Gå til innhold

Solgt leilighet, men kjøper angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan de ikke. For meg så passer det litt bra, for da slipper jeg å stresse med flytting, altså etter daoen som vi har satt. Og på den anben side, så kan det hende at jeg får solgt den for enda mer.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Synes du høres tåpelig ut som går med på dette, bare pga "flyttestress". Og også at du tror du får mer, nå som høsten og "stillheten" i boligmarkedet melder seg. Nei, jeg hadde stått beinhardt på salget.

Og hører du på din egen megler, eller er det kjøpernes megler du hører på??

Anonymous poster hash: 99ae8...bba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at kjøpt er kjøpt i boligsalg, men det er ikke helt uvanlig at slike ting skjer og da ønsker man å komme frem til en grei løsning for alle parter og at kjøper dekker alle utgifter for selger. Jeg synes det er fint du går med på det ts.

Anonymous poster hash: 2e9fd...4ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres tåpelig ut som går med på dette, bare pga "flyttestress". Og også at du tror du får mer, nå som høsten og "stillheten" i boligmarkedet melder seg. Nei, jeg hadde stått beinhardt på salget. Og hører du på din egen megler, eller er det kjøpernes megler du hører på?? Anonymous poster hash: 99ae8...bba

Ts vil uansett sitte igjen med så mye som boligen først ble solgt siden kjøperene vil betale mellomlegget.

Anonymous poster hash: 2e9fd...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres tåpelig ut som går med på dette, bare pga "flyttestress". Og også at du tror du får mer, nå som høsten og "stillheten" i boligmarkedet melder seg. Nei, jeg hadde stått beinhardt på salget. Og hører du på din egen megler, eller er det kjøpernes megler du hører på?? Anonymous poster hash: 99ae8...bba

Da har du ikke lest hele innlegget mitt. Om jeg skal selge på nytt, så kommer ikke jeg til å gjøre det nå, nå som det er stille og rolig. Min egen megler hører jeg på, kjøperne har ikke sin megler. Tror du ikke helt vet hva du skriver jeg...

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at kjøpt er kjøpt i boligsalg, men det er ikke helt uvanlig at slike ting skjer og da ønsker man å komme frem til en grei løsning for alle parter og at kjøper dekker alle utgifter for selger. Jeg synes det er fint du går med på det ts. Anonymous poster hash: 2e9fd...4ea

Det tror jeg også, vet ikke helt enda om hva jeg bestemmer meg fr, en om jeg gjør det, så tror ikke jeg at jeg vil tape noe på det. Hensikten var at jeg bare ville ha råd/tips og erfaringer fra dere.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Noen med erfaringer med dette her?

Har solgt min leilighet, men kjøper angrer. Hvilke rettigheter har jeg?

Det jeg vet og fikk høre av megler er disse 2 tingene:

1. Når vi legger ut leilighet for salg på nytt, og hvis de blir slik at jeg ikke får solgt den til den prisen den ble kjøpt nylig for, så skal kjøperen dekke resten, altså den som angrer.

2. Hvis jeg ikke får solgt den inntil jeg flytter i ny bolig, så skal kjøper dekke mine omkostninger.

Noo mer jeg burde vite?

PS. Aldri vært i slik situasjon, så er takknemlig for råd.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Dette må du få sjekket ordentlig, har aldri hørt annet enn at det er bud som er gitt er bindende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du ikke lest hele innlegget mitt. Om jeg skal selge på nytt, så kommer ikke jeg til å gjøre det nå, nå som det er stille og rolig. Min egen megler hører jeg på, kjøperne har ikke sin megler. Tror du ikke helt vet hva du skriver jeg...

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Hvis du synes det er ok at de fåt heve kjøpet mot at de dekker eventuelle tap for deg så bør du få en advokat til å hjelpe deg med å sette opp en vanntett kontrakt som tar vare på dine interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er ok at de fåt heve kjøpet mot at de dekker eventuelle tap for deg så bør du få en advokat til å hjelpe deg med å sette opp en vanntett kontrakt som tar vare på dine interesser.

De skal ikke heve kjøpet! Heving er en misligholdsbeføyelse.

Anonymous poster hash: e999b...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke heve kjøpet! Heving er en misligholdsbeføyelse.

Anonymous poster hash: e999b...66e

De trekker seg jo fra salget. Dette er flisespikkeri. Poenget er at TS må få en advokat til å sette opp en avtale som tar vare på selgers interesser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke heve kjøpet! Heving er en misligholdsbeføyelse.

Anonymous poster hash: e999b...66e

Er du jusstudent? :fnise:

Anonymous poster hash: 17ce8...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg ville vært så "grei" at jeg lot dem angre seg. Hvis de likevel ikke vil ha leiligheta, får de evt avtale med "din" megler at de står for nytt salg av leiligheta.

Søstra til arbeidskollega av meg var borti noe av det samme, men hun tapte økonomisk uansett hvor mange garantier hun fikk for at "kjøper som angret" skulle dekke tapet. Hun solgte i et vanskelig marked og fikk dårligere pris neste gang. Hun måtte bare gi opp å få penger fra angre-kjøperen. Mulig megleren i det tilfellet var utrolig uproff da og ikke medvirket til å sikre henne bra nok.



Anonymous poster hash: e09a5...5ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trekker seg jo fra salget. Dette er flisespikkeri. Poenget er at TS må få en advokat til å sette opp en avtale som tar vare på selgers interesser!

Nei, det er ikke flisespikkeri. Da er det i så fall flisespikkeri når noen påpeker at det er feil å kalle en sykkel en bil.

Er du jusstudent? :fnise:

Anonymous poster hash: 17ce8...ccf

Nei.

Har du lest hele tråden?

Det har tydeligvis ikke du.

Anonymous poster hash: e999b...66e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville vært så "grei" at jeg lot dem angre seg. Hvis de likevel ikke vil ha leiligheta, får de evt avtale med "din" megler at de står for nytt salg av leiligheta. Søstra til arbeidskollega av meg var borti noe av det samme, men hun tapte økonomisk uansett hvor mange garantier hun fikk for at "kjøper som angret" skulle dekke tapet. Hun solgte i et vanskelig marked og fikk dårligere pris neste gang. Hun måtte bare gi opp å få penger fra angre-kjøperen. Mulig megleren i det tilfellet var utrolig uproff da og ikke medvirket til å sikre henne bra nok. Anonymous poster hash: e09a5...5ba

Men hadde ikke hun en skriftlig avtale med dem da? Hvis de skulle dekke tapet?

Så hun fikk ikke noe penger fra angre-kjøperen?

Nå begynner jeg å bli litt nervøs her.

Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette skjer med jevne mellomrom.

De kan ikke heve kjøpet, men det er vanlig å be selger om en løsning ala den du har fått spørsmål om.

Selger vil ikke tape noe som helst uansett, men mulig kunne tjene ved bedre salgspris. Men det forutsetter jo en ny runde med visning osv.

Men det er frivillig fra selgers side. Jeg tror jeg personlig ville gitt det en sjanse.

Anonymous poster hash: 876f5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer med jevne mellomrom.

De kan ikke heve kjøpet, men det er vanlig å be selger om en løsning ala den du har fått spørsmål om.

Selger vil ikke tape noe som helst uansett, men mulig kunne tjene ved bedre salgspris. Men det forutsetter jo en ny runde med visning osv.

Men det er frivillig fra selgers side. Jeg tror jeg personlig ville gitt det en sjanse.

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

876f5fb6a5407064ea7522e27c86f38e"] 876f5...38e

Bare kontakt advokat og gå alt spesifisert. Kjøper skal også dekke denne utgiften.

Anonymous poster hash: 876f5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansett ikke skrive under på noe som betyr at du på noen som helst slags måte plikter å selge den til noen andre - ei heller at du må akseptere mindre enn deres bud om en ny kjøper melder seg.

Kan hende dette allerede er bakt inn i lovverket, men du bør få en second opinion på kontrakten(fra advokat, som de dekker kostnader for).

Om du har solgt i en dårlig periode og vet denne type leiligheter er hete på markedet litt senere kan det jo lønne seg for deg, men boligmarkedet går jo jevnt nedover nå uansett.

Jeg som kjøper legger også merke til om annonser på Finn plutselig dukker opp igjen, og tenker umiddelbart at "noe er et stort minus her".



Anonymous poster hash: 64523...df0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lest hele innlegget mitt. Om jeg skal selge på nytt, så kommer ikke jeg til å gjøre det nå, nå som det er stille og rolig. Min egen megler hører jeg på, kjøperne har ikke sin megler. Tror du ikke helt vet hva du skriver jeg...Anonymous poster hash: cb5dc...b11

Du kan nok ikke sitte og vente på bedre tider mens kjøper dekker alle dine kostnader. Har du kjøpt ny bolig allerede?

Anonymous poster hash: 022e6...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...