Gå til innhold

Har INGEN penger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg får ikke lønn før om ei uke og inntil det har jeg ingen penger. Har 3-4 kroner på kontoen. Det er tomt i skapene, og kan ikke spørre foreldre/venner om penger.. De bor et annet sted og jeg bor alene.. Hva skal jeg gjøre? Noen tips??

Anonymous poster hash: 76955...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pante flaske, rydde sofaen, leve enkelt på feks pasta carbonare (sphagetti, bacon og egg = middag for 10-15 kr). Eventuelt skaffe kredittkort eller spørre sjefen fint om et lite forskudd på feks 500 eller 1000 kr. Raide matskapet?



Anonymous poster hash: 7d14d...f07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre sjefen/lønningskontoret om et lite forskudd? Spise opp det du har i skapene dersom det ikke er snustomt? Varmestua? Nødhjelp på Nav?

Det beste tipset er ofte å selge noe på Facebook, da får du fort noen penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Spørre sjefen/lønningskontoret om et lite forskudd? Spise opp det du har i skapene dersom det ikke er snustomt? Varmestua? Nødhjelp på Nav?

Det beste tipset er ofte å selge noe på Facebook, da får du fort noen penger.

Jeg skulle til å skrive noe lignende. Frelsesarmeen og andre organisasjoner har "suppekjøkken", ikke bare det i bokstavelig forstand, da. Varmestua her jeg bor, har matservering hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg forresten for å leve skikkelig kummerlig denne uken slik at dette ikke skjer igjen. Få deg et buffer, kvinne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pante flaske, rydde sofaen, leve enkelt på feks pasta carbonare (sphagetti, bacon og egg = middag for 10-15 kr). Eventuelt skaffe kredittkort eller spørre sjefen fint om et lite forskudd på feks 500 eller 1000 kr. Raide matskapet? Anonymous poster hash: 7d14d...f07

Jeg skjønner ikke hvordan TS skalnfå pasta carbonara til ti-femten kroner (som hun dessuten ikke har)? Hvis skapene er tomme må hun kjøpe en sekspakning med egg, en pakke bacon og en pakke spagetti. Det koster langt mer enn en tier.

Anonymous poster hash: 5dd4c...46e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må lære deg og fordele pengene bedre?



Anonymous poster hash: e2772...f08
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kanskje du må lære deg og fordele pengene bedre?

Anonymous poster hash: e2772...f08

Det hjelper henne ikke i den nåværende situasjonen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vanligvis så har jeg penger så det akkurat holder men kom noen regninger som jeg måtte betale igår og derfor ble det sånn. Vil si at jeg har orden på økonomien ellers. Nå har jeg absolutt ingenting i skapene, og har ikke penger på kontoen og heller ingen tomflasker. Har ikke spist mat i hele dag. :( Vil ikke på nav heller..



Anonymous poster hash: 58cad...c97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn situasjon så er det ikke spørsmål om vil. Hva er alternativet ditt til NAV?



Anonymous poster hash: 3a85c...441
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Vanligvis så har jeg penger så det akkurat holder men kom noen regninger som jeg måtte betale igår og derfor ble det sånn. Vil si at jeg har orden på økonomien ellers. Nå har jeg absolutt ingenting i skapene, og har ikke penger på kontoen og heller ingen tomflasker. Har ikke spist mat i hele dag. :( Vil ikke på nav heller..

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Ingenting i skapene? Det er ganske vilt :o Akkurat flyttet i ny leilighet? Frelsesarmeen har sånne matstasjoner tror jeg.

Anonymous poster hash: bb6e3...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nav kan ikke hjelpe deg så lenge du har jobb. Hvis jeg ser at det er lite penger igjen og det er kommet regning så ringer jeg og forklarer at jeg dessverre har litt vanskeligheter nå kan jeg få betale den og den datoen i stedet. Det pleier alltid og ordne seg da. Får heller ingen ekstra gebyr da. Alle gangene jeg har ringt så alle vært forståelsesfulle.



Anonymous poster hash: e2772...f08
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

TS her. Vanligvis så har jeg penger så det akkurat holder men kom noen regninger som jeg måtte betale igår og derfor ble det sånn. Vil si at jeg har orden på økonomien ellers. Nå har jeg absolutt ingenting i skapene, og har ikke penger på kontoen og heller ingen tomflasker. Har ikke spist mat i hele dag. :( Vil ikke på nav heller..

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Svelg stoltheten, hvis det er derfor, og undersøk om det finnes type varmestue, Frelsesarmeen eller andre der du bor, som du kan komme til og få mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir mørkt ganske tidlig. hva med å ut å lete etter tom flasker?.



Anonymous poster hash: 17754...e45
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en sånn situasjon så er det ikke spørsmål om vil. Hva er alternativet ditt til NAV?

Anonymous poster hash: 3a85c...441

Hva sier man når man går til nav egentlig? Hei jeg har ingen penger til mat denne uka og trenger noen kroner? TS.

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut og plukk flasker eller selg noe på finn.



Anonymous poster hash: 2be73...66d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det til du får penger? Og har du absolutt ingenting? For en tier kan du få nok mat til å fungere ut uka. Drikk mye vann også.



Anonymous poster hash: 58557...904
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i skapene? Det er ganske vilt :o Akkurat flyttet i ny leilighet? Frelsesarmeen har sånne matstasjoner tror jeg.

Anonymous poster hash: bb6e3...371

Jepp... nettopp flyttet ut faktisk. TS

Anonymous poster hash: 58cad...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...