Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:sjokkert: æsj da... det er jo så varierende kvalitet på sånt, så tenkte jeg kanskje var heldig med akkurat disse. Jaja, alt kostet til sammen 100kr og det er jo ikke allverdens. Hvis i hvert fall ett av dem overlever har jeg jo fått et kjempefint smykke til 100kr!

Jeg har hjortesmykket i sølvfarge, og det har holdt godt!:) Var litt skeptisk, da jeg syntes det kjente løent ut, men det har da overlevd både bruk, reiser i kofferten og lek fra ettåringen...:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp bestilt to forskjellige av disse skjortene:

link

Håper bare de kommer i postkassen før jeg flytter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Annonse

Jeg har hjortesmykket i sølvfarge, og det har holdt godt! :) Var litt skeptisk, da jeg syntes det kjente løent ut, men det har da overlevd både bruk, reiser i kofferten og lek fra ettåringen... :)

Så bra! er sikkert litt varierende kvalitet på hvert eksemplar. Håper jeg er heldig da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annsiktsmasker (Disse har jeg mottatt og prøvde de i går kveld. I dag kan jeg se små, små hull i annsiktet mitt. Misstenker at det er masken sin feil..

Deksel

Sminkefjerner Etter tips her inne :)

Serum Etter å ha lest utallige blogger osv. Virker som denne er godt likt :)

Nå er jeg på utkikk etter en koeransk toner.. Vanskelig å bestemme seg.. Er også på utikk etter en god hudkrem og en higlighter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææh - hva skal du med det? (Er du neger?) Den hadde jeg aldri turt å prøve! :sjokkert:

Hehe, nei jeg er ikke mørk i huden nei.

Når kremer osv har "whitening effect" går det mer ut på å få en jevnere hudtone :) Tror ikke huden direkte blekes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Nå har jeg akkurat bestilt noen varer fra Ebay, men jeg er litt usikker på hvordan betalingsmetoden foregår. Jeg betalte med PayPal og jeg ser at pengene er trukket fra kontoen min, men er de satt rett inn på kontoen til selgeren eller ligger de hos en tredjepart?
Hvis pengene ble overført rett til selgeren er det jo ufattelig lett å svindle meg, er det ikke?
Og hvis pengene ligger hos en tredjepart, hva må til for å bekrefte at jeg har fått gaven slik at pengene kan overføres fra tredjeparten og til selgeren?

Som dere sikkert forstår er jeg helt ny med Ebay, og jeg må innrømme at det er litt skummelt.. :plystre: Jeg har i hvert fall sjekket de positive tilbakemeldingene, men det hadde vært greit om noen kunne forklart hvordan betalingen foregår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Nå har jeg akkurat bestilt noen varer fra Ebay, men jeg er litt usikker på hvordan betalingsmetoden foregår. Jeg betalte med PayPal og jeg ser at pengene er trukket fra kontoen min, men er de satt rett inn på kontoen til selgeren eller ligger de hos en tredjepart?

Hvis pengene ble overført rett til selgeren er det jo ufattelig lett å svindle meg, er det ikke?

Og hvis pengene ligger hos en tredjepart, hva må til for å bekrefte at jeg har fått gaven slik at pengene kan overføres fra tredjeparten og til selgeren?

Som dere sikkert forstår er jeg helt ny med Ebay, og jeg må innrømme at det er litt skummelt.. :plystre: Jeg har i hvert fall sjekket de positive tilbakemeldingene, men det hadde vært greit om noen kunne forklart hvordan betalingen foregår :-)

Selgeren har fått pengene, det får de med en eneste gang (mer eller mindre). PayPal er likevel veldig trygt. Dersom du ikke får varen din, får en ødelagt vare, en annen vare enn du skulle ha osv. må du først kontakte selgeren, og som regel da ordner de opp. Skjer ikke det, åpner du en sak på Ebay. Da er det en som jobber i Ebay som hjelper til for å få ting løst, men også der løser ting seg som regel raskt. Gjør det ikke det, vil du normalt få tilbake pengene dine fra PP:

Anonymous poster hash: c90a6...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgeren har fått pengene, det får de med en eneste gang (mer eller mindre). PayPal er likevel veldig trygt. Dersom du ikke får varen din, får en ødelagt vare, en annen vare enn du skulle ha osv. må du først kontakte selgeren, og som regel da ordner de opp. Skjer ikke det, åpner du en sak på Ebay. Da er det en som jobber i Ebay som hjelper til for å få ting løst, men også der løser ting seg som regel raskt. Gjør det ikke det, vil du normalt få tilbake pengene dine fra PP:

Tusen takk, nå fikk jeg litt ro i sjelen! :fnise: Hvor lang til pleier det å ta før dere får pakkene? Jeg ser at det varierer veldig, men tar det virkelig rundt 8 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk, nå fikk jeg litt ro i sjelen! :fnise: Hvor lang til pleier det å ta før dere får pakkene? Jeg ser at det varierer veldig, men tar det virkelig rundt 8 uker?

Avhenger helt av hvor rask selgeren sender pakken, om det er spesielle høytider enten her eller i selgerlandet, og ikke minst hvilket land det er snakk om. :) De fleste pakker fra Asia får jeg innen 4 uker, men har noen ganger gått lengre tid. Pakker fra f.eks. USA tar kanskje to uker. Avhenger jo også av fraktmetoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart kjole - kjøpte denne til meg først, før jeg viste den til venninnegjengen. Da fikk jeg beskjed om å bestille en til hun ene i gjengen også :fnise:

Hvordan er størrelsen? Står at M tilsvarer 34 og L 38, og jeg er str 36... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøs veldig på hvor det sendes fra. Kjøper ting på nett stadig vekk, og det tar i gjennomsnittet ca. to uker før det havner i postkassen. Noen ganger fortere, andre ganger tar det litt lenger tid og pakker fra Asia og UK kommer som regel litt raskere frem enn f.eks USA. Noen ganger får man også sporing på pakken, så kan man følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter på en kjole og ett skjørt (som var veldig populært her inne for en stund siden). Nå ber ebay meg om å gi feedback, men det står ikke noe varsel om at fristen for case nærmer seg? Jeg har ikke motatt varene, siste leveringsdato for begge var for litt over en uke siden...

Kan jeg vente litt til, eller bør jeg åpne case nå siden ebay ber om feedback?

Anonymous poster hash: 0931c...f01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er ny her, og ny på ebay :D Er jo så mye spennende der ute :D

Men har noen spm som kanskje noen her kan hjelpe meg med :) har lett litt rundt, men ikke funnet svar..

Er ang neglelakk..

Ser det er noe med uv lampe og med led lampe. Jeg er lei av at neglelakken flasser osv...

Men hva er forskjellen? Hva er best?

Hvordan fjerner man de forskjellige? Hvordan gjør man det?

Og har noen link til lampe og neglelakk?

Klarer aldri vente til vanlig neglelakk tørker :P så tenkte prøve dette :)

Blir så glad hvis noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er ny her, og ny på ebay :D Er jo så mye spennende der ute :D

Men har noen spm som kanskje noen her kan hjelpe meg med :) har lett litt rundt, men ikke funnet svar..

Er ang neglelakk..

Ser det er noe med uv lampe og med led lampe. Jeg er lei av at neglelakken flasser osv...

Men hva er forskjellen? Hva er best?

Hvordan fjerner man de forskjellige? Hvordan gjør man det?

Og har noen link til lampe og neglelakk?

Klarer aldri vente til vanlig neglelakk tørker :P så tenkte prøve dette :)

Blir så glad hvis noen kan svare på dette :)

UV: Som regel billigst, tørker på ca 2 minutter, bruker mer strøm og må bytte batterier oftere. Tørker alle typer gel lakk

LED: Som regel dyrere, tørker på ca. 30 sek, bruker lite strøm og batteriene holder i evigheter. Tørker bare lakk som fungerer med LED teknologi

Fant også på en side om at hvis du har penger nok til å kjøpe LED, så burde man gå for det pga. batteritid og tørketid.

Begge deler fungerer godt, men er litt forskjell på strømbruk og effektivitet osv. Samt at LED fungerer visstnok kun på enkelte lakktyper. Hva som er best, hvordan man fjerner det og slik har jeg ikke peil på. Men det var dette jeg fant når jeg googlet hvertfall :laugh:

Endret av Rand0m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort iphone-ladeledning:

http://www.ebay.com/itm/221389547706?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Øredobber: (Dobbel perle)

http://www.ebay.com/itm/131163664032?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Øredobber: (Hengende perle)

http://www.ebay.com/itm/331042387795?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Det tok under to uker å få alt.

Helt ok, billig, synes de doble perleøredobbene var litt vel store (vet ikke om jeg synes slike er såå fine likevel) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Lyseblå kjole - Angrer litt, overdelen er ikke veldig smigrende på oss med store fordeler, men får se når den kommer..

Jeg fikk denne i dag. Helt nydelig kjole, men de oppgitte målene stemmer ikke, dessverre. Midjen i str. S er 58 cm! Ifølge selger er den 66-70 cm, noe som hadde vært godmål for meg som er 63-64 cm rundt midjen. Jeje, fram med symaskinen. :)

Edit.: Nå fant jeg den hos flere selgere, målene er forskjellige hos alle. Jeg skulle nok ha sjekket flere før jeg kjøpte. Hos en selger er midjemålet oppgitt til 62 cm, så det stemmer bedre. Tror jeg blir å bestille en ny kjole.

...og der var det gjort. Jeg vilvilvil ha den kjolen! :sur:

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...