Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul (2013 versjon)


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Vekta viste det samme idag. Ganske kjedelig, spiste veldig lite igår fordi jeg er småsyk og har lite matlyst, men det har blitt lite trening denne uka, så det er vel kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått ned 1kg siden sist, jippi! :danse: Ble skikkelig overrasket! Trodde ikke at jeg ville gå så fort ned i vekt, men nå ser jeg iallefall at de forandringene jeg har gjort i kostholdet og de gå-turene, ute i kulda, har hjulpet! :biggrin:

Nåværende vekt: 61,3kg, Totale vektnedgang siden jeg ble med i denne tråden: 1,5kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig startvekt rundt to uker før vi begynte i denne tråden: 76-78 kg

Startvekt for denne tråden: ca. 73 kg

Uke 1: 72,1 kg

Uke 2: 71 kg

Uke 3: 70,1 kg

Uke 4: 69,2 kg

Uke 5: 68,8 kg

Uke: 6: 68,4 kg

Uke 7: 68,4 kg

Uke 8: 68,4 kg

Uke 9: 68,4 kg

Uke 10: 68,3 kg
Er lei av å vente på at formen skal bli bedre... ARGH! Mister mye rundt midjen, da... :icon_lol: I sommer var jeg hele 78 cm rundt midjen, og nå er det 72 cm, så det er definitivt en forbedring. Alt av klær sitter mye bedre, og noe er til og med for stort! Tror i grunn jeg har fått mer muskelvekt denne uken, så det kan jo forklare noe. Er fornøyd med at jeg fremdeles får notert alt av kalorier hver dag, for det hjelper litt på humøret når vekten står stille.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig på oppdateringen fra min side, ser jeg.

Forrige fredag (29.11) veide jeg 70,1 kg. Jeg hadde et håp om å komme under 70 kg i løpet av den uka, men det gikk altså ikke. Nå på fredag, derimot (6.12) veide jeg 69,9 kg. Ned 0,2 kg (om man i det hele tatt kan kalle det en nedgang), og under 70 kg, altså :)

Det går sakte, men sikkert ned over, og det er jeg fornøyd med. Jeg er ikke ute etter kjappe resultater, men etter resultater som skal vare. Og da er det også viktig at det skjer på en måte som kan vare, ikke med sultekur og kaloritelling, men med sunn mat og nok aktivivtet.

B85



Anonymous poster hash: 785e8...a76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går dere ned i vekt, teller dere kalorier? Jeg bare spiser mindre generelt. Men burde kanskje ha et mer system på det, med telling av kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Hvordan går dere ned i vekt, teller dere kalorier? Jeg bare spiser mindre generelt. Men burde kanskje ha et mer system på det, med telling av kalorier?

Spiser til jeg er mett, teller ikke kalorier, men holder relativt god oversikt over karboinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser til jeg er mett, teller ikke kalorier, men holder relativt god oversikt over karboinntaket.

Ok :) jeg vurderer lavkarbo, men tror kalori-telling er litt enklere for meg nå. Så kan jeg prøve lavkarbo senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ok :) jeg vurderer lavkarbo, men tror kalori-telling er litt enklere for meg nå. Så kan jeg prøve lavkarbo senere.

Ja, viktigste er å finne det som passer en best, ellers kan det bli for mye fokus og stress så man mister helt motivasjonen :)

Selv syns jeg lavkarbo var veldig vanakelig i starten siden det ble så mye nytt å forholde seg til.

Ga opp lavkarbo noen ganger før jeg endelig klarte å bestemme meg for at dette skulle jeg sette meg inn i og var derfor klar for det mentalt.

Nå er jeg komfortabel med å lage mat på en annen måte enn hva som er "normalt" (tenker da på å bruke fremmede ingredienser og droppe mye mat som er enkelt å bare raske med seg på tur osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Etter stilleståing en stund var det godt å se et bedre resultat denne uka. Og nå kan jeg skryte av å ha klart målet - ned 5 kilo før jul! :danse: Jeg skal ned mer på sikt, men er veldig fornøyd :)

Siden sist fredag: -0,8 kg

Totalt i "5 kg før jul": -5,5 kg

Totalt siden 5.august: -10,9 kg.

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet så smått på den tiden denne tråden ble opprettet...! Begynte først å registrere i slutten av oktober. Nå har jeg faktisk gått ned fem kilo!

28/10: 78,6
4/11: 76,9
11/11: 75,8
18/11: 75,2
25/11: 74,9
2/12: 73,9
9/12: 73,6

Og snikveiing i går (73,0) forteller meg at det bare er en halvkilo igjen til der jeg var da jeg begynte å veie meg ifbm den store vektnedgangen i 2006. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Dere er kjempeflinke :)

Deilig når man ser det går rette veien og når man når målet sitt :)

Selv ligger jeg fortsatt og vipper mellom 87 og 90 kilo, men er fornøyd med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig startvekt rundt to uker før vi begynte i denne tråden: 76-78 kg

Startvekt for denne tråden: ca. 73 kg

Uke 1: 72,1 kg

Uke 2: 71 kg

Uke 3: 70,1 kg

Uke 4: 69,2 kg

Uke 5: 68,8 kg

Uke: 6: 68,4 kg

Uke 7: 68,4 kg

Uke 8: 68,4 kg

Uke 9: 68,4 kg

Uke 10: 68,3 kg

Uke 11: 68,3 kg
Sukk... Blir virkelig drittlei hvis jeg ikke klarer å nå det målet. Er på steroider igjen, og er så klar for å aldri røre medisin igjen... Kjipt hvis jeg ikke når det målet, særlig siden jeg spiser langt bedre nå enn da jeg faktisk gikk ned i vekt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,5 kg denne uka :)

Jeg mangler én kg på målet om 5 kg før jul, og tror nok ikke at den forsvinner på ei uke, men det er ikke noe nederlag, sånn egentlig. Målet er jo langsiktig (og mer enn 5 kg ned), og jeg har godt tid på å nå det. Jeg er dessuten kjempefornøyd med å se at innsatsen faktisk fører fram, fordi jeg tidligere har syns det har vært veldig vanskelig å gå ned i vekt. Nå tror jeg jeg har funnet problemet, og klart å ta tak i det på en god måte.

Målte dessuten midjemål i dag. Forrige gang jeg målte var i starten av august. Da var jeg 82 cm rundt midjen - i dag var jeg 76 :D

B85

Og så vil jeg gjerne svare på denne:

Hvordan går dere ned i vekt, teller dere kalorier? Jeg bare spiser mindre generelt. Men burde kanskje ha et mer system på det, med telling av kalorier?

Jeg talte kalorier i starten, men slutta med det etter hvert fordi jeg syntes det var mer stress enn til hjelp. Visste jo aldri nøyaktig hvor mye jeg spiste om jeg spiste ute, fikk servert mat hos andre, eller til lunsj hver dag (som er lunsj fra kantine med varmdisk, salatbar, suppe... hvor man forsyner seg selv), så hele kaloritellinga ble jo kun et estimat likevel. Og det var faktisk først etter at jeg slutta med telling, og heller fokuserte på å bare spise mindre (men ikke for lite) og mer fornuftig at jeg begynte å gå ned i vekt.

Jeg tror likevel at det kan være greit å ha en viss oversikt over hvor mange kalorier man trenger på en dag, og omtrent hvor mye kalorier det er i ulike matvarer. Med det grunnlaget er det enklere å finne utav hvor problemet ligger hen dersom man ikke opplever vektnedgang.

Jeg tror at det er viktig for hver enkelt å finne sitt "problem", og så ta tak i det. Jeg er for eksempel veldig glad i mat av alle slag, og har nok hatt en tendens til å spise litt for mye. Jeg har aldri vært den som har trykka i meg mye godteri, brus, chips eller usunn mat, men jeg har alstå trykka i meg altfor mye sunn mat. Nå prøver jeg å fortelle meg selv at selv om det smaker godt, så trenger jeg ikke spise til jeg er stappmett - jeg får sannsynligvis smake det igjen en annen gang. Jeg merker faktisk nå at jeg nå blir fortere mett, så jeg "trenger" heller ikke like store porsjoner lengre.

I tillegg er jeg glad i trening (særlig jogging) og aktivitet generelt (turer i skog og mark, skiturer etc.), men jeg har en stillesittende jobb, og syns ellers at hverdagen ofte kan ta mye tid som dermed blir "stjålet" fra treningstid. For meg er det derfor viktig å prioritere trening - tenke at trening er like viktig som jobb, husarbeid og kafekveld med venninnene. Jeg opplever dessuten at trening har en "dobbel effekt"; jeg forbrenner kalorier, og får i tillegg bedre apetittkontrol - jeg spiser automatisk riktigere når jeg trener, og lurer rett og slett på om kroppen faktisk sender ut "riktigere" signaler når den får brukt seg slik den er ment til.

Så for meg er det en kombinasjon av trening og mat som har gitt best effekt. Mange mener jo at maten er det viktigste, men for meg tror jeg altså at trening er minst like viktig. Som sagt opplever jeg at nettopp trening gjør at kroppen styrer seg bedre selv med tanke på behov for og lyst på mat. Til slutt gir trening meg også en pekepinn på om jeg spiser nok og riktig mat - blir jeg slankehysterisk og sulter meg, fungerer det svært dårlig å løpe en intervalløkt etterpå...

Nå skriver jeg meg visst helt bort her. Tilbake til spørsmålet ditt, så tror jeg altså ikke at man må ha et system på det, men man må prioritere riktig mat (og evt. trening). Og med riktig, så mener jeg riktig for en selv. Det er så mange forskjellige teorier og meninger ute og går, at alt man gjør kan bli "feil" om man hører på den rette teorien. Hvis det fungerer for deg, så fungerer det for deg. Punktum.



Anonymous poster hash: 785e8...a76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig startvekt rundt to uker før vi begynte i denne tråden: 76-78 kg

Startvekt for denne tråden: ca. 73 kg

Uke 1: 72,1 kg

Uke 2: 71 kg

Uke 3: 70,1 kg

Uke 4: 69,2 kg

Uke 5: 68,8 kg

Uke: 6: 68,4 kg

Uke 7: 68,4 kg

Uke 8: 68,4 kg

Uke 9: 68,4 kg

Uke 10: 68,3 kg

Uke 11: 68,3 kg

Uke 12: 67,7 kg
Det mest usannsynlige har skjedd - jeg er i MÅL! :danse::laugh::blomst:
Endret av Elanore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg har gått ned 5 kilo på 11 måneder nå. Hadde egentlig ikke trengt de 2 siste, men jeg har nådd målet om en flat mage og den er i tillegg muskuløs, så jeg er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...