Mann 42 Skrevet 22. oktober 2013 #81 Skrevet 22. oktober 2013 Litt usikker på hva du mener med "anelse mer monogame", vår biologi er nemlig også designet for spermkrig Mennesker har jo et multi-male/multi-female parringssystem hvor alfahanner ikke tar monopol på hunnene og kvinnene er mild variant av promiskuøse, dette siste punktet strides muligens de lærde om, og det har vært implisert at vi kansje ligner mer på f.eks bonobosjimpanser hvor sex i tillegg til reproduskjon brukes som en kommunikasjonsform og relasjonsbygger. De er hyperseksuelle og promiskuøse og skiller seg fra andre primater i forhold til at de har mer sex per fødsel ratio, og selv om vi mennesker setter de i skammekroken på dette punktet så er det en del artige likheter i hvordan vi organiserer det sosiale nettverket rundt bl.a. sex. Kan også nevnes at mennesker har stort volum på utløsning og høy konsentrasjon av sædceller i forhold til andre primater, så vi har ingenting å skamme oss for her Det kan likevel ikke sammenlignes med wild monkey love. Og jeg sa RELATIVT monogame. Kulturene våre er for en stor del bygd opp rundt en variant av monogami, og det er regelen mer enn unntaket, praktisk talt uansett hvor på kloden man kommer. Og selv om kvinner (og menn) har flere partnere over tid, så er det ikke så hyppig som hos sjimpanser, der en paringsstragegi med regelrett utspyling av konkurrentenes sperma har noe for seg. Jeg mener, vi ligger stort sett ikke med mange forskjellige partnere innenfor et døgn. 2
Mike Waters Skrevet 22. oktober 2013 #82 Skrevet 22. oktober 2013 Kulturene våre er for en stor del bygd opp rundt en variant av monogami, og det er regelen mer enn unntaket, praktisk talt uansett hvor på kloden man kommer. "According to George P Murdock’s Ethnographic Atlas (University of Pittsburgh Press, 1969), among 1,231 societies around the world, 186 are monogamous, 453 are occasionally polygamist, 588 are frequently polygamist and four practise polyandry (married to more than one husband)." Eller mente du våre som i min og din?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #83 Skrevet 22. oktober 2013 "According to George P Murdock’s Ethnographic Atlas (University of Pittsburgh Press, 1969), among 1,231 societies around the world, 186 are monogamous, 453 are occasionally polygamist, 588 are frequently polygamist and four practise polyandry (married to more than one husband)." Eller mente du våre som i min og din? Hvor mange mennesker lever innenfor disse "societies"? Anonymous poster hash: 9d32d...e96 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #84 Skrevet 22. oktober 2013 Er det bare meg som tenker slik, eller er det flere som tror at jo større sædmengde, jo bedre orgasme? Tenker jeg helt teit nå eller? Men uansett, som alle andre sier her, så har ikke jeg heller tenkt så mye på sædmengden. Med eksen opplevde jeg både og. Noen ganger kom han mye mens andre ganger lite. Har ingen betydning Anonymous poster hash: 9eaab...135
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #85 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg (kvinne) tenner veldig på at en mann kommer mye! Det er noe med både følelsen av å bli fyllt opp, og noe litt imponerende over det. Han jeg har hatt sex med i det siste har pleid å spare opp i en ukes tid før jeg har besøkt han, og når han da kommer inni meg eller i munnen min så blir jeg ekstra kåt! Heldigvis klarer han å fortsette rett etter han har kommet Anonymous poster hash: 3eff9...076
Mann 42 Skrevet 22. oktober 2013 #86 Skrevet 22. oktober 2013 "According to George P Murdock’s Ethnographic Atlas (University of Pittsburgh Press, 1969), among 1,231 societies around the world, 186 are monogamous, 453 are occasionally polygamist, 588 are frequently polygamist and four practise polyandry (married to more than one husband)." Eller mente du våre som i min og din? Vel, argumentet mitt holder fortsatt vann, selv om påstanden om generelt monogami IKKE gjør det. Poenget var jo at de fleste kulturer har en ordning der kvinnene ikke fjaser med mange menn samtidig eller innenfor korte tidsrom, og at mennene derfor ikke har noen forplantningsmessig fordel av å sjaske dem til med enorme mengder sperma. Han er eneste hane i kurven. Ideelt sett, iallfall. 2
Mann 42 Skrevet 22. oktober 2013 #87 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Er det bare meg som tenker slik, eller er det flere som tror at jo større sædmengde, jo bedre orgasme? Tenker jeg helt teit nå eller? Men uansett, som alle andre sier her, så har ikke jeg heller tenkt så mye på sædmengden. Med eksen opplevde jeg både og. Noen ganger kom han mye mens andre ganger lite. Har ingen betydning Anonymous poster hash: 9eaab...135 Det er vel mer sånn at jo mer opphisset man er, og jo lengre man er det, jo mer sædvæske produseres det, og jo mer omfangsrik blir ejakulasjonen. Spermceller utgjør en ganske beskjeden del av ejakulatet, volummessig. Og, selvsagt, jo mer tent, jo bedre orgasme. Generelt sett, iallfall. Endret 22. oktober 2013 av Mann 42
Mike Waters Skrevet 23. oktober 2013 #88 Skrevet 23. oktober 2013 Hvor mange mennesker lever innenfor disse "societies"? Anonymous poster hash: 9d32d...e96 Godt poeng, og uten at jeg har noen fasit så vil jeg tro at brorparten av disse samfunnene med ekstreme avvik i samlivsform kontra f.eks vår egen er i mindretall rent populasjonsmessig , men hele ideen om at monogami er en universell nesten innprintet gave fra Gud, Elvis og/eller Walt Disney er en illusjon. Monogami både seksuellt og sosialt er et valg. Det kan være et godt valg, det kan være et etisk valg, men det er riktignok bare et valg, og mange kulturer/mennesker opp igjennom tidene har vist at det er fullt ut mulig å velge annerledes uten at jorda går under av den grunn. Vi må også huske på at omtrent 70% av jordas befolkning tror på en allmektig skaper i himmelen, så det er langt ifra slik at flertallet alltid har rett
Mike Waters Skrevet 23. oktober 2013 #89 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Vel, argumentet mitt holder fortsatt vann, selv om påstanden om generelt monogami IKKE gjør det. Poenget var jo at de fleste kulturer har en ordning der kvinnene ikke fjaser med mange menn samtidig eller innenfor korte tidsrom, og at mennene derfor ikke har noen forplantningsmessig fordel av å sjaske dem til med enorme mengder sperma. Han er eneste hane i kurven. Ideelt sett, iallfall. Og jeg er heller ikke uenig med deg, men jeg har alikevel lest at vi mennesker faktisk har en relativt stor megnde sæd ved ejakulasjon. Ikke i nærheten av apen, men i forhold til andre primater det er nærliggende å sammenligne oss med. Spermkrig som du nevnte over er visstnok også en del av vår egen biologi på lik linje med kjønnsdimorfisme, seksualldrift, testikkelplassering, ejakulasjonshyppighet etc..................ironisk nok jobber "vi" mye med at mannen skal holde tilbake ejakulasjon lengst mulig, men i naturen så vil vel "rask på avtrekkeren" være det som fungerer best............kansje. Nå handler jo sex for oss mennesker om mer en bare reproduksjon så.....mulig jeg er på bærtur med den. På den andre siden så gir det jo heller ingen mening at vi lager masse lyder under sex, hos mange dyr er dette livsfarlig, og kan bety instant død om man tiltrekker seg f.eks. andre rovdyr under akten. Sjimpansene er også høylydte under sex, som oss, og forskere tror det har sammenheng med nevnte spermkrig at hunner søker å tiltrekke seg andre hanner for å gjøre de kåte for igjen å øke hennes sjanse for at hannen med den beste sæden rent genetisk vinner. Eller noe i den duren Endret 23. oktober 2013 av Mike Waters
Mike Waters Skrevet 23. oktober 2013 #90 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Det er vel mer sånn at jo mer opphisset man er, og jo lengre man er det, jo mer sædvæske produseres det, og jo mer omfangsrik blir ejakulasjonen. Spermceller utgjør en ganske beskjeden del av ejakulatet, volummessig. Og, selvsagt, jo mer tent, jo bedre orgasme. Generelt sett, iallfall. Dette stemmer godt med egen erfaring, og sett i lys av det er det kansje ikke så rart at kvinner tenner på det rent visuellt om det viser seg at det er et lite symbol på graden av kåthet..... Endret 23. oktober 2013 av Mike Waters
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #91 Skrevet 23. oktober 2013 "According to George P Murdock’s Ethnographic Atlas (University of Pittsburgh Press, 1969), among 1,231 societies around the world, 186 are monogamous, 453 are occasionally polygamist, 588 are frequently polygamist and four practise polyandry (married to more than one husband)." Eller mente du våre som i min og din? Ting kan jo ha endret seg siden 1969. Anonymous poster hash: 452a6...ba0
Mike Waters Skrevet 23. oktober 2013 #92 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Ting kan jo ha endret seg siden 1969. Anonymous poster hash: 452a6...ba0 Tja, tviler på at voldsomt mange kulturer har bikket under og/eller oppstått siden da Det gjelder å se oss og vår egen kultur i en historisk kontekst også så tidsperspektivet er ikke så interressant, etter min mening. Endret 23. oktober 2013 av Mike Waters
Mann 42 Skrevet 23. oktober 2013 #93 Skrevet 23. oktober 2013 Og jeg er heller ikke uenig med deg, men jeg har alikevel lest at vi mennesker faktisk har en relativt stor megnde sæd ved ejakulasjon. Ikke i nærheten av apen, men i forhold til andre primater det er nærliggende å sammenligne oss med. Spermkrig som du nevnte over er visstnok også en del av vår egen biologi på lik linje med kjønnsdimorfisme, seksualldrift, testikkelplassering, ejakulasjonshyppighet etc..................ironisk nok jobber "vi" mye med at mannen skal holde tilbake ejakulasjon lengst mulig, men i naturen så vil vel "rask på avtrekkeren" være det som fungerer best............kansje. Nå handler jo sex for oss mennesker om mer en bare reproduksjon så.....mulig jeg er på bærtur med den. På den andre siden så gir det jo heller ingen mening at vi lager masse lyder under sex, hos mange dyr er dette livsfarlig, og kan bety instant død om man tiltrekker seg f.eks. andre rovdyr under akten. Sjimpansene er også høylydte under sex, som oss, og forskere tror det har sammenheng med nevnte spermkrig at hunner søker å tiltrekke seg andre hanner for å gjøre de kåte for igjen å øke hennes sjanse for at hannen med den beste sæden rent genetisk vinner. Eller noe i den duren Elefanter er VELDIG høylydte når de har seg. Og hele flokken deltar. De har et slags rituale som kalles "parings-pandemonium", der de som ikke parer seg, står rundt og trompeterer. Kanskje feirer de begivenheten? Skulle vært artig å vite hva de SIER. De har jo et slags språk, og er ganske smarte. I paringstida så står ikke "skjule seg for rovdyr" alltid like høyt på prioriteringslistene, heller. Jeg har sett paringsklar rypestegg og tiur som nærmest utfordrer folk til duell. "Yeah!! You want some, too!?! Bring it!!" 2
Mann 42 Skrevet 23. oktober 2013 #94 Skrevet 23. oktober 2013 Dette stemmer godt med egen erfaring, og sett i lys av det er det kansje ikke så rart at kvinner tenner på det rent visuellt om det viser seg at det er et lite symbol på graden av kåthet..... Det er ikkeno` som er så tennende som ekte lidenskap. 1
edderkoppdame Skrevet 23. oktober 2013 #95 Skrevet 23. oktober 2013 Elefanter er VELDIG høylydte når de har seg. Og hele flokken deltar. De har et slags rituale som kalles "parings-pandemonium", der de som ikke parer seg, står rundt og trompeterer. Kanskje feirer de begivenheten? Skulle vært artig å vite hva de SIER. De har jo et slags språk, og er ganske smarte. I paringstida så står ikke "skjule seg for rovdyr" alltid like høyt på prioriteringslistene, heller. Jeg har sett paringsklar rypestegg og tiur som nærmest utfordrer folk til duell. "Yeah!! You want some, too!?! Bring it!!" Elephant fuck fest faktisk! Med snabeljubel og hurrarop! 2
Mike Waters Skrevet 23. oktober 2013 #96 Skrevet 23. oktober 2013 Det er ikkeno` som er så tennende som ekte lidenskap. Så sant - så sant.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #97 Skrevet 26. oktober 2013 Litt søl uansett. Når den bare spruter og spruter, er det et tegn på at nettopp DU har vært deilig. Og kompliment er deilig å få uansett. Fint å se på også. Stikker 1 eller 2 fingre inn i rumpa på typen. Da kommer han ekstra mye. En gang prøvde vi uten å suge, da kom han bare av prostata-massasjen. Skal visst være veldig bra mot prostatakreft. Anonymous poster hash: 60efe...942
fonten1 Skrevet 6. november 2013 #98 Skrevet 6. november 2013 Kaster meg på tråden og er dypt imponert over kunskapene ang. Aper! himmel..! Siden sent 80-tall har jeg vært med på å glede, skremme, iritere og sjokkere folk med større mengeder sæd.. Det som kan være av særlig interesse i denne debatten er vel at jeg i litt "svak grad" (men er) bi-seksuell. Da ser man helst ting i fra to sider og må innrømme at "sprute-konk" var litt funny. Vant suverent til tider! Rekorden var etter en dag på på hytta til en kompis med soling, bading og former. Søssteren hans var litt yngre en meg men hadde et hysterisk godt øye til meg (kun denne sommeren desverre..) Og det toppet seg når hun begynte å "vise seg" for meg. Trodde jeg skulle dø litt sakte på meg når jeg solte meg på magen og hun ligger forran meg på magen med en litt mørk.. svulmende.. sexy yttre ljønsleppe synlig under kanten av shortsen.. jeg døde nesten! Hjertet eksplodertet og det pep i ører.. og merket fort at 80-tallets "Aktuell rapport" bleknet i forhold til dette synet. litt imponert over disse leppene ble det et tanke-spill som bygget seg opp i meg. Ikke kunne jeg rømme og ikke kunne jeg gjøre så mye der og da, men når dagen var over på svaberget og jeg kom meg på badet var saken annerledes.. Det gjoder tildels vondt i sædlederene på siden av .."ting og tang" og jeg begynte forsiktig å runke meg stor. Var nesten vondt siden dagen hadde drøyd ut slik.. men når jeg var nesten stor pekte jeg den nedover og sprøytet på! Klasket og spylte rytmisk og jeg skalv i knærne og hadde krampe i maven husker jeg. Fryktelig sterkt, men kontrollerte det litt ned i badekaret. Tellte 17 streker eller stråler som lå langs med kanten og i badekaret så det var på høy tid;) Siden jeg er biseksuell har jeg runka med endel gutter og det er jo selvfølgelig stas sår spruten bare skyter og det pumper ut rytmisk. Det blir litt som en nevnte her at man får litt "igjen" for om man har gjort en god jobb og det kan faktisk være et lite parameter på om man har gjort en god job eller virkelig tenner på det som skjer. MEN!! En tommelfinger-regel er at om en dud runker lenge/ har vært kåt lenge, ja så kommer det rett og slett mere. Om jeg venter noen dager eller en uke blir det ofte mere sæd, men den er hvitere og tykkere og lar seg ikke sprute så hardt da (kanskje en meter) Dette er gøy! Og jeg tror de fleste kan få til å sprute litt ekstra om dem vil da;) Liker fyrverkeriet og et sikkert triks er å avbryte orgasmen noen ganger (tantrisk). En eks. var flink til å dra med seg et fuktig hånklee i senga som hun la seg på.. greit å tørke meg og 0 stress;) (Og ja, Therese runka meg den sommeren;) Sprut i vei! Det er rekken hittil og likker vanli
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #99 Skrevet 6. november 2013 Vi gutta blir ofte "stolte" da vi klarer å skyte ut en respektabel mengde sæd. Det får oss til å føle oss ekstra mandige, at vi "leverer sakene" etc. De tankene ligger jo i våre gener fra gammelt av, at vi er fruktbare, og kan føre rasen vår videre. Men nå om dagen føler vi oss bare "helt konge" når vi spruter mye. Hva mener dere jenter om dette? Blir dere imponerte hvis dere har med en gutt hjem fra byen og han sputer masse over dere, eller er det ingen big deal? I hodene våres føler vi at vi imponerer dere med vår sædmenge, men i virkeligheten kan det godt bare hende at vi imponerer oss selv Anonymous poster hash: a5166...0e3 Selv om du har en stor sædmengde er det ikke dermed sagt at du er fruktbar. Anonymous poster hash: 95ae6...493 2
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 6. november 2013 #100 Skrevet 6. november 2013 Jo mindre, jo bedre faktisk. Sæd har sykt ekkel konsistens, smaker vondt, og er bare et uønsket biprodukt av sex. Jeg vil ikke ha det i munnen, jeg vil ikke ha det i ansiktet, og den mengden jeg må tørke vekk fra andre deler av kroppen min bør være så liten som mulig, fordi det er ekkelt. "Leveres" sæden i skjeden forstyrres pH-balansen og det gir grobunn for uvelkomne bakterie- og soppinfeksjoner. Foretrekker derfor kondom som prevensjonsmiddel, så slipper jeg å være borti sæd i det hele tatt.Anonymous poster hash: 58687...772 Gratulerer med den mest usexy holdningen jeg har registrert her inne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå