LionQueen Skrevet 3. november 2013 #21 Skrevet 3. november 2013 (endret) Gå til NAV og søk om nødhjelppenger. Hvis du bor i Oslo kan du kanskje dra til Fattighuset? Der kan man få utdelt matvarer. http://www.fattighusetoslo.no/ Endret 3. november 2013 av LionQueen 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #22 Skrevet 3. november 2013 Kjøttdeigen må du dele opp i flere porsjoner dersom det er en hel pakke. Enklest før den er frossen da... Anonymous poster hash: c3ad9...9eb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #23 Skrevet 3. november 2013 Ingenting å hisse seg opp over. Men litt meir bakgrunnsinfo hadde vore fint. Kyllingkjøttdeig er bra, har du krydder? Krydre den godt og steik den medan du delar den godt opp, då har du eit proteinrikt dryss som du kan bruke på ostesmørbrød, på pasta eller pizza. Ikke meg som er TS. Anonymous poster hash: 59b23...246
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #24 Skrevet 3. november 2013 Jeg kan ikke begripe de som overfører penger til folk på KG som klager over dårlig råd. Har man så dårlig råd får man hjelp av NAV, det er noe som heter nødhjelp og det får man innvilget der og da. Anonymous poster hash: 4cce7...77c Piss meg i øret! Bare fordi man har krav på noe betyr det ikke at man får det innvilga skal jeg si deg. TS; jeg hadde nok prøvd å gjøre det beste ut av det jeg hadde hjemme, rasjonere og kanskje gått for nudler for de 20 kronene. Kjedelig, ja, men du sulter ikke i hjel. Har du flasker du kan pante? Noe du kan selge(finnes facebook grupper for kjøp,bytte,salg for de fleste byer). Hva med venner eller familie? Mener også jeg har hørt om at du faktisk kan få låne fra banken. Ikke sikker på hvordan dette fungerer, men moren til en venn kom rett før stengetid på en fredag og hadde to kroner på kontoen, og hadde de to ukene i forveien levd på det de hadde i hus. Hun fikk låne penger til å klare seg over helgen, så hun kunne kunne kontakte NAV på mandag. Regner med de ble tilbakebetalt, enten av henne eller NAV. Anonymous poster hash: 3172d...2e9 2
Gjest navnelapp Skrevet 3. november 2013 #25 Skrevet 3. november 2013 Ikke meg som er TS. Anonymous poster hash: 59b23...246 Eg gidd ikkje sitte og pugge nummer når alle er AB. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #26 Skrevet 3. november 2013 TS her. Til dere idioter; jeg kommer ikke til og ta imot penger uansett, så drit og kom her og si at jeg er ute etter det. Hva ville du gjort hvis du var i samme situasjon som meg? Er ikke noe galy oh spør om råd fra folk på KG. Menhvertfall, er 21 år og student. Bor i Sogn og Fjordane.jeg kan ikke låne penger av foreldrene mine. Vennene mine har dårlig råd. er et nav kontor 2 timer unna.Anonymous poster hash: bf765...f51 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #27 Skrevet 3. november 2013 Det finnes forskjellige organisasjoner man kan få mat av om det er krise, som f.eks Hjelp oss å hjelpe og Hjelpende hender. Anonymous poster hash: 22727...bf0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #28 Skrevet 3. november 2013 Piss meg i øret! Bare fordi man har krav på noe betyr det ikke at man får det innvilga skal jeg si deg. Anonymous poster hash: 3172d...2e9 Jo, man får det, men det fordrer selvsagt at alt av sparepenger o.l. er brukt opp. TS får nødhjelp om hun kvalifiserer for det. Anonymous poster hash: 4cce7...77c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #29 Skrevet 3. november 2013 TS her. Til dere idioter; jeg kommer ikke til og ta imot penger uansett, så drit og kom her og si at jeg er ute etter det. Hva ville du gjort hvis du var i samme situasjon som meg? Er ikke noe galy oh spør om råd fra folk på KG. Menhvertfall, er 21 år og student. Bor i Sogn og Fjordane.jeg kan ikke låne penger av foreldrene mine. Vennene mine har dårlig råd. er et nav kontor 2 timer unna.Anonymous poster hash: bf765...f51 Da får du ta turen til NAV i morgen. Lykke til. Anonymous poster hash: 4cce7...77c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #30 Skrevet 3. november 2013 Da får du ta turen til NAV i morgen. Lykke til.Anonymous poster hash: 4cce7...77c jaja, og kordan du mener jeg skal komme meg dit?Anonymous poster hash: bf765...f51 1
Gjest navnelapp Skrevet 3. november 2013 #31 Skrevet 3. november 2013 Eg spør som dei andre: har du mat i matskap, frysar o.l.? List opp det du har, så kan vi kome med forslag til det du kan lage av det du har. Og dessutan: Har du prøvd å låne pengar av vennar eller familie? Har du ting du kan selge eller bytte bort? Har du sjekka om du kan gjere tenester/småjobbar for vennar og kjente mot betaling? Har du epletre i nabolaget som du kan plukke frå? Kan du flytte heim til foreldra dine eller andre slektningar for ein kort periode? Kan du svare på det du ikkje har svart på av dette, ts? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #32 Skrevet 3. november 2013 Kan du kanskje henge opp lapper der du foreslår å gjøre litt hagearbeid mot litt penger? Anonymous poster hash: c3ad9...9eb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #33 Skrevet 3. november 2013 jaja, og kordan du mener jeg skal komme meg dit?Anonymous poster hash: bf765...f51 Sitter du i rullestol? Anonymous poster hash: 4cce7...77c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #34 Skrevet 3. november 2013 Sitter du i rullestol? Anonymous poster hash: 4cce7...77c To timer unna sa ts. Det betyr buss. Og det er ikke sikkert at ts har busskort, så spar deg flere dustekommentarer. Anonymous poster hash: c3ad9...9eb 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #35 Skrevet 3. november 2013 Sitter du i rullestol?Anonymous poster hash: 4cce7...77c Inni helvette då, kor dåkke ska provosere!jeg sa eg hadde 20 kr, og nærmeste nav kontor ligger 2 timer unna?skal jeg liksom gå?TSAnonymous poster hash: bf765...f51 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #36 Skrevet 3. november 2013 To timer unna sa ts. Det betyr buss. Og det er ikke sikkert at ts har busskort, så spar deg flere dustekommentarer. Anonymous poster hash: c3ad9...9eb TS kan ikke gå? Anonymous poster hash: 4cce7...77c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #37 Skrevet 3. november 2013 Inni helvette då, kor dåkke ska provosere!jeg sa eg hadde 20 kr, og nærmeste nav kontor ligger 2 timer unna?skal jeg liksom gå?TSAnonymous poster hash: bf765...f51 Jeg hadde lett gått til nærmeste NAV-kontor om jeg var sulten nok. Anonymous poster hash: 4cce7...77c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #38 Skrevet 3. november 2013 Jeg hadde lett gått til nærmeste NAV-kontor om jeg var sulten nok.Anonymous poster hash: 4cce7...77c Hadde jo isje komt frem på daga og år.Anonymous poster hash: bf765...f51 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #39 Skrevet 3. november 2013 TS kan ikke gå? Anonymous poster hash: 4cce7...77c Tenk litt. 2 timer unna betyr som regel med bil. 10 minutter betyr 1 mil. Så kan du regne ut resten selv. Anonymous poster hash: c3ad9...9eb 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2013 #40 Skrevet 3. november 2013 Dere som mener TS skal komme seg til nærmeste nav-kontor som er 2 timer unna... Tror dere buss/taxi/tog er gratis...? Anonymous poster hash: 22727...bf0 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå