Gjest Vantro Skrevet 3. mai 2004 #1 Del Skrevet 3. mai 2004 Var i helgen på besøk hos et vennepar hvor de har en sønn på 7 år. Har lenge vist at denne gutten har problemer med sengevæting og av den grunn sover med nattbleie. På lørdagskvelden etter at vi hadde fortært en bedre middag forsvant de ut på badet for å gjøre gutten klar for natten, og det var da det skjedde. Etterpå kom moren og sønnen inn i stua, hvor moren satte seg til rette i sofaen og sønnen satte seg ved siden tett inntil henne. Hun dro opp genseren og tok frem brystet hvorpå han begynte å amme. Jeg ble helt perpleks, satt bare å stirret og fikk ikke frem et ord så lenge han satt der med puppen i munnen. Tenk dere, en 7 åring i pyjamas med bulende bleierumpe sugende på morens bryst. Han så ut som en kjempebaby, og ja jeg ble rett og slett sjokkert :o For det første syns jeg det er rart med en ammende 7 åring, og for det andre syns jeg de burde ha gjort dette mer privat inne i sengen hans. Jeg sa ingenting til de, men klarte ikke helt å få bort bildet som hadde festet seg på netthinnen resten av den kvelden. Hvordan ville du ha reagert og ville du ha sagt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 3. mai 2004 #2 Del Skrevet 3. mai 2004 :o .. tror ikke jeg ville klart å få sagt noe som helst jeg... ville vel vært for sjokkert til det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #3 Del Skrevet 3. mai 2004 Tviler på at dette er ett seriøst innlegg. Og hvis det så er sant så er dette på grensen til incest og moren skulle vært meldt til barnevernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2004 #4 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg hadde reagert akkurat som deg - med vantro. Men jeg tror også at jeg hadde valgt å ikke si noe... For jeg hadde ikke hatt peiling på hva jeg skulle sagt. Huff for meg hørtes dette veldig guffent ut rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #5 Del Skrevet 3. mai 2004 Tviler på at dette er ett seriøst innlegg. Og hvis det så er sant så er dette på grensen til incest og moren skulle vært meldt til barnevernet. Det er vel og ta litt kraftig i , men sundt for gutten er det ikke :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #6 Del Skrevet 3. mai 2004 Aldeles ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 3. mai 2004 #7 Del Skrevet 3. mai 2004 Tviler på at dette er ett seriøst innlegg. Og hvis det så er sant så er dette på grensen til incest og moren skulle vært meldt til barnevernet. Hvorfor skulle det ikke være sant? I noen deler av verden er det helt normalt at man ammer "store barn" (sier ikke at det er normalt her hjemme også), og regner med at det finnes noen ammefanatikere også her hjemme som holder på i mange år. Lurer på om sengevætingen er reell i dette tilfellet, eller om det er et ønske fra morens side om beholde gutten som baby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #8 Del Skrevet 3. mai 2004 En normal norsk kvinne ammer ikke en gutt på 7 år uten å være syk på sinnet eller pedofil. Noe som er enda mer urovekkende (hvis dette er sant) er at hun gjorde det foran andre mennesker som om det var helt normalt. Denne kvinnen/familien er ikke normal og jeg håper at Vantro kontakter barnevernet for i det minste å få noen råd om hva hun skal gjøre. Husk på at dette faktisk kan være skadelig for guttens utvikling. Dette er sykt og perverst- blir kvalm over at det finnes slike mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 3. mai 2004 #9 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg tror jeg hadde reagert som deg- ikke sagt et ord! Blir helt sjokkert jeg- og synes det er ganske så ekkelt.. Et barn på 7år- som blir ammet er ikke normalt.. USj.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. mai 2004 #10 Del Skrevet 3. mai 2004 En normal norsk kvinne ammer ikke en gutt på 7 år uten å være syk på sinnet eller pedofil. Noe som er enda mer urovekkende (hvis dette er sant) er at hun gjorde det foran andre mennesker som om det var helt normalt. Denne kvinnen/familien er ikke normal og jeg håper at Vantro kontakter barnevernet for i det minste å få noen råd om hva hun skal gjøre. Husk på at dette faktisk kan være skadelig for guttens utvikling. Dette er sykt og perverst- blir kvalm over at det finnes slike mennesker. Jo, det finens så absolutt noen noramle kvinner som gjør dette. Ved å forklare alle handligner man ikke liker med å være syk i sinnet osv slutter man å holde en person ansvarlig for det den gjør. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at mange gjør ting vi finner ekle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 3. mai 2004 #11 Del Skrevet 3. mai 2004 :o Enig med Mezzaluna jeg. Dette er ikke normalt!! Kontakt gjerne en helsestajosn eller barneverent og spør hva de synes. En 7- åring som blir ammet !?! :fy: (hvis det i hele tatt er sant da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #12 Del Skrevet 3. mai 2004 Begrepet "normalt" defineres stadig snevrere - som en del skriver her ønsker de å anmelde denne moren fordi de tydeligvis oppfatter dette som "unormalt". Snart vil an bli anmeldt til barnevernet om man ikke har riktig farge på barnevogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 3. mai 2004 #13 Del Skrevet 3. mai 2004 Begrepet "normalt" defineres stadig snevrere - som en del skriver her ønsker de å anmelde denne moren fordi de tydeligvis oppfatter dette som "unormalt". Snart vil an bli anmeldt til barnevernet om man ikke har riktig farge på barnevogna. Hallo? Hvilken sammenligning er det da? Dersom du leste innlegget mitt ordentlig, ville du sett at jeg ikke skrev at hun skulle anmelde henne, men at hun kunne spørre om råd! Ja, normalt kan defineres på ulike måter, men jeg er ganske sikker på at de fleste synes det er unormalt å amme en 7- åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #14 Del Skrevet 3. mai 2004 Begrepet "normalt" defineres stadig snevrere - som en del skriver her ønsker de å anmelde denne moren fordi de tydeligvis oppfatter dette som "unormalt". Snart vil an bli anmeldt til barnevernet om man ikke har riktig farge på barnevogna. For en utrolig tåpelig sammenligning, skjønner godt at du logget deg ut for å skrive dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 3. mai 2004 #15 Del Skrevet 3. mai 2004 Det kan godt hende at man kan finne argumenter som er positive i forhold til denne handlingen, men jeg er mer opptatt av den stakkars gutten. Han er en stor gutt og går på skolen. Tenk hva han blir utsatt for hvis noen han kjenner (barn) oppdager dette. Barn kan være nådeløse mot hverandre. Jeg stemmer for å ta en bekymringstelefon til helsesøster og sende ballen over til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. mai 2004 #16 Del Skrevet 3. mai 2004 Det kan godt hende at man kan finne argumenter som er positive i forhold til denne handlingen De argumentene er jeg meget interessert i å få høre. Han er en stor gutt og går på skolen. Tenk hva han blir utsatt for hvis noen han kjenner (barn) oppdager dette. Tør nesten ikke tenke på hvilke følger det kan få for gutten om det kommer ut. Jeg stemmer for å ta en bekymringstelefon til helsesøster og sende ballen over til henne. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 3. mai 2004 #17 Del Skrevet 3. mai 2004 Det der må ha vært litt av en opplevelse... Jeg er tydeligvis noget uvitende, for jeg visste faktisk ikke at man kunne ha melk så lenge. (eller har han småsøsken?) Grei måte å ordne frokosten på da..."pakk ranselen din gutt, så kommer du hit og får pupp etterpå"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #18 Del Skrevet 3. mai 2004 http://www.parentingweb.com/lounge/ext_nursepage.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 3. mai 2004 #19 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg vet om to stykker som har ammet til 4-5 års alder, så det er fullt mulig at noen også gjør det med syvåringer. Mener å ha lest om et (lukket) nettverk i Sverige, bestående av mødre som ønsker å amme lenge og kjemper for større aksept av dette i befolkningen. Jeg syns det er helt feil å amme så lenge. Amming skal da tilfredsstille et behov hos barnet, og det behovet er ikke der hos en syvåring. Det virker dermed som mor bruker ammingen til å tilfredsstille et eller annet behov hos seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #20 Del Skrevet 3. mai 2004 "Our culture has become overly obsessed with early independence for babies and breasts have become sexualized causing many people to "forget" that breasts were meant to nourish human babies. These and other issues have contributed to the downfall of extended breastfeeding in Western culture. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå