Rumle Skrevet 10. februar 2015 #1081 Skrevet 10. februar 2015 noun, plural zucchini, zucchinis.1. a variety of summer squash that is shaped like a cucumber and thathas a smooth, dark-green skin. Jooo se?
Anje Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #1082 Skrevet 10. februar 2015 Joo men det er visst det de kan, om man bruker en slags teknikk som står beskrevet Så får man mer avkastning også Men du, er ikke squash og zuccini det samme da? Det har jeg alltid trodd i alle fall? Hm.. Sannelig om jeg vet. Jeg forstod det slik at zuccini var den som ikke klatret, squash den som klatret. Jeg får uansett mer enn nok squash til en person fra planten min i krukke (jeg har i sesongen problemer med å spise unna), så den får vokse som den vil.
Aldrisur Skrevet 10. februar 2015 #1083 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har ingen kommentar til det dere skriver om her, må bare si at jeg koser meg når jeg leser her i Anjeboka. 1
Rumle Skrevet 10. februar 2015 #1084 Skrevet 10. februar 2015 Hm.. Sannelig om jeg vet. Jeg forstod det slik at zuccini var den som ikke klatret, squash den som klatret. Jeg får uansett mer enn nok squash til en person fra planten min i krukke (jeg har i sesongen problemer med å spise unna), så den får vokse som den vil. Ja, det er jo sant - det problemet har dog ikke jeg .- som aldri får noen! Jeg prøver meg i høyden i år tenker jeg .. så får vi se! 1
Anje Skrevet 10. februar 2015 Forfatter #1085 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har ingen kommentar til det dere skriver om her, må bare si at jeg koser meg når jeg leser her i Anjeboka. Så fint det er å høre! Ja, det er jo sant - det problemet har dog ikke jeg .- som aldri får noen! Jeg prøver meg i høyden i år tenker jeg .. så får vi se! Det er snodig at squashen ikke vil hos deg, altså. Men nye teknikker er alltid bra å teste ut. Jeg har oppdaget at den ene typen chilifrø har myglet i stedet for å spire. Så da må jeg starte helt på nytt med den. Jaja.
Rumle Skrevet 10. februar 2015 #1086 Skrevet 10. februar 2015 --- Jeg har oppdaget at den ene typen chilifrø har myglet i stedet for å spire. Så da må jeg starte helt på nytt med den. Jaja. Alltid like kjedelig når det skjer Har du flere av samme sort?
Rumle Skrevet 11. februar 2015 #1087 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Se på disse da, anje - er de ikke morsomme? http://espressomushroom.co.uk/ Endret 11. februar 2015 av Rumle
Anje Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1088 Skrevet 11. februar 2015 Se på disse da, anje - er de ikke morsomme? http://espressomushroom.co.uk/ Oi! De var voksevillige! Litt usikker på om jeg hadde turt å spise selvdyrket sopp, jeg. Det er bare såvidt jeg spiser den jeg har plukket. Og da plukker jeg kun kantarell.
Rumle Skrevet 11. februar 2015 #1090 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Synes de var litt skumle jeg også .. men også morsomme! Er ganske usikker på om jeg hadde turt å spise dem - men det hadde vært gøy å gro dem! Endret 11. februar 2015 av Rumle 1
Mynona Skrevet 11. februar 2015 #1091 Skrevet 11. februar 2015 For meg ser det ut som... skummel sopp på noe som har blitt dårlig.. Hva slags sopp er det egentlig? Spiselig?
Rumle Skrevet 11. februar 2015 #1092 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Ser sånn ut ja Altså at de kan spises, alt skal være inni pakken - man skal bare vanne den og sette den lys og vente på soppen visstnok Endret 11. februar 2015 av Rumle 1
Mynona Skrevet 11. februar 2015 #1093 Skrevet 11. februar 2015 Skeeeptisk Men jeg er fersk soppspiser.. Altså.. ikke at jeg spiser fersk sopp, men det er ikke spesielt lenge siden jeg begynte. Og har i grunn bare smakt, champingjong (hvordan skrives det da?), kantarell, shitake og østerssopp. Hvis ikke det har vært noe annet i noe jeg har bestilt ute da. Jo og forresten noe de kalte tesopp i Kina. 1
Anje Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1094 Skrevet 11. februar 2015 Jeg husker første gangen jeg skulle tilberede sopp jeg hadde plukket i skogen, jeg. (Noen med greie på sopp hadde sjekket at den var spiselig først.) Etter å ha stekt den så pirker jeg i den. Og så tok jeg en bit. Og så spyttet jeg den ut. Og så kastet jeg alt sammen. Fikk bare ikke til å svelge. Var overbevist om at jeg ville blit forgiftet.
Mynona Skrevet 11. februar 2015 #1095 Skrevet 11. februar 2015 Hehe, jeg har bare spist hjemmeplukka kantarell. Stolte på medplukkerne Men ja, feil sopp kan være veldig farlig!
Anje Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #1098 Skrevet 20. februar 2015 *Drømme seg vekk* Ah. God helg til deg og Rumle! Sånn skulle vi også hatt det. Ikke regn, regn og - vel: regn! Planene for helga ville vært: vin og tapas på altanen, ikke i sofaen med pledd. 1
Rumle Skrevet 20. februar 2015 #1099 Skrevet 20. februar 2015 *Drømme seg vekk* Ah. God helg til deg og Rumle! Sånn skulle vi også hatt det. Ikke regn, regn og - vel: regn! Planene for helga ville vært: vin og tapas på altanen, ikke i sofaen med pledd. Høres ut som en drøm! Mennnnn ..
Anje Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #1100 Skrevet 20. februar 2015 Stakkars uglen. Akkurat sånn er været fremover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå