Gå til innhold

Solgt leilighet, men kjøper angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen.

Har snakket med megleren imorges og sa at vi står på vårt og hvis de fortsatt ikke vil kjøpe så skal vi kontakte tingrett. Etter 5 min. ringer megler og sier at de vil kjøpe. Hm, det første jeg tenkte var, Jah, nå ble de litt redde.

Så vi skal på kontraktsmøte og få det skriftlig. Men, allikevel klarer ikke jeg å slappe av enda, før vi har det i boks, jeg tror ikke på dem før jeg ser det.

Jeg forstår ikke hvordan noen kan være så ondskapsfull og la oss gjennomgå dette her for så allikevel sia tja vi kjøper det. Hva er vitsen?

Men når vi ser at det svart på hvitt, da skal jeg slappe av.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :) Du må bare være sterk og stå på krava, rett og slett! De vet at hvis du tar dette til retten kommer de til å tape så det synger etter, tipper det er derfor de går med på det! Det hadde blitt enda dyrere for de.

Husk at det er de som har gjort en grov "feil" her, de ga bud på en bolig og fikk tilslaget for så å angre seg etterpå. Det finnes ikke angrerett på boligkjøp i Norge. Og å angre seg koster myyye (bare google "kjøper trakk seg")! Det kan hende det blir et litt kleint kontraktsmøte, men hvis dere har valgt en ok megler bør han/hun ta kontrollen over møtet og gjennomføre det på en profesjonell måte.

Lykke til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Litjpusi :)

Jeg gruer meg litt til det møtet, vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom den, for det som skulle bli et fint og normal møte i utgangspunktet, har DE ødelagt. Men jeg skal nok klare det, jeg har ingenting å grue meg til, det er heller de.

Tusen takk til dere alle som har kommet med gode råd til meg, de har hjulpet meg på veien, så vit at jeg setter stor pris på dem. :)

Stor hilsen fra Ts.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har snakket med megleren imorges og sa at vi står på vårt og hvis de fortsatt ikke vil kjøpe så skal vi kontakte tingrett. Etter 5 min. ringer megler og sier at de vil kjøpe. Hm, det første jeg tenkte var, Jah, nå ble de litt redde.

Så vi skal på kontraktsmøte og få det skriftlig. Men, allikevel klarer ikke jeg å slappe av enda, før vi har det i boks, jeg tror ikke på dem før jeg ser det.

Jeg forstår ikke hvordan noen kan være så ondskapsfull og la oss gjennomgå dette her for så allikevel sia tja vi kjøper det. Hva er vitsen?

Men når vi ser at det svart på hvitt, da skal jeg slappe av.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Ondskapsfulle? Du skrev jo selv i begynnelsen at du egentlig syntes det hørtes greit ut for da slapp du å stresse med å flytte akkurat nå. Men så begynte selvsagt det hylekoret her inne og da klarte de å snu deg.

Jeg har vært borti en del slike saker og jeg har aldri vært med på at det ikke går i orden. Får vondt av det eldre ekteparet jeg. Kan være de har sine grunner til å ønske å beholde huset. Hadde du fått pengene inn på konto på forhånd, alt betalt, mellomlegg + kompensasjon så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Leit at du lot deg overtale av de mest bitre damene i hele Norge.

(og nei, jeg har aldri vært part i en slik sak selv)

Anonymous poster hash: 2e9fd...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ondskapsfulle? Du skrev jo selv i begynnelsen at du egentlig syntes det hørtes greit ut for da slapp du å stresse med å flytte akkurat nå. Men så begynte selvsagt det hylekoret her inne og da klarte de å snu deg. Jeg har vært borti en del slike saker og jeg har aldri vært med på at det ikke går i orden. Får vondt av det eldre ekteparet jeg. Kan være de har sine grunner til å ønske å beholde huset. Hadde du fått pengene inn på konto på forhånd, alt betalt, mellomlegg + kompensasjon så ser jeg ikke problemet i det hele tatt. Leit at du lot deg overtale av de mest bitre damene i hele Norge. (og nei, jeg har aldri vært part i en slik sak selv) Anonymous poster hash: 2e9fd...4ea

Leit at du tenker sånn. Jeg ble ikke overtalt av noen, jeg fikk bare god hjelp på vei.

Ja, i begynnelsen tenkte jeg først at det er kanskje greit, da slipper jeg å stresse med flytting, men da jeg først satte meg ned å tenkte meg godt om og snakket med advokat, at jeg forsto at det hadde vært alt annet men ikke greit. Så til syvende og sist, jeg hørte på advokaten og ikke KG, KG brukere kom med gode råd som hjalp meg til å vite hva jeg skulle gjøre, for aldri vært i en slik situasjon.

Selvfølgelig har de sikkert sine grunner, men det er ikke mitt problem. De er ikke 20 år men over 60, så de vet nok hva de gjør og hva bindende bud vil si. Jeg bare hater at de ødela nesten en hel uke for meg, hvor jeg bare tenkte og snakket om denne leiligheten. Men, jeg er fornøyd med hvordan utfallet ble, og at jeg slipper å stresse med salg av leilighet på nytt og innflytting i nytt hus.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig vært gjennom det samme, men fra motsatt ståsted. Jeg kjøpte en leilighet som jeg mente var ok, men etter at jeg fikk tilslaget kom det fram momenter (bl.a støy fra industri i nærheten) som jeg ikke på forhånd var kjent med. I tillegg ble jeg plutselig alvorlig syk oppi det hele. Det er mulig jeg hadde kommet en vei om jeg tok opp kampen m.t.p det med støy, men jeg orket rett og slett ikke.

Det første megler gjorde da han ble kjent med at jeg angret meg, var å kontakte de andre som hadde vært på visning for å høre om noen av de var interessert i å ta over mitt bud. Det var de ikke. Deretter ble det en del diskusjon fram og tilbake for å finne en løsning. Det endte med at selger og jeg ble enig om en kompensasjon på 60.000,- mot at jeg fikk trekke meg fra budet.

Så ble leiligheten lagt ut for salg på nytt av samme megler og eier fikk raskt solgt den til samme pris som jeg ga for den. Han tapte ikke noe på det, men "tjente" 30.000,-

Det kan være mange ting som gjør at folk må trekke seg fra et bud. Familiekriser, sykdom, o.s.v Folk gjør ikke slikt på faenskap, og du kan være sikker på at dette ekteparet har hatt det minst like fælt som du!



Anonymous poster hash: 43ee1...c0f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig vært gjennom det samme, men fra motsatt ståsted. Jeg kjøpte en leilighet som jeg mente var ok, men etter at jeg fikk tilslaget kom det fram momenter (bl.a støy fra industri i nærheten) som jeg ikke på forhånd var kjent med. I tillegg ble jeg plutselig alvorlig syk oppi det hele. Det er mulig jeg hadde kommet en vei om jeg tok opp kampen m.t.p det med støy, men jeg orket rett og slett ikke.

Det første megler gjorde da han ble kjent med at jeg angret meg, var å kontakte de andre som hadde vært på visning for å høre om noen av de var interessert i å ta over mitt bud. Det var de ikke. Deretter ble det en del diskusjon fram og tilbake for å finne en løsning. Det endte med at selger og jeg ble enig om en kompensasjon på 60.000,- mot at jeg fikk trekke meg fra budet.

Så ble leiligheten lagt ut for salg på nytt av samme megler og eier fikk raskt solgt den til samme pris som jeg ga for den. Han tapte ikke noe på det, men "tjente" 30.000,-

Det kan være mange ting som gjør at folk må trekke seg fra et bud. Familiekriser, sykdom, o.s.v Folk gjør ikke slikt på faenskap, og du kan være sikker på at dette ekteparet har hatt det minst like fælt som du!

Anonymous poster hash: 43ee1...c0f

Nei, det kan man ikke være sikker på. De har sikkert hatt noen kjipe dager, men det er kun deres egen feil.

Anonymous poster hash: e999b...66e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg ringte til megler på nytt idag, for å forsikre meg om at kontraktsmøte blir imorgen og at de kommer.

Han sa at det blir det, han skal selge huset deres og de gleder seg enormt til å flytte inn i leiligheten.

Jeg svarte : for en rar uke det har vært, virkelig, aldri opplevd noe lignende og aldri håper jeg å oppleve det igjen.

Du over, klart de kan ha sine grunner, men det er til syvende og sist ikke mitt problem. Jeg har også problemer i livet, men jeg lar det ikke gå utover andre. Jeg kunne sikkert sagt ja til kompensasjon igår og solgt leilighet på nytt, men jeg ville ikke gå gjennom det igjen, jeg har gjort mitt. Penger er ikke alt her i verden.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kontrakten i boks. Da kan jeg puste lettet ut å konsentrere meg om huset :)

Igjen, takk for alle gode råd:)

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt en visning til, sålenge de må betale mellomlegget slik at du uansett får takst for den.

Da kan du jo risikere og få MER penger enn takst, og du kan ikke risikere å få mindre enn takst :)
Jeg tenker at det er en god avtale for deg, som du kan vinne mer på.

Du får selge den til noen gode venner for mindre enn takst og få mellomlegget av disse gamlingene..!

(Ja, den siste var tull..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...