Anje Skrevet 15. oktober 2013 #1 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Dagbok! Skal finne noe ufornuftig å skrive ned senere. Men ingen presentasjon, for det liker jeg ikke.. Det blir litt slik ulikt om planter, mat og reiser, tror jeg. Endret 18. oktober 2013 av Anje 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tok for noen dager siden og klipte noen stilker av basilikumen jeg har hatt i vinduskarmen. Basilikum varer aldri lengre enn noen måneder her i huset, og denne har levd siden i sommer en gang. Stilkene satte jeg i et glass med vann, og nå har den første fått rot. Om det virker er det mye raskere enn å så (jeg gjør alltid det, for den fra butikken bare visner fra meg) og planten blir mye tykkere og mer hardfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 18. oktober 2013 Slik en nydelig film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober 2013 Senhøst. Tiden for å stable vekk utemøblene i den trange boda der de bor halvparten av året. Så i dag har jeg vasket og tørket og bært og stablet. Og så reddet jeg inn noen av de mer varmeelskende plantene. Sitrontreet blant annet. I samme slengen beskjærte jeg det til halv størrelse. Nå er de lange uformelige grenene som var der da jeg kjøpte det i vår havnet i komposten. Fiine lille treet som er igjen. Neste år håper jeg på sitron! Nå te:. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 20. oktober 2013 #5 Del Skrevet 20. oktober 2013 Næmmen! Se hva jeg fant! Gratulere med dagbok Anje. Du jeg skjønner godt det du sier om "ingen presentasjon", for det kan fort snu seg til "presentasjonsangst" om det blir for mye dagbok. Men dette var koselig. Jeg gleder meg til å følge litt mer med på hva som skjer i Anjes hverdag, og på alle kvistene, frøene og steinene som du putter i jorda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 20. oktober 2013 Gjester! Velkommen til dagboken! La meg dekke bordet her. Det er gresskartid! Faren er veldig stor for at jeg putter mye rart i jorda fremover. Og jeg kommer nok til å skrive om det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 20. oktober 2013 #7 Del Skrevet 20. oktober 2013 Ååå så pent du har gjort det. Nå er det jo ikke lenge til Halloween heller, og neste helg skal klokka stilles en tilbake og vi kan sove en time lenger på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er aldri galt å få sove litt lengre! I dag er det skikkelig høstlig her. Veiene så litt slik ut i dagtidlig. Løv som ruller rundt i vinden er så koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har bestilt frø på nett. Tomater og agurker og salater, oh my! Har også håp om å få tak i vårløker i Berlin når jeg skal dit i desember. Litt usikker på om de har det midtvinters, men jeg vil uansett vente til over nyttår med å plante dem. De blir uansett bare stående udekorative på altanen til de spirer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. oktober 2013 #10 Del Skrevet 24. oktober 2013 Åå, skal du til Berlin i desember? Kan vel godt tenkes at de har løk der ja, de har vel ikke vinter på samme måte som oss. Jeg kjøpte i hvert fall vårløker i Amsterdam i desember for et par år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. oktober 2013 #11 Del Skrevet 24. oktober 2013 Åhhh har du fått dagbok også, Anje! Gratuuuuuuuuuuulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 24. oktober 2013 Tulipanblomstring. Jeg driver og tenker på Amsterdam til våren, når tulipanåkrene blomstrer. Bare ordet tulipanåker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 24. oktober 2013 Så masse fine blomster! Jeg skal på førjulsmarked i Berlin, Aldri. Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. oktober 2013 #14 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det hadde jammen vært noe å oppleve ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. oktober 2013 #15 Del Skrevet 24. oktober 2013 Førjulsmarked i Tyskland i det hele tatt er bare så fantastisk gøy! Jeg har vært på julemarked i München, Frankfurt og noen andre småbyer en del ganger, drukket meg beruset på glüwein (vet ikke om det skrives sånn), handlet pepperkakehjerter, pølser og hjemmelagde tulleting i bøttevis. Mange koselige menn i ledehosen og tysk gla'jazz som bakgrunnsmusikk. Det blir sikkert gøy Anje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 24. oktober 2013 Førjulsmarked i Tyskland i det hele tatt er bare så fantastisk gøy! Jeg har vært på julemarked i München, Frankfurt og noen andre småbyer en del ganger, drukket meg beruset på glüwein (vet ikke om det skrives sånn), handlet pepperkakehjerter, pølser og hjemmelagde tulleting i bøttevis. Mange koselige menn i ledehosen og tysk gla'jazz som bakgrunnsmusikk. Det blir sikkert gøy Anje! Ah. Det høres fantastisk ut! Akkurat slik håper jeg turen blir. Selv om jeg egentlig ikke har særlig entusiasme for verken menn i lederhosen eller tysk gla'jazz. Men i den stemningen passer de nok inn. Og det skal drikkes glüwein (eller hvordan det skrives) og øl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. oktober 2013 #17 Del Skrevet 24. oktober 2013 Kom nesten i stemning bare av denne jeg Anje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 24. oktober 2013 Kom nesten i stemning bare av denne jeg Anje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. oktober 2013 #19 Del Skrevet 24. oktober 2013 Julemarked i Berlin Anje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ah! Var det bare desember! Jeg glemmer nesten at jeg egentlig ikke liker vinter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå