Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

Enig med AloeVera. Det blir noe annet å kjøpe ting som ikke er bevisst merkekopi fordi man vil ha merke men ikke er villig til å betale for det. Jeg har strengt tatt ikke brydd meg noe om hva folk kjøper, men jeg reagerer litt på at de som handler falske merkevarer ofte klager til selgeren på feil, eller da eksempelvis legger ut på FB og klager over hvor dårlig kvalitet det er og hvor ulik den er den ekte. Så kjøper de noe annet falsk i stedet..... Det går kanskje opp i opp og kjøpe ekte vare én gang, i stedet for 10 falske?

I forhold til de TOMs skoene så er det vel mer en støttesak, og ikke at de er like gode å gå i? Hvis de er like, så kan man vel kjøpe et par ekte som støtter en god sak og som varer, enn å kjøpe billig og ikke støtte saken fordi man vil ha "Toms" bak på hæla.

Men folk har forskjellig smak ja, det skal vi være glad for.



Anonymous poster hash: b9a16...6bf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker, on 06 Aug 2014 - 14:34, said:

Enig med AloeVera. Det blir noe annet å kjøpe ting som ikke er bevisst merkekopi fordi man vil ha merke men ikke er villig til å betale for det. Jeg har strengt tatt ikke brydd meg noe om hva folk kjøper, men jeg reagerer litt på at de som handler falske merkevarer ofte klager til selgeren på feil, eller da eksempelvis legger ut på FB og klager over hvor dårlig kvalitet det er og hvor ulik den er den ekte. Så kjøper de noe annet falsk i stedet..... Det går kanskje opp i opp og kjøpe ekte vare én gang, i stedet for 10 falske?

I forhold til de TOMs skoene så er det vel mer en støttesak, og ikke at de er like gode å gå i? Hvis de er like, så kan man vel kjøpe et par ekte som støtter en god sak og som varer, enn å kjøpe billig og ikke støtte saken fordi man vil ha "Toms" bak på hæla.

Men folk har forskjellig smak ja, det skal vi være glad for.

Anonymous poster hash: b9a16...6bf

På de jeg kjøpte var det en støtte lapp...... Anonymous poster hash: 9df94...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå elsker ebay! Er innom hver dag for å se etter noe jeg trenger :fnise: Er bare tålmodigheten min som stopper meg, mtp en liten stund til pakka dukker opp hos meg. Hahah.

Men nå skal jeg flytte for å studere, og ser etter kjekke små ting jeg kan bestille til hybelen! Alt fra ting til å organisere sminke eller småting i til fine ting til veggen og pynt! Jeg har sett meg helt blind på ebay de siste dagene, og trenger egentlig alt av pikk-pakk til studiestart og flytting. Sleng gjerne ut noen linker til meg hvis noen finner noe kjekt eller fint som kunne passe en søt studenthybel til en jente på 21! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Må si jeg lurer litt på denne kritikken av FB siden og folka der. Dere handler jo selv på Ebay fordi det er billig. At dere ikke liker det folk kjøper og synes det er stygge ting..... vel det er jo bra at alle ikke har lik smak. har selv kjøpt Toms og er veldig fornøyd. Har kjøpt Toms her hjemme i vanlig skobutikk og jeg kan virkelig ikke se eller merke noe forkjell. Fake eller ekte, hvordan kan dere være sikre på at det dere kjøper er ekte? Dere kjøper jo selv kjoler. solbriller, sminke, smykker dill og dall til en billig penge..... tror dere arbeideren som lager disse produktene har gode arbeidsforhold? Anonymous poster hash: 9df94...34b

Jeg kjøper ikke fake merkevarer. Skal jeg ha noe fra merker som MbMJ, MK eller Toms, så kjøper jeg ekte vare. Stort sett fra andre butikker enn ebay. Men jeg har også kjøpt ekte merkevarer på ebay, f.ek. sminke, hudpleie og lignende. Da handler det om å finne varer man ikke har ikke butikkene her, ikke på død og liv å spare penger. Og nei, ingen av disse sendes fra Kina. Og jada, jeg kjøper også billig ræl fra ebay. Det siste var vel knotter, fordi det fremstår som ran å betale 79,50 pr knott når man trenger mange. Greia er at dette ikke utgir seg for å være et eller annet merke. Det er lov til å bruke ebay til annet enn jalla piratkopier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå elsker ebay! Er innom hver dag for å se etter noe jeg trenger :fnise: Er bare tålmodigheten min som stopper meg, mtp en liten stund til pakka dukker opp hos meg. Hahah.

Men nå skal jeg flytte for å studere, og ser etter kjekke små ting jeg kan bestille til hybelen! Alt fra ting til å organisere sminke eller småting i til fine ting til veggen og pynt! Jeg har sett meg helt blind på ebay de siste dagene, og trenger egentlig alt av pikk-pakk til studiestart og flytting. Sleng gjerne ut noen linker til meg hvis noen finner noe kjekt eller fint som kunne passe en søt studenthybel til en jente på 21! :D

Her finner du masse: http://www.ebay.com/sch/Desk-Accessories-/25337/i.html

Tok litt tid før jeg fant den kategorien, har sittet der selv de siste dagene ;) Handler både til meg som har studiestart snart, og til jentungen (kalendergaver).

Si fra om du finne noe fint, skal legge ut noen flere linker her på dette etterhvert jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her finner du masse: http://www.ebay.com/sch/Desk-Accessories-/25337/i.html

Tok litt tid før jeg fant den kategorien, har sittet der selv de siste dagene ;) Handler både til meg som har studiestart snart, og til jentungen (kalendergaver).

Si fra om du finne noe fint, skal legge ut noen flere linker her på dette etterhvert jeg også.

Oi, tusen takk! :D Will do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piratkopier lages av kriminelle. Det sier seg selv at det er en forskjell og at kriminelle produsenter driter mye mer i moral enn andre med tanke på utnyttelse og ulovlige stoffer.

Er det solgt i Kina fra ebay er det falskt. Enkelt og greit. Av mange årsaker. Bare spør produsentene. Som om ikke prisen burde ringe en bjelle.

Spesielt illevarslende når folk sparer 50 kroner for å putte potensielt farlige barneleker i munnen på babyer.

Og Piratkopier er uansett Harry.

Må si jeg lurer litt på denne kritikken av FB siden og folka der. Dere handler jo selv på Ebay fordi det er billig. At dere ikke liker det folk kjøper og synes det er stygge ting..... vel det er jo bra at alle ikke har lik smak.

har selv kjøpt Toms og er veldig fornøyd. Har kjøpt Toms her hjemme i vanlig skobutikk og jeg kan virkelig ikke se eller merke noe forkjell.

Fake eller ekte, hvordan kan dere være sikre på at det dere kjøper er ekte?

Dere kjøper jo selv kjoler. solbriller, sminke, smykker dill og dall til en billig penge..... tror dere arbeideren som lager disse produktene har gode arbeidsforhold?

Anonymous poster hash: 9df94...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort litt julegavekjøp.

Lillesøster får:

hodeskalleveske

stor palett med øyenskygge

Venninna mi:

løs cardigan

veska alle har kjøpt

Niesen min får kjoler:

kjole 1

kjole 2

kjole 3

til meg selv:

BH

undertøysett

markeringspenner til studietiden

små post-it stickers til studietiden

Alt dette til til underkan av 660 kroner. Synes det var greit :-)



Anonymous poster hash: b9a16...6bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger :-)

Hvis du trykker "Legg til favoritt" øverst på siden havner tråden under "Mine innlegg" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt....nå har jeg vært en smule ondskapsfull her.

Kjøpte en kopp til en som har en humor den vil passe til (ja, den er litt pervers).

Annonsen så sånn ut og jeg leste ikke hele annonsen før jeg kjøpte. Etterpå kikket jeg tilfeldigvis innom igjen og ser at jeg må velge design på koppen. Finner ikke den som var på bildet og sender mail til selger og spør om jeg kan få den koppen da det faktisk var den jeg ville ha.

Får svar med forslag om en annen kopp. Og det går litt faenskap i meg, for når de har bilde av koppen jeg vil ha øverst i annonsen (og det var det eneste bildet, det sto ikke noe om å velge før et stykke ned) så synes jeg de kan svare ærlig at de ikke har den koppen de reklamerte med.

Neste svar fra selger og de "misforstår" meg igjen. Sender bilde av en annen kopp.

Jeg svarer og legger ved bildet fra deres egen annonse.

Så kommer det endelig: De har ikke koppen jeg ba om, de har heller ikke fem av de andre koppene i annonsen. De endret ikke annonsen sin før i dag, kanskje fordi jeg pirket borti dem om den.

Føler at jeg var litt stygg, men det irriterer meg litt at hovedbildet i annonsen er av noe de faktisk ikke har.



Anonymous poster hash: e6dd2...3b7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva slike dekor steiner man har i f.eks boller/fat med lys, kalles på engelsk?

Anonymous poster hash: a2f10...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bydde på noe billig (men nyttig), tapte så og si rett før auksjonen ble avsluttet, og bare noen veldig få minutter etterpå får jeg second chance. Er jeg superparanoid som tenkte "hmm har selgeren en som byr over for å presse opp prisen" ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet hva slike dekor steiner man har i f.eks boller/fat med lys, kalles på engelsk?

Anonymous poster hash: a2f10...24d

Ikke sikker, men gjorde et søk, decorative stones eller noe slikt skrev jeg. Kom opp en del glass kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker, men gjorde et søk, decorative stones eller noe slikt skrev jeg. Kom opp en del glass kanskje?

Takk for tips. Men var litt mye rart der :P

Vil ikke ha selvlysende stener i stua :P

Anonymous poster hash: a2f10...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort litt julegavekjøp.

Lillesøster får:

hodeskalleveske

stor palett med øyenskygge

Venninna mi:

løs cardigan

veska alle har kjøpt

Niesen min får kjoler:

kjole 1

kjole 2

kjole 3

til meg selv:

BH

undertøysett

markeringspenner til studietiden

små post-it stickers til studietiden

Alt dette til til underkan av 660 kroner. Synes det var greit :-)

Anonymous poster hash: b9a16...6bf

Jeg har også kjøpt den veska, men ikke fått den enda. Men er det en kopi?? Var aldri meningen å kjøpe en falsk Michael Kors eller noe annet, ville bare ha en fin billig veske. Ser nå at der står noe med gullskrift på den (på bildet på ebay), men jeg klarer ikke å lese hva som står der.

Anonymous poster hash: cd076...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Men var litt mye rart der :P

Vil ikke ha selvlysende stener i stua :P

Anonymous poster hash: a2f10...24d

Ja der er jævlig mye rart, man må liksom bare bla seg gjennom. Du kan også søke på vase fillers og decor balls.

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...