Alja Skrevet 28. september 2013 #21 Skrevet 28. september 2013 Om Diane er vanlige p-piller, kan du gå på dem i 10 år uten stopp om du vil det. Anonymous poster hash: 4cedf...de5 Diane er egentlig ikke p-piller, de er piller mot uren hud, men inneholder samme hormoner som i p-piller og kan derfor brukes som prevensjon i tillegg. 1
skyflakes Skrevet 29. september 2013 #22 Skrevet 29. september 2013 Det er nok en kombinasjon av litt vektøktning fra selve pillene, og MANGE kjærlighetskilo som gjør at man legger sånn på seg når man begynner på p-pillene. Jeg la på meg generelt over hele kroppen (fordi jeg og typen er sofagriser) men hello boobsa! gikk fra b til d cup, så sånnsett er jeg jo fornøyd
Sillicious Skrevet 29. september 2013 #23 Skrevet 29. september 2013 Jeg har gått på Cerazette i 2 år og ikke lagt på meg et kilo eller lagt merke til noe som helst med den
FantasDick Skrevet 29. september 2013 #24 Skrevet 29. september 2013 Har aldri lagt på meg av p-piller. Har gått på Trionetta, Yasminelle og Mercilon.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #25 Skrevet 29. september 2013 Hmm, det har jeg aldri hørt om, jeg har aldri lagt på meg av P-piller. Eneste grunn at mennesker kan legge på seg er at en spiser mer, ingenting annet. Anonymous poster hash: 9ad86...02b
Gjest Allergikeren Skrevet 29. september 2013 #26 Skrevet 29. september 2013 Nei, man blir ikke feit av p-piller, hverken direkte eller indirekte. Men man kan bli det. Noe kan være via økt matlyst, noe kan være vann i kroppen. Selv har jeg prøvd Trionetta, Cerazette og p-plaster. Jeg har gått opp i vekt siden jeg begynte på Trionetta for ni år siden, men når man går fra å ta buss dit man skal, til å kjøre to hundre meter for å handle, sier det seg jo selv hvordan det går ... ;-)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #27 Skrevet 29. september 2013 Har aldri lagt på meg av p-piller. Bare en av venninnene mine har gjort det. Har brukt, Yasmin, Triordinol og p-sprøyte. Og nå bruker jeg Cerazette. Anonymous poster hash: 92aa4...a8d
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #28 Skrevet 29. september 2013 Det er vanlig å gå opp 1-2 kg. Dvs disse kiloene kan du skylde på pillene for. Vektøkning utover det har ingenting med pillene å gjøre. Men mange opplever vektøkning etter at de får kjæreste eller etter at de flytter sammen - mye kos(emat) osv. Det er ikke p-pillene sin skyld. Jeg har aldri gått opp i vekt av p-piller.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #29 Skrevet 29. september 2013 Årsaken til at kvinner legger på seg av p-piller, er utelukkende økt matlyst. Så dersom du fortsetter å spise vanlig, vil du ikke gå opp et gram. For noe tull. Jeg la på meg 15kg på to mnd da jeg begynte på p-piller. Før jeg begynte på ppiller kunne jeg spise som en hest uten å legge på meg, jeg begynte ikke å spise mer etter at jeg begynte på pilla. Anonymous poster hash: 65ffc...242 1
Gjest Riskjeks Skrevet 29. september 2013 #30 Skrevet 29. september 2013 For noe tull. Jeg la på meg 15kg på to mnd da jeg begynte på p-piller. Før jeg begynte på ppiller kunne jeg spise som en hest uten å legge på meg, jeg begynte ikke å spise mer etter at jeg begynte på pilla.Anonymous poster hash: 65ffc...242 Ingen legger på seg 15 kilo av å begynne på p-piller. Har du ikke endret spisevaner (noe du høyst sannsynlig har gjort, og dette er årsaken), bør du kontakte lege. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #31 Skrevet 29. september 2013 Hmm, det har jeg aldri hørt om, jeg har aldri lagt på meg av P-piller. Eneste grunn at mennesker kan legge på seg er at en spiser mer, ingenting annet. Anonymous poster hash: 9ad86...02b Ok? Så da er det vel bare på grunn av matinntaket at kroppen legger på seg 10-12 kg under graviditet også? Du er klar over at hormonprevensjon lurer kroppen til å tro den er gravid? Helt utrolig hvor sta og sneversynt folk kan være... Hormonprevensjon gjør at noen går opp i vekt, noen går ned i vekt og noen holder samme vekta. Det varierer også med en del kilo hvor mye folk går opp eller ned. Noen får ekstra matlyst eller legger på seg kjærlighetskilo fordi de begynner på p-piller i starten av et forhold, mens andre ikke gjør det. Jeg var verken nyforelsket eller spiste mer da jeg begynte på minipillen Cerazette. Matlysten ble dårligere og i samme periode begynte jeg faktisk å endre livsstil i positiv retning; spiste litt sunnere og rørte mye mer på meg. Likevel gikk jeg en god del opp i vekt og fikk strekkmerker på magen. Anonymous poster hash: d4ded...77c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #32 Skrevet 30. september 2013 Jeg kan skrive under på at p-piller kan spille inn på vekta, så der tar du grundig feil Mille. Jeg gikk opp en del på Diane, spiste ikke mer enn normalt, faktisk sultet jeg meg når jeg oppdaget vektoppgangen men jeg slet virkelig med å gå ned. Sluttet på Diane begynte på Cerazette, spiser mer enn jeg gjorde på Diane og godis hver dag. Har gått ned en god del. Anonymous poster hash: a4b0e...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #33 Skrevet 30. september 2013 I tillegg viser forskning at hormonprevensjon gir dårligere resultat av trening. Man bygger muskler saktere og går saktere ned i vekt. Anonymous poster hash: d4ded...77c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #34 Skrevet 30. september 2013 Er der folk som får økt matlyst fra Cerazette..? Jeg har alltid vært anorektisk ekkelt tynn, helt naturlig. Og når jeg begynnte på Cerazette så mistet jeg matlysten helt. Jeg har ikke gått ned i vekt, jeg holdt meg jevn i ett år, nå har jeg gått opp noen kilo (5 tror jeg? Fra 45 til 50). Jeg tviler det har noe med pillene å gjøre. Og har gått på mange andre og merket ingenting med vekten før. Anonymous poster hash: 5cbe8...1f6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #35 Skrevet 30. september 2013 Det er vanlig å gå opp 1-2 kg. Dvs disse kiloene kan du skylde på pillene for. Vektøkning utover det har ingenting med pillene å gjøre. Men mange opplever vektøkning etter at de får kjæreste eller etter at de flytter sammen - mye kos(emat) osv. Det er ikke p-pillene sin skyld. Jeg har aldri gått opp i vekt av p-piller. Så fordi du ikke har gjort det så går det ikke an Anonymous poster hash: a4b0e...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #36 Skrevet 30. september 2013 PS: hilsen ei som har TALT KALORIER, så hun VET og synser ikke Anonymous poster hash: a4b0e...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #37 Skrevet 30. september 2013 Gjennomsnittlig vektoppgang av p-piller er på 0,7 kg. Har de gått opp 10-15 kg så kan de ikke skylde på pillene. Anonymous poster hash: 4cedf...de5 Det er ikke sånn statistikk og gjennomsnitt funker... Anonymous poster hash: 1e008...677 2
MilleVanille Skrevet 30. september 2013 #38 Skrevet 30. september 2013 For noe tull. Jeg la på meg 15kg på to mnd da jeg begynte på p-piller. Før jeg begynte på ppiller kunne jeg spise som en hest uten å legge på meg, jeg begynte ikke å spise mer etter at jeg begynte på pilla.Anonymous poster hash: 65ffc...242 Ingen legger på seg 15 kilo av å begynne på p-piller. Har du ikke endret spisevaner (noe du høyst sannsynlig har gjort, og dette er årsaken), bør du kontakte lege. Enig med Riskjeks her. Det er ikke normalt å legge på seg 7,5 kg på en måned, så enten har du gitt etter for den økte matlysten(som du sannsynligvis gjorde), eller så ville jeg også ha kontaktet lege.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #39 Skrevet 30. september 2013 Hverken jeg eller andre venninner la på oss av p-piller, iallefall ikke så vi selv merket det eller kunne se noe. Mange begynner jo på ppiller/bytter merke osv i samme fase som man også får lavere forbrenning enn man hadde i tenårene, og tenker derfor at det kun kommer fra prevensjon - men oftest handler det om lavere forbrenning uten å tilpasse det som hos mange er et noe usunt kosthold som før ikke viste utslag på vekt(type mye smått her og der i tillegg til vanlig mat),eller at man koser seg litt for mye med kjæresten. Det gjorde jeg og, og problemet var aldri p-pillene. Om man mister vekten uten tiltak når man kutter ut hormonprevensjon vil jo det gi svar selv. Ei venninne av meg mener at hun gikk opp 30 kilo pga p-sprøyte, men jeg tror dette også handler om at hun faktisk har bulimi og var i en veldig dårlig periode med mye overspising - og at hun faktisk skammer seg over å si det. Hun er åpen om når hun kaster opp, men ikke overspisingen(skammer seg) - så jeg tror det var mer dette enn selve p-sprøyta. Anonymous poster hash: 99da6...c07
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #40 Skrevet 30. september 2013 Enig med Riskjeks her. Det er ikke normalt å legge på seg 7,5 kg på en måned, så enten har du gitt etter for den økte matlysten(som du sannsynligvis gjorde), eller så ville jeg også ha kontaktet lege. At det går an å være så arrogant? Det er mye som ikke er normalt, men som skjer likevel. Når jeg begynner på p-piller som 18-åring og går opp flere kilo enda jeg spiser akkurat det samme som før (noe jeg vet fordi jeg teller kalorier), ikke hadde kjæreste som jeg bodde sammen med, og vekta går tilbake til normalen når jeg slutter, så forteller du meg at jeg lyver og det ikke stemmer? Makan! Anonymous poster hash: a4b0e...b6d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå