Gå til innhold

Høyere utdanning mer fysisk attraktiv?


Gjest Arbeider

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeider

Det har nok med at du går på jus. Mitt inntrykk er at de som studerer økonomi og jus, er de som er mest opptatt av overflaten.

Den tok jeg ikke, hva mener du med opptatt av overflaten? Man kan jo ha to tanker i hodet på en gang, holde seg i form og også se på andre ting en utseendet.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det kan virker sånn på jentene, siden det knapt stilles krav til jenter og kropp. De kan jo være alt fra tynnfeite, anorektiske, eller piperensertrent. Mennene på juss derimot ser jo bare stakkarslig ut med de tynne crossfitarmene sine og den tynne løpetrente kroppen sin. Jeg er uenig, jeg har bare bachelor, men det er høy utdanning det til de som virkelig ser bedre ut enn den øvrige befolkningen, for i den sirkelen så er de fleste ikke i en fancy jobb som er for kontor og papirorientert. Sorry men disse do "you even lift" katorgirsk trente folka ser ikke bedre ut enn den øvrige befolkningen, de ser mer eller mindre normale ut, og som avrage joes, hvertfall med klær på. Anonymous poster hash: e9822...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Mulig det kan virker sånn på jentene, siden det knapt stilles krav til jenter og kropp. De kan jo være alt fra tynnfeite, anorektiske, eller piperensertrent. Mennene på juss derimot ser jo bare stakkarslig ut med de tynne crossfitarmene sine og den tynne løpetrente kroppen sin.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Enig i at mange bare er tynne, men man må jo sammenligne med resten av befolkningen. Da blir det sært å fortelle om jusstudentenes crosfittarmer(som er tynnere enn kroppsbyggere, men fortsatt ganske trente)

https://www.google.no/search?q=crossfit+arms&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=j8tVUuiaEMfIsgbQg4C4Cw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1195&bih=696&dpr=1#q=crossfit&tbm=isch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det kan virker sånn på jentene, siden det knapt stilles krav til jenter og kropp. De kan jo være alt fra tynnfeite, anorektiske, eller piperensertrent. Mennene på juss derimot ser jo bare stakkarslig ut med de tynne crossfitarmene sine og den tynne løpetrente kroppen sin.

Jeg er uenig, jeg har bare bachelor, men det er høy utdanning det til de som virkelig ser bedre ut enn den øvrige befolkningen, for i den sirkelen så er de fleste ikke i en fancy jobb som er for kontor og papirorientert.

Sorry men disse do "you even lift" katorgirsk trente folka ser ikke bedre ut enn den øvrige befolkningen, de ser mer eller mindre normale ut, og som avrage joes, hvertfall med klær på.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Lol, ler meg ihjel av neckbeards som deg, som hater på de slanke og veltrente.

Er du sint fordi de slakter flere tøser enn du kan drømme om. :)

Anonymous poster hash: ac2da...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mange bare er tynne, men man må jo sammenligne med resten av befolkningen. Da blir det sært å fortelle om jusstudentenes crosfittarmer(som er tynnere enn kroppsbyggere, men fortsatt ganske trente)

https://www.google.no/search?q=crossfit+arms&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=j8tVUuiaEMfIsgbQg4C4Cw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1195&bih=696&dpr=1#q=crossfit&tbm=isch

Det er jo stort sett treningsbilder og de fleste ser ganske sterke ut med pump, og jeg syns ikke de ser stort bedre ut enn en avrage joe på treningsstudio.

Blir feil å sammenligne med den øvre befolkningen om du teller med gamle tanter og bestefedre, her må de sammenlignes med sine jevngamle, og det er ikke til å stikke under en stol at de fleste i 20 årene trener en del og ser like greie ut som den jevne crossfitutøveren.

Men ja, det er trendy der å se ut som en litt edgyere spiker, akkurat som det var trendy å se ut som en spiker for 20 år siden. Men de ser overhode ikke bra ut.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol, ler meg ihjel av neckbeards som deg, som hater på de slanke og veltrente.

Er du sint fordi de slakter flere tøser enn du kan drømme om. :)

Anonymous poster hash: ac2da...944

Slank? Jeg er selv på 11 prosent kroppsfett nå utenfor sommersesongen, men jeg nøyer meg ikke med fyrstikkarmer og et flatt bryst for det. LOl, ikek få meg til å le.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Det er jo stort sett treningsbilder og de fleste ser ganske sterke ut med pump, og jeg syns ikke de ser stort bedre ut enn en avrage joe på treningsstudio.

Blir feil å sammenligne med den øvre befolkningen om du teller med gamle tanter og bestefedre, her må de sammenlignes med sine jevngamle, og det er ikke til å stikke under en stol at de fleste i 20 årene trener en del og ser like greie ut som den jevne crossfitutøveren.

Men ja, det er trendy der å se ut som en litt edgyere spiker, akkurat som det var trendy å se ut som en spiker for 20 år siden. Men de ser overhode ikke bra ut.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Nei, de fleste i 20 årene ser ikke ut som den jevne crossfitutøver. Da er det heller din omgangskrets som er spesielt veltrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer ved universitetet og noe av det jeg har lagt merke til er hvor stor andel av de på studiet som er fysisk attraktive, de virker å være i bedre form og ser penere ut enn snittet av befolkningen, har knapt sett en overvektig jente. Er dette generelt for folk som tar høyere utdanning eller har høyere utdanning?

Går på jus.

Objektiv skjønnhet bygger på symmetri. Ansikt og kroppsymmetri utvikles på fosterstadiet slik som hjernen, altså gode /dårlige gener.

Så myten om at attraktive (spesiellt for jenter) mennesker er mindre intelligente og at du sikkert er smartere hvis du er stygg er helt feil.

Det er faktisk så urettferdig som at intelligente mennesker også er penere (mer symmetriske) med selvfølgelig en hel haug hederlige unntak. Hawking er vel ikke spesiellt attraktiv rent utseendemessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer ved universitetet og noe av det jeg har lagt merke til er hvor stor andel av de på studiet som er fysisk attraktive, de virker å være i bedre form og ser penere ut enn snittet av befolkningen, har knapt sett en overvektig jente. Er dette generelt for folk som tar høyere utdanning eller har høyere utdanning?

Går på jus.

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4940&expand=3797,4940&artikkelid=9086

Det er vel inget nytt at de høyere utdanna generelt sett har bedre treningsvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer ved universitetet og noe av det jeg har lagt merke til er hvor stor andel av de på studiet som er fysisk attraktive, de virker å være i bedre form og ser penere ut enn snittet av befolkningen, har knapt sett en overvektig jente. Er dette generelt for folk som tar høyere utdanning eller har høyere utdanning?

Går på jus.

Det er en sammenheng mellom høy IQ og godt utseende ja.

Anonymous poster hash: fa46b...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tok jeg ikke, hva mener du med opptatt av overflaten? Man kan jo ha to tanker i hodet på en gang, holde seg i form og også se på andre ting en utseendet.

De gjør seg tanker om hvordan folk er basert på hvordan de kler seg osv. De bruker det som blir vist på overflaten til å bedømme andre. Som han ene i klassen min sa for en tid tilbake: Har du ikke en blå polo skjorte så er du ute og kjører.

Andre folk ligger ikke like stor betydning i om man har den siste moten, for eksempel. Man går i de klærene man synes er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arbeider

De gjør seg tanker om hvordan folk er basert på hvordan de kler seg osv. De bruker det som blir vist på overflaten til å bedømme andre. Som han ene i klassen min sa for en tid tilbake: Har du ikke en blå polo skjorte så er du ute og kjører.

Andre folk ligger ikke like stor betydning i om man har den siste moten, for eksempel. Man går i de klærene man synes er fine.

Skal ikke si det ikke er sånn for jeg kjenner ikke så veldig mange og kan jo hende jeg er en av dem som ikke kler seg pent nok til å havne i det gode selskap. Men mitt inntrykk er at studenter(og det innkluderer jus og økonomistudenter) er utrolig åpne mennesker og at man kan være omtrent hvem man vil og samtidig komme inn i gruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektiv skjønnhet bygger på symmetri. Ansikt og kroppsymmetri utvikles på fosterstadiet slik som hjernen, altså gode /dårlige gener.

Så myten om at attraktive (spesiellt for jenter) mennesker er mindre intelligente og at du sikkert er smartere hvis du er stygg er helt feil.

Det er faktisk så urettferdig som at intelligente mennesker også er penere (mer symmetriske) med selvfølgelig en hel haug hederlige unntak. Hawking er vel ikke spesiellt attraktiv rent utseendemessig...

Det vil i bestefall kun indikere hvor relativ intelligens avkommet vil ha, ikke hvor overlegent det vil være mindre symmetriske avkom med bedre familiebetinget genetikk og rammebetingelser i oppvekstmiljøet.

Før må du definere hva intelligens er. Er det evnene til å lære og ta til seg ny informasjon, eller er det andre parametre som avstandsbedømmelse, presisjon, romforståelse? Det er en rekke kjemiske prosesser som kan forklare hvorfor noen mennesker har høyere hjernekapasitet enn andre. Blant annet vil antall dopaminreseptorer kunne forklare mye, da et tilfreds sinn som ikke kjeder seg lett er overlegent et urolig sinn der kommunikasjon mellom hjernedelene er hurtigere skiftende, i det å konsentrere seg om, fordype seg i og tilegne seg ny informasjon. Da kan man også konkludere at de som lever i positive miljø og har et gledelig livsgrunnlag ha mye bedre forutsetninger for å kunne bruke hodet, enn de som bærer på tyngre tanker og har mange forstyrrende elementer i livet sitt de ikke har noe kontroll over selv, og vi vet at pene mennesker letter blir behandlet bra og får mer gledelig feedback fra omverden enn vanlige, uten at man selvfølgelig ikke skal påstå at det ikke kan være korrelasjon mellom symmetri og dopaminproduksjon i hodet, eller at det ikke er en rekke andre kjemiske prosesser som også forklarer høyere hjernekapasitet hos noen, men å på stå at dette kan måles på utseende alene blir for dumt. Ganske uintelligent resonnert for å være ærlig.

De jentene jeg har hatt sex med har stort sett vært lufthoder, og jeg går kun etter et godt utseende, men det er mulig det samme gjelder for stygge jenter, uten at jeg har erfaring nok med dem til å trekke noen slutninger, men når jeg har arbeidet med intelligente mennesker opp gjennom tidene har de sjeldent vært noen glansbilder, men typisk midt på treet pluss/minus.

Anonymous poster hash: e9822...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...