Gå til innhold

Bruder i 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når på høsten skal dere gifte dere? :) Vi har funnet et lokale vi vil ha, men skal vente litt med å booke. Får ikke booke vielse før i oktober har jeg fått beskjed om, så vi vet ikke tør å booke så mange ting enda. Gifter oss oktober 2015.

Vi også gifter oss i oktober:)

Har booket kirke, men leter etter lokale nå! VANSKELIG :bond:

Videoannonse
Annonse
Gjest Trappetroll
Skrevet

Kan jeg få spørre om hvor dere har fått tak i og hvilken bil dere skal ha?😊

Jeg ville gjort det. :-)

Vi skal gifte oss 06.06.2015 i Bergen og pga endring i planene (hadde egentlig bestilt lokaler allerede i februar), bestilte vi på nytt nå i slutten av juni. Vi spurte på maaange lokaler, og her var både Fløyen, Ulriken, Grand og Torvsalen opptatt allerede ihvertfall.

PS: Ville også bestilt fotograf ganske fort - av de jeg har spurt rundt etter var en del av de også booket allerede. Hvis du skal kjøpe kjole fra salong er det greit å ha god tid for min iallefall tar 6 mnd å få fra bestilling (greit å ha litt tenketid fra man prøver også tenker jeg). Man skal jo også inn og prøve for innsying etterpå, og deretter når den er ferdig sydd. Jeg kommer til å be om dette i litt god tid også, for tenk hvis de syr den for stram :O da må de jo rekke å sy den ut igjen i tilfelle (min er styrete å sy også...).

Vi har iallefall ordnet: Lokale, fotograf, en til å filme, brudepike, forlovere, bryllupsbil, dj/musikkanlegg og sminkør/frisør allerede. Venter på svar fra vigsler, men fått bekreftet at de har kapasitet. Måtte bare melde oss litt inn og ut av ting pga vi skal bruke humanistforbundet.

Skrevet (endret)

Kan jeg få spørre om hvor dere har fått tak i og hvilken bil dere skal ha?

Vi skal ha en Cadillac Deville i gullfarge. Jeg har kjole i gull (og ivory), så det passet meg ypperlig med akkurat denne. Hehe. :-)

Her er link:

http://www.bookaclassic.net/cadillac-bryllupsbil/

Endret av masekopp
Skrevet

Vi også gifter oss i oktober:)

Har booket kirke, men leter etter lokale nå! VANSKELIG :bond:

Gøy å se at vi er flere! :) Når i oktober? Vi har bestemt oss for 3. oktober. Lokale har vi funnet, så her er det å få kirke som er problemet.. Skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige! Det er litt skummelt å booke lokale når man ikke har en kirke, eller er jeg helt på jordet her? :P

Skrevet

Gøy å se at vi er flere! :) Når i oktober? Vi har bestemt oss for 3. oktober. Lokale har vi funnet, så her er det å få kirke som er problemet.. Skjønner ikke hvorfor de skal være så vanskelige! Det er litt skummelt å booke lokale når man ikke har en kirke, eller er jeg helt på jordet her? :P

17. !:) Hehe, var sånn jeg tenkte også å ordnet kirka først, men for vår del burde vi ha gjort det omvendt for her var det heelt ledig i kirken i oktober, mens lokalene begynner å bli fulle :P
Skrevet

Vi skal gifte oss 20 juni neste år! Booket kirke, fotograf og lokale!:) drømmen var låvebrullup, men da det er lite å velge imellom,og disse lokalene veldig dyre, ble det forsamlingshus!

Drømmebrullupet kan gjennomføres likevel !:)

Skrevet

17. !:) Hehe, var sånn jeg tenkte også å ordnet kirka først, men for vår del burde vi ha gjort det omvendt for her var det heelt ledig i kirken i oktober, mens lokalene begynner å bli fulle :P

Oi! Begynte lokalene å bli fulle i oktober? :o Da må vi hive oss rundt. Planen var å booke lokalet i august, du tror ikke det kan være for sent da?
Skrevet

Oi! Begynte lokalene å bli fulle i oktober? :o Da må vi hive oss rundt. Planen var å booke lokalet i august, du tror ikke det kan være for sent da?

Det varierer sikkert fra sted til sted, men jeg ville nok begynt allerede nå!:) To av stedene vi kunne tenkt oss er allerede opptatte iallefall :(
Skrevet

Da har jeg booket vielse 01.08.15. Til nå har bryllupet vært en mer udefinerbar drøm, med ble plutselig langt mer konkret!

Vi bor på gård og skal ha låvebryllup hjemme, så lokalet er i boks. Tenkte å ikke drøye for lenge med å booke mat. Vi planlegger å få den lokale slakteren opp for helgrilling av lam.

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om asketun?

Bare å Google det 😊

Anonymous poster hash: 8e92d...c97

Skrevet

Jeg melder meg inn her! :)

Ingen dato enda, lite planlagt, men vi vil prøve å få det til i løpet av våren 2015. Ønsker ambassade/konsulat bryllup, med enkel fest for venner etterpå.

Skrevet

En spennende tid vi har foran oss vi som skal gifte oss om et år. Vi har tror vi har funnet lokale vi ønsker å ha festen, så om et par uker drar vi ned til Frankrike for å se på vingården vi kunne tenke oss å bruke. Vi har også skaffet oss en bryllupsplanlegger siden vi sikkert trenger litt hjelp med å planlegge og fikse ting, og vi ikke vil alt på hans familie skal stresse med alt som må gjøres.

Gleder meg til å skulle finne brudekjole. Er det noen her som skal ha flere brudepiker?

Skrevet (endret)

*Feil*

Endret av masekopp
Skrevet

Har begynt planlegging, og dato er løst satt til første uka i mai. Har kontaktet det norske konsulatet i st. Petersburg, men de er trege til å svare!

Og så er jeg på jakt etter fotograf og hotell. Vi skal bare være oss to, så da vil vi bruke litt ekstra på et pent hotell med frisør, og en god fotograf. Men det er vanskelig å finne den perfekte, russiske fotografen, merker jeg!

Skrevet

Melder meg inn her, jeg, etter å ha blitt fridd til for noen uker siden:-) Gleder meg til å begynne planleggingen!

Skrevet (endret)

Vi gifter oss 01.08 2015, og vi booket lokale for to uker siden. Det ble det eneste vi fikk sett på, og er egentlig langt over budsjettet vårt.ca, 20 000 bare for lokalet, servitører og mat kommer utenom :daane: Vi hadde egentlig bestemt oss for at det var for dyrt, og så etter et annet. Men ALT var fullbooket :sjokk: Vi vil ikke bytte dato, da det er en viktig dato for forholdet vårt, og da utleier ringte og sa at 2 andre var interessert i lokalet vårt og vi fikk en dag på å ta en avgjørelse så tok vi det. Nå begynner jeg å bli redd for at det var litt for mye hastverk og panikk som førte til avgjørelsen :sad:

Jeg tenker at det MÅ jo være noe i Bergenomsrådet som fremdeles er ledig?? Men i det småpaniske døgnet vi fikk på å bestemme oss (og selvfølgelig i uker og måneder før) fant vi ingenting som var ledig,

Jeg forsetter uansett å lete litt, for så langt har vi bare betalt depositumet på 3000, så hvis jeg finner et lokale til under 17000 så har vi jo faktisk spart, Kom gjerne med tips ;)

Endret av Momseguri
Skrevet (endret)

Vi gifter oss 01.08 2015, og vi booket lokale for to uker siden. Det ble det eneste vi fikk sett på, og er egentlig langt over budsjettet vårt.ca, 20 000 bare for lokalet, servitører og mat kommer utenom :daane: Vi hadde egentlig bestemt oss for at det var for dyrt, og så etter et annet. Men ALT var fullbooket :sjokk: Vi vil ikke bytte dato, da det er en viktig dato for forholdet vårt, og da utleier ringte og sa at 2 andre var interessert i lokalet vårt og vi fikk en dag på å ta en avgjørelse så tok vi det. Nå begynner jeg å bli redd for at det var litt for mye hastverk og panikk som førte til avgjørelsen :sad:

Jeg tenker at det MÅ jo være noe i Bergenomsrådet som fremdeles er ledig?? Men i det småpaniske døgnet vi fikk på å bestemme oss (og selvfølgelig i uker og måneder før) fant vi ingenting som var ledig,

Jeg forsetter uansett å lete litt, for så langt har vi bare betalt depositumet på 3000, så hvis jeg finner et lokale til under 17000 så har vi jo faktisk spart, Kom gjerne med tips ;)

Kan skrive opp alle vi har sjekket med, så kan du se om det er noen du ikke har sjekket:

Hotel Norge (de har flere, 3 stk tror jeg), First Hotel Marin, Akvariet, Fløien, Ulriken, Bellevue, Grand, Galleri Nygaten, Bølgen & Moi, Torvsalen, Hansasalen, Brasseriet, Hanseatisk museum, Gamle Bergen (de har flere også tror jeg), Grand Terminus (fine!! Spesielt "Forskjønnelsen"), Kronstad Hovedgård, Fagernes Yatchklubb (?), Kommandantboligen i Gravdal, Fjordslottet, Trauchter (?) stedet eller noe sånt, Alvøparken Parkhuset, Sandringham, Solholmen, Sjøfartsmusset, Det Glade Bergen, RAN seilforening, Rambergstunet, Hordamuseet, Langegaarden, Fana Roklubb, Bergens Roklub, Fanastuen, Vinter/Sommerhagen (Kilden senter), Rekstensamlingene, Christianegaard Hovedgård..

Det var de jeg kom på i farten :P

Vet ikke prisene på de fleste av de da, så tok ikke det med i beregningen.

Endret av masekopp
Gjest Trappetroll
Skrevet

Hvor mange blir dere? Har jo ranklubben, moldegaard, bjørnefjord, Ullensvang, asketun, kronstad hovedgård osv :)

Skrevet

Kan skrive opp alle vi har sjekket med, så kan du se om det er noen du ikke har sjekket:

Hvor mange blir dere? Har jo ranklubben, moldegaard, bjørnefjord, Ullensvang, asketun, kronstad hovedgård osv :)

Tusen takk for svar! Vi blir 70-80 stk tenker jeg. Hoved"problemet" er at vi må kunne ta med egen drikke (vi er ølbryggere og har så lyst å lage vårt eget bryllupsøl :plystre: ). Alt som blir leiet ut av Fana Catering (og det er jo en god del av lokalene her) er allerede booket, og da kom liksom panikken for vår del :bond: Men tusen takk for lister, jeg skal absolutt ta å sjekke opp i litt mer i løpet av uken :enig:

Gjest Trappetroll
Skrevet

Tusen takk for svar! Vi blir 70-80 stk tenker jeg. Hoved"problemet" er at vi må kunne ta med egen drikke (vi er ølbryggere og har så lyst å lage vårt eget bryllupsøl :plystre: ). Alt som blir leiet ut av Fana Catering (og det er jo en god del av lokalene her) er allerede booket, og da kom liksom panikken for vår del :bond: Men tusen takk for lister, jeg skal absolutt ta å sjekke opp i litt mer i løpet av uken :enig:

Asketun kan dere ordne alt selv. Og det som ligger i strusshamn også. :)

Vi så på de to hvertfall 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...