Gå til innhold

Høyere utdanning mer fysisk attraktiv?


Gjest Arbeider

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeider

Studerer ved universitetet og noe av det jeg har lagt merke til er hvor stor andel av de på studiet som er fysisk attraktive, de virker å være i bedre form og ser penere ut enn snittet av befolkningen, har knapt sett en overvektig jente. Er dette generelt for folk som tar høyere utdanning eller har høyere utdanning?

Går på jus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet selvfølgelig ikke hva som er generelt, men det kan jo tenkes at folk som har et mål i livet (f.eks. utdanning) tar bedre vare på seg selv og er opptatt av å se bra ut. Man vil ikke se ut som en slask hvis man har en viktig utdanning med høye krav osv. Folk som begynner på et studie som jus, oppfatter jeg som målbevisste personer. Det er viktig at man ser anstendig og bra ut. Man gir da bedre førsteinntrykk som person, og dermed bedre inntrykk av at du kan gjøre en god jobb. Bare noen ideer, hva tenker du?

Anonymous poster hash: 169c0...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dessverre ingen slik trend blant medisinerne. Siv.ing har en del kjekkaser. Idrett også...



Anonymous poster hash: 87507...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Idrett er vel ikke høyere utdanning? Uansett, mange pene mennesker overalt, det er heldigvis ikke noe inntakskrav at man skal være pen og veltrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Ser dessverre ingen slik trend blant medisinerne. Siv.ing har en del kjekkaser. Idrett også...

Anonymous poster hash: 87507...b47

De jeg kjenner som går medisin er ganske så kjekke. Trondheim :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves kunnskap og intelligens for å vedlikehold en kropp og et sinn i en attraktiv forpakning livet ut.

Mange jenter spesielt er vakre og pene men bare gjerne til de nærmer seg noen og tyve bare.

Dette kjenner jeg til så forferdelig mange tilfeller av.



Anonymous poster hash: bdea4...a59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studerer ved universitetet og noe av det jeg har lagt merke til er hvor stor andel av de på studiet som er fysisk attraktive, de virker å være i bedre form og ser penere ut enn snittet av befolkningen, har knapt sett en overvektig jente. Er dette generelt for folk som tar høyere utdanning eller har høyere utdanning?

Går på jus.

Går på jus og ser det samme... hvorfor det er slik aner jeg ikke. Er i alle fall ikke mange store jenter og gutter på fakultetet nei.

Anonymous poster hash: 6cc96...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på jus og ser det samme... hvorfor det er slik aner jeg ikke. Er i alle fall ikke mange store jenter og gutter på fakultetet nei.

Anonymous poster hash: 6cc96...b26

Sikkert fordi de lever på red bull og sigaretter ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi de lever på red bull og sigaretter ^^

nå fikk jeg lyst på røyk. takk

Anonymous poster hash: a9af1...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjent at de med høyere utdanning oftere er i bedre form og generelt er sunnere enn de uten.



Anonymous poster hash: 616c2...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på jus og ser det samme... hvorfor det er slik aner jeg ikke. Er i alle fall ikke mange store jenter og gutter på fakultetet nei.

Anonymous poster hash: 6cc96...b26

Når man skal inn i et yrke som er så status-preget som jus, så er det ganske naturlig at de også fokuserer mye på hvordan de ser ut? Advokater flest er velkledde, velpleide og velholdte (i mangel på bedre ord), jeg har alltid tenkt det er fordi det er et yrke som krever at du får folks respekt allerede fra førsteintrykket av.

Anonymous poster hash: 9d67f...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arbeider

Sikkert fordi de lever på red bull og sigaretter ^^

Er nok omvendt, det er de med lav sosial status som er overrepresentert når det gjelder røyking.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som søker slike utdanninger er vel generelt opptatt av å ta vare på seg selv. De går et studie som er relativt krevende, vil mest sannsynlig ha en krevende jobb, og det er jo nærliggende å tro at disse menneskene også er opptatt av sunt kosthold og trening som en del av "pakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levekårsundersøkelsene viser vel tydelig sammenheng mellom utdannelse og sunn livsstil, så at disse mekanismene er på plass tidlig i 20 årene er vel ikke akkurat overraskende.



Anonymous poster hash: 66f4c...b1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker har det vært undersøkelser som viser at attraktive mennesker også er mer suksessfulle.



Anonymous poster hash: 92201...326
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok omvendt, det er de med lav sosial status som er overrepresentert når det gjelder røyking.

Det var en spøk kjære deg. Men når det gjelder kaffe (og kanskje red bull for de som ikke liker kaffe) så virker det som at samtlige universitetsstudenter drikker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har nok med at du går på jus. Mitt inntrykk er at de som studerer økonomi og jus, er de som er mest opptatt av overflaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at suksessfulle mennesker ofte er opptatt av å holde seg i form, eller se bra ut, eller gjøre det som de tror ser bra ut. Men igjen, mange suksessfulle mennesker er også overvektige og ikke tar vare på kroppen sin fordi de jobber og står på så jævla mye.

Tror at trenden eller betraktningene dine ts medfører en del riktighet i enkelte miljøer, spesielt hos unge mennesker. Og det er vel naturlig at dersom man har høye krav til seg selv og ambisjoner i livet ellers så kan man også se det på at man holder seg i form og tar vare på kroppen.

Det er forresten en motegreie å være sunn, tynn, sprek, trene osv osv..kall det hva man vil.



Anonymous poster hash: 5e7d2...631
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok med at du går på jus. Mitt inntrykk er at de som studerer økonomi og jus, er de som er mest opptatt av overflaten.

Mitt inntrykk også.

(sosser og wannabe-sosser!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...