Gå til innhold

Frodige modeller


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Det nye har denne gangen bademoter vist på "slanke modeller i små størrelser og på tre modeller i størrelse 40 - 44"

Supert, tenkte jeg - men når jeg titter etter på bildene blir jeg litt usikker; er virkelig disse jentene som er avbildet fyldige? De er ikke magre, jeg vil kalle dem helt "midt på treet" - men fyldig?

Jeg syntes det er flott hvis modeller som brukes til dennne type oppdrag kan bli litt mer variert enn at man kun viser frem str 36 - sunne, flotte jenter i forskjellige størrelser vil vi ha mener jeg, men modellmamma Eivor Øverebø tror ikke at slike modeller selger.

" Det er ikke så stort marked for modeller i store størrelser. Bladene skal selge, og de selger bedre med slanke modeller, sier Øvrebø."

Stemmer det? Lar vi oss lettere påvirke av reklame med syltynne modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Ja, jeg synes definitivt disse jentene var litt fyldige, noe som vel bekreftes av klesstørrelsen de bruker. Og IHVERTFALL sammenliknet med vanlige modeller. Dette var jo ingen reportasje for store damer, men for vanlige damer i normale størrelser (36-44 i reportasjen).

Flott, og håper vi ser mer av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare irritert over superslanke modeller.

Når jeg annonser der modellene bruker str 36 og er slankere enn gjennomsnittet, så tenker jeg: Dette merket er ikke noe for meg!

Hva med å variere litt? Noen tynne, noen "normale" og noen frodige.

Er enig i at disse modellene er ganske "normale".. ikke tykke i alle fall. Men det er et skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Jeg blir bare irritert over superslanke modeller.

Når jeg annonser der modellene bruker str 36 og er slankere enn gjennomsnittet, så tenker jeg: Dette merket er ikke noe for meg!

.

Enig. SÆRLIG når de eks skal vise klær "for deg med bred bak/store pupper/ kort liv/tykke lår", og modellen bare er slank og ser ut som en vanlig modell.

Kjenner en modell som skulle vise klær for deg med brede hofter i et ungdomsblad. Hun ble polstret med skumgummi på bildene, og det så helt merkelig ut. Hvorfor kunne de ikke brukt en som faktisk var naturlig bred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kjenner en modell som skulle vise klær for deg med brede hofter i et ungdomsblad. Hun ble polstret med skumgummi på bildene, og det så helt merkelig ut. Hvorfor kunne de ikke brukt en som faktisk var naturlig bred?

:roll: Merkelig!

Er helt enig - det er irriterende å lese om "buksemodeller for store størrelser" og så er ikke modellen stor i det hele tatt, hun er bare ikke radmager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet også jentene som litt runde, og de var selvfølgelig vakre representanter for sine størrelser - som jo er den størrelsen svært mange norske jenter har.

Når man er vant til å se svært slanke/tynne modeller, blir det til at man automatisk setter den størrelsen som mal for hvordan en modell i en moteserie skal se ut. Jeg vet ikke om jeg ville tenkt på dem som runde i en annen sammenheng; slik sett er de jo ganske vanlige.

Liker forøvrig enda bedre de motereportasjene i KK hvor de bruker samme modeller, men uten et ord om at det er en "stor" modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

De to norske modellene her er, om ikke runde akkurat, så ihvertfall ikke sylslanke. Den svenske jenta er ikke rund overhodet, men hun er høy og trekker vel størrelsen sin i forhold til det...

Disse jentene ser normale ut, synes jeg, og representerer vel egentlig ikke "store" damer.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modeller bør finnes i alle type størrelser. Nå for tiden ser jeg at det er bare 34 og 36 modeller, til og med folk i str 38 kan føle seg feit av å se på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å variere litt? Noen tynne, noen "normale" og noen frodige.

Fullstendig enig i det ja.

For øvrig synes jeg ikke de jentene var bare normale... de er jo mer enn normalen og heller litt småfeite etter min mening, hvertfall to av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg så en reklame for Dove et eller annet i dag. Der fokuserte de på at former er naturlig og hadde modeller med former. Ikke svære, men med litt rumpe,lår og mage. Sånn som de fleste av oss er.

Jeg ble gledelig overraska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfeite... For en fantastisk nedverdigene måte å omtale noen på... :roll:

Når det gjelder selve hovedinnlegget og spørsmålet om vi lettere lar oss påvirke av reklame med syltynne modeller, så kan jeg kun uttale meg på mine egne vegne. For meg personlig, som ikke går inn i størrelse prøvekolleksjon, ser jeg absolutt positivt på at man bruker modeller i "normale" størrelser. I og for seg er jeg vel egentlig enig med Lea og ønsker modeller i alle størrelser som reflekterer samfunnet vi lever i der det er plass til flotte jenter i alle størrelser og fasonger.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest care
Det nye har denne gangen bademoter vist på "slanke modeller i små størrelser og på tre modeller i størrelse 40 - 44"

Supert, tenkte jeg - men når jeg titter etter på bildene blir jeg litt usikker; er virkelig disse jentene som er avbildet fyldige? De er ikke magre, jeg vil kalle dem helt "midt på treet" - men fyldig?

?

Jeg reagerte på det samme som deg Mie. Kanskje jeg kan tro de ligger midt på grensen til normal. Men fyldig? Næ, det synetes jeg ikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

"Småfeite..." Ja ja...

Men; det er flott at kvinner av variert størrelse viser bademoter!

Dessuten, det så ikke ut som om disse bildene var retusjerte. For det er ihvertfall bilder av vanlige fotomodeller! Ikke en ujevnhet skal vises!

Midjen blir "skavet av" og beina strukket osv.

Vi er blitt vant til denne typen bilder, av kvinner som faktisk ikke eksisterer, og som absolutt ikke viser oss hvordan klærne vil ta seg ut på oss mer alminnelige damer. De viser oss det perfekte. Og det selger.

Synd. For skal en få se hvordan klær for store jenter tar seg ut, så må store jenter vise dem frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg må si jeg syns at disse modellene så helt fine og sunne ut jeg. Vil tro at det er sånn gjennomsnittskvinnen i Norge ser ut.

Flott av Det Nye å bruke "vanlige" damer som modeller, og ikke bare de lengste og slankeste. Tror det gjør at folk kjenner seg litt mer igjen i dem og faktisk kan sitte igjen med inntrykk av at det faktisk ikke er flaut å ha en kropp!

Håper dette ikke er et engangstilfelle!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Disse jentene ser normale ut, synes jeg, og representerer vel egentlig ikke "store" damer.... :roll:

Det var vel heller ikke meningen med reportasjen. Man skulle vel vise normale jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at når jeg ser motereportasjer med syltynne modeller så ser jeg ikke så nøye på klærne heller. Jeg får ikke noe forhold til hvordan disse klærne ville henge på min kropp - jeg veier nemlig mer enn en kleshenger i plast.

Bra initiativ fra Det Nye. Håper de fortsetter slik. Spesielt bra siden det er et blad for de unge kvinnene!!

Syntes heller ikke at dette var kvinner som var spesielt store. - Som modeller kanskje. Men ikke som kvinner.

(Å kalle dem småfeite synes jeg sier mer om deg som sa det enn om dem... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bryr meg ikke så mye om hvordan modellen ser ut jeg. Ser helst på klærne. Men jeg reagerer jo litt hvis modellen er sykelig tynn eller har fryktelig dårlig holdning.

Men jeg syns det er positivt at de de bruker modeller av forskjellige størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes heller ikke at dette var kvinner som var spesielt store. - Som modeller kanskje. Men ikke som kvinner.

(Å kalle dem småfeite synes jeg sier mer om deg som sa det enn om dem... )

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

Synes ikke disse modellene kan kalles fyldige - overhodet!

Derimot synes jeg det er bra at det blir brukt mer normale jenter som modeller, ikke bare de som glir inn i str. 36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...