skjønner?

Uansett så så er jo ikke disse modellene småfeite i det hele tatt! De har helt normale, kvinnelige kropper! Flotte sunne modeller, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte bare litt på det at dere ikke likte at hun sa "småfeite"' date=' vel er det bedre å kalle noen syltynne? er ikke det litt frekt sagt også? huhu jaja.[/quote']

jeg er en av de som reagerte, og som jeg sa så synes jeg ikke det å kalle "normale" jenter for verken småmagre eller småfeite er pent, og synes det godt kan unngås, og at man må være klar for reaksjoner dersom man allikevel velger å bruke ordene.

feit og mager er i mitt vokabular negativt ladede ord, jeg oppfatter ikke ordene feit eller mager som noe pent, og bruker det derfor ikke heller!

Hva er i utgangspunktet grunnen til at man omtaler folk som enten feite eller magre? Hva ønsker man å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Verken ordene feite eller magre er positive ord..

Men de må jo kunne brukes.. Og de må ta utgangspunkt i hva som er normalt!

Dvs at dersom en i størrelse 44 er feit, så er i størrelse 40 mager.. (se tabell lengere opp på siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ordene "tynn" og "feit" en ganske ulik underklang. Vi vet jo at "tynn" er noe veldig mange drømmer om å bli, mens det er ytterst få som ønsker å bli "feit".

"Tynn" er nok et ord mange kan si med en slags missunnelig undertone, "Feit" blir bare ekkelt. Skjønner?

Ihvertfall i denne delen av verden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat mitt point kake... jeg sa det pga den tråden noen uker siden (den med hun "kvapsete" jenta på bildet) , siden det tydligvis er greit å si stygge ting om slanke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Akkurat mitt point kake... jeg sa det pga den tråden noen uker siden (den med hun "kvapsete" jenta på bildet) ' date=' siden det tydligvis er greit å si stygge ting om slanke folk.[/quote']

Det er nøyaktig det samme å si stygge ting om slanke og tykke mennesker!!

Det dere må prøve å få inn i hodet er at det som er normalt er str 42, noe som betyr at dersom str 46 er "feit" så er str 38 "mager"!

Det er problemet.. At dere ser ut til å tro at gjennomsnittet bruker str 38 :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så så er jo ikke disse modellene småfeite i det hele tatt! De har helt normale, kvinnelige kropper! Flotte sunne modeller, synes jeg!

For en som er tynn så er det ekkelt å bli kalt tynn, skjønner?

Kanskje jeg kaller folk feite fordi jeg er misunnelig på dem da? Jeg ville heller vært feit, enn "syltynn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
For en som er tynn så er det ekkelt å bli kalt tynn' date=' skjønner?"[/quote']

Det kan jeg godt akseptere.. :)

Men jeg håper du kan akseptere at str 40 faktisk er "tynnt" dersom str 46 er "feit"... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...For en som er tynn så er det ekkelt å bli kalt tynn' date=' skjønner?....[/quote']

akkurat like ubehagelig som det for andre å bli kalt feit?

Så du mener øye for øye-tann for tann er en fin måte å leve på?

siden noen kalte tynne for tynne og det var ubehagelig, så skal tynne få lov til å kalle ikke-tynne for småfeite, bare for å ta igjen? :roll:

vær mot andre slik du ønsker andre skal være mot deg!!

Det er mitt livsmotto, men det er jaggu ikke slik at andre er mot meg som jeg er mot andre, for så lenge noen en gang har vært stygg, så er det visst greit å være ekkel mot andre igjen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det fordi jeg forgjeves prøvde å si i tidligere tråd at jeg faktisk tar meg nær av sånt selv om det ikke er sagt direkte til meg. Siden alle bare gikk imot meg da måtte jeg prøve en annen metode. Jeg blir like lei meg hver gang folk her inne snakker om syltynne ekle folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvem som bestemmer hva som er normalt? Hvorfor er 42 normalt? Godt mulig det er gjennomsnittet' date= men det betyr da ikke at det er normalt fordet.

Det er ingen som "bestemmer" hva som er normalt.. Det er noe vi kan regne/telle oss fram til.. ikke "bestemme"

Gjennomsnittet er ikke alltid det samme som det normale.. men i dette tilfellet er det nok det.. :) (argumenter gjerne i mot om du er uenig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...