Gjest Sebraen Skrevet 29. september 2013 #41 Skrevet 29. september 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #42 Skrevet 29. september 2013 Så utrolig trist at sex tydeligvis er en normal del av en 14-årings liv. Jeg håper dette gjelder et fåtall. Det er vel tilfeldig. Har ikke inntrykk av at det gjelder alle. Anonymous poster hash: 3897f...a98 1
Gjest Guilty Skrevet 29. september 2013 #43 Skrevet 29. september 2013 Så utrolig bra at datteren din kan være så åpen med deg, du bør virkelig prøve å fortsette så det er sånn! Virker som om dere har et nært forhold så om du ikke har tatt samtalen om prevansjon og lignende så ville jeg nok tatt den nå uansett hvordan ting ender opp. Jeg skjønner selv ikke helt hva gutter over 18 ser i ei jente på 14 uansett hvor moden hun er men jeg var selv sammen med gutter på den alderen når jeg var 14, både venner og kjæreste. Jeg ville ha støttet henne om det ble noe, men samtidig gjøre begge klar over at han faktisk kan risikere å komme i fengsel om de har sex før hun er 16. Det kan godt hende hun har sex med gutter på egen alder eller han det er snakk om nå, men det kan også hende hun venter så sånn sett har faktisk ikke alderen så fryktelig mye å si. Vet også om gutter som har hatt yngre kjærester som nettopp har ventet av den grunn av at jenta er så ung. Ikke alle er bare ute etter en ting! Men du er moren hennes og du får bestemme hva du vil gjøre med det selv, men jeg vet utifra egen erfaring at det ofte blir mot sin egen hensikt. Men jeg skjønner virkelig ikke det som "gjest" nevner med at jenter på ungdomsskolen som har eldre kjærester og/eller sex blir sett på som løse, jeg har aldri opplevd noen som ser det på den måten! 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #44 Skrevet 29. september 2013 Ja, men nå snakker jeg da ikke om hva den der M og kameratene hans driver med, men påstanden din om at ''Jenter som har sex før de er ute av ungdomsskolen både i og utenfor forhold blir sett på som løse og fritt vildt av alle.'' (direkte siterte). Du kan da virkelig ikke påstå noe sånt. Det er ikke mange år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, og jeg må si at om det var noen som hadde sex, så ga de aller, aller fleste fullstendig faen i det. Meg inkludert. Jeg har yngre søsken som går på ungdomsskolen, og de sier nøyaktig det samme. De fleste ungdomskoleelever har bedre ting å foreta seg enn å følge med på andres sexliv. Kom igjen. Tenåringsfyrer på 18-19 år elsker ikke. De vil drikke og pule de og har alt annet enn kjærlighet i tankene når de etablerer "forhold" til jenter som ikke er ferdig med ungdomsskolen en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #45 Skrevet 29. september 2013 Jeg går andre året på videregående nå, derfor er det heller ikke lenge siden jeg gikk på ungdomskolen, og man blir ikke sett på som løs bare fordi man har sex altså.. Det blir ofte til at alle vet det, da rykter går fort blant 14-åringer, men det er ingen som ser ned på dem likevel... Anonymous poster hash: 8363c...d9a 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #46 Skrevet 29. september 2013 TS her Takk for kloke innspill alle sammen. Godt å høre at det har vært slik med andre også jeg tror jeg blir å snakke med min mann om dette og høre hva han sier. Angående sex og alkohol må jeg nesten bare stole at jenta mi klarer å ta disse valgene selv, hun blir 15 om et par uker. Anonymous poster hash: 34ff9...e44
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #47 Skrevet 29. september 2013 Hadde jeg oppdratt en en jente og hun bare gav etter for den første og beste som hun var "ilag med", så hadde hun skuffet meg. 1
Bolla! Skrevet 29. september 2013 #48 Skrevet 29. september 2013 Jeg var i denne situasjonen for noen år siden, men jeg var jenta på 14 år. Foreldrene mine likte det ikke noe særlig at jeg fant meg en kjæreste som var 4 år eldre enn meg. De prøvde å hindre meg fra å møte han, men det måtte de raskt gi opp da vi på en eller annen måte klarte å møtes uansett. Nå er vi 23 og 27 år og fortsatt sammen 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #49 Skrevet 29. september 2013 Jeg vil ikke være noen gledesdreper, men jeg kjenner så mange som er så ødelagte allerede tidlig i tyveårene pga de begynte med ting og tang for tidlig, hele forumet er jo fullt av grovt utnyttede kvinner som er ødelagte pga de ikke holdt sine ben samlet. Bare sjekk den der tråden om den gravide 15-åringen f.eks. 1
Obiola Skrevet 29. september 2013 #50 Skrevet 29. september 2013 Sex ville hun nok hatt uansett alder på kjæresten, naivt å tro at to 14-15 åringer i dagens samfunn ikke har sex og utforsker. Er man forelska så er jo ofte det naturlig, og de er tross alt ikke små barn! Synes ikke det hadde vært så annerledes om kjæresten var 15-16, så lenge det er frivillig fra begge parter. Den største utfordringen om de blir sammen er jo at han er myndig og kan gjøre akkurat som han vil, mens hun blir holdt tilbake. Er vel viktig at hun fortsetter å ha grenser når det kommer til innetider, alkohol osv. 2
Gjest Sebraen Skrevet 29. september 2013 #51 Skrevet 29. september 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #52 Skrevet 29. september 2013 Jeg snakker ikke om tenåringsfyrer på 18-19 år, kjærlighet eller sex. Jeg snakker om tenåringer som går på ungdomsskolen som gir faen i andres sexliv. Ser du ikke forskjellen? Det gjør ikke ungdomsskoleelever nei.
Gjest Sebraen Skrevet 29. september 2013 #53 Skrevet 29. september 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen
temolitus Skrevet 29. september 2013 #54 Skrevet 29. september 2013 Det gjør ikke ungdomsskoleelever nei. Jo de gjør det herregud, INGEN bryr seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du kan fortsette denne diskusjonen når jeg går på ungdomsskolen NÅ og er AKKURAT like gammel som jenta det er snakk om ! 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #55 Skrevet 29. september 2013 Jo de gjør det herregud, INGEN bryr seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du kan fortsette denne diskusjonen når jeg går på ungdomsskolen NÅ og er AKKURAT like gammel som jenta det er snakk om ! Det viser bare hvem som er modne i denne diskusjonen Gjest gir seg aldri - uansett... Anonymous poster hash: 3897f...a98 3
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #56 Skrevet 29. september 2013 Gjør ikke hva? Bryr seg om andres sexliv eller bryr seg ikke? Jo de gjør det herregud, INGEN bryr seg. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du kan fortsette denne diskusjonen når jeg går på ungdomsskolen NÅ og er AKKURAT like gammel som jenta det er snakk om ! Det finnes ingen mennesker som er så opptatt av andre menneskers business enn unge mennesker som fremdeles går på skolen. Det viser bare hvem som er modne i denne diskusjonen Gjest gir seg aldri - uansett... Anonymous poster hash: 3897f...a98 Vel, å skrive det der under AB-funksjonen viser din modenhet i det minste... 1
temolitus Skrevet 29. september 2013 #57 Skrevet 29. september 2013 Det finnes ingen mennesker som er så opptatt av andre menneskers business enn unge mennesker som fremdeles går på skolen. Vel, å skrive det der under AB-funksjonen viser din modenhet i det minste... Haha, det var faktisk ikke jeg som skrev det
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #58 Skrevet 29. september 2013 Haha, det var faktisk ikke jeg som skrev det Jeg svarte dere begge.
Gjest Ciegus Skrevet 29. september 2013 #59 Skrevet 29. september 2013 Jaja, kanskje de er litt sære i Trøndelag da. På min hjemplass var det hvertfall ingen big deal om jenter på ungdomsskolen hadde sex, og det gikk ingen stygge rykter om noen som helst, verken om de som debuterte tidlig eller om oss som ikke drev på med den slags ennå. Enten man liker det eller ei så er det faktisk ganske normalt å ha sex når man er 15 (akkurat som der er normalt å fortatt være jomfru når man er 18). Så kan jo Gjest få lov til å innbille seg hva hun enn vil, heldigvis tar hun feil (i sine generaliseringer, som sagt, kanskje de er litt sære der hun bor). 4
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #60 Skrevet 29. september 2013 Jaja, kanskje de er litt sære i Trøndelag da. På min hjemplass var det hvertfall ingen big deal om jenter på ungdomsskolen hadde sex, og det gikk ingen stygge rykter om noen som helst, verken om de som debuterte tidlig eller om oss som ikke drev på med den slags ennå. Enten man liker det eller ei så er det faktisk ganske normalt å ha sex når man er 15 (akkurat som der er normalt å fortatt være jomfru når man er 18). Så kan jo Gjest få lov til å innbille seg hva hun enn vil, heldigvis tar hun feil (i sine generaliseringer, som sagt, kanskje de er litt sære der hun bor). Hjelpes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå