Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mottatt:

Vippelim og -fjerner - denne var superbillig, men vil ikke anbefale den videre. Vippelimfjerneren er så sterk at den tørker ut huden, og selve limet svir så tårene spruter. Går rett i søpla begge to!

Vipper - 10-12-14mm - Helt greie til helgebruk. Til mer hverdagslig, klør de veldig. Løsner fort. De på 14 mm var i elendig kvalitet.

Vipper - 8-10-12mm - samme som over, men klør ikke like mye. Kort holdbarhet.

Stilletthæler - så feil på kursen, så endte opp med å betale mye mer enn det jeg kunne gjort fra butikken/webshop. Kom veldig fort, tross av jul og helg (sendt fredag 20.12.13 - mottatt 27.12.13 - sendt fra Hellas). De er kjempemyke å gå med, anbefales allikevel sterkt! Bruker vanligvis 38.5 her i Norge, str 38 passet perfekt! Nå må jeg bare vente på vår og sol.

Vippelim - Ardell. Semipermanent. Holder en ukes tid med de vippene jeg nevnte lengre opp (da tar jeg de gjerne av pga kløe).

Kjole - kjøpt i str S. Passer meg perfekt. Er en S her i Norge. God stretch. Maxikjole. God kvalitet. Selger sender med sporingsnummer, så man kan følge litt med.

Veske - denne var ørliten, og luktet helt sykt plast! Hatt den på ønskelisten i 1.5 år ca. Veldig skuffet, men kan uansett bruke den til "småting".

Sportsbh - denne var i supergod kvalitet! Er så absolutt å anbefale! Bestilte i str M (som er minste str), men kunne godt ha hatt en mindre. Har tre hakk i stramming, har hittil brukt ytterste hakk (av ren vane). Kommer til å kjøpe i flere farger!

Skjørt - passer superfint. Overrasket over den raske frakten. Tok ca. en uke. Bestilte i vinrødt og grått. Den vinrøde er lik i fargen, men den grå er mye mørkere enn på bilde, og har et snev av blått i seg. Gir en fin kurv på rumpa! :fnise: Er godt med stretch i de.

Vipper - Ardell. Ikke testet enda. Mottatt i dag. Sendt 15/01-14.

Bestilt/ikke mottatt:

Skopute

Kjole

Kjole

Øyenbrynskniv

Bh

Oppbevaring for sminkekoster

Vipper

Vipper

Vipper

Vipper

Vipper

Skjermbeskytter - Sony Xperia Z1

Skjermbeskytter - Samsung Galaxy S4 Active

Flipcover - Samsung Galaxy S4 Active

Bh

den samme øyenbryns trimmer som du kjøpte kan du finne for kun 6 kroner her:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR5.TRC2.A0&_nkw=Eyebrow+Razor&_sacat=0&_from=R40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siklet på denne vesken i flere måneder, og bestillte den før jul. Selger skulle ha £40 for å sende den til Norge, så jeg fikk den sendt til en venninne i England, som sendte den videre til meg (mye billigere). Jeg fikk den rett før jul, men hadde besøk, og fikk ikke brukt den før uken etter nyttår. Dessverre tok jeg av alt som var av innpakning før jeg sjekket at den var i orden :(

(...)

Har jeg i det hele tatt noen sjanse til å komme noe sted med dette? Jeg har aldri kjøpt noe så dyrt på eBay før (£125) og angrer meg noe skikkelig nå...

Innlegget mitt er forkortet.

Linken fungerer ikke.

Når det er sagt kan du ikke forvente å få dekket hva det koster å reparere den i Norge, men du kan be om et avslag i prisen.

Jeg ville uansett opprettet en sak via Ebay i stedet for å fortsette å krangle med selgeren.

Når du handler i England er det engelsk kjøpslov som gjelder. Om du vil ha dette ordnet er det best å tilby at du sender den til din venninne som igjen sender til selger og får ordnet der borte.

. Greit at du har fått bvare, men du kan ikke forvente at en vare solgt i England skal måtte bruke grisedyr norsk serviceapparat. Da forsvinner all fortjenesten de har.

Prisnivået for slike tjenester der er garantert halvparten av det i Norge.

Forventer du virkelig at selger skal betale deg 500 kroner, for at du skal få fikset veska i Norge? Nei du må nok returnere den i tilfelle. Eller så sender du veska til veninna di, så sender hun den videre.

Anonymous poster hash: 49562...24b

Tusen takk for at dere gadd å svare meg. Jeg har selvsagt åpnet en case og har kommunisert veldig høflig med selger hele veien. Etter at alle dere så ut til å være enige, tenkte jeg at jeg kanskje hadde bedt om for mye og bestemte meg for å godta et evt. motbud fra selger med et lavere beløp. Hun tilbød meg imidlertid ingenting, svarte faktisk ikke på alle forslagene mine i det hele tatt. Hun bare viste til eBay retningslinjer o.l. selv om jeg var innenfor alt som var av svarfrister osv. Til slutt skrev jeg til henne at siden det så ut som vi ikke klarte å løse dette oss imellom, kanskje vi skulle få noen andre til å se på det? Hun var enig og jeg eskalerte saken til eBay Customer Support. I løpet av få timer kom det svar om jeg vil få et refund på £50! Jeg hadde absolutt ingen forventninger og ble kjempeglad :) Det skal innrømmes at jeg hele tiden har hatt en følelse av at selger visste at det var noe galt med glidelåsene, og at det var derfor hun solgte vesken - men det er jo bare spekulasjoner... ;)

Jeg har lært noe :) Takk igjen for hjelpen, dere! :nigo::takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en liten advarsel til godtesugne...

Høhø. Som lavkarber er slike sukkerfrie produkter, særlig godteri, noe jeg er godt kjent med. Spesielt i starten da jeg ble lavkarber, for å liksom ha et substitutt for lørdagsgodtet. Men det måtte jeg kutte ut, jeg ble faktisk dehydrert av de greiene der. Jeg tåler virkelig ikke slike ting, og jeg trenger bare å spise et par stykker og så... Et helvete altså, utrolig synd for jeg også kan bli godtesugen en gang i blant. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt:

Vippelim og -fjerner - denne var superbillig, men vil ikke anbefale den videre. Vippelimfjerneren er så sterk at den tørker ut huden, og selve limet svir så tårene spruter. Går rett i søpla begge to!

Vipper - 10-12-14mm - Helt greie til helgebruk. Til mer hverdagslig, klør de veldig. Løsner fort. De på 14 mm var i elendig kvalitet.

Vipper - 8-10-12mm - samme som over, men klør ikke like mye. Kort holdbarhet.

Stilletthæler - så feil på kursen, så endte opp med å betale mye mer enn det jeg kunne gjort fra butikken/webshop. Kom veldig fort, tross av jul og helg (sendt fredag 20.12.13 - mottatt 27.12.13 - sendt fra Hellas). De er kjempemyke å gå med, anbefales allikevel sterkt! Bruker vanligvis 38.5 her i Norge, str 38 passet perfekt! Nå må jeg bare vente på vår og sol.

Vippelim - Ardell. Semipermanent. Holder en ukes tid med de vippene jeg nevnte lengre opp (da tar jeg de gjerne av pga kløe).

Kjole - kjøpt i str S. Passer meg perfekt. Er en S her i Norge. God stretch. Maxikjole. God kvalitet. Selger sender med sporingsnummer, så man kan følge litt med.

Veske - denne var ørliten, og luktet helt sykt plast! Hatt den på ønskelisten i 1.5 år ca. Veldig skuffet, men kan uansett bruke den til "småting".

Sportsbh - denne var i supergod kvalitet! Er så absolutt å anbefale! Bestilte i str M (som er minste str), men kunne godt ha hatt en mindre. Har tre hakk i stramming, har hittil brukt ytterste hakk (av ren vane). Kommer til å kjøpe i flere farger!

Skjørt - passer superfint. Overrasket over den raske frakten. Tok ca. en uke. Bestilte i vinrødt og grått. Den vinrøde er lik i fargen, men den grå er mye mørkere enn på bilde, og har et snev av blått i seg. Gir en fin kurv på rumpa! :fnise: Er godt med stretch i de.

Bestilt/ikke mottatt:

Skopute

Kjole

Kjole

Øyenbrynskniv

Bh

Oppbevaring for sminkekoster

Vipper

Vipper

Vipper

Vipper

Vipper

Skjermbeskytter - Sony Xperia Z1

Skjermbeskytter - Samsung Galaxy S4 Active

Flipcover - Samsung Galaxy S4 Active

Bh

Hvordan er skjørtet i størrelse? Jeg er ca en norsk L

Anonymous poster hash: bc2e2...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er skjørtet i størrelse? Jeg er ca en norsk L

Anonymous poster hash: bc2e2...56e

Hører på Facebook-gruppen at folk i str L er veldig fornøyd med det. Er god stretch i den. Går fra 60 - 100 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kjøpt øyebrynskniver: Er dere fornøyde? Er de skarpe nok eller lugger de? Og hvor lenge varer en sånn ca?

Anonymous poster hash: cd076...6e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har kjøpt øyebrynskniver: Er dere fornøyde? Er de skarpe nok eller lugger de? Og hvor lenge varer en sånn ca?

Jeg har de som det er linket til her, og jeg syns de er helt på høyde med de jeg tidligere har kjøpt på cubus til 89 kr.

Anonymous poster hash: ae20b...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til mine siste ebayfunn:

Øretelefoner: http://www.ebay.com/itm/350969569479?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Disse er helt på høyde med andre jeg har kjøpt i norge til rundt 2-300 kroner. Fantastisk bra for prisen, ville kjøpt fler fra samme selger om det var fler, for shippingen var også rask.

Glassfil http://www.ebay.com/itm/190950253872?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Kan sikkert fåes rimeligere, men rask shipping. Og glassfil er bedre enn andre filer.

Deksel til mobil http://www.ebay.com/itm/171156809171?var=470298548116&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 rask shipping, bra produkt.

Neglelakkstativ http://www.ebay.com/itm/141039025204?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 passer fint til neglelakker fra loreal (de små flaskene) og fra depend (ikke gellack)

Neglelakk som skifter farge http://www.ebay.com/itm/111106947109?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 det røde var ikke rødt, mer lakserosa, men effekten er jo artig (jeg har uv/led lampe, og det må du ha for å få denne til å sitte).

Sminkepung http://www.ebay.com/itm/370961391335?var=640161941900&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 veldig ok, medium ventetid.

Anonymous poster hash: ae20b...08d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en stund siden ble det lagt ut en link i denne tråden til en makeup børste som passet godt til flytende foundation. Mener å huske den het stipple brush elns.

Noen som fortsatt har linken i kjøpshistorikk eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe kamera reim, men kommer virkelig ikke på hva jeg skal søke på :P sånn man har rundt halsen vet dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe kamera reim, men kommer virkelig ikke på hva jeg skal søke på :P sånn man har rundt halsen vet dere :P

Camera strap? :) /neckstrap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en stund siden ble det lagt ut en link i denne tråden til en makeup børste som passet godt til flytende foundation. Mener å huske den het stipple brush elns.

Noen som fortsatt har linken i kjøpshistorikk eller lignende?

Det er mange som selger den og den kommer i ulike farger på skaftet (jeg har kjøpt flere i forskjellige farger og fra forskjellige selgere og de er helt like)

Børsten du leter etter ser slik ut:http://i.ebayimg.com/00/s/NTEzWDYwMA==/z/P5EAAMXQbflSL7fM/$%28KGrHqNHJE4FI,GNU,C3BSL7fMdOUg~~60_3.JPG

Og du finner mange av de her: http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=stipple+brush&_nkwusc=stippled+brus&_rdc=1 Her er den billigste jeg fant: Det er foundation gold brush 01: http://www.ebay.com/itm/New-Pro-Powder-Blush-Brush-Cosmetic-Stipple-Foundation-Gold-Brush-/310722951407?pt=US_Makeup_Brushes&var=&hash=item485887f8ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av grunnene til at flere og flere selgere ikke sender til nordmenn lenger.

H*n har faktisk fått varen sin, bare i en annen variant. Husk at det er menneskelig å feile.

Ja, jeg vil virkelig gå rundt med en rosa bag når jeg bestilte en svart en?

Herre fuckings gud.

Anonymous poster hash: 9f8d6...226

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg Mp3 spilleren min :-p Den virker bra til å koste litt under 30,- xD Ser nå at selgeren har gått opp 10 dollar :-O Men den så ikke ny ut. Riper i plastikken på skjermen og den er litt svart på knappene. Ellers er den veldig bra ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...