Gå til innhold

Hvordan bruke opp 1 liter melk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okay, det meste av det som foreslås her liker du ikke, eller du tåler det ikke. Du gidder ikke liste opp hva du ikke liker. Men vi skal gidde å foreslå, sånn at du deretter kan si at du ikke liker det?

Vet du hva, den literen med melk koster ikke en formue, så jeg foreslår at du sparer både deg selv og oss for en masse fuzz, og bare heller ut resten når den har gått ut på dato. :jepp:



Anonymous poster hash: 266c0...793
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en form for spiseproblemer, ts? Siden det er så mye mat du ikke klarer å få ned.



Anonymous poster hash: 3c5e7...2c0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildfast form åpner jo for gratinering av alt mulig.Liker du ikke ost, eller tåler du det ikke?

Fryser du ned melka i desiliter-store porsjoner (eller som isterninger, som en annen her foreslo) kan du bruke til å mildne sauser og supper som det i utgangspunktet ikke er meningen å ha melk i. Ren tomatsuppe, for eksempel, blir rundere på smaken av litt melk. Også endel sauser og supper blir snillere av en melkeskvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pai. Jeg må ha konkret svar på hva jeg kan ha i/ på. For svar som at man kan ha hva man vil, gir meg ingen svar på hva man kan bruke. Men jeg skal høre med noen jeg kjenner om hvordan de lager.

Men hvordan skal jeg kunne klare å liste opp alt jeg liker? Skulle jeg gjort det hadde jeg garantert glemt mye, og garantert ikke komt på alt. Pai, feks hadde jeg ikke komt på.

Men jeg liker det meste innen brød, rundstykker, boller, gjærbakst, liker en del kaker, men ikke alle, mye jeg liker innen desserter, men gele, fromasjer, mousser, karamellpudding er ikke gode hjemmelaget. Is liker jeg veldig godt. Pannekaker, både middags og kaffipannekaker, vafler, lapper, melkekaker... Sjokolade, potetstappe, kålrabi stappe, hvis saus (liker det som sagt ikke, men det går ned), eggerøre, omelett, pai, men ikke uansett hva som er på/i, gratenger (kommer an på hva som er i).

Oboy, kakao liker jeg ikke, men om jeg må, kan jeg få ned litt, men lager det aldri selv. Og jeg vet det er flere enn meg som elsker sjokolade, men ikke liker oboy/ kakao.

Ang ost, så tåler jeg noen oster. Men jeg liker heller ikke ost.

Nå har jeg jo ramset opp noe av ting som inneholder eller kan inneholde melk som jeg liker, men jeg har garantert glemt ting også. Så grunnen til at jeg skreiv at jeg ikke gadd å ramse opp alt jeg liker som kan eller har melk i seg er for at det er som sagt umulig og komme på alt en liker, og ikke vet jeg om alt heller.

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en form for spiseproblemer, ts? Siden det er så mye mat du ikke klarer å få ned. Anonymous poster hash: 3c5e7...2c0

Spiseproblemer? NEI!!

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milkshake da, liker du det?

For mye melk i for min smak, men noen er ok.

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye melk i for min smak, men noen er ok.

TsAnonymous poster hash: 36658...f60

Da kan du jo lage milkshake med akkurat så mye melk du liker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler og ler !!

Siden du skriver det, bør du også kunne svare meg på: Hvorfor ler du?

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo lage milkshake med akkurat så mye melk du liker!

Jeg har kun smakt milkshaker fra butikken... Aldri laget selv. Så hvordan lages det?

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor leser du ikke oppskrifter selv?

Ikke for å være frekk, men du mangler ganske grunnleggende kjøkkenkunnskaper. Så hvorfor ikke kikke litt på nettet etter oppskrifter og inspirasjon?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun smakt milkshaker fra butikken... Aldri laget selv. Så hvordan lages det?

TsAnonymous poster hash: 36658...f60

Du pisker sammen iskrem og melk, og frukt eller bær hvis du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du pisker sammen iskrem og melk, og frukt eller bær hvis du liker det.

Åååh... Det hørtes faktisk godt ut, det skal jeg prøve :)

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får invitere meg på besøk, elsker melk og drikker ca en liter om dagen ;)

Anonymous poster hash: 04226...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir lettere for oss om du forteller hva du faktisk liker..

Hvis du ser lenger opp i tråden, så kan du se at jeg listet opp noe jeg liker som har eller kan ha melk i seg som jeg liker. Men det er mye mer enn det jeg listet opp, men jeg tok det jeg kom på der og da.

Ts

Anonymous poster hash: 36658...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...