Gå til innhold

Det brenner i hjemmet ditt - du kan redde EN ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Fotoveska mi (som inneholder kamerahus, 2 linser, blits, minnebrikker, batterigrep, noe annet utstyr, 1 pakke med snus, 2 bind og normalt sett så ligger telefonen min i den også.

Da har jeg det jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg burde egentlig ta bunaden siden det er det dyreste jeg eier, men jeg hater den så tar heller mac'en

En bunad kan du få mange tusen for, så sånn sett kan det være lurest å ta med den. En pc koster ikke all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg kan love dere alle at hvis det bryter ut brann hos dere, kommer dere ikke til å kunne tenke klart og fornuftig. Da er det først og fremst å redde livet som gjelder.

TS nevnte at vi skulle se bort fra mennesker og dyr nå vi svarte henne her i tråden.

Jeg ville nok reddet albummet med de private (vanlige) bildene fra bryllupsdagen til meg og mannen. Alt av pass og slikt er i safen. :)

Ev. harddisken (mulig de er der de også).

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slettetbruker

En bunad kan du få mange tusen for, så sånn sett kan det være lurest å ta med den. En pc koster ikke all verden.

Ja, men jeg hater den så mye at jeg bare vil at den skal brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ja, men jeg hater den så mye at jeg bare vil at den skal brenne.

Da ville jeg solgt den. Så kan du heller bruke pengene på noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg tatt med meg fotoalbumene av barna mine fra de var babyer med meg på vei ut. mac, iphone,klær, bunad osv er erstatelige.. så de har jeg ikke ofret en tanke. Men bilder kan ikke erstattes.

Kjenner en som opplevde en brann, og alt av bilder av da han var liten brann opp. Husker han sa til meg han fikk i bursdagsgave med noen i klassen, et klassebilde:) Så det er det eneste bilde han har av han var barn. Det er det han synes er mest trist. At bildene forsvant. Nå var det når han var barn og bodde hjemme med foreldrene det skjedde. Men nå som voksen er det kjedelig å ikke se bilder av seg selv fra barndommen.



Anonymous poster hash: 2311d...fe6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteprioritet blir vel bunaden(e), som er arv fra forlengst avdød mormor. De har høy affeksjonsverdi i tillegg til høy pengeverdi. Neste på lista må bli PC eller ekstern harddisk, da jeg har alt av bilder liggende der.

Dersom det skulle skjedd på vinteren slik at det lå en del støtdempende snø på bakken utenfor, så er det mulig jeg hadde drylt ett og annet ut vinduene før jeg klatret eller løp ut selv. Men bunad og ekstern harddisk/PC ville jeg iallefall ha prøvd å få med meg i hendene.

Resten får innboforsikringen ta seg av.

Apropos det, er det mange av dere som har cirka oversikt over hvor mye verdier dere har oppbevart i boligen? Ett tips jeg har sett er å ta bilder av hele boligen innvendig, både makrobilder som viser møbler og sånt, og inni skuffer og skap. Og så lagre disse bildene et annet sted (i banksafen f.eks.) så man har tilgang på dokumentasjon på hva man eide. Andre måter å gjøre det på?



Anonymous poster hash: d8553...876
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryter ut brann i hjemmet ditt,og du kan ta med deg EN ting ut. Hva ville du valgt?

Mennesker og dyr regnes ikke med. Antar at de fleste ville først og fremst reddet familiemedlemmer og kjæledyr:)

Anonymous poster hash: 76cbe...5ff

Medisinene mine

Anonymous poster hash: 29d46...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksterndisken:P Der har jeg bildene av vennene mine, foreldre, besteforeldre, søskenbarn, samboer, videoer fra barndommen... Men gullkjedet til bestemor er en GOD nummer to.

Anonymous poster hash: 2cd9e...f0a

Fotoalbum eller minnekort med bilder! Er mange bilder i fotoalbumer jeg ikke har skannet og bilder er noe som ikke kan erstattes!

Det eneste bilde jeg har a faren min som døde tidligere i år og meg sammen.

Jeg hadde tatt med den eksterne harddisken, har absolutt ALT av bilder og videoer derfra!

TS nevnte at vi skulle se bort fra mennesker og dyr nå vi svarte henne her i tråden.

Jeg ville nok reddet albummet med de private (vanlige) bildene fra bryllupsdagen til meg og mannen. Alt av pass og slikt er i safen. :)

Ev. harddisken (mulig de er der de også).

Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg tatt med meg fotoalbumene av barna mine fra de var babyer med meg på vei ut. mac, iphone,klær, bunad osv er erstatelige.. så de har jeg ikke ofret en tanke. Men bilder kan ikke erstattes.

Kjenner en som opplevde en brann, og alt av bilder av da han var liten brann opp. Husker han sa til meg han fikk i bursdagsgave med noen i klassen, et klassebilde:) Så det er det eneste bilde han har av han var barn. Det er det han synes er mest trist. At bildene forsvant. Nå var det når han var barn og bodde hjemme med foreldrene det skjedde. Men nå som voksen er det kjedelig å ikke se bilder av seg selv fra barndommen.

Anonymous poster hash: 2311d...fe6

Førsteprioritet blir vel bunaden(e), som er arv fra forlengst avdød mormor. De har høy affeksjonsverdi i tillegg til høy pengeverdi. Neste på lista må bli PC eller ekstern harddisk, da jeg har alt av bilder liggende der.

Dersom det skulle skjedd på vinteren slik at det lå en del støtdempende snø på bakken utenfor, så er det mulig jeg hadde drylt ett og annet ut vinduene før jeg klatret eller løp ut selv. Men bunad og ekstern harddisk/PC ville jeg iallefall ha prøvd å få med meg i hendene.

Resten får innboforsikringen ta seg av.

Apropos det, er det mange av dere som har cirka oversikt over hvor mye verdier dere har oppbevart i boligen? Ett tips jeg har sett er å ta bilder av hele boligen innvendig, både makrobilder som viser møbler og sånt, og inni skuffer og skap. Og så lagre disse bildene et annet sted (i banksafen f.eks.) så man har tilgang på dokumentasjon på hva man eide. Andre måter å gjøre det på?

Anonymous poster hash: d8553...876

MEN NÅR DERE VET DETTE HER, HVORFOR TAR DERE IKKE BACKUP!!??

En harddisk bryter sammen langt oftere enn huset brenner ned, likevel er det brann dere er redd for?? Anonymous poster hash: daa2f...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...