Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er forresten varer jeg har fått og kan gå god for. Kattelekene tok 4 uker, de andre var her på 10 dager :)

Anonymous poster hash: 83fc3...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forresten varer jeg har fått og kan gå god for. Kattelekene tok 4 uker, de andre var her på 10 dager :)

Hvordan var cardiganen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok polaroidkameraet i dag :) Utrolig glad for å betale 400 (+50 film som kostet 200 ca) i stedet for å betale 1000 for bare kameraet i Norge :)

Har du link? :)

Anonymous poster hash: 249a3...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan var cardiganen? :)

T-skjortestoff, ok i størrelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å kjøpe dette kameraet til jul til hele familien, dvs meg selv, en til hver av fire søsken, en til mor og far, og en til bestemor. Det kommer samlet på ca 4800 kr, og dersom jeg må betale moms blir det 1200 i tillegg, pluss det posten tar for å fortolle varen, minimum 270kr. (Fortoller de forresten varer det ikke er toll på? Det er ikke toll på kamerautstyr, vil det gebyret forsvinne da?). Totalt blir det over 6000kr, og det er jo ganske dyrt for sju kamera.

Vil det lønne seg å bestille ett og ett, og be selger om å skrive gave? Vil ikke tollvesenet bli litt mistenksomme når jeg kjøper sju kamera på nett, og dermed tro at jeg skal selge dem videre? Har de noe system for å fange opp at en mottaker mottar mange pakker fra samme selger, eller blir ikke dette registrert noe sted?

Sånn jeg har forstått det skal det kun betales moms, og ikke toll. Forstår jeg det rett om posten da ikke skal legge til noe fortollingsgebyr? For hvis jeg bestiller sju kamera i en pakke blir det ett gebyr på 270kr, og dersom jeg bestiller sju kamera, og det likevel går igjennom tollen (selv om selger skriver gave på pakken) så vil jeg få sju gebyr a 135 kr.

Huff, hater å kjøpe dyre ting fra utlandet. Den tollgreia blir jeg ikke klok på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tenker kanskje at de blir mistenksom om du får 7 kamera i posten som det står "gave" på :P Jeg fikk dem i alle fall til å sende som gave, så jeg betalte ingenting ekstra :)

Ellers aner jeg ikke! Hehe :P Men jeg kjøpte akkurat tåspissko fra Ebay (ikke såå dyre, så er ikke helt krise om det ikke går) og er spent på om jeg må betale noe der siden det gikk over 200. Må man da betale dette på postkontoret?

Tenker på å kjøpe dette kameraet til jul til hele familien, dvs meg selv, en til hver av fire søsken, en til mor og far, og en til bestemor. Det kommer samlet på ca 4800 kr, og dersom jeg må betale moms blir det 1200 i tillegg, pluss det posten tar for å fortolle varen, minimum 270kr. (Fortoller de forresten varer det ikke er toll på? Det er ikke toll på kamerautstyr, vil det gebyret forsvinne da?). Totalt blir det over 6000kr, og det er jo ganske dyrt for sju kamera.

Vil det lønne seg å bestille ett og ett, og be selger om å skrive gave? Vil ikke tollvesenet bli litt mistenksomme når jeg kjøper sju kamera på nett, og dermed tro at jeg skal selge dem videre? Har de noe system for å fange opp at en mottaker mottar mange pakker fra samme selger, eller blir ikke dette registrert noe sted?

Sånn jeg har forstått det skal det kun betales moms, og ikke toll. Forstår jeg det rett om posten da ikke skal legge til noe fortollingsgebyr? For hvis jeg bestiller sju kamera i en pakke blir det ett gebyr på 270kr, og dersom jeg bestiller sju kamera, og det likevel går igjennom tollen (selv om selger skriver gave på pakken) så vil jeg få sju gebyr a 135 kr.

Huff, hater å kjøpe dyre ting fra utlandet. Den tollgreia blir jeg ikke klok på.

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen brae solbriller (stenger ute sola bra, uv-filter osv) som også ikke går an å se igjennom fra den andre siden/utsiden?

Anonymous poster hash: 2ed56...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Har du link til noe dansekær? Har ei på snart 7 som går på ballett :)

Jeg har kjøpt blant annet denne: http://m.ebay.com/itm/281431928157?txnId=1268416316018 (i blå, tenkte det er kult med litt forskjellige farger)

Og denne: http://m.ebay.com/itm/251201687356?txnId=1521893995015 men ikke kjøp dette på nett uten at du vet størrelse osv på forhånd. For min del vet jeg ikke om disse vil være noe bra, men tenker bare å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe en ting nå men ble avvist pga for lite penger, hvor finner jeg igjen det jeg skulle kjøpe? Jeg trykket jo på "buy now", men finner ingen plass hvor jeg kan betale nå når jeg har overført penger til gjeldende konto.

Fryktelig klønete forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener.

Anonymous poster hash: b4e5f...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det kanskje ikke registrert noen plass? Ser at den ikke ligger i kjøpslisten, så jeg har kanskje ikke bundet meg til kjøpet før jeg har betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller er det kanskje ikke registrert noen plass? Ser at den ikke ligger i kjøpslisten, så jeg har kanskje ikke bundet meg til kjøpet før jeg har betalt?

Har du fått en mail? Jeg pleier å få en mail når jeg har vunnet en auksjon eller kjøpt noe, da er det som regel en betalingsknapp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått en mail? Jeg pleier å få en mail når jeg har vunnet en auksjon eller kjøpt noe, da er det som regel en betalingsknapp der.

Har ikke fått noen Mail nei. Da kan jeg vel prøve på nytt, så får jeg satse på at jeg ikke ender opp med to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen Mail nei. Da kan jeg vel prøve på nytt, så får jeg satse på at jeg ikke ender opp med to :P

Du må jo trykke på to blå knapper for at du har "vunnet" tingen. Først buy now, og så husker jeg ikke hva det heter på knapp nr to, før du kommer videre til paypal siden.

Anonymous poster hash: a2f10...24d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo trykke på to blå knapper for at du har "vunnet" tingen. Først buy now, og så husker jeg ikke hva det heter på knapp nr to, før du kommer videre til paypal siden.

Anonymous poster hash: a2f10...24d

"commit to buy"

Anonymous poster hash: e0ba3...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...