AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Hei, Datteren min er 14 år gammel ( født i 98 ) og går nå siste året på ungdomskolen. I det siste har hun begynt å treffe en ung mann på 18 år som er født i 95. Jeg har hilst på gutten og han virker som en real kar, men da jeg møtte han var det bare vennskap inne i bildet. For at par dager siden kom min datter til meg og forklarte at hun har følelser for denne gutten. Jeg er litt rådvill.. Han er en grei gutt, ser ordentlig ut og driver ikke med noe tull så vidt jeg vet, men det er alderforskjellen på tre år som gnager litt hos meg. Hva tenker dere om dette ? NB : det må sies at jenta mi er voksen og moden for alderen Anonymous poster hash: 34ff9...e44
bambyb82 Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 (endret) Dette høres jo ikke så uvanlig ut. Men som mor tror jeg ikke jeg ville likt det selv. Har ei jente på snart 12.. Og håper virkelig dukkene får stå framme en stund til Men det er jo en sexual lavalder i Norge, og personlig mener jeg gutter i den alderen burde holde seg for god til å date så unge jenter. Endret 29. september 2013 av bambyb82 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #3 Skrevet 29. september 2013 Kunne aldri funnet på å date en 14 åring da jeg var 18. Det er en gigantisk forskjell i alderen når man er så ung som de er. 18 åringer er voksne, 14 åringer er fremdeles barn. Anonymous poster hash: d7c3f...4e6 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 TS her Jeg er enig med dere, men føler ikke jeg kan nekte datteren min å treffe han heller da de var venner en stund før hun utviklet følelsene. Om han har følelser for henne vet jeg ingenting om, så det er så klart ikke sikkert at han vil date henne og at det blir de to Anonymous poster hash: 34ff9...e44
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Å ha en kjæreste på 18 når man selv er 14, gir lett tilgang på både alkohol og sex. En 14 åring har vel også innetider. Tror du en 18 åring gidder å forholde seg til det? Tror du han er villig til å vente 2 år på å ha sex? Hva med å vente 4 år på å ha henne med på fest? Anonymous poster hash: 3897f...a98 5
Gjest Elseby13 Skrevet 29. september 2013 #6 Skrevet 29. september 2013 Så naive dere er. Selvfølgelig har de sex. Hvorfor ellers skulle en 18-åring proppfull av hormoner kaste bort tiden på en "liten fjortis"?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 Jeg er født i 87 og hadde kjæreste som var født i 85 da jeg var 14. Det var mitt første seriøse forhold og min første kjærlighet åh, det var tider det :D Husker vennene hans ertet han litt for at han var sammen med ei så ung jente som meg. Hehe (jeg var nesten 15år gammel og han var nesten 18år gammel da vi ble sammen. Jeg er født sent på året og han tidlig) Dette kommer ikke til å betrygge deg altså, men med han drakk jeg alkohol og festet for første gang, hadde sex for første gang og røyket for første gang (sigaretter altså, hvis noen skulle misforstå). Men dette var i det minste i trygge omgivelser, det kunne vært mye verre om jeg hadde forvillet meg borti en gruppe folk som var helt ute og kjøre. Det er jo ikke uvanlig at ungdom fester Jeg er nå voksen, er gift og har barn, det gikk helt fint med meg og jeg er ei rolig jente med god selvinnsikt, føler ikke jeg tok skade av å være sammen med denne gutten. Anonymous poster hash: 51861...e14 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Søsteren min ble sammen med en fyr som var 5 år eldre da hun gikk i 10. klasse og det virket som et sunt og godt forhold som varte i 6 år før de vokste fra hverandre. Man kan jo trekke litt av på alderen til gutter mtp. modenhet, så er kanskje ikke 3 år så mye? Angående sex så er nok det noe de kommer til å ha om de blir et par, men gjør det egentlig så mye? Det er klart hun er ung, men jeg tror dagens ungdom generelt debuterer tidligere og vet mer om sex enn før. Jeg debuterte selv som 14-åring med min første kjæreste og jeg følte meg klar og at det var noe jeg ønsket. Selv om jeg nå tenker at det var veldig tidlig har jeg aldri angret. Jeg synes du bør la datteren din være med denne gutten hvis det er det hun ønsker. Dette kan bli hennes første store kjærlighet og kanskje noe hun vil huske resten av livet. Sikkert vanskelig å la "lille jenta di" bli voksen, men tiden er nok inne. Om noe så får du heller gi henne råd og snakke med henne om forhold og sex Anonymous poster hash: c1a79...488 4
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 1. Han snakker om det til kameratene sine. 2. Hele skolen vet om det. 3. Hun har nå rykte på seg som lett på tråden.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Jeg synes du bør la datteren din være med denne gutten hvis det er det hun ønsker. Dette kan bli hennes første store kjærlighet og kanskje noe hun vil huske resten av livet. Sikkert vanskelig å la "lille jenta di" bli voksen, men tiden er nok inne. Om noe så får du heller gi henne råd og snakke med henne om forhold og sex Anonymous poster hash: c1a79...488 Oppmuntre en 14 åring til å debutere seksuellt og begynne med alkohol Anonymous poster hash: 3897f...a98 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Pinadø, jeg overhørte en kamerat av hybelboeren (begge 19år) om hvordan de lurte småjentene til å suge seg med å love dem forhold, den ene av dem er ilag med ei på 14 år og de puler og han sa mens jeg hørte på at hvis hun ble gravid så skulle de bare slå henne i magen til hun begynte og blø. Tror dere jeg ble gal eller? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Aldersforskjellen er kanskje ikke så stor, men i denne alderen varierer modenhetsnivået enormt, og jeg kan ikke forstå at en attenåring har noe spesielt tilfelles med ei på 14 år. Saken hadde vært helt annerledes om det hadde vært snakk om ei på 20 og en på 24. Anonymous poster hash: 37509...54c 2
lottelotti Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 fjortenåringer som er sammen med andre fjortenåringer har også sex, bare så det er sagt. 7
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 fjortenåringer som er sammen med andre fjortenåringer har også sex, bare så det er sagt. Jo, men partene er uansett mer likeverdige. 2
Gjest Arbeider Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 1. Han snakker om det til kameratene sine. 2. Hele skolen vet om det. 3. Hun har nå rykte på seg som lett på tråden. Nei, det er faktisk ikke så interessant at en jente har eldre kjæreste eller sex at hele skolen snakker om det, og man får heller ikke rykte på seg som lett på tråden fordi man har sex med kjæresten. Ikke forstår jeg hvorfor du ville skrevet noe slikt uansett til moren hennes. Pinadø, jeg overhørte en kamerat av hybelboeren (begge 19år) om hvordan de lurte småjentene til å suge seg med å love dem forhold, den ene av dem er ilag med ei på 14 år og de puler og han sa mens jeg hørte på at hvis hun ble gravid så skulle de bare slå henne i magen til hun begynte og blø. Tror dere jeg ble gal eller? Dette høres ut som en seriøs samtale og grunn nok til å generalisere over til alle som har en kjæreste på 14 år. 5
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 (endret) Nei, det er faktisk ikke så interessant at en jente har eldre kjæreste eller sex at hele skolen snakker om det, og man får heller ikke rykte på seg som lett på tråden fordi man har sex med kjæresten. Ikke forstår jeg hvorfor du ville skrevet noe slikt uansett til moren hennes. Dette høres ut som en seriøs samtale og grunn nok til å generalisere over til alle som har en kjæreste på 14 år. På ungdomsskolen så snakker alle om og har full dekning over hvem av jentene som har gjort hva med hvem. Den samtalen speiler hvordan eldre tenåringer ser på små tenåringsjenter som seksuelle byttedyr. Endret 29. september 2013 av Gjest
HvittHus Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Jeg har to ungdommer på samme alder som ungdommene i HI, og de er nesten likeverdige i mental alder. Jenter er som oftest lengre framme i utviklingen både mentalt og kroppslig, og føler seg mer komfortable med gutter som er noe eldre. Jeg ville ikke lagt meg opp i situasjonen før det evnt blir mer alvorlig. Flasher du jentas følelser overfor gutten, risikerer du at hun mister en god venn. Skulle situasjonen forandre seg og de blir kjærester, tar du en god prat med begge om sex og dertil hørende tema. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Modenhet kan aldri være en substitutt for erfaring. Glem ikke det. 2
Gjest Ciegus Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Uansett hva du føler om dette TS, så er det lite du kan gjøre med det. Da er det bedre at du aksepterer det slik at dattera di i det minste kan være ærlig meg deg, i stedetfor å lyge om det, slik de fleste venninnene mine gjorde da vi var 14-15 og falt for eldre gutter... Det blir ikke mindre alkohol/sex/røyk/ettellerannet av å måtte skjule et forhold. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå