AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Leser at det skal graves etter legningene hennes nå til helga etter et tips fra en som vokste opp i et pedofilt miljø. Dette virker lovende. Jeg håper de finner henne så moren endelig får et slags svar.Anonymous poster hash: d5809...c16 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Ihvertfall større sjans for å få en oppklaring av dette mysteriet, siden saken er foreldet og ingen kan straffes. Anonymous poster hash: c80ab...a8c 2
Mann 42 Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg syns ikke man skulle opplyst om dette før det var sjekket. Sjansene for å faktisk finne noe, etter så lang tid, er ganske små. Man burde ikke inngi familien falske forhåpninger om at de endelig skulle kunne være kvitt tvil og usikkerhet mht hva som skjedde med jenta. 13
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg håper det, virkelig. Måtte familien få et svar!! Men med den lange tiden som har gått, med så mange tips fram og tilbake, så har jeg min tvil,Anonymous poster hash: a09a3...1e8 1
Gjest Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Tråden er ryddet for språkdebatt! Ann Christin - MOD - Endret 24. oktober 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Håper familien får svar. Husker saken gidt for hun var et år eldre enn meg da hun ble borte. Synes selvsagt det var ekkelt å høre om andre barn som forsvant.Anonymous poster hash: 82643...3b2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg tror det er mulig at hun er i live. Faren var vel fra Asia et sted.. Så en dokumentar som ikke fikk det til å virke usannsynlig at hun har blitt bortført, kanskje til farens hjemland. Anonymous poster hash: f94e6...46c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Pakistan-sporet er vel lagt dødt for lenge siden, og baserer seg på løse rykter om farskapet. Anonymous poster hash: bb84e...691 7
-Sun- Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Håper det,så familien endelig kan få svar.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Tviler dessverre, men blir veldig glad på familiens vegne dersom det viser seg å være sant Anonymous poster hash: ab714...094 2
Millimani Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Thereses far er spansk, ikke pakistansk. Men det er noe med en pakistansk mann som tror han er Thereses far. Det er spekulert om Therese ble smuglet til Pakistan. Noen mente å ha sett henne på Fornebu den kvelden, og så på et fly fra København til Pakistan påfølgende natt. Dette ble vel undersøkt i 1988 uten resultat, og det har vært aktuelt å ta det opp igjen nå. Så har det kommet inn et tips fra en som hevder h*n vet at hun ble drept, og vet hvor levningene er gjemt. Så da er Pakistaner-sporet inntil videre lagt vekk. Det er slett ikke umulig å finne levninger etter så mange år, men området levningene kanskje ligger i har nok forandret seg endel på de 25 årene som har gått. Håper inderlig at familien nå kan få et svar på hva som skjedde med Therese. At de har fått falske forhåpninger tidligere, vet jo alle. Tiden leger ikke alle sår, men man lærer å leve med dem. Det er aldri for sent. Enten Therese er levende eller død fortjener familien å få svar på mysteriet. Også for Thereses egen skyld. Endret 25. oktober 2013 av Millimani 2
Millimani Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Og så skjer dette.... http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/thereseadvokat-trosser-politiet-graver-likevel-4143943.html Politiet vil ikke, men advokaten trosser politiet. Er det riktig av advokaten? Snart setter det seg tele i jorda for fullt. Så når muligheten er der så er det bare å komme i gang, ikke måtte vente til våren. Politiet har forøvrig visst om dette tipset i rundt fire uker, men fortsatt ikke tatt seg tid til å avhøre tipseren! Hva i all verden er det de venter på? 5
Gjest Elseby13 Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Det var riktig beslutning av politiet. De kan jo ikke sjekke alle tips ukritisk. Selvfølgelig må de avhøre denne kvinnen først. Men jeg må si det er rart at denne kvinnen har holdt kjeft i alle disse år. Jeg tror ikke at hun er seriøs. Det kan forresten hende at jenta ikke ble utsatt for noe kriminelt. Kanskje hun falt i drammenselva? Jeg husker saken godt fra min barndom og håper den stakkars familien får svar..
Millimani Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Klart det var riktig gjort av politiet, men jeg skjønner bare ikke hva politiet somler med. Kvinnen har visst gitt en forklaring på hvorfor hun ikke har kommet med dette tipset før. Om kvinnen er seriøs eller ikke, er vanskelig å si. Om hun gir familien et falskt håp. Det som er med dette tipset er at det kan kontrolleres. Men hvorfor politiet ikke har avhørt kvinnen enda, og sier det vil skje i løpet av de to neste ukene... Hvorfor kunne de ikke avhørt henne da tipset ble kjent for dem? Hadde dette vært før foreldelsesfristen gikk ut, hadde dette vært kort tid etter at Therese forsvant....-ville de somlet med det da? Jeg håper familien nå får et svar som er det sanne. Therese kan ikke ha falt i Drammenselva, da må det i så tilfelle være at hun ble dumpet der etter at hun ble drept. Drammenselva ble vel gjennomsøkt flere ganger uten resultat. Siste sikre observasjon av Therese ble sannsynligvis gjort i oppgangen der hun sto og snakket med en mann. Tipseren vokste opp i et pedofilt miljø, og kjente til ei jente for 25 år siden som skulle hete Therese, og som hadde et utseende lik Therese Johannessen. Da kan det jo virke som om tipseren på et vis må ha vært i kontakt med henne. Eller i det minste fikk vite om henne, og det allerede den gang for 25 år siden Endret 25. oktober 2013 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Disse nye undersøkelsene skulle så absolutt ha vært holdt unna media, og så kunne man heller kommet med opplysninger til allmennheten dersom man faktisk hadde funnet hennes levninger. Det må være ille for pårørende å nok en gang få gravd opp disse gamle sårene med destor større skuffelse når man sannsynligvis igjen ikke finner noe. Det er svært vanskelig å oppklare slike saker så lang tid etterpå, og alt for lite å bygge forhåpninger i media på. Anonymous poster hash: d5409...07b 4
Millimani Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Man skal aldri si aldri. Det har faktisk skjedd at lik har blitt funnet etter nærmere 40 år, og likevel i en forfatning som har gjort at det var mulig å identifisere. Hvem som kontaktet media med nye opplysninger om Therese-saken vet jeg ikke, men det kan også ha blitt gjort av advokaten og/eller privat-etterforskeren for å prøve å få fortgang i saken fra politiets side.
Gjest Carmen. Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg håper at familien får svar på hva som har skjedd. Usj så ekkelt. Får gåsehud
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Tenk om hun lever i Pakistan? Det er et håp moren klamrer seg til , som hun også skriver i boken. Dersom hun faktisk lever i Pakistan, så har hun vel på et tidspunkt burde/kunne klart å ta kontakt? Mener ikke å beskylde eller spekulere her. Anonymous poster hash: a09a3...1e8
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #19 Skrevet 25. oktober 2013 Det var riktig beslutning av politiet. De kan jo ikke sjekke alle tips ukritisk. Selvfølgelig må de avhøre denne kvinnen først. Men jeg må si det er rart at denne kvinnen har holdt kjeft i alle disse år. Jeg tror ikke at hun er seriøs. Det kan forresten hende at jenta ikke ble utsatt for noe kriminelt. Kanskje hun falt i drammenselva? Jeg husker saken godt fra min barndom og håper den stakkars familien får svar.. Det er ikke så merkverdig at hun ventet til saken ble foreldet.Hun ønsket vel ikke å bli viklet inn i saken, og kanskje risikere å bli straffet på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 1b826...c99
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #20 Skrevet 25. oktober 2013 Hun ville kanskje fått dusør for å hjelpe til med å oppklare saken da, hun ville ikke blitt straffet. Men hvis hun kjenner den eller de som tok Therese, så ville hun kanskje heller ikke dem noe vondt Anonymous poster hash: 3cdf2...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå