Gå til innhold

Hva har DU på strikkepinnene akkurat nå?


Strikkemamma

Anbefalte innlegg

Hehe. :) Du kan ha gode muligheter nå før jul da... Hinte litt om hvor glad familie og venner blir av strikka gaver. Plutselig sitter dere der hele gjengen. :danse:

Hehe, det er jo lov å håpe :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lov til å spørre om bilder? :blomst:

Helt ordinære ullsokker, synes ikke det er noe å vise frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en sånn person som har omtrent en million pågående ting. Jeg elsker å begynne på ting, men hater å avslutte dem. Å feste tråder er omtrent det kjedeligste jeg gjør i hele verden. :fnise: Jeg har hatt Oslo-anorakk til yngstejenta ferdig i bokstavelig talt et halvt år...jeg har bare ikke fått montert knappene enda. :hoho:

Jeg er nybegynner-til-medium på strikking og viderekommen på hekling vil jeg si. Liker bedre å hekle enn å strikke.

Akkurat nå har jeg på strikkepinnene:

- Kjole til søsters ufødte baby, i grått

- Pickles' Toveiskjole til eldstejenta, i rosa og støvblå - denne har jeg holdt på med i eeeevigheter. Den er gørrkjedelig å strikke! :dry:

På heklenålene har jeg:

- Tøfler til ufødt nabogutt, i støvblå og -lilla

- Sunburst Granny-teppe til eldstejenta, i alle mulige farger, stort sengeteppe. Er ca. halvveis med monteringen - jeg hekler dem sammen.

- Bølgeteppe til yngstejenta (jepp, min veldig uoppdaterte ravelry-konto), stort sengeteppe. Er kommet ca. 1/4. Heldigvis er det lenge til hun skal ha stor seng. :ler:

- Corner-to-corner-teppe til søsters ufødte baby, i grått. Er ca. halvveis. Har valgt en altfor liten nål, så det går treeeegt, selv om teppet bare skal være babystørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har igjen å feste trådene på en Fjærgenser fra Pickles. :)

Åååå, den er så fin! :rodmer:

Hvordan er lengden på denne? Jeg regner med jeg må ha i XS, men er redd den vil bli for kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby teppe i lys beige og natur hvit til en liten gutt som kommer i februar, men skal gi det i gave på baby shower snart.

Å ett teppe til mamma som hun skal få til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange prosjekter, og flere skal det nok bare bli :)

- Kvikk Lunsj lue til mannen og jenta vår

- Nisselue

- Votter

- Acne genser

- Regnbuesokker

- Kuvøsegenser til Strikk for livet

I tillegg har jeg mange hekleprosjekter

- Lappetepper i forskjellige varianter

- OL-luen

- Heklet flodhest til jenta mi

Håndarbeid er så utrolig gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker trekk til krakken min jeg. Lange remser som skal stiftes fast og så "flettes" sammen før de stiftes på motsatt side av krakken.



Anonymous poster hash: 13cb0...a82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker trekk til krakken min jeg. Lange remser som skal stiftes fast og så "flettes" sammen før de stiftes på motsatt side av krakken.

Anonymous poster hash: 13cb0...a82

Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, den er så fin! :rodmer:

Hvordan er lengden på denne? Jeg regner med jeg må ha i XS, men er redd den vil bli for kort.

Jeg strikket min i S, og valgte å legge på noen cm. etter vrangborden, før jeg begynte å øke i sidene. Det er jeg glad for, siden den til tross for at jeg fulgte strikkefastheten hadde blitt for kort for hva jeg er komfortabel med uten, selv om man sikkert kan strekke den litt til også, da. Det er jo kult nok med midjekorte topper til skjørt og bukser med høyt liv, men jeg liker å føle at jeg "henger sammen på midten" :ler:, og at plagget da blir mer anvendelig. En annen ide kan kanskje være å øke til sidene sjeldnere enn oppskriften tilsier, spesielt i begynnelsen?

Jeg målte min nå, og den er 55 cm før jeg har vasket den (oppskriften sier 50 i str S), og for min smak er den ikke for lang, for å si det sånn. Jeg er ikke så høy (162-163), men jeg har det meste av lengden min i overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket min i S, og valgte å legge på noen cm. etter vrangborden, før jeg begynte å øke i sidene. Det er jeg glad for, siden den til tross for at jeg fulgte strikkefastheten hadde blitt for kort for hva jeg er komfortabel med uten, selv om man sikkert kan strekke den litt til også, da. Det er jo kult nok med midjekorte topper til skjørt og bukser med høyt liv, men jeg liker å føle at jeg "henger sammen på midten" :ler:, og at plagget da blir mer anvendelig. En annen ide kan kanskje være å øke til sidene sjeldnere enn oppskriften tilsier, spesielt i begynnelsen?

Jeg målte min nå, og den er 55 cm før jeg har vasket den (oppskriften sier 50 i str S), og for min smak er den ikke for lang, for å si det sånn. Jeg er ikke så høy (162-163), men jeg har det meste av lengden min i overkroppen.

Da skal jeg tenke på det når jeg setter i gang. Har hatt lyst på den genseren så lenge nå, men har bare ikke somlet meg til å bestille garn.

Jeg er 167 og har gjennomsnittlig kort/lang overkropp og bein, så da regner jeg med at det kan sammenlignes. :ler:

Takk for svar! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Votter som skal toves. Strikker på pinne nr 6.

Tar av meg hatten for alle flinke strikkere her inne.

Ønsker helsa mi hadde vært bedre så jeg kunne strikket større plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Et stort kose-pledd til å ha i sofaen. Håper den blir ferdig før kulden setter inn!

edit. skrivefeil

Endret av metempsychosis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...