Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Nei, blodbeger har jeg ikke :) 

 

Jeg tror nok jeg drøyer det til mars med å plante, må ha lyset mer på min side, tror ikke jeg orker å styre med ekstra belysning osv. Skal også prøve å så lite i år - så får vi se hvordan det går :laugh: det er jo aaaaltfor lett  å bli revet med når det kommer til stykket :) 

Ja, her blir det nok en helg med sløving, tv-serier og noe god mat og :vin: også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter her også. Har heller ikke ekstra lamper, som jeg ser at noen har. Satser på solen! Akkurat nå kan jeg ikke skjønne at solen noen gang skal komme fram og varme oss sånn at vi kan sitte ute med kaffen/vinglasset! Brrrr...fyrer i vedovnen og har tusen tlys og drømmer om bedre tider.

 

:sol::kaffekopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh nå savner jeg å sitte ute med kaffekoppen! :jepp: Er så utrolig herlig når de første halvvarme dagene tidlig på våren kommer, og man vet man har hele hagesesongen foran seg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyspunkt: Nå leser jeg i nyhetene at både brunsnegler og flått blir drept i denne tørrfrosten!  Og at det sannsynligvis vil bli mye mye mindre av dem til sommeren. Det er da noe å ta med seg! Men at hvis det kommer snø så gjemmer de seg under den.

(Omtrent slik jeg husker det fra artikkelen)

Men; så leser jeg i dag på Hageglade på Fb, at folk ikke tror helt på denne teorien, at det er like mye brunsnegl og flått fordi om det har vært frost, så da så. Utysker forgår ikke så lett, som vi sier. :)

 

Endret av hjertesukka
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og nyter floraen fra i fjor. Her er en Fjellflokk, blå, som står sammen med en Cosmos.

bilde (117).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, ja jeg liker den også veldig godt! Og den skal visstnok spre seg, noe som passer godt der den står. Trenger noe blått og lilla innimellom alt det rosa og hvite. :)

Nå har jeg bestilt frø til blodbeger hos en fyr på Hageglade. Den skal såes nå allerede og det er litt styr, men jeg ser den for meg hengende fra noen fine fjellskrenter jeg har her. #Drømme#. :tommelopp:

blodbeger.jpg

Endret av hjertesukka
lagt til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :)

Har begynt å kikke litt på frø jeg også, og som vanlig er det altfor mye jeg har lyst på - og mange må jo startes snart nå, så de prøver jeg å ignorere etter jeg har sett på de :ler:  Må bare prøve å holde ut litt til, og ikke minst; ta en gjennomgang på det jeg har liggende før jeg bestiller noe som helst  :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å ha en liten plan, så kan man heller revurdere underveis. Vi bytter frø da, så det koster ikke noe. Har vært i bildearkivet mitt i dag også og fant denne klematisen som jeg plantet i fjor:

 

 

bilde (110).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresskarplanten min blei kjempestor, men fikk bare et knøttlite gresskar. Tror det skyldes at insektene ikke gjorde jobben sin med pollinering. Jeg prøvde manuell pollinering, men med dårlig resultat. Det er nemlig både hun- og hanplanter på denne, noe jeg ikke helt skjønte før etter en stund. :) Man lærer noe hele tiden.

bilde (83).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i dag gikk strømmen her. Jeg fikk lettere panikk, men gjorde det helt riktig. Ringte strømselskapet mitt, og traff på ei hyggelig og forekommende dame som geleidet meg i sikringsskapet, og sammen fant vi ut hvor feilen lå. Ikke verst. Synderen er en gammel, utslitt utelampe som det har kommet vann inni. :) Hadde mine mistanker, men greit å få det bekreftet. Og da blir det jobb på handymannen neste uke.

At jeg slipper å sitte i et iskaldt hus i stummende mørke, er jo noe å være glad for. Men det slo meg hvor sårbare vi er og så avhengige av strøm! Ingenting funker uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Ja, det er litt skummelt, spesielt nå når det er meldt mange minus! Godt du fikk det ordnet/ordnet opp selv :jepp: 

Det var en flott gresskarplante! :jepp:

Håper du får en fin helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også den gresskarplanten blei utrolig flott og frodig, men kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke fikk gresskar på den. Men nå vet jeg.

Takk i lige måte! Med strøm i huset så blir alt så meget bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg har lest at de trenger ekstremt mye jord - er det det du har funnet ut nå? Jeg har slitt litt med frukt på squashplantene mine, og lurer på om det kan være samme grunn ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gresskarplanten min stod i en karm som hadde kompostjord på bånn og litt kjøpejord oppå, men kanskje jeg skulle fyllt på etter hvert? Men jeg lærte at jeg må pollinere selv, siden insektene ikke gjorde det. :) Jeg tror det ene gresskaret jeg fikk, er et som kom der jeg gnurte hannplanten på riktig sted, altså inn i hunnplanten. Dette blir vel slettet av sensuren, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nøye gjennomgang av frø jeg har liggende, har jeg kommet frem til at jeg nok må prøve å så et par typer litt tidligere enn jeg først trodde :P 

 

Spesielt denne verbenaen kunne jeg tenkt meg å prøve; 

 

PL2000010879_card2_lg.jpg

Fant også litt forskjellige pelargoniafrø, paprikafrø og litt annet, som nok burde vært plantet snart. Hmmm vi får se om jeg ikke får laget til noen kasser - men det var dette med lyset da :vetikke: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den er så fin og dekorativ!! Tror det er den samme som jeg kjøpte på slutten av sommeren, den stod lenge utover høsten. Spent på om den greier seg gjennom vinteren, men her er ikke så mye frost, bare litt mye vind.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Har hatt lyst på denne lenge :rodmer: Jeg tror den blir mest brukt som sommerblomst her, da den ikke tåler så mye, men mulig den kan overvintre om den står bra plassert? Jeg vet ikke - håper din klarer seg! :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...