Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul (2013 versjon)


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Jeg vil være med! Litt om meg :Har en gutt på 2 år, og ei jente på 6 mnd.

Skal ikke slanke meg, men er igang med en kosthold- og livsstilsendring. Veier 75,9 kilo, har som mål å komme under 70 kilo. Ned 5 kilo til jul høres ut som en god, og realistisk plan.

Jeg Sliter med bekkenet (bekkenløsning i svangerskapet - bekkenlåsninger i ettertid) så funker dårlig med bla jogging/endel styrkeøvelser etc. Min "metode" for å gå ned blir spinning, trilleturer og trening hjemme til videoer av Jillian Michaels.

Håper på å bli motivert og inspirert av dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært medlem av Vektklubb siden forrige mandag. I helga droppet jeg å registrere det jeg spiste.. Det skulle jeg ikke gjort. Fikk sjokk når jeg registrerte sånn ca det jeg spiste lørdag og søndag! Alt for mye. Flau over meg selv, haha. Må definitivt skjerpe meg i helgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter! :)

Ukas første treningsøkt gjennomført -- det ble trening til "banish fat, Boost metabolism" mens lillesnuppa sov! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner dere. 1.65 og 62 kg, vil ned til 56 før jul.

vi har omtrent samme mål vi da, jeg ønsker 58.. Men 56 er en bonus:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdateringer:

Jeg veier meg på tirsdager. Sist tirsdag veide jeg 68.4. Så mye har jeg ikke veid på flere år. Jeg hadde et par uker i forveien med ekstremt mye korn. Den siste uka har jeg spist mindre, og moderat lavkarbo. I dag veide jeg 67.2. Ned 1.2 kilo, men det meste er nok vann. Jeg merker hvertfall hva korn og havregrøt gjør med oppblåst mage og vekt, dessverre... men fortsetter med moderat lavkarbo og moderat trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Jeg skal ned 5 kilo frem til jul.

Begynte på lavkarbo i juni og har gått ned ca 15 kg.

Pr i dag veier jeg 94 kilo, er 172 cm høy, så målet er å havne på 89 kilo i første omgang.

Det endelige målet mitt er 80 kilo.

I dag veide jeg det samme, men målebåndet viste 2 cm mindre rundt magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med! :D Var ganske godt i gang etter sommeren, men nå har jeg vært syk i en lang periode, og det føles ut som jeg kaster opp uten cola og sjokolade. Haha. Er helt avhengig. Noen som har noen råd? Når jeg er frisk drikker jeg aldri cola :-)

Kunne tenkt meg ned 5 kg til jul.

(jeg er bare vanlig influensasyk, så regner med at jeg er tilbake i gamet så fort som mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :laugh:

Jeg veier nå rundt 64 kg. Vil veie 58 eller 59, jeg er 177 cm. Gått ned 5 kg allerede på 100 dager, så satser vi på 5 til innen jul.

Til høyden min er det jeg veier nå greit, men vil ha mer markerte muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :laugh:

Jeg veier nå rundt 64 kg. Vil veie 58 eller 59, jeg er 177 cm. Gått ned 5 kg allerede på 100 dager, så satser vi på 5 til innen jul.

Til høyden min er det jeg veier nå greit, men vil ha mer markerte muskler.

Hva har du gjort for å gå ned inntil nå? Hva funker for deg over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Jeg er 178 høy og har gått opp en god del de siste månedene, dette grunnet behandling med steroider som har gjort aptetitten enorm... Jeg begynte på diett for litt over en uke siden, nærmere bestemt lørdag 14. september. Vekten viste 76,5 kg da jeg begynte, og det var motivasjon nok for meg...

I morges veide jeg 71,7 kg, men jeg tror ikke at det er reelt vekttap i det hele tatt. Er mye kvalm for tiden, og spiser derfor svært lite, så jeg regner med å ha mistet mest vann og noe muskelmasse ettersom jeg har trent høy intensitet hver dag. Jeg trener mye til vanlig, og har derfor et godt utgangspunkt for vektnedgang ettersom jeg tåler treningen godt. Målet mitt er ikke hovedsaklig å ha LAV vekt, men jeg vil ned i fettprosent. Foreløpig er jeg kjempebekymret for muskulaturen, for mye tyder på at jeg mister mye muskelmasse nå... Veier meg alltid, så har et godt overblikk også før påbegynt diett... Vekten min var jo ganske høy da jeg begynte dette, men lurer på om jeg kan ha hatt overskudd av vann eller noe, eller om jeg bare har mistet ekstremt mye vann ... Vekttapet kan ikke være reelt... 3-4 kg på en halvannen uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Får jeg lov selvom jeg skal mer ned enn 5kg?
Jeg meldte meg inn i vektklubben til VG for en uke siden, og følger det. Har som mål å gå ned 20kg frem til Februar, men forumet på vektklubben der er helt dødt, så hadde vært morsomt å få vært med her!

Jeg er 173 høy og veier 90,2kg. Har en liten jente på 10måneder, og mens jeg gikk gravid med henne gikk jeg opp 26kg, har 10kg igjen til ''startsvekt'', men har som sagt planer om å gå ned 20kg.

Håper jeg er velkommen her, og jeg ønsker alle masse lykke til alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ukas 2. Trening unnagjort -- en tine med spinning etter begge ungene var i seng :tommelopp:

Noen andre som har trent i dag? :)

Jeg har også trent spinning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ukas 2. Trening unnagjort -- en tine med spinning etter begge ungene var i seng :tommelopp:

Noen andre som har trent i dag? :)

Så flink du er! :jepp:

Jeg gikk 30min med vogna ista, jeg. Ikke akkuratt trening, men siden jeg jogget/gikk igår så tok jeg det pent idag. Har planer om en joggetur+styrke imorgen! Jeg har tatt ut ferie mens samboeren min er i permisjon nå, så da er det mye lettere å få trent. Klarer lissom aldri å komme meg opp og ut av sofaen etter snuppa har lagt seg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også trent spinning i dag.

Flinka! :heiajente:

Så flink du er! :jepp:

Jeg gikk 30min med vogna ista, jeg. Ikke akkuratt trening, men siden jeg jogget/gikk igår så tok jeg det pent idag. Har planer om en joggetur+styrke imorgen! Jeg har tatt ut ferie mens samboeren min er i permisjon nå, så da er det mye lettere å få trent. Klarer lissom aldri å komme meg opp og ut av sofaen etter snuppa har lagt seg :laugh:

30 minutt trilling er jo 30 minutt aktivitet, det kan du være fornøyd med :jepp: ...er ei sånn dørstokkmil her også, trikset er å IKKE sette seg ned i sofaen, men å bare komme seg ut/ i gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Funky Punk

Får ikke trent, men har vært veldig flink med karbohydratene i dag (har sklidd litt ut i det siste siden jeg har spist så mye hos andre)

Holder meg på under 20 gram pr dag og har planer om å klare dette en god stund fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 74 for over et år, og nå veier jeg 64. 10 kg er mye forskjell, selv om jeg føler meg ganske lik. Kan løpe lenger, og røyker ikke mer heller. Gikk forsåvidt ned gradvis. Men på de 100 dagene har jeg rett og slett strammet inn med trening og kosthold. Sliter veldig med å telle kaloriene pr dag! Det er vanskelig, men ligger som regel under 2000. Trener 1-4 timer hardt hver dag, og ikke godteri. Bare grov kjeks/frokostblanding til helgekos. En fridag av og til..

Trente timesvis hver dag, så gikk ned 5 kg på kort tid. Målet er 5-6 kg til, og jeg ser meg fornøyd. :-) Enklere å gå ned før enn nå som jeg veier mindre, men før jul skal jeg få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli med :-)

Jeg har gått ned i vekt før, ca 17 kg. Så gikk jeg ned ytterlige 8 kg, men da tok jeg for hardt i, at det resulterte i muskelsvinn, vitaminmangel og ekstrem tretthet. Ukult med andre ord, ikke var kroppen særlig fin heller, da jeg kun trente kondisjon. Den så egentlig ganske dvask ut (det gjør den forsåvidt nå også, haha). Endte opp med at de siste 8 kg som jeg gikk ned på under 2 mnd, kom foooort på igjen.

Nå veier jeg 66-67 kg, og er 164 cm høy. Det jeg er mest misfornøyd med er magen. Den er så stor! Resten av kroppen er helt grei, litt dvask og slapp bare. Derfor har jeg tenkt å fokusere mye på styrketrening! Har lyst å følge et av fullkroppsprogram til å begynne med, 2-3 ganger i uka, og så trene intervalltrening én gang i uka. Før jeg begir meg ut på knebøy, markløft, o.l., så må jeg vel få meldt meg inn i et treningssenter :fnise: Tenker også på å kjøpe en PT-pakke, vil ikke begi meg ut på øvelser som jeg egentlig ikke har peiling på alene. Jeg må uansett vente litt til forkjølelsen min har gitt seg!

Det jeg derimot skal begynne med (og det jeg er desidert verst på) er kostholdet! Jeg kommer ikke til å ligge på et så lavt kalorinivå som sist (type 1300), da jeg ikke orker å gjennom det kjøret igjen. Jeg kommer til å begynne med 1600 kalorier nå i begynnelsen (når jeg ikke trener), og sikkert trappe opp litt de dagene jeg trener. Så får jeg heller se hvordan det går. Går det treigt, så går det treigt. Jeg bryr meg ikke så mye om hva vekta sier (selv om det er litt spennende da, så jeg kommer nok til å veie meg uansett), så lenge kroppen blir fin! Får vel dra fram målebåndet!

Dette ble langt, sorry :fnise: Gleder meg til å høre andres resultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg vil gjerne være med! Har allerede gått ned 5 kg på syv uker og vil ned minimum 5 kg til før jul (gjerne mer hvis jeg får det til). På sikt er målet å gå ned 25 kg totalt, men jeg tar 5 kg av gangen. Da er det litt lettere å holde motivasjonen oppe.

Jeg fokuserer først og fremst på kosthold, så tar jeg (hard)treningen etterhvert. Er flink til å gå turer da (eller, flink og flink. Samboern drar meg med ut :ler: ). Spiser lavkarbo nå, men tror det først og fremst er mindre porsjoner og at jeg er streng med sukker som virkelig gjør utslaget. Null godis i ukedagene, og litt i helgene (i motsetning til fråtsing slik det var før). Går sakte, men sikkert ned.

Så får vi se hvordan det går! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...