Gå til innhold

Idealkroppen

Fremhevede innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Du er ei usedvanlig snusfornuftig katte:) Sjelden kombinasjon av emosjoner og forstand - begge deler på høygir;)

Anonymous poster hash: 2d2da...6f0

'Kattefaen' takker pent for det jeg velger å se på som et komplement.

Mange takk, AB :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Kattefaen' takker pent for det jeg velger å se på som et komplement.

Mange takk, AB :)

Sånn var det ment. Sjelden fugl:)

Skrevet

Denne tråden er bare helt LOL.

Utseendet er i følge KG objektivt og alle liker det samme og kvinner må være sykelig undervektig med anoreksia for å være tynne nok sånn at de dør mange år tidligere enn de kunne gjort om de levde sunt og bra. Grattis.

Anonymous poster hash: 3661b...c4a
Gjest Coolaid
Skrevet

Man leser absolutt hele tiden om hvordan kropp kvinner og menn skal ha.

Det er veldig tydelig at kvinner her på KG mener at kvinner skal ha former. De mener også at menn skal være like veltrent som f.eks Channing Tatum eller lignende. Hva skjer med det?

Kvinner i dag skal se ut som jenta i midten. Absolutt ikke hun på høyre da hun er rett og slett feit.

http://images.sodahead.com/polls/001949373/46389770_Skinny20vs20Curvy20Malia20Sarai_xlarge_xlarge.jpeg

Alle seriøse menn vil ha en kvinne med en sunn og slank kropp. "Kurver" er et pent or for overvektig.

Så kommer vi til mannekroppen, Alle menn skal ha synlig sixpack, brede skuldre, osv osv. Alle kvinner vil ha dette. I hvert fall alle på KG. Som er ironisk siden veldig mange på KG sier at kvinner skal ha "kurver".

Ideal mannekropp i følge KG:

http://images.huffingtonpost.com/2010-03-21-pitt_brad_2000.jpg

Mitt spørsmål er herved: Hvorfor er det greit at kvinner sin kropp kan være fet, mens mannen sin kropp må være veltrent?

Anonymous poster hash: eb9fe...537

Bilder er gjort om til linker. Estrella, mod.

For det første, den kroppen til høyre er ikke feit. Hun er flott, sunn og normal. Sier man noen annet har man ikke peiling. Når det kommer til mannekroppen så er den ganske unaturlig. Ikke et ideal for meg som mann. Foretrekker heller å være stor og sterk med en del mere fett. Kroppen til Brad er tydeligvis hot for småpikene, men har inntrykk av at voksne kvinner ønsker litt mer.

Skrevet

Sånn var det ment. Sjelden fugl:)Anonymous poster hash: 2d2da...6f0

and may flights of angels sing thee to thy rest;)

Skrevet

Idealkroppen er en sunn og ok trent kropp, trenger ikke se ut som Pitt. However det skal ikke mye til for å se litt decent ut.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

and may flights of angels sing thee to thy rest;)

There are more things in Heaven and Earth, AB, than are dreamt of in your philosophy.

Horatio, of Thee a PM is requested.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Gutter kan jo spise hva dem vil uten å bli feit jo, det kan ikke jenter.. Så er en gutt feit, så må han være extrem usunn!

Skrevet

Gutter kan jo spise hva dem vil uten å bli feit jo, det kan ikke jenter.. Så er en gutt feit, så må han være extrem usunn!

Det er jo et ganske dristig utsagn, som overhodet ikke stemmer.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg tenkte ikke så langt.. begynner å bli sliten og burde holde meg unna sider der jeg kan i det hele tatt skrive. Går det forresten ann å slette usaklige kommentarer, hvordan? ;OO

Gjest Heartbeat
Skrevet

Stemmer at menn har høyere forbrenning enn kvinner da :)

Skrevet

Stemmer at menn har høyere forbrenning enn kvinner da :)

Men så har vi jo også høyere appetitt og kaloribehov. Man har vesentlige større mangler enn lav forbrenning, om man innbiller seg at det er metabolske betingelser som gjør at typen kan holde seg slank, og at det ikke er det at hun spiser lenge etter at mettheten er passert, som sørger for at hun forfaller.

Merkelig tankegang det der. En eks så ut til å se på fellesmiddagen som en konkurranse, som om hun skulle bevise at hun ikke var appetittlig redusert pga kjønn, mens hun så på meg nærmest hånlig og selvtilfreds, der hun trodde hun hadde oppnådd noe annet enn økt risiko for blodårefortetning og en etter hvert utennbar kropp, samt gitt meg stygge bilder på netthinna av ukvinnelig bordskikk med påfølgende upassende og udelikate lyder, når hun slukte ned den ene kyllingfilleten etter den andre. Faktisk gikk jeg noen kg ned i vekt i det forholde, pga den reduserte appetitten griseriet hennes ga meg, mens hun økte. Og om hun innbiller seg at det handler om andre ting enn at hun spiste langt mer i forhold til kroppsstørrelse enn hva jeg gjorde, så kommer hun til å ende opp som evig singel, sånn som hun kommer til å bli seende ut.

Og når jeg tenker over det, så tror jeg aldri jeg ser noen andre enn gutter under 15, og kvinner i alle aldre, i godterihyllene når jeg er ute å handler. Det er heller ingen tvil om at kvinner flest ikke vet når nok er nok når de får tilgang til barskapet, eller et kredittkort for den saks skyld, så hvor mye høyere forbrenning vi har er totalt irrelevant, da den er tilpasset kroppsstørrelse som igjen avgjør appetitt og matlyst.

• Liker 3
Skrevet

Mitt spørsmål er herved: Hvorfor er det greit at kvinner sin kropp kan være fet, mens mannen sin kropp må være veltrent?

Fordi det er sett på som faux pas å kommentere en kvinnes vekt.

Skrevet

"Hvorfor er det greit at kvinnen sin kropp kan være fet,mens mannen sin kropp må være veltrent?"

Hvor mange veltrente menn ser man egentlig i samfunnet idag? Og veltrent er ikke det samme som en boler nei.

• Liker 1
Skrevet

"Hvorfor er det greit at kvinnen sin kropp kan være fet,mens mannen sin kropp må være veltrent?"

Hvor mange veltrente menn ser man egentlig i samfunnet idag? Og veltrent er ikke det samme som en boler nei.

Uttrykkene dine har ingen verdi med mindre du definerer. Jo, det er mange veltrente menn der ute, særdeles få veltrente kvinner.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Men så har vi jo også høyere appetitt og kaloribehov. Man har vesentlige større mangler enn lav forbrenning, om man innbiller seg at det er metabolske betingelser som gjør at typen kan holde seg slank, og at det ikke er det at hun spiser lenge etter at mettheten er passert, som sørger for at hun forfaller.

Merkelig tankegang det der. En eks så ut til å se på fellesmiddagen som en konkurranse, som om hun skulle bevise at hun ikke var appetittlig redusert pga kjønn, mens hun så på meg nærmest hånlig og selvtilfreds, der hun trodde hun hadde oppnådd noe annet enn økt risiko for blodårefortetning og en etter hvert utennbar kropp, samt gitt meg stygge bilder på netthinna av ukvinnelig bordskikk med påfølgende upassende og udelikate lyder, når hun slukte ned den ene kyllingfilleten etter den andre. Faktisk gikk jeg noen kg ned i vekt i det forholde, pga den reduserte appetitten griseriet hennes ga meg, mens hun økte. Og om hun innbiller seg at det handler om andre ting enn at hun spiste langt mer i forhold til kroppsstørrelse enn hva jeg gjorde, så kommer hun til å ende opp som evig singel, sånn som hun kommer til å bli seende ut.

Og når jeg tenker over det, så tror jeg aldri jeg ser noen andre enn gutter under 15, og kvinner i alle aldre, i godterihyllene når jeg er ute å handler. Det er heller ingen tvil om at kvinner flest ikke vet når nok er nok når de får tilgang til barskapet, eller et kredittkort for den saks skyld, så hvor mye høyere forbrenning vi har er totalt irrelevant, da den er tilpasset kroppsstørrelse som igjen avgjør appetitt og matlyst.

Det var da svært til generalisering her da. At menn har høyere forbrenning kommer jo av at de har mer muskler og dermed høyere forbrenning. At du har dårlig erfaring med en ex som spiste deg ut av hus og hjem, gjør deg ikke rett til å legge alle kvinner i den kategorien.

Og hva er galt med å unne seg litt godterier av og til?

Man skal faktisk nyte livet sitt og kan fint kombinere det med sunn livsstil og litt kos av og til :)

Forøvrig finnes det både små og store i godterihyllene her jeg bor :)

Skrevet

Uttrykkene dine har ingen verdi med mindre du definerer. Jo, det er mange veltrente menn der ute, særdeles få veltrente kvinner.

Ehhhh nei.

Skrevet

Det var da svært til generalisering her da. At menn har høyere forbrenning kommer jo av at de har mer muskler og dermed høyere forbrenning. At du har dårlig erfaring med en ex som spiste deg ut av hus og hjem, gjør deg ikke rett til å legge alle kvinner i den kategorien.

Og hva er galt med å unne seg litt godterier av og til?

Man skal faktisk nyte livet sitt og kan fint kombinere det med sunn livsstil og litt kos av og til :)

Forøvrig finnes det både små og store i godterihyllene her jeg bor :)

Den generelle trenden er fortsatt at kvinner ser det som en selvsagthet å gjøre akkurat det menn gjør, enten det er bra for dem eller ikke, og at om kjæresten spiser en hel pizza, så skal han ikke innbille seg at hun ikke kan eller har rett til å gjøre akkurat det samme.

Ingen i av mennene i min omgangskrets spiser godteri overhode, men kvinnene har med seg en liten sjokoladebit i veska, og knasker litt på jobb, mens de samler og sparer restene til helgen i tillegg til alt ektra de kjøper på fredags og lørdagskveldene. Ikke rart de er dvaske.

Skrevet

Ehhhh nei.

Kan du definere veltrent og forklare hvorfor jeg tar feil?

Skrevet

Det skal så mye mer til for en mann å få idealkroppen enn en kvinne i dag.

Kosthold er nok for kvinner. Menn må trene mange timer i uka i tillegg.

Hvor mange glamourmodeller tror dere trener minst 10 timer i uka?

For å få kroppen til Pitt der, snakker vi mer enn 10 timer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...