Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #41 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Ok, kan du vise meg statistikken som du tydeligvist har lest? Eller snakker du av livserfaring? Og du kan nevne i fleng går jeg ut i fra? Altså store, berømte, ærverdige bautaer som har blitt "nedsablet" av gullgravende luddere som har født deres barn? Disse såkalte "bautaene" du mener å kjenne til må være rimelig dumme om de ikke vet hvordan de skal unngå å sette barn på et "gullgravende ludder". " ....som kommer springende skrevs imot dem" var litt morsomt, da. Prøver å se det for meg. Arnold Schwarzenegger, Michael Jordan, Charlie Chaplin, Mel Gibson, Tiger Woods and the list goes on and on. Det er vel ikke akkurat noen godt bevart hemmelighet at spesielt menn med mye penger har en lei tendens til å havne i "uløkka". Men også for oss vanlige dødelige er det farer som lusker der ute i nattens mulm og mørke. I følge denne undersøkelsen har så mange som 1 av 10 kvinner lurt menn til å gjøre dem gravide. Kikker du litt rundt på forumet her også, ser du at det ikke er et veldig uvanlig fenomen. Seinest nå nettopp var det en aktiv tråd her om ei som i hemmelighet ville slutte på p-piller (for å lure samboeren hennes til å gjøre henne gravid). Gold-digging, både økonomisk og emosjonell, er et reelt fenomen. Endret 13. oktober 2013 av Trapp 1
Sweet77 Skrevet 13. oktober 2013 #42 Skrevet 13. oktober 2013 Det virker som om folk tror det er veldig vanlig at folk ligger med folk, får barn - kun for å få barnebidrag. Tror ikke det er så utbredt. Haha, jeg lurer på hvor den store økonomiske gevinsten ligger i det? Med mindre mannen er styrtrik skal det svært, svært mye til at det økonomisk sett blir mer lønnsomt å få barn enn å la vær. 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. oktober 2013 #43 Skrevet 13. oktober 2013 Selv om jeg ikke engasjerer meg særlig for denne saken så skulle jeg ønske at kvinner kunne vært med medfølende ovenfor menn. Tenk dere om abort ikke var et medisinsk alternativ (det var ikke mulig å forhindre fødselen dersom prevensjon sviktet). Da kunne livene deres blitt totalt ødelagte som følge av bitte litt uflaks. Det er faktisk det som er realiteten for menn.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #44 Skrevet 13. oktober 2013 Selv om jeg ikke engasjerer meg særlig for denne saken så skulle jeg ønske at kvinner kunne vært med medfølende ovenfor menn. Tenk dere om abort ikke var et medisinsk alternativ (det var ikke mulig å forhindre fødselen dersom prevensjon sviktet). Da kunne livene deres blitt totalt ødelagte som følge av bitte litt uflaks. Det er faktisk det som er realiteten for menn. Barnebidrag justeres etter inntekt, nei? Om det var praktisk å ha en slik ordning skulle jeg gjerne sett at menn på et tidlig tidspunkt kunne fraskrive seg ansvaret, men det virker ikke som om det finnes gode nok løsninger. Anonymous poster hash: e2586...301
Sweet77 Skrevet 13. oktober 2013 #45 Skrevet 13. oktober 2013 Selv om jeg ikke engasjerer meg særlig for denne saken så skulle jeg ønske at kvinner kunne vært med medfølende ovenfor menn. Tenk dere om abort ikke var et medisinsk alternativ (det var ikke mulig å forhindre fødselen dersom prevensjon sviktet). Da kunne livene deres blitt totalt ødelagte som følge av bitte litt uflaks. Det er faktisk det som er realiteten for menn. Jeg forstår menn veldig godt i dette spørsmålet. De fleste oppegående damer gjør faktisk det. Et normalt menneske forstår at det ikke er gøy å få "tvunget" på seg et farskap og ansvar for et lite barn når man ikke er klar for det. Akkurat som det ikke er gøy for en kvinne å få et barn før man er klar for det eller ønsker det. Men abort er ikke et alternativ for alle kvinner. Så mange kvinner opplever akkurat denne "uflaksen" som du ber oss sette oss inn i her. Jeg vet selv ikke om jeg kunne gjennomført en abort, siden jeg aldri har vært i den situasjonen. Så kvinner, mange kvinner, tar på seg moderskapet og gjør det beste ut av det, selv om det hverken var planen eller det hun ønsket da de hadde sex. Og da må også faren følge opp, samme hvor mye medfølelse vi har både med henne og ham. Det er hennes kropp, og hun skal ikke tvinges til å gjøre noe som strider mot samvittighet og moral. Mine ankepunkter går mot de menn som nekter å se denne siden av det. Vi er mange, både kvinner og menn, som ser at dette er ting som burde si seg selv. Men det er også en del som nekter å se det, de skal pule, uten kondom, og slippe å forholde seg til de "ubehagelige" realitetene som kommer i etterkant - selv der abort ikke er et alternativ for en kvinne. Så ja, det er lett å bli litt hard. Denne delen av den mannlige befolkningen fortjener faktisk ikke noe annet. 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #46 Skrevet 13. oktober 2013 Men abort er ikke et alternativ for alle kvinner. Så mange kvinner opplever akkurat denne "uflaksen" som du ber oss sette oss inn i her. Jeg vet selv ikke om jeg kunne gjennomført en abort, siden jeg aldri har vært i den situasjonen. Så kvinner, mange kvinner, tar på seg moderskapet og gjør det beste ut av det, selv om det hverken var planen eller det hun ønsket da de hadde sex. Og da må også faren følge opp, samme hvor mye medfølelse vi har både med henne og ham. Det er hennes kropp, og hun skal ikke tvinges til å gjøre noe som strider mot samvittighet og moral. Godt sagt. Selv er jeg veldig firkantet angående dette - et ti uker gammelt foster føler ikke, vet ikke, og kunne fort sluttet å eksistere grunnet spontanabort, dermed ville jeg ikke hatt problemer med å fjerne det - men nettopp det å ikke bli presset eller tvunget til å beholde eller fjerne fosteret (rett til bestemmelse over egen kropp) er en viktig grunn til at norske kvinner har tilgang til fri abort. Anonymous poster hash: e2586...301 3
pantertante Skrevet 13. oktober 2013 #47 Skrevet 13. oktober 2013 Arnold Schwarzenegger, Michael Jordan, Charlie Chaplin, Mel Gibson, Tiger Woods and the list goes on and on. Det er vel ikke akkurat noen godt bevart hemmelighet at spesielt menn med mye penger har en lei tendens til å havne i "uløkka". Men også for oss vanlige dødelige er det farer som lusker der ute i nattens mulm og mørke. I følge denne undersøkelsen har så mange som 1 av 10 kvinner lurt menn til å gjøre dem gravide. Kikker du litt rundt på forumet her også, ser du at det ikke er et veldig uvanlig fenomen. Seinest nå nettopp var det en aktiv tråd her om ei som i hemmelighet ville slutte på p-piller (for å lure samboeren hennes til å gjøre henne gravid). Gold-digging, både økonomisk og emosjonell, er et reelt fenomen. Nå følger jeg ikke særlig med på hva som skjer i kjendisverdenen. Er dette menn som har gjort kvinner, som ikke var deres koner, gravide? Om det er tilfelle så får de takke seg selv. Og uansett så er dette voksne menn som forlengst burde ha lært om bier og blomster. Angående hva som lurer ute i nattens mulm og mørke så vet også vanlig dødelige menn (kjendiser er også dødelige) hvordan barn blir til, så da bruker man kondom. Er også eneste prevensjonen som beskytter mot kjønnssykdommer. Om det skulle være nødvendig å opplyse om dette i vår opplyste tid. Noe det virker som om må gjentas igjen og igjen. Svikter det i seksualundervisningen på skolen eller er det mer "det skjer ikke meg" selv om det skjer med folk hele tiden? 2
Sweet77 Skrevet 13. oktober 2013 #48 Skrevet 13. oktober 2013 Arnold Schwarzenegger, Michael Jordan, Charlie Chaplin, Mel Gibson, Tiger Woods and the list goes on and on. Det er vel ikke akkurat noen godt bevart hemmelighet at spesielt menn med mye penger har en lei tendens til å havne i "uløkka". Men også for oss vanlige dødelige er det farer som lusker der ute i nattens mulm og mørke. I følge denne undersøkelsen har så mange som 1 av 10 kvinner lurt menn til å gjøre dem gravide. Kikker du litt rundt på forumet her også, ser du at det ikke er et veldig uvanlig fenomen. Seinest nå nettopp var det en aktiv tråd her om ei som i hemmelighet ville slutte på p-piller (for å lure samboeren hennes til å gjøre henne gravid). Gold-digging, både økonomisk og emosjonell, er et reelt fenomen. ...så får dere til helvete se til å beskytte dere da!! Men nei da, dere VET om det, likevel skal dere slenge sæden deres i alt med hull og heller sitte og syte og klage i etterkant. Flere av disse mennene du snakker om ser faktisk bidrag som en grei kostnad for det å kunne gjøre som de vil. Jeg så et intervju med en eller annen kjendis, husker ikke hvem, han hadde sluttet å telle etter barn nr 14 eller 15. Han tok om ikke annet det økonomiske ansvaret sitt uten å mukke, og syns det var greit, siden han jo fikk det han ville. Privilegiet å kunne se på det slik er det de færreste som har, i likhet med at de færreste har råd til en 20-millioners villa på toppen av Holmenkollåsen med "all inclusive". Og har man ikke det, så får man passe seg, og ikke frivillig gå rett inn i det med åpne øyne slik du ønsker deg. Dråpene du slenger om deg med er verdt - tja, si rundt 400 000,- fordelt over 18 år, for å velge et mildt tall. Hver eneste sats, hver eneste gang. Likevel passer dere ikke bedre på dem. Utrolig. 9
Nikita3000 Skrevet 13. oktober 2013 #49 Skrevet 13. oktober 2013 For det første kan men bruke kondom hvis de ikke stoler på personen de skal ha sex med, eller vill utelukke mulighet for å bli pappa. Hvis kondomet sprekker kan han kjøpe angrepille til henne. Det er ikke mange menn som bruker kondom. Vi har p-piller etc.. menn må ta forholds regler de også, ikke bare peke på den andre parten. 1
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #51 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Svikter det i seksualundervisningen på skolen eller er det mer "det skjer ikke meg" selv om det skjer med folk hele tiden? Det handler nok snarere om det at mange menn ikke har lyst til å være så kyniske og kalde at de må begynne å dobbelt-sjekke og kreve dokumentasjon på alt som kvinner måtte påstå om seg selv. Man ønsker å kunne stole på at når kvinner sier de er på p-piller, ja så er de på p-piller. Men i og med at vi ikke lever i noe slikt utopi-samfunn hvor man alltid kan regne med at mennesker snakker sant, så ønsker man seg da noen juridiske rettigheter når det gjelder å kunne si ifra seg farskapet, dette for å slippe å alltid måtte forholde seg til "worst case scenarios" i møte med det motsatte kjønn. Ingen som har lyst til å være Mr. Mistenksom hele tiden heller, for det blir jo bare utrivelig for alle parter. Og så handler det så klart om å slippe å bruke kondom, det er ikke til å komme bort ifra. For strengt tatt kunne jo menn bruke kondom alltid og hele tiden. Da hadde man vært rimelig trygg uansett hva kvinnen påstod eller ikke. Problemet med det er at sex med kondom er ganske poengløst (for menn), så man vil alltid være parat til å kaste kondomet når man har sex med en sykdomsfri kvinne som sier hun går på p-piller og som ikke syns man behøver kondom. Og så handler det ikke minst om prinsipper. "Min kropp, mitt valg" må nødvendigvis etterfølges av "mitt ansvar". Noe annet er kjønnsundertrykkende pick-and-choose-feminisme. Endret 14. oktober 2013 av Trapp 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #53 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis far skullet hatt noen som helst grunnlag for og fraskrive seg barnet, mener jeg han skulle vært pliktig til og betale barnets mor 500tusen som bidrag, (deretter er han ute av bildet for godt?!?) Har du duppa laksen uten regnfrakk må du faktisk ta konsekvensen av det. Og 500tusen svir godt nok for han da. For det er desverre enkelte kvinner i dette landet som bestemmer seg for og bli mamma uten og ha peiling på hva det innebærer (stopper her før jeg blir slaktet, men dem finnes) Og 18 år med barnebidrag til en fucka kvinne skjønner jeg at veldig mange sliter med.. En sak har altid 2 sider.. Og 500tusen er ikke nok til og oppdra et barn men det er på god vei. Et barn har 2forsørgere, mor og far. Men norge as er ivrige hjelpere uansett... 500 tusen er helt hypotetisk, Kan likesågodt være 750/1m men må si et tall.. Mener det er feil at det skal gå ut i fra brutto lønn som det gjør i dag.. En mann som tjener 100 tusen i måneden risikerer og betale barnemor 3 ganger så mye som en annen.. Er det rettferdig for barnet? Mamman min pulte en mye rikere mann en mamman din.. Jeg har råd til nye klær vær uke det har ikke du.. Stakkars det barnet som er dårligst stilt, risikerer mobbing pga noe så idiotisk!Anonymous poster hash: da219...f09
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #54 Skrevet 14. oktober 2013 menn* forhånds regler* søren æ! Du vet du kan redigere innlegg? Synd du ikke gjorde det, for nå tapte du debatten.
Nikita3000 Skrevet 14. oktober 2013 #55 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Nei det visste jeg ikke... kan ikke si jeg bryr meg noe særlig om kommentaren din heller Endret 14. oktober 2013 av Nikita3000 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2013 #56 Skrevet 14. oktober 2013 Abort er et alternativ for alle kvinner. At enkelte av dem velger det bort pga. egen moral betyr ikke at de ikke har muligheten. (ikke ment som direkte svar til Flair, men et generelt innlegg)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #57 Skrevet 14. oktober 2013 KG har tiltrukket seg en del mannerettighetsforkjempere, og flere av dere mener mulig fremtidig far bør kunne skrive fra seg alt ansvar, også økonomisk, dersom den gravide kvinnen ønsker å beholde barnet der mannen ønsker at hun skal ta abort. Hvordan mener dere dette skal være praktisk gjennomførbart? Hormonell prevansjon og kondomer kan svikte, menstruasjonssyklus kan være uregelmessig og grunnet dette eller andre forhold vet ikke kvinnen alltid hvorvidt hun er gravid før tre måneder har gått, tidlig i svangerskapet kan far ha sagt han vil være der for mor og barn for så å ombestemme seg... Den eneste måten en slik ordning kan fungere er om alle fertile kvinner blir tvunget til å regelmessig teste for graviditet. Er dette en samfunnsøkonomisk løsning på et tilsynelatende lite problem, og er det ønskelig at menn skal kunne presse kvinner til abort? Anonymous poster hash: e2586...301 Der det er brukt prevensjon og dama likevel ble gravid, der dama løy om at hun brukte prevensjon. I desse tilfellene (og kanskje i flere også) bør det innføres en form for mekling sånn at menn fra nå av slipper å bli overkjørt av damene, de må få velg om og når de vil bli fedre. Anonymous poster hash: 5bcf8...12f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #58 Skrevet 14. oktober 2013 Problemet som disse menna ikke vil innse, er at uansett hvordan man snur og vender på det så skjer graviditeten i kvinnens kropp og hun er en del av det. Dvs ting som tvangsabort og ".. Den eneste måten en slik ordning kan fungere er om alle fertile kvinner blir tvunget til å regelmessig teste for graviditet..." sånne forslag kommer aldri til å funke. Mener du seriøst at leger som allerede er ekstremt opptatt skal ta seg tid hver mnd til å sjekke alle fertile kvinner? Og hva hadde skjedd hvis jeg ikke tok testen en måned, får jeg straff da? Dessverre er det sånn at kvinner sitter med "vinnerkortet" her, og alt er ikke alltid rettferdig,men når hun først har fødet, så er det ikke snakk om hva moren eller faren har krav på,men hva barnet har krav på. Kvinnen velger abort,men det skal to til for å gjøre noen gravide. Men barnet har ikke valgt noe. Egentlig er det litt rart da, for hvis man adopterer bort barn,så har man jo ingen økonomisk ansvar for dem? Anonymous poster hash: c1d76...807
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2013 #59 Skrevet 14. oktober 2013 En mer konstruktiv løsning kan jo også være å redusere steriliseringsaldersgrensen fra 25 til f.eks. 18
Silfen Skrevet 14. oktober 2013 #60 Skrevet 14. oktober 2013 Abort er et alternativ for alle kvinner. At enkelte av dem velger det bort pga. egen moral betyr ikke at de ikke har muligheten. (ikke ment som direkte svar til Flair, men et generelt innlegg) kondom er et alternativ for alle menn. At enkelte av dem velger det bort pga. egen nytelse/bare fordi at, betyr ikke at de ikke har muligheten. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå