Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

Den 1.6.2016 at 17.09, Raindrops skrev:

Jeg har tykt og krusete hår som trenger mye fukt, men kjøpte disse først og fremst fordi jeg slet med tørr og sår hodebunn, og de fungerte iallefall for hodebunnen. Ellers ville jeg kanskje plassert dem et sted mellom butikkshampoo og frisørshampoo, bruker vanligvis sistnevnte. Vet ikke helt om håret har blitt bedre av produktene, jeg er ikke så bevisst på slikt, og krøllene mine har en tendens til å leve sitt eget liv uansett. Men det har iallefall ikke blitt verre :P

Tusen takk for svar :) 

Noen som har erfaring med å kjøpe frø her? Tenker først og fremst spiselige planter, men fine uteplanter som ikke trenger så mye lys er også velkomne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Pottah skrev:

Tusen takk for svar :) 

Noen som har erfaring med å kjøpe frø her? Tenker først og fremst spiselige planter, men fine uteplanter som ikke trenger så mye lys er også velkomne :) 

Det er veldig strengt med import av frø til Norge, så jeg ville ha valgt en annen side for slike ting.  Du kan ikke være sikker på at de vil merke pakkene tilstrekkelig.

http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00081/Veiledning__Import_a_81755a.pdf

Anonymkode: 368e9...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, så det FINNES ingen sånn ebay garanti? Jeg har klaget på noen av selgerne uten å ha fått pengene i retur. Altså selgere hvor varen er ubrukelig eller ugjenkjennelig.

Anonymkode: 35207...dff

Joda, er selger vanskelig å ikke vil gi deg pengene i retur, må du ta saken videre til Ebay. Jeg mottok aldri en vare, selger nektet å gi pengene igjen. Jeg tok saken videre til Ebay og fikk da pengene innen ganske kort tid.

Anonymkode: a402a...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergtekjen
Den 23.5.2016 at 13.09, Karou skrev:

Tyllskjørtet er fint. Kanskje litt vel stort og utståande, så kanskje eg brukar det under skjørt i staden for på eigen hand. Eller som eit finare skjørt.

Kjolen var altfor stutt i midja og i skulderstroppene. I tillegg var den for trang over puppene, men det burde eg eigentleg skjønt ut i frå måla, så det er min skyld. 
Så hvis du er 182 eller høgare, ikkje bestill denne kjolen. Den kjem sannsynlegvis ikkje til å passe.

Endret av Karou
La til noko.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig strengt med import av frø til Norge, så jeg ville ha valgt en annen side for slike ting.  Du kan ikke være sikker på at de vil merke pakkene tilstrekkelig.

http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00081/Veiledning__Import_a_81755a.pdf

Anonymkode: 368e9...1af

Oooops...?
Jeg har bestilt haugevis med frø, og ikke en eneste pakke har blitt stoppet så langt, ikke engang de pakkene der selger hadde latt være å merke frøene (det gror nå en del mystiske spirer på kjøkkenet mitt som jeg ennå ikke har fått identifisert) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, er selger vanskelig å ikke vil gi deg pengene i retur, må du ta saken videre til Ebay. Jeg mottok aldri en vare, selger nektet å gi pengene igjen. Jeg tok saken videre til Ebay og fikk da pengene innen ganske kort tid.

Anonymkode: a402a...996

OK, takk 😊

Anonymkode: 35207...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig strengt med import av frø til Norge, så jeg ville ha valgt en annen side for slike ting.  Du kan ikke være sikker på at de vil merke pakkene tilstrekkelig.

http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00081/Veiledning__Import_a_81755a.pdf

Anonymkode: 368e9...1af

Ahh takk. 

Finnes det noen norske nettbutikker man kan bestille frø fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pottah skrev:

Ahh takk. 

Finnes det noen norske nettbutikker man kan bestille frø fra?

Det spørsmålet kan du jo stille et annet sted enn på Ebay-tråden. Nok frø her nå....

Anonymkode: bf8cc...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med fraktprisene fra USA? Over 200 kroner i frakt for et lite skjørt? Sendes alt med fly nå? 

Anonymkode: b5308...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd med fraktprisene fra USA? Over 200 kroner i frakt for et lite skjørt? Sendes alt med fly nå? 

Anonymkode: b5308...920

Det har blitt ganske vilt, ja. Fraktprisene steg mye i USA for en stund siden. I tillegg er kronekursen veldig lav nå, og bare det kan gi 30-40% høyere frakt. Og så er det nok noen amerikanske selgere som ser på Norge som et virkelig langtvekkistan (eller som hovedstaden i Sverige...) og tenker at de må ta seg ordentlig godt betalt for å sende helt hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Emera skrev:

Det har blitt ganske vilt, ja. Fraktprisene steg mye i USA for en stund siden. I tillegg er kronekursen veldig lav nå, og bare det kan gi 30-40% høyere frakt. Og så er det nok noen amerikanske selgere som ser på Norge som et virkelig langtvekkistan (eller som hovedstaden i Sverige...) og tenker at de må ta seg ordentlig godt betalt for å sende helt hit. 

Så det er hver enkelt selger som bestemmer hvor mye man må betale for frakten? Jeg trodde Ebay bestemte at ikke selger kan  ta mer enn hva det faktisk koster?

Anonymkode: b5308...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er hver enkelt selger som bestemmer hvor mye man må betale for frakten? Jeg trodde Ebay bestemte at ikke selger kan  ta mer enn hva det faktisk koster?

Anonymkode: b5308...920

Jeg vet ikke hvilke regler ebay har, men det er jo enorme forskjeller på hva ulike selgere tar i fraktpris for nøyaktig samme vare. Noen ganger dreier det seg om flere hundre kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Emera skrev:

Jeg vet ikke hvilke regler ebay har, men det er jo enorme forskjeller på hva ulike selgere tar i fraktpris for nøyaktig samme vare. Noen ganger dreier det seg om flere hundre kroner. 

Det virker helt tåpelig. Har i dag prøvd å avgrense søket til varer som befinner seg i kun Europa eller UK, men får likevel opp varer fra USA. Så mulig Ebay tjener på den dyre fraktprisen? 

Anonymkode: b5308...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Har forpliktet meg til å kjøpe et items via mobil, men når jeg skal betale det får jeg opp feilmelding at selger ikke har spesifisert at itemset kan sendes til min adresse.

Har søkt hjelp hos ebay og selger, men ikke fått svar hos selger. Har kjøpt hos denne selgeren ofte og aldri hatt dette problemet før.

Fikk plutselig mail fra ebay om at jeg måtte betale for mitt produkt, men jeg har  jo nettopp kontaktet dem for hjelp siden jeg får feilmelding og ikke kan fortsette betalingen til paypal. Selger har enda ikke svart.

Hvorfor sender ebay ut slike meldinger når de vet jeg har kontaktet dem for nettopp og orden opp i dette?

De svarte meg jo også og sa at de hadde kontaktet selgeren for svar.

Hva skjer om ikke dette ordnes opp i ? 

Vil det stå at jeg er en dårlig betaler eller noe?

Har jo bare positive tilbakemeldinger og betaler alltid via paypal med engang jeg bestiller noe .

Vil jo ikke havne i noe dårlig register på ebay :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mysticgirl skrev:

Har forpliktet meg til å kjøpe et items via mobil, men når jeg skal betale det får jeg opp feilmelding at selger ikke har spesifisert at itemset kan sendes til min adresse.

Har søkt hjelp hos ebay og selger, men ikke fått svar hos selger. Har kjøpt hos denne selgeren ofte og aldri hatt dette problemet før.

Fikk plutselig mail fra ebay om at jeg måtte betale for mitt produkt, men jeg har  jo nettopp kontaktet dem for hjelp siden jeg får feilmelding og ikke kan fortsette betalingen til paypal. Selger har enda ikke svart.

Hvorfor sender ebay ut slike meldinger når de vet jeg har kontaktet dem for nettopp og orden opp i dette?

De svarte meg jo også og sa at de hadde kontaktet selgeren for svar.

Hva skjer om ikke dette ordnes opp i ? 

Vil det stå at jeg er en dårlig betaler eller noe?

Har jo bare positive tilbakemeldinger og betaler alltid via paypal med engang jeg bestiller noe .

Vil jo ikke havne i noe dårlig register på ebay :P

Lignende har skjedd meg også. Det skjer ingenting :) Be selger avlyse salget evt.. Det er jo bare å beklage. Så kan du prøve på nytt evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mysticgirl
Den 13.6.2016 at 12.48, MapleSirup skrev:

Lignende har skjedd meg også. Det skjer ingenting :) Be selger avlyse salget evt.. Det er jo bare å beklage. Så kan du prøve på nytt evt.

Ja fikk selgeren til å ordne det for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjolen du linket, den er veeldig stor rundt brystet. Og med strikk i ryggen i tillegg kan det faktisk bli for mye av det gode.

Anonymkode: d0013...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...