Gå til innhold

Hva har DU på strikkepinnene akkurat nå?


Strikkemamma

Anbefalte innlegg

Strikker min første genser i tjukt garn på pinner str. 9. Gøy! Det går fort med så store pinner. Skal sette på ermene nå straks, men må innrømme at jeg ikke finner noen gode forklaringer på hvordan jeg strikker raglanfelling når jeg har tubeformet bole på rundpinne og ermer på strømpepinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikker Susan genser fra Drops. min første genser. Akkurat nå er jeg litt frustrert fordi jeg strikket hele genseren ferdig, var superfornøyd og stolt, så prøvde jeg den. og da skjønte jeg at jeg hadde strikket mønsterdelen alt, altfor stramt. Så da har jeg rekket opp helt ned til der jeg festet på ermene og begynt på nytt.

Er det noen som har tips til hvordan man kan passe på at de trådene som ligger "bak" ikke blir for stramme? (vil jo ikke at de skal bli for slappe heller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe om trådene bak blir for slappe. Tvinn kontrastfargen om det er mer enn 5 masker mellom hver gang du bruker den, og strekk godt hver gang du bytter farge. Tar litt tid, men er verdt det. Tror alle gjør som du gjorde første gang man strikker mønster på et større plagg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker langarmet 50-tallskjole til meg selv (har ligget en stund, masse fletter og popcorn og greier, gruer meg litt til å sette i gang igjen) - husker ikke lenger hvor oppskriften er hentet fra, den er hentet fra nett, men jeg har oversatt fra engelsk til norsk og skrevet ut.

Så strikker jeg Acne-inspirert genser til meg selv, og et digert ullskjerf til meg selv, begge i alpacca-blandinger. Og så har jeg noen restegarnprosjekter på pinnene, og en lue og et skjerf til meg selv i handleposen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker langarmet 50-tallskjole til meg selv (har ligget en stund, masse fletter og popcorn og greier, gruer meg litt til å sette i gang igjen) - husker ikke lenger hvor oppskriften er hentet fra, den er hentet fra nett, men jeg har oversatt fra engelsk til norsk og skrevet ut.

Så strikker jeg Acne-inspirert genser til meg selv, og et digert ullskjerf til meg selv, begge i alpacca-blandinger. Og så har jeg noen restegarnprosjekter på pinnene, og en lue og et skjerf til meg selv i handleposen :-)

Den kjolen hørtes kul ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikker et par enkle sokker... Kjedelig, men er lenge siden jeg har strikket nå og trenger å komme meg inn i det før jeg prøver meg på noe spennende. Har lyst til å lage en enkel genser etterpå:) Men først må jeg jo lære meg å klare å strikke rett/vrang NØYE og å strikke løst nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er begynt på ein genser til meg sjølv. Tidlegare har eg bare strikka sjal som aldri vart ferdig. Det er nokre år sidan. No har eg fått bestemor som læremester :D Superkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er straks ferdig med denne revelua til sønnen min: http://inspirasjontilhaandarbeide.blogspot.no/2013/10/oppskrift-revelue.html

Søt lue, men grusom oppskrift. Min første engelske oppskrift, og den måtte selvsagt inneholde massevis av forkortelser og nye teknikker for annen hver runde. Nå som jeg har strikket en, kunne det gått fort å strikke en til til noen andre i julegave, men jeg ble såpass irritert av oppskriften, at jeg tviler på det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Gjest Enhjørning

Har strømper, men blir aldri ferdig med de. Har også grytekluter på pinnene og nå blir garn til to luer bestilt, både moren min og samboer har veldig lyst på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C'est la vie:)
Gjest C'est la vie:)

Den blir nok deilig, særlig siden er strikket i alpakkagarn :)

Absolutt! Har strikket tre til meg selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...