Gå til innhold

Facebook og giraffer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det hadde vært mer passende om folk la ut bilder av lange neser.



Anonymous poster hash: b0f37...935
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er nok svaret rævhullet mitt, for jeg ville nok prompet før jeg åpnet øynene. Dette må dere respektere og ta høyde for, vi er mange som ville åpnet rævhullet først, og sånn som situasjonen er nå, tar ikke denne gåten høyde for dette. Jeg mener at de menneskene som ville åpnet rævhullet sitt først skal slippe å skifte bilde til en giraff, det er bare rett og rimelig slik som gåten er lagt opp.



Anonymous poster hash: b83b7...5fe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9, 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 90, 99

Tell nitallene. Det er 12 stykker.

Pluss 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 og 98 = 20

Anonymous poster hash: 23d48...68f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge..



Anonymous poster hash: 96861...4f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1627400-9-1382747834251.jpgHeisann alle sammen. Det går en melding rundt på Facebook nå som lyder følgende.

Jeg har endret mitt profilbilde til en giraff. Jeg prøvde å svare på en gåte,men svarte feil. Får du riktig får du beholde ditt. Får du galt,må du bytte til giraff for de neste 3 dagene. SEND MELDING I INNBOKSEN. Her er gåten: 03.00,det ringer på døren og du våkner. Uventede gjester og det er foreldrene dine,de er der for frokost. Du har jordbær,syltetøy,honning,vin, brød og ost. Hva er det første du åpner?

Problemet er bare en ting. Før denne meldingen begynte og florere på Facebook er det lagt inn hack i google sitt bilderegister når du søker på giraff / giraffe. Det er hackere som står bak som samler inn diverse informasjon. Når du går på google og søker etter giraff / giraffe og laster det opp til din Facebook, så får de som står bak denne hacken all info om din brukerprofil. Dette pga av de har lagt inn en "kode" i bilderegisteret til google når du søker på giraff / giraffe.

Passordet ditt er det de er ute etter. Bruker du samme passord på din hotmail bør du forandre passord der også. Det vil sikkert ta litt tid før akkurat du mister din bruker, men jeg ville skiftet tilbake til ditt andre profilbilde før du mister kontoen din. Og som overskriften sier, alle kan se ditt Facebook passord (se bildet over) om du bruker den nyeste nettleseren....

Her kan du lese på engelsk hvordan de gjør det (kopiert)..

A virus that exploits the recently discovered JPEG vulnerability has been discovered spreading over google's giraffe pictures.

"It's been done in the past, but with HTML code instead of the JPEG," said James Thompson, chief technical officer for SANS' Internet Storm Center, the organization's online-security research unit. "It is a virus, but it didn't spread very far. We've only had two reports of it."

The Facebook message goes like this: "I just changed my profile picture to a giraffe, but my answer was wrong" When you do it, Facebook automatically gives the hackers your user mail and password, malicious code embedded in the JPEG image gives the hackers everything they need, James said.

The code also installs a back door that can give hackers remote control over the infected computer. Antivirus expert Fred Hypponen of F-Secure warned on Wednesday that the JPEG exploit can also damage your Iphone if you charge it with your computer. By default, antivirus software only scans for .exe files. And even if users change the settings on antivirus software, the JPEG file name extensions can be manipulated to avoid detection.

Microsoft and google are working on it now, oct 25. We recommend Facebook users: DO NOT change your profile picture to giraffes.

Har null peil på om dette er seriøst, eller ei men kan jo dele det videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1627400-9-1382747834251.jpgHeisann alle sammen. Det går en melding rundt på Facebook nå som lyder følgende.

Jeg har endret mitt profilbilde til en giraff. Jeg prøvde å svare på en gåte,men svarte feil. Får du riktig får du beholde ditt. Får du galt,må du bytte til giraff for de neste 3 dagene. SEND MELDING I INNBOKSEN. Her er gåten: 03.00,det ringer på døren og du våkner. Uventede gjester og det er foreldrene dine,de er der for frokost. Du har jordbær,syltetøy,honning,vin, brød og ost. Hva er det første du åpner?

Problemet er bare en ting. Før denne meldingen begynte og florere på Facebook er det lagt inn hack i google sitt bilderegister når du søker på giraff / giraffe. Det er hackere som står bak som samler inn diverse informasjon. Når du går på google og søker etter giraff / giraffe og laster det opp til din Facebook, så får de som står bak denne hacken all info om din brukerprofil. Dette pga av de har lagt inn en "kode" i bilderegisteret til google når du søker på giraff / giraffe.

Passordet ditt er det de er ute etter. Bruker du samme passord på din hotmail bør du forandre passord der også. Det vil sikkert ta litt tid før akkurat du mister din bruker, men jeg ville skiftet tilbake til ditt andre profilbilde før du mister kontoen din. Og som overskriften sier, alle kan se ditt Facebook passord (se bildet over) om du bruker den nyeste nettleseren....

Her kan du lese på engelsk hvordan de gjør det (kopiert)..

A virus that exploits the recently discovered JPEG vulnerability has been discovered spreading over google's giraffe pictures.

"It's been done in the past, but with HTML code instead of the JPEG," said James Thompson, chief technical officer for SANS' Internet Storm Center, the organization's online-security research unit. "It is a virus, but it didn't spread very far. We've only had two reports of it."

The Facebook message goes like this: "I just changed my profile picture to a giraffe, but my answer was wrong" When you do it, Facebook automatically gives the hackers your user mail and password, malicious code embedded in the JPEG image gives the hackers everything they need, James said.

The code also installs a back door that can give hackers remote control over the infected computer. Antivirus expert Fred Hypponen of F-Secure warned on Wednesday that the JPEG exploit can also damage your Iphone if you charge it with your computer. By default, antivirus software only scans for .exe files. And even if users change the settings on antivirus software, the JPEG file name extensions can be manipulated to avoid detection.

Microsoft and google are working on it now, oct 25. We recommend Facebook users: DO NOT change your profile picture to giraffes.

Har null peil på om dette er seriøst, eller ei men kan jo dele det videre. :)

Hørtes svært useriøst ut. ;-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://renekleveland.blogg.no/1382750304_har_du_skiftet_profil.html

Les denne linken, så finner dere fort ut at det er hackere som vil ha passordet ditt!

Anonymous poster hash: 1ac53...520

Bare tull :rolleyes: Les her : http://tjomlid.com/2013/10/26/giraffbilder-gir-ikke-facebookvirus/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+tjomlid+%28SAKSYNT%29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://renekleveland.blogg.no/1382750304_har_du_skiftet_profil.html

Igjen, hvis dere leser denne linken så finner dere fort ut at det er hackere som er ute etter passordet deres!

Anonymous poster hash: c4814...cf2

Kjeften Rene. :Gjesp:

Det er et godt gammeldags hoax, og bærer alle kjennemerkene på det, bl.annet den innstendige oppfordringen om å dele det videre til alle du kjenner.

Det er ikke mulig å få virus på maskina gjennom jpeg bilder, da de ikke er kjørbare. Helt basic dokumentformater er gjerne sånn.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt på nettavisen.no så ser dere at Rene ikkebhar peiling på hva han snakker om (som vanlig) ;-)

Anonymous poster hash: 41018...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde faen ikke åpna noenting midt på natta.

Om jeg hadde gjort det, så hadde jeg visst at foreldrene mine ville komme. De bor 5 timer unna og pleier ikke akkurat å komme ubedt. Så da hadde jeg jo vært våken fra før.

Også tror jeg ikke de ville hatt frokost da heller. Evt litt kveldsmat før de legger seg etter å ha reist 5 timer midt på natta for å besøke meg av en eller annen merkelig grunn...

Teit spørsmål:P

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hva er den bloggeren for en fyr? Finnes det folk som leser sånt?

Jeg har tydeligvis to idioter på fb, da de har postet det der…

Anonymous poster hash: 01207...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har tydeligvis to idioter på fb, da de har postet det der…

Anonymous poster hash: 01207...672

Så nå at jeg også hadde det.. Men det kan vel være at de reposter. Uansett, man skjønner jo at det er bullshit når man leser det der og ser på bloggen. Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...