Gå til innhold

Har ikke penger til mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Okei, jeg har 20 kroner som skal holde til neste lønning (10 dager) som vil si at jeg ikke får råd til mat. Er helt ute av meg nå....vet ikke hvordan jeg skal få dette til å funke???! Er det noe jeg kan gjøre?? så vil jeg gjerne høre det :-)

Anonymous poster hash: bf765...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt så mange slike tråder det dukker opp. Har folk virkelig så dårlig styr på økonomien, eller ser de at andre har fått penger fra andre på KG fordi de har syntes synd på de og derfor prøver seg på en svindel selv?

Anonymous poster hash: d91f9...65a
  • Liker 19
Skrevet

Du har vel noe tørrvarer o.l. i skapet? Jeg hadde nok klart meg i noen uker bare på det jeg har stående. Gourmetmat blir det neppe, men det overlever du.

Anonymous poster hash: 4cce7...77c
  • Liker 5
Skrevet

Fælt så mange slike tråder det dukker opp. Har folk virkelig så dårlig styr på økonomien, eller ser de at andre har fått penger fra andre på KG fordi de har syntes synd på de og derfor prøver seg på en svindel selv?

Jeg kan ikke begripe de som overfører penger til folk på KG som klager over dårlig råd. Har man så dårlig råd får man hjelp av NAV, det er noe som heter nødhjelp og det får man innvilget der og da.

• Liker 3
Skrevet

Gå ut og pant flasker. Hadde du bodd i nærheten av meg kunne du kanskje tjent noen kroner på å sitte barnevakt, men sjansen for at du gjør det er forsvinnende liten.

Anonymous poster hash: 83953...2c5
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes også det florerer av denne type tråder for tiden...

Anonymous poster hash: f6b15...094
  • Liker 5
Skrevet

Tenkte det samme.

• Liker 4
Skrevet

Kjøp havregryn.

Anonymous poster hash: 0a9c6...982
  • Liker 4
Skrevet

Okei, virkelig dere?? Selvom visse folk er sånn så betyr det ikke at jeg er det! Jeg er ikke ute etter noen penger fra noen som helst, men er ute etter noen råd fra dere..har et brød, 2 pk potetmos,smør,ost

• Liker 1
Skrevet

Regner med at du er student?

(De får 7000 kr i måneden, der halve leia eller mer går bort til husleie og regninger).

Skaff deg jobb ved siden av studiet, og sommerjobb er et must!

Og lag budsjett.

20 kr = havregryn.

Hvis du får lønning om 10 dager, så går det kanskje an å bruke noen hundringer på kredittkort som du betaler tilbake?

Anonymous poster hash: 26614...0f0
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg spør som dei andre: har du mat i matskap, frysar o.l.? List opp det du har, så kan vi kome med forslag til det du kan lage av det du har.

Og dessutan: Har du prøvd å låne pengar av vennar eller familie? Har du ting du kan selge eller bytte bort? Har du sjekka om du kan gjere tenester/småjobbar for vennar og kjente mot betaling? Har du epletre i nabolaget som du kan plukke frå? Kan du flytte heim til foreldra dine eller andre slektningar for ein kort periode?

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
  • Liker 2
Skrevet

Okei, virkelig dere?? Selvom visse folk er sånn så betyr det ikke at jeg er det! Jeg er ikke ute etter noen penger fra noen som helst, men er ute etter noen råd fra dere..har et brød, 2 pk potetmos,smør,ost

da kan du lage toast i stekepannen, smører smør på en side av hver brødskive, legger siden med smør ned, så ost, så neste skive oppå med siden med smør opp. også kan du spise potetmos i 2 eller fire dager, spørs å mye du spiser hver gang. Også kan du kjøpe havregryn.

Anonymous poster hash: dbcd4...00d

• Liker 2
Skrevet

Kom på at jeg har kyllingkjøttdeig i fryseren også

Skrevet

Altså, hva med å ringe familien din og spørre om å låne en 1000-lapp frem til du får lønning?

Skulle jo tro det ville vært det mest naturlige om man virkelig ikke hadde penger.

• Liker 1
Skrevet

Pant flasker eller selg noe du har som du ikke bruker. Se på hvilke matvarer du har og se hva du kan lage av det. Se også denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=784869 Der er det mange gode tips til hvilke matvarer som er billige. Ts i den tråden planlegger å holde seg til 100-200 kr uken i budsjett.

Anonymous poster hash: c3ad9...9eb
  • Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke alle som faktisk har foreldre å låne penger av. Synes det er ganske ille at man blir beskyldt for tigging og svindel fordi man spør om råd her på KÅGE!

Anonymous poster hash: 59b23...246
  • Liker 2
Skrevet

Nå er det ikke alle som faktisk har foreldre å låne penger av. Synes det er ganske ille at man blir beskyldt for tigging og svindel fordi man spør om råd her på KÅGE!

Så gå på NAV. Det er noe som heter nødhjelp og da får man penger til mat.

Skrevet

Var en lignende tråd for få dager siden. Hun fikk mange gode tips. Du får søke opp den tråden

Anonymous poster hash: c947a...6cc
  • Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Ingenting å hisse seg opp over. Men litt meir bakgrunnsinfo hadde vore fint. Kyllingkjøttdeig er bra, har du krydder? Krydre den godt og steik den medan du delar den godt opp, då har du eit proteinrikt dryss som du kan bruke på ostesmørbrød, på pasta eller pizza.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...