Birdo Skrevet 17. juni 2014 #161 Skrevet 17. juni 2014 Hvordan fikk dere booket kirke så tidlig? Jeg prøvde å booke i dag men jeg fikk bare beskjed om å ringe tilbake i uke 40 :s Vet ikke, bare kontakta presten for å høre når det lønna seg å booke, å da spurte han om klokkeslett vi kunne tenke oss. Når jeg da svarte så sa han at da var den tiden booket Samme med lokalet Men nå bor ikke vi i noe by da 1
Purple Basil Skrevet 17. juni 2014 #162 Skrevet 17. juni 2014 Vet ikke, bare kontakta presten for å høre når det lønna seg å booke, å da spurte han om klokkeslett vi kunne tenke oss. Når jeg da svarte så sa han at da var den tiden booket Samme med lokalet Men nå bor ikke vi i noe by da Aha! Vi skal ha vielsen i Oslo, så det kan hende at det er helt andre rutiner for det her. Jeg ble litt stresset da de sa jeg ikke fikk booke, men stress hører vel med i bryllupsplanlegging
Birdo Skrevet 17. juni 2014 #163 Skrevet 17. juni 2014 Aha! Vi skal ha vielsen i Oslo, så det kan hende at det er helt andre rutiner for det her. Jeg ble litt stresset da de sa jeg ikke fikk booke, men stress hører vel med i bryllupsplanlegging Ja, det kan man si! Er over ett år til bryllupet mitt, men føler allerede stresset
Jordbærkake Skrevet 18. juni 2014 #164 Skrevet 18. juni 2014 Hei jordbærkake! Bryllupslokalet ditt hørtes ut som et kupp, vil du dele det med oss andre? Sliter med å finne et hyggelig lokale i Trondheim... Vi bruker Flotten forsamlingshus det eneste negative med det er at det er ganske langt utenfor byen. Jeg liker å si det er på Tiller, men det er vel egentlig på Brattsberg.
Purple Basil Skrevet 19. juni 2014 #165 Skrevet 19. juni 2014 Ja, det kan man si! Er over ett år til bryllupet mitt, men føler allerede stresset Det er du ikke alene om I dag skal jeg prøve brudekjoler for første gang, er veldig spent og liiitt stresset.
melatonin Skrevet 19. juni 2014 #166 Skrevet 19. juni 2014 Det er du ikke alene om I dag skal jeg prøve brudekjoler for første gang, er veldig spent og liiitt stresset. Hvordan gikk kjoleprøvingen?
sullå Skrevet 19. juni 2014 #167 Skrevet 19. juni 2014 Jeg gleder meg til å kunne melde meg "skikkelig" inn her! Til nå vet jeg hvem jeg skal gifte meg med, vi har datoen klar, og vet hvilket land vi skal gifte oss i Men i sommer, da skal ting falle mer på plass! Så flinke dere er, som allerede har kommet så langt med planleggingen 1
Purple Basil Skrevet 19. juni 2014 #168 Skrevet 19. juni 2014 Hvordan gikk kjoleprøvingen? Først og fremst så må jeg bare si at: wow! De kjolene er TUNGE Jeg ble veldig overrasket da jeg tok den første kjolen av hengeren. Prøvingen gikk ikke helt som jeg hadde håpet på =/ Personen som veiledet meg virket ikke så veldig interessert i noe som helst.. Jeg fikk ikke prøve de kjolene jeg ønsket, og de hadde bare små størrelser omtrent. Skal bestille time i andre butikker som jeg er blitt anbefalt. Når man skal bruke så mye penger på en kjole så bør man få god veiledning mener nå jeg! Han insisterte også på at jeg måtte ha en stroppeløs kjole, men jeg kan ikke fordra stroppeløse kjoler på meg selv så det skjer ikke
melatonin Skrevet 20. juni 2014 #169 Skrevet 20. juni 2014 Først og fremst så må jeg bare si at: wow! De kjolene er TUNGE Jeg ble veldig overrasket da jeg tok den første kjolen av hengeren. Prøvingen gikk ikke helt som jeg hadde håpet på =/ Personen som veiledet meg virket ikke så veldig interessert i noe som helst.. Jeg fikk ikke prøve de kjolene jeg ønsket, og de hadde bare små størrelser omtrent. Skal bestille time i andre butikker som jeg er blitt anbefalt. Når man skal bruke så mye penger på en kjole så bør man få god veiledning mener nå jeg! Han insisterte også på at jeg måtte ha en stroppeløs kjole, men jeg kan ikke fordra stroppeløse kjoler på meg selv så det skjer ikke å så stusselig, jeg ville jo ha prøvd de kjolene jeg selv ville ha.. men jeg tror det er vanlig at de er litt sta og mener de vet best.. en kollega a v meg endte opp med stroppløs forde salgsdama ikke ville selge noe annet til henne.. jeg ser for meg litt som på "say yes to the dress "jeg:) kjøpte min privat, den var ubrukt da... men ja.. TUNG!! håper du får en bedre opplevelse på det andre stedt:)
Birdo Skrevet 20. juni 2014 #170 Skrevet 20. juni 2014 Jeg gleder meg til å kunne melde meg "skikkelig" inn her! Til nå vet jeg hvem jeg skal gifte meg med, vi har datoen klar, og vet hvilket land vi skal gifte oss i Men i sommer, da skal ting falle mer på plass! Så flinke dere er, som allerede har kommet så langt med planleggingen Gratulerer så masse, og velkommen skal du være! Gled deg, syns bryllupsplanlegging er veldig koselig Først og fremst så må jeg bare si at: wow! De kjolene er TUNGE Jeg ble veldig overrasket da jeg tok den første kjolen av hengeren. Prøvingen gikk ikke helt som jeg hadde håpet på =/ Personen som veiledet meg virket ikke så veldig interessert i noe som helst.. Jeg fikk ikke prøve de kjolene jeg ønsket, og de hadde bare små størrelser omtrent. Skal bestille time i andre butikker som jeg er blitt anbefalt. Når man skal bruke så mye penger på en kjole så bør man få god veiledning mener nå jeg! Han insisterte også på at jeg måtte ha en stroppeløs kjole, men jeg kan ikke fordra stroppeløse kjoler på meg selv så det skjer ikke Trist å høre om prøvinga da Visse menneskr burde virkelig ikke jobbe i butikk altså! Så viktig som denne dagen er for oss, så er det ikke riktig at sure folk skal ødelegge.. Sånn, det var min utblåsning for idag
Saraby Skrevet 21. juni 2014 #171 Skrevet 21. juni 2014 Vi gifter oss høsten 2015, men jeg er altså helt grønn på alt det her! Må vi finne og bestille lokale og kirke allerede nå? Hva annet må vi begynne å tenke på? Kjenner jeg er stressa allerede hjeeelp
Purple Basil Skrevet 21. juni 2014 #172 Skrevet 21. juni 2014 å så stusselig, jeg ville jo ha prøvd de kjolene jeg selv ville ha.. men jeg tror det er vanlig at de er litt sta og mener de vet best.. en kollega a v meg endte opp med stroppløs forde salgsdama ikke ville selge noe annet til henne.. jeg ser for meg litt som på "say yes to the dress "jeg:) kjøpte min privat, den var ubrukt da... men ja.. TUNG!! håper du får en bedre opplevelse på det andre stedt:)Det håper jeg og. Jeg planlegger å dra til en annen butikk og satser på at jeg er heldigere neste gang Så bra at du har funnet kjolen din, det mye vanskeligere enn det jeg hadde trodd at det skulle bli. Fikk en tur til Polen av mamma i går som bursdagsgave, der har de Pronovias kjoler til halve prisen av det man må ut med i Norge. Det er jo helt fantastisk :D
Purple Basil Skrevet 21. juni 2014 #173 Skrevet 21. juni 2014 Trist å høre om prøvinga da Visse menneskr burde virkelig ikke jobbe i butikk altså! Så viktig som denne dagen er for oss, så er det ikke riktig at sure folk skal ødelegge.. Sånn, det var min utblåsning for idag Det var en liten nedtur ja! Heldigvis er det mange andre butikker og kjoler der ute :D Jeg skal fortsette med godt mot
tunaen Skrevet 21. juni 2014 #174 Skrevet 21. juni 2014 Jeg gleder meg til å kunne melde meg "skikkelig" inn her! Til nå vet jeg hvem jeg skal gifte meg med, vi har datoen klar, og vet hvilket land vi skal gifte oss i Men i sommer, da skal ting falle mer på plass! Så flinke dere er, som allerede har kommet så langt med planleggingen Samme her! vi har ikke dato klar, da. Vet bare at det blir neste høst en gang, september/oktober. Men hvilket land skal dere gifte dere i? Tenkte å gifte oss i landet han bor i (driver å ser litt på mulighetene for å gifte oss i en eller annen øyparadis, men tror det blir aaaltfor dyrt ), og da bare med nærmeste familie til stede. Så får vi heller ha en bryllupsfest her i Norge litt senere. Så vi er heelt i begynnelsen av planleggingsfasen Det er så spennende (og lærerikt!) å lese om deres forberedelser her! Det er nok mye stress, men..det er jo verdt det
Sommerfugel79 Skrevet 22. juni 2014 #175 Skrevet 22. juni 2014 Her blir det giftemål sommeren 2015 etter at samboeren min fridde på bursdagen min for bare noen dager siden. Ikke helt fått ned på planen når det blir da vi må få det til å samkjøre med bestekompisen til samboeren min sitt bryllup. Så da blir det to bryllup tett opp i hverandre. Dette fordi kompisen bor i Canada og det er for dyrt for ham å måtte dra til Frankrike to ganger i løpet av noen uker og for at han ikke skal måtte bruke for mange ekstra fridager. Skal sis at samboeren min er fransk. Derfor har vi valgt Frankrike som stedet å gifte seg. Er det noen andre er inne som skal gifte seg i Frankrike
Purple Basil Skrevet 23. juni 2014 #176 Skrevet 23. juni 2014 I dag var jeg på visning i Eckbo villa. Helt fantastisk, stedet er akkurat det jeg drømmer om! Det eneste som er dumt er at det stenger klokken 2
Gjest Trappetroll Skrevet 24. juni 2014 #177 Skrevet 24. juni 2014 Usikre på om vi må utsette bryllupet pga alvorlig sykdom hos noen i aller nærmeste familie. Og vi vet ikke hvor lang tid vedkommende har igjen. Så da blir det feil å ha bryllup midt oppi sorgen føler jeg.
masekopp Skrevet 6. juli 2014 #178 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Vi gifter oss høsten 2015, men jeg er altså helt grønn på alt det her! Må vi finne og bestille lokale og kirke allerede nå? Hva annet må vi begynne å tenke på? Kjenner jeg er stressa allerede hjeeelp Jeg ville gjort det. :-) Vi skal gifte oss 06.06.2015 i Bergen og pga endring i planene (hadde egentlig bestilt lokaler allerede i februar), bestilte vi på nytt nå i slutten av juni. Vi spurte på maaange lokaler, og her var både Fløyen, Ulriken, Grand og Torvsalen opptatt allerede ihvertfall. PS: Ville også bestilt fotograf ganske fort - av de jeg har spurt rundt etter var en del av de også booket allerede. Hvis du skal kjøpe kjole fra salong er det greit å ha god tid for min iallefall tar 6 mnd å få fra bestilling (greit å ha litt tenketid fra man prøver også tenker jeg). Man skal jo også inn og prøve for innsying etterpå, og deretter når den er ferdig sydd. Jeg kommer til å be om dette i litt god tid også, for tenk hvis de syr den for stram :O da må de jo rekke å sy den ut igjen i tilfelle (min er styrete å sy også...). Vi har iallefall ordnet: Lokale, fotograf, en til å filme, brudepike, forlovere, bryllupsbil, dj/musikkanlegg og sminkør/frisør allerede. Venter på svar fra vigsler, men fått bekreftet at de har kapasitet. Måtte bare melde oss litt inn og ut av ting pga vi skal bruke humanistforbundet. Endret 6. juli 2014 av masekopp
sullå Skrevet 6. juli 2014 #179 Skrevet 6. juli 2014 Jeg har kjøpt brudekjole Litt tidlig ute Men for en følelse!
Purple Basil Skrevet 6. juli 2014 #180 Skrevet 6. juli 2014 Vi gifter oss høsten 2015, men jeg er altså helt grønn på alt det her! Må vi finne og bestille lokale og kirke allerede nå? Hva annet må vi begynne å tenke på? Kjenner jeg er stressa allerede hjeeelpNår på høsten skal dere gifte dere? Vi har funnet et lokale vi vil ha, men skal vente litt med å booke. Får ikke booke vielse før i oktober har jeg fått beskjed om, så vi vet ikke tør å booke så mange ting enda. Gifter oss oktober 2015.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå