Gå til innhold

Frodige modeller

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

str 40-44 er ikke feite eller store jenter, det er helt normale norske jenter!!

Synes de var helt normale disse jentene også jeg, og vil jo påstå at det er større sjans for at jeg lar meg påvirke av reklame dersom modellene ser mer slik ut, rett og slett fordi jeg da får ett litt bedre inntrykk av om klærne ser bra ut på min kropp!!

men man bør, som ei anna tidligere sa, ha både og, for norske kvinner ER alt fra små og slanke til store og rund og alt i mellom. Ett litt bredere spekter på modellene også, slik at vi kjenner oss mer igjen, virker inspirerende for meg.

moteekspertene sier at det ikke selger, at det bare er de tynne som selger, vel, det de ikke tenker på er at det nok er mange kjøpesterke kvinner som ikke lar seg inspirere av de sylslanke motemodellene, men som kanskje ville latt seg "kjøpe" dersom modellen var mer jevn med dem selv.

Har man seriøst forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Synes de ser ut som vanlige modeller jeg... :oops:
'

Det synes jeg også!!!

Jeg er dessuten en størrelse 42 selv (dvs gjennomsnittlig norsk kvinne) og jeg ser ikke så slank ut som det der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en reklame for Dove et eller annet i dag. Der fokuserte de på at former er naturlig og hadde modeller med former. Ikke svære, men med litt rumpe,lår og mage. Sånn som de fleste av oss er.

Jeg ble gledelig overraska.

Utrolig bra reklame :-) Kremen er for oppstramming, det står noe sånt som: " ikke vanskelig å stramme opp huden til syltynne supermodeller"

(fritt oversatt)

Synes det var en skikkelig treffende reklame!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke at ikke gjennomsnittlige (sånne som dette) modeller selger jeg??? Jeg lar meg jo friste mer når jeg ser at det er en halv sjans for at klærne kan passe meg også.

Det bør da være rom for både små og store modeller - resten av befolkningen fins jo i små og store størrelser :wink:

Irriterte meg over denne ukas KK.

Der skulle det være "stor stilguide" og de hadde plukket frem ei dame på ca 32 som fire ulike stylister skulle kle opp. Det var forsåvidt greit nok, men hun var høy, syltynn og hadde verdens tjukkeste og flotte hår som utgangspunkt - ergo kunne hun ha på seg alt mulig og se flott ut.

Bra for henne selvfølgelig, men jeg satt og lurte på om den gjennomsnittlige 32-åring faktisk ser sånn ut og om hun lar seg inspirere. Jeg fyller 33 til høsten og følte at jeg ikke hadde noe å hente på reportasjen. Fordi jeg hverken er høy (bare vanlig) eller syltynn (str 40) - men kanskje det ikke var meningen heller...

Noen andre som tenkte som meg? Er det bare missunnelse fra min side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smoteekspertene sier at det ikke selger, at det bare er de tynne som selger, vel, det de ikke tenker på er at det nok er mange kjøpesterke kvinner som ikke lar seg inspirere av de sylslanke motemodellene, men som kanskje ville latt seg "kjøpe" dersom modellen var mer jevn med dem selv.

Har man seriøst forsøkt?

Helt enig.. Det finnes mange kjøpesterke kvinner som opplagt ville sette pris på at klærne ble vist på en modell som var mer lik dem.

Jeg har forståelse for at prøvekolleksjoner vanligvis kommer i 36-38 .. Men det burde ikke være noe problem å endre .. OM man ønsker det.

Det er forresten ikke så mange år siden at noen plutselig "oppdaget" at de over 40-50 .. ikke bare var gamle.. men en stor kjøpesterk og interessant målgruppe... så får vi bare håpe at det samme skjer her etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Supert :-)

Så flott at de kan ha modeller i forskjellige størrelser, og ikke bare det, men modeller er ofte nærmest "perfekte" på alle måter, disse så ut som sunne alminnelige norske jenter.

(å kalle de småfeite syns jeg er litt drøyt)

Har også sett Dove reklamen, den er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Merkelig, merkelig! De hevder at modeller i str 38-44 ikke selger, men vi her på KG er da et representativt utvalg av kjøpelystne kvinner. Hvordan i all verden vet de at ikke "midt på treet vektige" kvinner selger - de har jo knapt nok prøvd den varianten?

En annen ting er at modellbildene som brukes ved bikini- og undertøysreklame er retusjerte, og vi lures til å tro at det er slik nakne ideal kropper skal se ut. Strukket litt her, forminsket litt der og perfekt hud over det hele.

Men vi ser jo ikke slik ut, gjør vi vel? Personlig for meg ikke noe problem, jeg er 32 år og har et greit forhold til min egen kropp. For purunge jenter er det negativt, spesielt for dem hadde det vært ok å se et mangfold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes heller ikke at dette var kvinner som var spesielt store. - Som modeller kanskje. Men ikke som kvinner.

Veldig enig med deg der!

.. Og veldig uenig med hun modellmammaen som påstår at kun radmagre modeller selger blader. Jeg tror de rett og slett ikke har prøvd det ut, men tenker at sånn er det jo i resten av Europa. Jeg er hvertfall mye mer fornøyd med å se olabukser og badetøy på en modell med tilnærmet lik min kroppfasong, enn en kleshenger.

Jeg vil kjøpe blader som gir meg den type informasjon og inspirasjon, og jeg vil sikkert også bli mer overbevist om å kjøpe produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært en ide å bombardere Det Nye med rosende mailer etter denne reportasjen? Slik at de forstår at leserne setter pris på det. Jeg tror faktisk dette kan være en god mulighet til å kapre flere lesere også. Siden Det Nye er det eneste (?) bladet som bruker slike modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært en ide å bombardere Det Nye med rosende mailer etter denne reportasjen? Slik at de forstår at leserne setter pris på det. Jeg tror faktisk dette kan være en god mulighet til å kapre flere lesere også. Siden Det Nye er det eneste (?) bladet som bruker slike modeller.

Enig!! Jeg fikk lyst til å sende en "ros-mail" til Det Nye etter å ha lest denne tråden. Det er mange år siden jeg sluttet å lese Det Nye -sluttet å lese "dameblader" i det hele tatt. Den "perfeksjonisme" som råder i disse bladene er jo helt til å miste pusten av. Er man ikke syltynn, har perfekt hud og råd til både personlig frisør, make-up artist og helst en stilkonsulent, så skal man i hvertfall ha en lederstilling, omgås vellykkede kjendiser eller bo i et interiørmagasin og arrangere store, perfekte vennefester med kompliserte matretter av siste mote. PUH!

Jeg synes det var FLOTT å se disse helt nydelige, og ikke minst VANLIGE jentene (les: flotte former, ikke retusjerte) vise frem bademoter. Det jeg imidlertid reagerer på er at man fokuserer så mye på at dette skal være en reportasje med store størrelser. Dette er VANLIGE jenter -i stedet for å markedsføre at de (endelig) kjører en motereportasje på STORE størrelser kunne de heller ha markedsført at de (endelig) kjørte en reportasje på VANLIGE størrelser, eller ikke markedsført dette som en størrelsesreportasje i det hele tatt.

Forøvrig leste jeg et KK hos en venninne i helga. Husker ikke hvilket nr. det var, men kanskje et par uker gammelt? Uansett var det en motereportasje der, med en modell som hadde flotte og formfulle lår. Jeg så flere ganger på reportasjen og ble så utrolig GLAD!!! Reportasjen var ikke en gang en "størrelsesreportasje", men en helt vanlig motebilde-sak hvor størrelsen på modellen ikke ble nevnt med et ord!

For første gang på veldig mange år studerte jeg bildene nærmere og fikk faktisk lyst til å sjekke ut hvilke merker disse klærne var osv. For en gangs skyld følte jeg at jeg faktisk kunne identifisere meg med modellen.

Det mest "tragiske" med dette er at jeg er en helt vanlig jente som er 164 høy og veier ca. 60 kg (veier 65 akkurat nå pga jeg har slutta å røyke nylig, men min vanlige vekt er ca. 60). Og med den vekta er jeg altså det jeg vil kalle helt vanlig. Trist at man, ved å lese disse motebladene, skal føle seg for stor til å passe inn i klærne som modellene har på når man slett ikke er overvektig, bare helt vanlig og normal.

Tror jeg tar kopi av denne teksten og sender til Det Nye og KK.

Nelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Hva de såkalte "moteekspertene" sier, om at bare slanke modeller selger, det er bare å drite i spør du meg. Disse "moteekspertene" vet vel for fan ikke hvordan vi tenker!!?

Nelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt provoserende at de bruker så tynne modeller i magasinene.

Men det som er mer provoserende er når folk ser ned på deg når du oppgir størrelsen din; jeg skrev for et par uker siden en forespørsel på en nydelig brudekjole jeg fant på internett. Ett par dager etter fikk jeg beskjed at dessverre hadde de ikke kjolen, men da jeg var str 44 måtte jeg for all del ikke bruke en kjole som er sånn og sånn...

Hvordan i huleste kunne hun vite hvordan min kropp er? Jeg blir så provosert av sånne mennesker! Det eneste jeg hadde spurt om var hvordan målene i den kjolen var i str 44. Jeg hadde ikke spurt etter en leksjon i hvilken kjole jeg burde ha. Det er det da vel opp til meg selv å bestemme synes nå jeg!?

Men det var en liten avsporing. Dette temaet er nok svært hett for alle som er over str 40, og ikke finner sin str i noen annonser. Jeg for min del ser heller to ganger på en vakker stor modellkvinne, enn en standard modellkvinne. Men det har selvsagt noe med hva denne modellen har fått tredd nedover hodet; smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterte meg over denne ukas KK.

Der skulle det være "stor stilguide" og de hadde plukket frem ei dame på ca 32 som fire ulike stylister skulle kle opp. Det var forsåvidt greit nok, men hun var høy, syltynn og hadde verdens tjukkeste og flotte hår som utgangspunkt - ergo kunne hun ha på seg alt mulig og se flott ut.

Bra for henne selvfølgelig, men jeg satt og lurte på om den gjennomsnittlige 32-åring faktisk ser sånn ut og om hun lar seg inspirere. Jeg fyller 33 til høsten og følte at jeg ikke hadde noe å hente på reportasjen. Fordi jeg hverken er høy (bare vanlig) eller syltynn (str 40) - men kanskje det ikke var meningen heller...

Noen andre som tenkte som meg? Er det bare missunnelse fra min side?

Jeg tenkte akkurat det samme. :-? Ok. Så er jeg det mange kanskje vil kalle rimelig slank, men jeg ikke noe høy, og har absolutt ikke verdens tykkeste og flotteste hår. Jeg har noe som er mer typisk for kvinner med nordisk avstamming, nemlig ganske fint hår.

Da kunne jeg identifisere meg mye mer med jentene i det nye som viste bademoter for størrelser opp til 44. De hadde litt mage, rumpe og lår. De var vanlige, normale, sunne norske kvinner. Vanlige flotte kvinner, akkurat som deg og meg! :D

Så nå skal det sendes ros-mail til Det nye! Melder meg inn i bombarderingsgjengen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg brukte ordet småfeit, men det er jo det de er, kanskje jeg heller burde sagt kraftig beinbygning da. Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jenter!

Tok meg den friheten, og sendte en mail til KK, og spurte hvorfor de brukte nettopp den modellen de gjorde i stilvalg reportasjen sin. Her er hva de svarte:

Hei, og takk for tilbakemelding!

Vi har sterkt fokus på modellene og bruker kvinner som ser sunne og friske ut. Likevel trenger vi variasjon i kroppstyper, og vi er avhenige av å bruke profesjonelle modeller som formidles av modellbyråer. Der er ikke "menyen" så variert som vi kunne ønske. Denne gangen endte vi av ymse årsaker med en som ligger i grenseland, og som enkelte oppfatter som veldig tynn. Men vi har hatt en rekke motereportasjer med mer "normale" og til dels også "frodige" modeller. Du kan blant annet glede deg til en slik variant i KK25.

Så da får vi vente og se i KK 25. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager at jeg brukte ordet småfeit, men det er jo det de er, kanskje jeg heller burde sagt kraftig beinbygning da. Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne.

Du tråkker på noen tær her da ja, mine blandt annet!!

Jeg er selv en str 42, har kraftig beinbygning, men den som hadde vært frekk nok til å kalle meg småfeit!!!!!! hadde fått en meeeeget kald skulder!! :-?

Disse jentene er i mine øyne ikke småfeite, de er normale jenter med normale kvinnelige former!!

Og selvsagt skal du få synes at disse og slike som dem er småfeite Sikka, men ja, når du sier det høyt til oss så kan du regne med å få noen av oss visstnok småfeite damer på nakken!!

Som man reder ligger man! :wink:

Hvordan hadde det følt om vi kalte alt mindre en str 40 for små-anorektiske? hadde det føltes helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tråkker på noen tær her da ja, mine blandt annet!!

Jeg er selv en str 42, har kraftig beinbygning, men den som hadde vært frekk nok til å kalle meg småfeit!!!!!! hadde fått en meeeeget kald skulder!! :-?

Disse jentene er i mine øyne ikke småfeite, de er normale jenter med normale kvinnelige former!!

Og selvsagt skal du få synes at disse og slike som dem er småfeite Sikka, men ja, når du sier det høyt til oss så kan du regne med å få noen av oss visstnok småfeite damer på nakken!!

Som man reder ligger man! :wink:

Hvordan hadde det følt om vi kalte alt mindre en str 40 for små-anorektiske? hadde det føltes helt ok?

Jeg sa det ikke direkte til deg Aline. Det er ikke noe verre om jeg kaller dem småfeite eller om dere kaller slanke modeller for syltynne / sykelig tynn / anorektiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ikke noe verre om jeg kaller dem småfeite eller om dere kaller slanke modeller for syltynne / sykelig tynn / anorektiske.

Det er latterlig å kalle disse "småfeite".. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jenter!

Tok meg den friheten, og sendte en mail til KK, og spurte hvorfor de brukte nettopp den modellen de gjorde i stilvalg reportasjen sin. Her er hva de svarte:  

Hei, og takk for tilbakemelding!

Vi har sterkt fokus på modellene og bruker kvinner som ser sunne og friske ut. Likevel trenger vi variasjon i kroppstyper, og vi er avhenige av å bruke profesjonelle modeller som formidles av modellbyråer. Der er ikke "menyen" så variert som vi kunne ønske.  Denne gangen endte vi av ymse årsaker med en som ligger i grenseland, og som enkelte oppfatter som veldig tynn. Men vi har hatt en rekke motereportasjer med mer "normale" og til dels også "frodige" modeller. Du kan blant annet glede deg til en slik variant i KK25.

Så da får vi vente og se i KK 25. :wink:

Så flott og handlekraftig av deg!

*venter spent på nummer 25*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...