Anje Skrevet 7. september 2014 Forfatter #921 Del Skrevet 7. september 2014 Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaanje - har du gått deg vill i jungelen? På et vis. Høst er alltid så kaotisk. Det skal høstes og lages og fryses og syltes og-og. Og oppå alt dette viktige så er det supermye jobb. Og i år bestemte jeg meg for at dette var akkurat rett tidspunkt for å starte rydding og sortering hjemme også. Så jeg har virret rundt i jungelen min og gjort høst-ting. Sånn i plantejungelen skjer det ikke så mye. Ting modner. Om det blir en fin september så får jeg flere squash og mere paprika og masse-masse chili. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. september 2014 #922 Del Skrevet 7. september 2014 Det høres da hyggelig ut - og effektivt! Mine squash har bare satt sånne bittesmå squash-kart (om de kalles det?) men, fruktene vokser ikke, har vært like de siste ukene Regner med at det ikke er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 7. september 2014 Forfatter #923 Del Skrevet 7. september 2014 Det høres da hyggelig ut - og effektivt! Mine squash har bare satt sånne bittesmå squash-kart (om de kalles det?) men, fruktene vokser ikke, har vært like de siste ukene Regner med at det ikke er vanlig? Hyggelig og slitsomt. Men jeg mistenker at det hadde vært mye mer effektivt om jeg bare startet med en ting og så fortsatte med den til jeg var ferdig. I stedet har jeg en sånn snodig teknikk der jeg starter på en ting, starter på enda en ting, gjør meg halvferdig med begge to, og så starter på tre nye ting. Hm. Sånn gjør mine og innimellom, og jeg vet ikke helt om det er fordi de bare ikke er polinerte, eller om planten mistrives. For om squash-kart blir til squash så blir de de sånn nesten *poff* på få dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2014 #924 Del Skrevet 7. september 2014 Har dere pyntegresskar noen av dere? Det finnes så mange fiiine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 8. september 2014 Forfatter #925 Del Skrevet 8. september 2014 Har dere pyntegresskar noen av dere? Det finnes så mange fiiine. Jeg hadde ikke plass. Men når jeg en dag får meg et hus med hage (helst en varm og lun hage - men uten mygg) så skal jeg dyrke gresskar. Men du har helt rett i at det snart er gresskarsesong allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. september 2014 #926 Del Skrevet 9. september 2014 Hyggelig og slitsomt. Men jeg mistenker at det hadde vært mye mer effektivt om jeg bare startet med en ting og så fortsatte med den til jeg var ferdig. I stedet har jeg en sånn snodig teknikk der jeg starter på en ting, starter på enda en ting, gjør meg halvferdig med begge to, og så starter på tre nye ting. Hm. Sånn gjør mine og innimellom, og jeg vet ikke helt om det er fordi de bare ikke er polinerte, eller om planten mistrives. For om squash-kart blir til squash så blir de de sånn nesten *poff* på få dager. Synes det høres smart ut jeg - så lenge det går fremover på et eller annet vis er det vel bra? Hmmm pollinering ja .. men det ser jo ut som sånne bittesmå squash (og veeeeldig mange av dem) betyr ikke det at de er pollinert da? (jeg føler meg stadig på veldug gyngende grunn når det kommer til squash altså .. får de jo aldri til! ) Har dere pyntegresskar noen av dere? Det finnes så mange fiiine. Hmmm jeg mener da bestemt at jeg kjøpte gresskarfrø i vår .. hvor ble de av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. september 2014 #927 Del Skrevet 9. september 2014 Åhh men du .. agurken har plutselig begynt å lage agurker igjen, nå når jeg hadde bestemt meg for å gi opp .. merkelige planten! Og borlotti-bønnene har begynt å få den nyyydelige fargen på skallet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 9. september 2014 Forfatter #928 Del Skrevet 9. september 2014 Synes det høres smart ut jeg - så lenge det går fremover på et eller annet vis er det vel bra? Hmmm pollinering ja .. men det ser jo ut som sånne bittesmå squash (og veeeeldig mange av dem) betyr ikke det at de er pollinert da? (jeg føler meg stadig på veldug gyngende grunn når det kommer til squash altså .. får de jo aldri til! ) Hmmm jeg mener da bestemt at jeg kjøpte gresskarfrø i vår .. hvor ble de av Min squash er i alle fall sånn at om minsquashen starter å vokse før blomsten visner og faller av, da blir det squash på meg. Og om den bare er sånn bitteliten så rotner den eller bare faller av. Men du kan jo prøve å gni pollen fra en blomst uten mini-squash på en med, og se om det bare er biene som ikke er flittige som - vel - bier? Jeg mistet en pakke med korianderfrø i fjor. I høst fant jeg den igjen, men i mellomtiden så hadde jeg sådd (det jeg trodde var) koriander og sto i sommer og kødde meg i håret over en krukke dill på altanen. Vet ikke hvordan jeg klarte det eller hvor dillfrøene kom fra. Jeg er nemlig ikke glad i dill. Åhh men du .. agurken har plutselig begynt å lage agurker igjen, nå når jeg hadde bestemt meg for å gi opp .. merkelige planten! Og borlotti-bønnene har begynt å få den nyyydelige fargen på skallet! Oooooooh. Sånne bare må jeg dyrke neste år. Min agurk er lunefull også. Jeg har for lengst gitt opp og lar den gjøre som den vil. Drama-Queen agurk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. september 2014 #929 Del Skrevet 13. september 2014 Min squash er i alle fall sånn at om minsquashen starter å vokse før blomsten visner og faller av, da blir det squash på meg. Og om den bare er sånn bitteliten så rotner den eller bare faller av. Men du kan jo prøve å gni pollen fra en blomst uten mini-squash på en med, og se om det bare er biene som ikke er flittige som - vel - bier? Jeg mistet en pakke med korianderfrø i fjor. I høst fant jeg den igjen, men i mellomtiden så hadde jeg sådd (det jeg trodde var) koriander og sto i sommer og kødde meg i håret over en krukke dill på altanen. Vet ikke hvordan jeg klarte det eller hvor dillfrøene kom fra. Jeg er nemlig ikke glad i dill. Oooooooh. Sånne bare må jeg dyrke neste år. Min agurk er lunefull også. Jeg har for lengst gitt opp og lar den gjøre som den vil. Drama-Queen agurk. sånn står jeg titt og ofte og klør meg i hodet og lurer på hva jeg plantet. Jeg hater nemlig å merke ting jeg sår Sååå det blir mye hodekløing og gjetting her Jaaa, du må så borlotti-bønner neste år! De er helt nydelige Squashblomst-pollinering ja ... hmmmm må visst prøve meg på det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 14. september 2014 Forfatter #930 Del Skrevet 14. september 2014 Det liker ikke jeg heller. Eller, for å være helt presis så er det vel mer slik at jeg aldri gidder. Jeg hadde et øyeblikk i sommer der jeg innså a chiliene mine og paprikaene mine er skummelt like. Men jeg fant utav det og har siden plassert dem trygt på hver sin side av altanen. Chili i salaten hadde ikke blitt noen hit. Du må melde hvordan det går med squashen. Jeg har høstet inn tre squash i år og håper på 1-2 flere på min før høsten tar den. Ikke sånn supermye, men hva kan en forvente når en putter den stakkars planten i en balje på nordsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 14. september 2014 #931 Del Skrevet 14. september 2014 Det liker ikke jeg heller. Eller, for å være helt presis så er det vel mer slik at jeg aldri gidder. Jeg hadde et øyeblikk i sommer der jeg innså a chiliene mine og paprikaene mine er skummelt like. Men jeg fant utav det og har siden plassert dem trygt på hver sin side av altanen. Chili i salaten hadde ikke blitt noen hit. Du må melde hvordan det går med squashen. Jeg har høstet inn tre squash i år og håper på 1-2 flere på min før høsten tar den. Ikke sånn supermye, men hva kan en forvente når en putter den stakkars planten i en balje på nordsiden? nei, chili i salaten hadde ikke være noe for meg i alle fall! Angrer litt på mangel av merking når det kommer til roser og noen stauder, antok lenge at jeg ville huske alle i hodet .. gjorde også det en god stund - men så plutselig begynte jeg å glemme dem! Underlig, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 14. september 2014 #932 Del Skrevet 14. september 2014 Duuuu, ser ikke denne vanvittig god ut?!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2014 #933 Del Skrevet 15. september 2014 Den kaka så lidderlig god og saftig ut ja! Anje, jo mer jeg leser det du skriver, dess mer overbevist blir jeg om at du bare MÅ få deg en diger hage! Det greske paret som eier dette hotellet har en stor kjøkkenhage rett utenfor terrassen vår. Der dyrkes det ALT mulig! Jeg skulle ta bilde av verdens største og rødeste paprika og vise deg, men puff! så hadde de høstet den. Det er jo sensommer og nesten høst her nede, så i går kveld plukket de resten av grønnsakene og ordnet i stand til ny såing til våren. Da tenkte jeg på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 15. september 2014 Forfatter #934 Del Skrevet 15. september 2014 nei, chili i salaten hadde ikke være noe for meg i alle fall! Angrer litt på mangel av merking når det kommer til roser og noen stauder, antok lenge at jeg ville huske alle i hodet .. gjorde også det en god stund - men så plutselig begynte jeg å glemme dem! Underlig, ikke sant? Det er sånt som skjer når en rekonfigurerer hardisken, det. Det har ikkeno' med at en er glemsk å gjøre, men skyldes effektiv bruk av lagringskapasitet. Hørtes ikke det fint ut? Duuuu, ser ikke denne vanvittig god ut?!! Jatakk! Hva er dette for slags herlig fristelse? Den kaka så lidderlig god og saftig ut ja! Anje, jo mer jeg leser det du skriver, dess mer overbevist blir jeg om at du bare MÅ få deg en diger hage! Det greske paret som eier dette hotellet har en stor kjøkkenhage rett utenfor terrassen vår. Der dyrkes det ALT mulig! Jeg skulle ta bilde av verdens største og rødeste paprika og vise deg, men puff! så hadde de høstet den. Det er jo sensommer og nesten høst her nede, så i går kveld plukket de resten av grønnsakene og ordnet i stand til ny såing til våren. Da tenkte jeg på deg. Jeg må bare ordne med den bittelille detaljen finansiering først (fremtidig lottogevinst teller vel ikke som lånesikkerhet? ) og så skal jeg ha meg en diger hage. Gjerne et varmere sted. Og jeg er ikke imot en egen vingård. Det høres ut som et herlig sted. Og jeg tror nok jeg hadde trivdes som plommen i egget. Jeg er håpløs på det der med å høste inn årets siste. Mine planter står ute til nattefrosten tar knekken på dem i håp om å bare få eeeen til paprika/chili/squash. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2014 #935 Del Skrevet 15. september 2014 Finansiering? Kan du ikke bare finne deg en gubbe med mye penger da? Neida. Nattefrosten ja! Den kommer jo som julekvelden på kjerringa hver høst, så forstår godt at du ikke rekker å høste alt i tide. I dag har det regnet en del her, så bikini og T-skjorte har vært vekslende på og av i hele dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 15. september 2014 Forfatter #936 Del Skrevet 15. september 2014 Finansiering? Kan du ikke bare finne deg en gubbe med mye penger da? Neida. Nattefrosten ja! Den kommer jo som julekvelden på kjerringa hver høst, så forstår godt at du ikke rekker å høste alt i tide. I dag har det regnet en del her, så bikini og T-skjorte har vært vekslende på og av i hele dag. "Pengesterk ungkar søkes. Gjerne med eget hus med dertil hørende usjenert og sørvendt hage. Må være snill og gjøre sitt eget husarbeid. Kontakt Anje." Nja.. Jeg er litt i tvil på hva slags svar noe slikt ville fått, jeg, Aldri. Og nå kom jeg på en avisannonse jeg så for mange år siden. En mann søkte etter en kvinne som ville være med han i bryllup på en fastsatt dato. Vedkommende kvinne måtte passe inn i en kjole str 38, for han hadde alt kjolen. Har siden lurt på hva som skjulte seg bak det der. Hadde dama dumpa han? Var det en brudekjole han hadde til overs etter at bruden stakk av? Og jeg får nok aldri vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2014 #937 Del Skrevet 15. september 2014 Nja, nei den eneste sikre inntekten man har, er den man tjener selv. Hvordan det endte med den daten skulle jeg mer enn gjerne visst også! Den annonsen var jo både spennende, nerd, romantisk og skummel på en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 15. september 2014 Forfatter #938 Del Skrevet 15. september 2014 Nja, nei den eneste sikre inntekten man har, er den man tjener selv. Hvordan det endte med den daten skulle jeg mer enn gjerne visst også! Den annonsen var jo både spennende, nerd, romantisk og skummel på en gang! Det er jeg enig med deg i. Og jeg tjener helt greit til å gjøre omtrent som jeg vil. Så lenge jeg ikke vil kjøpe meg et hus sentralt plassert som er pusset opp på noe vis etter 1960. De fra før 1960 på usentralt sted har jeg råd til, men ikke tid til. Akkurat sånn var annonsen. Jeg fikk halvvegs følelsen av at han kom til å begrave den stakkars kvinnen i et mørkt skogholt bak låven og halvvegs følelsen av en stakkars ensom romantiker som bare ikke kunne la være å kjøpe den pene kjolen til kjæresten han ennå ikke hadde funnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2014 #939 Del Skrevet 15. september 2014 Det er jeg enig med deg i. Og jeg tjener helt greit til å gjøre omtrent som jeg vil. Så lenge jeg ikke vil kjøpe meg et hus sentralt plassert som er pusset opp på noe vis etter 1960. De fra før 1960 på usentralt sted har jeg råd til, men ikke tid til. Akkurat sånn var annonsen. Jeg fikk halvvegs følelsen av at han kom til å begrave den stakkars kvinnen i et mørkt skogholt bak låven og halvvegs følelsen av en stakkars ensom romantiker som bare ikke kunne la være å kjøpe den pene kjolen til kjæresten han ennå ikke hadde funnet. Wow Anje! Noen kunne lage en film om den historien! Type Hitchock-film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. september 2014 #940 Del Skrevet 16. september 2014 Åhh...for ei saftig og god kake som lå oppi der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå