Britt Banditt Skrevet 22. april 2015 #14001 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg bestilte en veske som jeg ikke fikk, selgeren skulle gi meg pengene tilbake, men så fikk jeg denne av han "Dear friend, We are willing to arrange a refund for you, but as this order is too long time. Would you mind to offer your paypal account? Then we will pay the money to your paypal account. What is your idea?Thanks for your understanding. Have a nice day!" Hva mener han med "would you mind to offer your paypal account"? Hva skal jeg oppgi da?Anonymous poster hash: e587f...7ba Tror det er e-postadressen du bruker på paypal bare (Leste noen som nylig spurte om det i en ebay-gruppe på facebook, og fikk det svaret). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 22. april 2015 #14002 Del Skrevet 22. april 2015 Nei, de selger jo ingenting fake på ebay...så det er heeelt sikkert trygt. Jeg tror ikke det er vanlig å selge falsk melatonin. Kan ikke helt se den store gevinsten i det. Hvis du har hørt noe annet er jeg nysgjerrig på hvor du har det fra. En storselger med gode tilbakemeldinger fra f.eks. England som selger melatonin fra et kjent merke er slik jeg ser det veldig trygt. Eneste risikoen er muligens dårligere kontroll på utløpsdato, det har jeg ikke undersøkt så nøye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #14003 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg tror ikke det er vanlig å selge falsk melatonin. Kan ikke helt se den store gevinsten i det. Hvis du har hørt noe annet er jeg nysgjerrig på hvor du har det fra. En storselger med gode tilbakemeldinger fra f.eks. England som selger melatonin fra et kjent merke er slik jeg ser det veldig trygt. Eneste risikoen er muligens dårligere kontroll på utløpsdato, det har jeg ikke undersøkt så nøye. Disse sender også fra England... Tilsynelatende veldig seriøst. http://www.anabolics.com/Ville du handla der? Kun fordi de sier det er trygt, og de har massevis av gode tilbakemeldinger på siden sin? Det er ulovlig å importere anabole steroider, og det er også ulovlig å importere melatonin. Man kjøper ikke legemidler på ebay, såpass opplyste burde man være i dag. Det er veldig godt kjent at det er massevis av folk som lager falske legemidler, og mange lager også farlige legemidler, for å selge og tjene penger. Veldig mange av de som sender fra England kjøper varene sine fra Kina. Det er ikke veldig mange år siden det var massedød blant babyer i Kina, fordi noen syntes det var morsomt å forgifte morsmelkserstatningen de solgte der borte. Anonymous poster hash: a5903...108 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 23. april 2015 #14004 Del Skrevet 23. april 2015 Disse sender også fra England... Tilsynelatende veldig seriøst. http://www.anabolics.com/Ville du handla der? Kun fordi de sier det er trygt, og de har massevis av gode tilbakemeldinger på siden sin? Det er ulovlig å importere anabole steroider, og det er også ulovlig å importere melatonin. Man kjøper ikke legemidler på ebay, såpass opplyste burde man være i dag. Det er veldig godt kjent at det er massevis av folk som lager falske legemidler, og mange lager også farlige legemidler, for å selge og tjene penger. Veldig mange av de som sender fra England kjøper varene sine fra Kina. Det er ikke veldig mange år siden det var massedød blant babyer i Kina, fordi noen syntes det var morsomt å forgifte morsmelkserstatningen de solgte der borte. Anonymous poster hash: a5903...108 Slankepiller og den slags kan naturligvis være skummelt å kjøpe, uansett hvor du kjøper det fra. Har vel vært oppslag i media om piller man fikk kjøpt i norske butikker òg som viste seg å være potensielt helseskadelige. Melatonin er derimot så vidt jeg forstår enkelt og greit bare det: melatonin. Og hittil har vel ingen forsking vist at melatonin kan være skadelig. Dermed blir den sammenlikningen din for meg litt merkelig. Jeg klarte ikke å finne noe helt konkret svar da jeg Googlet, men jeg tror faktisk det er lovlig å kjøpe melatonin fra EU-land til personlig bruk, så lenge man ikke kjøper for mer enn tre måneder av gangen. Lurer på om ikke min pakke ble åpnet av tollen sist og godkjent. Men hey - vi trenger ikke å bli enige her. Jeg kommer nok til å forsette å bestille melatonin og enkle vitamintilskudd fra utlandet når det lønner seg, det være ebay eller iHerb. Så får de som ikke føler seg trygge på det la være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14005 Del Skrevet 23. april 2015 Funfact: melatonin, også noen ganger kalt "Drakula-hormonet" innenfor psykologien (fordi det produseres når det er mørkt) kan være knyttet til depresjon, og spesielt vinterdepresjon. For stor tilførsel eller produksjon av dette kan i verste fall være bidragsyter til en eventuell depresjon. Anonymous poster hash: 6b45e...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 23. april 2015 #14006 Del Skrevet 23. april 2015 Funfact: melatonin, også noen ganger kalt "Drakula-hormonet" innenfor psykologien (fordi det produseres når det er mørkt) kan være knyttet til depresjon, og spesielt vinterdepresjon. For stor tilførsel eller produksjon av dette kan i verste fall være bidragsyter til en eventuell depresjon. Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Det er jo i så fall interessant å lese mer om fordi jeg har hørt fra så mange kanter at det mest sannsynligvis er veldig harmløst. Har du lenker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 23. april 2015 #14007 Del Skrevet 23. april 2015 Det største problemet her er vel at det ikke er sikkert det er en dråpe melatonin i de pillene, de bare ser ut som de ekte pillene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 23. april 2015 #14008 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Det største problemet her er vel at det ikke er sikkert det er en dråpe melatonin i de pillene, de bare ser ut som de ekte pillene. Jeg forstår at det er noe sånt som er årsaken til bekymring, men jeg kan bare ikke helt tro på at det er noen reell fare om man kjøper fra en storselger fra England, som jeg har gjort tidligere. Mange av disse storselgere er til og med eBay-versjoner av britiske helsekost-nettbutikker. Føles trygt. Hadde dog ikke bestilt lugubre slankepiller o.l. på samme måte. Disse pillene er populære og brukerne er ofte desperate, noe som jeg vil tro gir et godt marked for å selge bullshit og skumle produkter. Kan som nevnt tidligere ikke helt se at den samme risikoen er der for melatonin. Endret 23. april 2015 av Tonje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 23. april 2015 #14009 Del Skrevet 23. april 2015 Funfact: melatonin, også noen ganger kalt "Drakula-hormonet" innenfor psykologien (fordi det produseres når det er mørkt) kan være knyttet til depresjon, og spesielt vinterdepresjon. For stor tilførsel eller produksjon av dette kan i verste fall være bidragsyter til en eventuell depresjon. Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Jeg ble mye dårligere av å ta melatonin da jeg hadde depresjon. Kan være tilfeldig, men jeg valgte å slutte, og da ble jeg bedre igjen. Jeg er bipolar. Kjøpte melatonin på apotek i Usa. Selges uten resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 23. april 2015 #14010 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg bestilte en veske som jeg ikke fikk, selgeren skulle gi meg pengene tilbake, men så fikk jeg denne av han "Dear friend, We are willing to arrange a refund for you, but as this order is too long time. Would you mind to offer your paypal account? Then we will pay the money to your paypal account. What is your idea?Thanks for your understanding. Have a nice day!" Hva mener han med "would you mind to offer your paypal account"? Hva skal jeg oppgi da?Anonymous poster hash: e587f...7ba Skulle likt å vite hva denne selgeren het? Bestilte selv en veske i høst som jeg aldri fikk. Fikk også melding som deg og beskjed om at de skulle sende ny til slutt. Sendte ikke ny, så jeg meldte det til Ebay, men etter mye ha og bla gikk tiden ut og Ebay beklaget at det nå var for sent. I ettertid har han som solgte meg vesken slettet bilde og det er ikke mulig å komme inn på bestillingen/linken...grrr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 23. april 2015 #14011 Del Skrevet 23. april 2015 Noen som har bestilt tannbleking på ebay? Noen å anbefale? Og ikke minst, funker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Selfridge Skrevet 23. april 2015 #14012 Del Skrevet 23. april 2015 Noen som har bestilt tannbleking på ebay? Noen å anbefale? Og ikke minst, funker det? Har prøvd disse - http://www.ebay.com/itm/171269218758?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Jeg synes de funker ja. Ser definitivt forskjell Har prøvd smilelab og, men de fungerte absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 24. april 2015 #14013 Del Skrevet 24. april 2015 Hei. Er det noen som har noen erfaringer med løsnegler ala disse: http://www.ebay.com/itm/171310007092?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3D171310007092%26_rdc%3D1 Og lim som dette: http://www.ebay.com/itm/Nail-Art-10-X-3g-Strong-Glue-Professional-False-Fake-Nail-Tip-Acrylic-Bond-Nails-/221595822592?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item339823ea00 Lillesøster vil ha, men jeg er bittelitt skeptisk. Er det trygt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #14014 Del Skrevet 24. april 2015 Det er jo i så fall interessant å lese mer om fordi jeg har hørt fra så mange kanter at det mest sannsynligvis er veldig harmløst. Har du lenker? Min referanse er boka "Fundamentals of abnormal psychology", R. J Comer, en bok som benyttes som pensum ved bla. Universitetet i Oslo - jeg har ikke googlet noe ellers, men er jo mulig det er noe å finne der Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #14015 Del Skrevet 24. april 2015 Det er jo i så fall interessant å lese mer om fordi jeg har hørt fra så mange kanter at det mest sannsynligvis er veldig harmløst. Har du lenker? Og beklager avsporing igjen, men: hvis du har tilgang på google scholar (eller andre vitenskapelige databaser/søkemotorer) ville jeg bare søkt på depression og melatonin der, så ut som det var en del artikler som indikerer at melatonin og depresjon er tett knyttet sammen Anonymous poster hash: 6b45e...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 24. april 2015 #14016 Del Skrevet 24. april 2015 Min referanse er boka "Fundamentals of abnormal psychology", R. J Comer, en bok som benyttes som pensum ved bla. Universitetet i Oslo - jeg har ikke googlet noe ellers, men er jo mulig det er noe å finne der Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Og beklager avsporing igjen, men: hvis du har tilgang på google scholar (eller andre vitenskapelige databaser/søkemotorer) ville jeg bare søkt på depression og melatonin der, så ut som det var en del artikler som indikerer at melatonin og depresjon er tett knyttet sammen Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Takk En hel fagbok kommer jeg garantert ikke til å lese, men det er jo interessant informasjon å notere seg bak øret. Har ikke tilgang på Google Scholar heller. Kommer til å fortsette å bruke Melatonin selv da, ettersom jeg har hørt såpass lite om dette at jeg regner med at det ikke er noen veldig stor risiko. Sliter heldigvis ikke med depresjoner selv heller. Men som sagt, interessant å notere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 24. april 2015 #14017 Del Skrevet 24. april 2015 Takk En hel fagbok kommer jeg garantert ikke til å lese, men det er jo interessant informasjon å notere seg bak øret. Har ikke tilgang på Google Scholar heller. Kommer til å fortsette å bruke Melatonin selv da, ettersom jeg har hørt såpass lite om dette at jeg regner med at det ikke er noen veldig stor risiko. Sliter heldigvis ikke med depresjoner selv heller. Men som sagt, interessant å notere seg. Alle har vel tilgang på google Scholar? Hva mener du med at du ikke har det? Så lenge du har en nettleser er det jo bare å gå inn på scholar.google.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #14018 Del Skrevet 24. april 2015 Alle har vel tilgang på google Scholar? Hva mener du med at du ikke har det? Så lenge du har en nettleser er det jo bare å gå inn på scholar.google.no Har kun tilgang på scholar via UiOs servere. Kommer meg ikke på hvis jeg er hjemme på ordinære "privatnettverk". Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 24. april 2015 #14019 Del Skrevet 24. april 2015 Har kun tilgang på scholar via UiOs servere. Kommer meg ikke på hvis jeg er hjemme på ordinære "privatnettverk". Anonymous poster hash: 6b45e...d21 Det stemmer neppe. Jeg sitter hjemme akkurat nå og kan fint komme inn på nettsiden. Det er ikke sikkert du kan lese alle artiklene da. Men så lenge du er student på UiO, så kan du jo koble deg til via pcen din hjemme, og da får du tilgang til alt som du gjør på UiO. Her er link: http://www.uio.no/tjenester/it/nett/utenfra/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 24. april 2015 #14020 Del Skrevet 24. april 2015 Alle har vel tilgang på google Scholar? Hva mener du med at du ikke har det? Så lenge du har en nettleser er det jo bare å gå inn på scholar.google.no Regnet bare med at jeg ikke hadde det da hun skrev «hvis du har tilgang». Aldri en gang hørt om Google Scholar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå