Gå til innhold

Har INGEN penger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her. Vanligvis så har jeg penger så det akkurat holder men kom noen regninger som jeg måtte betale igår og derfor ble det sånn. Vil si at jeg har orden på økonomien ellers. Nå har jeg absolutt ingenting i skapene, og har ikke penger på kontoen og heller ingen tomflasker. Har ikke spist mat i hele dag. :( Vil ikke på nav heller..

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Du har jo tydeiigvis ikke god nok kontroll når det så vidt går rundt fra måned til måned. Dette er grunnen til at man har en bufferkonto. Da slipper man slike situasjoner som den du har rotet deg opp i nå.

Du må enten be noen om hjelp, pante flasker eller selge noe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leite etter datovarer på Kiwi. En gang kom jeg over noen poser baconcrisp som var utgått. Fikk utbetalt over 200 kr i kontanter :jepp: Har hørt historier om folk som har funnet utgått øl og fått utbetalt flere tusen kroner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen du kan låne en hundrelapp eller to hos til du får penger igjen?



Anonymous poster hash: 3a85c...441
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finner du noe du kan legge på facebook på en kjøpe/selge side.

Eventuelt sulter du ihjel fordi du nekter å gjøre noe som helst. Det er og et alternativ ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å leite litt i containere utenfor en matbutikk? Det sies jo at det blir kastet utrolig mye mat som er helt ok, og så lenge emballasjen er hel skulle det gå fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier man når man går til nav egentlig? Hei jeg har ingen penger til mat denne uka og trenger noen kroner? TS.

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Du fyller ut en søknad på nødhjelp. Husker jeg ikek feil er det 48 timers behandlingstid. Da får du ofte noen hundre kroner, dersom du faktisk får noe. Du må skrive opp intekt og utgifter mm så ser de på hva du har og hva du burde klare deg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier man når man går til nav egentlig? Hei jeg har ingen penger til mat denne uka og trenger noen kroner? TS.

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Man får uansett ikke penger på dagen hos NAV. Ved sosialhjelp sjekker de kontoen din for se hva du bruker pengene på. Det kan ta litt tid og innen da har du fått lønna di. Du må virkelig sette deg ned og se hva du har i inntekt og hva regninger du pleier å få. Så ser du hva du har igjen. Om du en mnd ikke har så mye regninger bør du ikke bruke opp alt. Prøv og sette av litt penger, 200 kr er bedre enn ingen, i en bufferkonto i tilfelle uventa ting dukker opp. Etter en stund vil du se at det er greit og ha litt i bakhånd. Du får jo høre med jobben på mandag om de kan betale deg ut litt så du klarer deg en uke.

Anonymous poster hash: e2772...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør om du får krite på butikken, så du får kjøpt deg brød og pålegg så du har det ut uka..



Anonymous poster hash: 3152d...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det til du får penger? Og har du absolutt ingenting? For en tier kan du få nok mat til å fungere ut uka. Drikk mye vann også.

Anonymous poster hash: 58557...904

7 dager. TS

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe du kunne solgt på Finn.no eller noe sånt? Gamle dvder eller noe.

Endret av Ruby_Tuesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke spørre foreldrene dine? Du har vel nettbank?

Godt spørsmål. :)

Tipper hun ikke vil de skal vite noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du jobbe i mellomtiden?

I morgen har de en del smaksprøver på butikkene. Gå rundt der og spis.

Hvis du har skog i nærheten, dra ut der og se om det er noe spiselig.

Eventuelt spør om å få låne sju kroner, så du har til en pakke havregryn. Det holder ut uka hvis du rasjonerer litt.



Anonymous poster hash: 58557...904
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode forslag! :) Har et litt komplisert forhold med foreldrene mine så tørr ikke og spørre de. Det er jo ikke vits og gå på nav hvis det tar så lang tid som en over her sier... Får vell ut ikveld og se etter tomflasker.. :) TS.

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt understreke havregryn nok. Du sier du har 3-4 kroner; samle sammen et par tomflasker, pant dem, og kjøp havregryn. Da overlever du ut uka.



Anonymous poster hash: 58557...904
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. :)

Tipper hun ikke vil de skal vite noe.

Kan ikke være mye krise da. Om det står mellom 0 mat eller at foreldrene får vite noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt spørsmål. :)

Tipper hun ikke vil de skal vite noe.

Har et litt komplisert forhold til de...

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet er å sulte i ei uke så ville jeg skværet opp med mamma og pappa..

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er tøft å være 19 unge år, helt uten penger og ikke vite hva man skal gjøre for å få noe å spise.....

Jeg synes det er så flott at du har tatt regningene, - jeg er en 'gammel dame' i så henseende.

I dag er det fredag... ingen overføringer går i banksystemene (BBS) før natt til mandag om jeg husker rett...

Du kan ikke gå til mandag uten å få i deg litt mat... det går ikke... det går ikek for noen det.

Er det ingen i nærheten du kan tørre å spørre om du svelger stoltheten? Noen som kanskje kan låne deg et par hundre kroner?

Hvor bor du?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg forstår TS... Følg rådene til dem som har skrevet, lykke til :)

Nødhjelp på nav får man forresten på dagen. Husk kontoutskrift og oppmøte før 09.00 på mandag.

Og 1 pk havregryn på 7 dager?? Er dere fullstendig ute dere som påsto det?



Anonymous poster hash: 7db89...bb5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...