Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Kake i boks! Puh, det er alltid litt nervepirrende med ny oppskrift.- Og at jeg ikke hadde flere ingredienser i hus i tilfelle det gikk skeis. Men nå står den til avkjøling og skal pyntes når den er klar. Håper bursdagsbarnet blir fornøyd også, det er liksom min gave til henne.

 

Noen ganger tenker jeg at det kunne vært interessant å se i en krystallkule om hva som skjer framover, men kanskje like greit å la være. Og da tenker jeg på framgangen med huset mitt og alt jeg skal gjøre. Skifte vinduer, lage nye rom og male huset utenpå. Skal ikke gjøre dette selv, da, men har fått tak i folk som kan det meste. Nå ser det ut som om det blir en god pause i vinter da.

 

Og i dag er det feiring av venninna mi. :vin::skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blei altfor seint i går, selv om det var koselig. Det var en av disse kveldene da bursdagsbarnet tar den helt ut, og er hovedperson på alle måter. Helt greit, men skulle ønske det blei litt mer komprimert om jeg kan si det slik.

Trodde de andre gjestene kom dit omtrent samtidig med meg, men de kom et par timer senere. Blei det mat da? neiiida.- Og hver eneste rett blei servert med patos og dikt omtrent, inntil det blei foreslått en tur på byn før desserten og kakene blei servert. Nåja, byn og byn, fru Blom, et lite stykke borti gata da.

 

Så kaffe og kaker blei servert rundt ett tiden og da syns jeg det blir for seint, men ok, skal ikke klage, gjestene var hyggelige og vi lo mye. Heldigvis at jeg kjørte selv, men da blei det heller ikke vin, haha. Tok et glass rødvin da jeg kom hjem, og sovnet vel ikke før i 4-5 tiden.

 

Gudskjelov at det bare er bursdag en gang i året!  ps. kaka mi fikk mye skryt, forresten, det var jo veldig kjekt da.

 

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har begynt å lage dørkranser, eller kranser man kan ha overalt egentlig. Har jo tilgang på mye gratis materiale, og spesielt mange trær med vakre røde bær på. Har laget flere i dag og liksom landet på en mal. Fant ut at einerbusker er noe stikkende herk å jobbe med, så det dropper jeg foreløpig.

 

Har jo et lønnlig håp om at jeg kan utvikle meg litt og at kransene blir såpass at de kan selges i butikken til venninna mi. Vi får se om det passer inn i konseptet hennes.

 

Utenom dette, så skjer det ikke de store, dramatiske ting i livet mitt, men det er helt greit. Foretrekker å ha det sånn en stund framover nå. Har saktens levd på en rollercoster så det holder, derfor setter jeg pris på rolige dager. Nyter å ha rutiner eller komfortsone som det også kalles. 

 

:kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, i dag kommer den nye handymannen min og skal fikse vannkranen/blandebatteriet på kjøkkenet. Det vil si at han skal bytte den ut med en ny kran som jeg kjøpte i går. Håper det funker, for nå er jeg møkklei av en kran som drypper mer og mer. Den er i tillegg ganske gammel og ikke noe å spare på.

Handymannen er et funn, han kan gjøre alle typer arbeid, har bil og utstyr. Og det morsomste er at han er fra Kabul men snakker den lokale dialekten her. Jeg må si at jeg beundrer fremmedspråklige som lærer seg norsk dialekt, jobber i norsk firma, men har planer om å starte for seg selv.

 

Sjekka forresten opp hvor mye arbeid man kan la ufaglærte utføre før man får problemer med skatteetaten og slikt. Ifølge småjobber på Finn, så kan man motta tjenester for seksti tusen, hvis vedkommende ikke har firma innen den tjenesten. Så da er jeg på den riktige siden av loven, gudskjelov.  Dette kun en midleritidig løsning inntil jeg skal ha nytt kjøkken og da må jeg sjølsagt få noen til å garantere. Eller hva det kalles på fagspråket.

 

Og så strever jeg med å få takst på huset, men megler er forsvunnet som nål i en høystakk. Denne høsten har for det meste bestått av å ordne, fikse, sende mailer, ta telefoner og rydde opp i saker og ting. Saken jeg hadde med nav har fått en grei løsning uten at jeg vil gå i detaljer. Håper jeg kan senke skuldrene når det nærmer seg jul.  :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det ærefulle oppdraget å lage cupcakes til noen som skal feire noe. Hjelp, ganske mange også. Men det er over en uke til, så jeg har tid å planlegge litt.

 

Ellers fikk jeg melding fra handymannen min igår, om at han blei forsinka og "kommer seinere". Det viste seg at seinere ikke betydde seinere på kvelden, men kanskje seinere i uka eller noe? Umulig å si. Jeg måtte skulke svømminga også på grunn av at jeg satt og ventet.

 

Nåja,ikke noe stort problem, bortsett fra at jeg skal stripe og vaske håret. Det tar jo sin tid, og jeg har ikke lyst å stå her med saker og ting i håret når han kanskje plutselig dukker opp. Han må jo slå av hovedvannledningen også.

Luksusproblem, vil vel noen si, men tanken på at jeg ikke får ordnet og vasket håret, er litt småekkel.

 

Men rødvin og søtpotet er i hus!  :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! :bolledeig:Jeg får hyggelig besøk til helgen! Har allerede ryddet gjesterommet og reidd opp senga. VI har også lagt planer for hva vi skal gjøre. Gleder meg enormt.

 

Men, hvor blir min kjekke handymann av? Håper han kommer i løpet av uka da, i det minste, sånn at ting er i orden til jeg får besøk. Alltid er det  noe! Og så skal jeg få takst på boligen min i denne uka også, og jeg kjenner at jeg er litt smånervøs. Håper det går min vei, mye som tyder på det, men som jeg alltid sier; jeg tror ikke på noe før jeg SER det med mitt blotte øye!

 

Dette stedet ser da helt annerledes ut enn for et år siden, når jeg tenker meg om. Jeg har malt og snekret og ordnet og styrt, både ute og inne. Litt stillstand akkurat nå da, men jeg prøver å rydde og ordne så godt jeg kan. Tar bort alle krimskramsgreiene jeg har, siden jeg innbiller meg at en enkelt ting på et bord gjør bedre inntrykk enn fem- seks ting slengt utover, slike ting. Jeg har fremdeles altfor mange ting!! Selv om jeg har båret i kassevis til gjenbruken.

 

Og så skal jeg kjøpe meg favorittstolen min, den er plutselig dualig nedsatt også, men jeg skal ha den, uansett. Hadde først tenkt å kjøpe en på loppis, men men, det er noe med at andre har sittet og gjort unevnelige ting i den stolen, haha. Og alle gamle stoler har en spesiell lukt. Ja, jeg er litt kresen slik sett.

 

:lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en effektiv dag!! Har gjort utrolig masse husarbeid, støvsugd og ryddet både inne og ute. Dusjet, vasket håret og nå står deilig torskemiddag i ovnen. Denne kvelden skal jeg tilbringe i min kjempegode sofa foran Tven og ikke ha et snev av dårlig samvittighet over at jeg ikke er ute på joggetur, sykkeltur eller whatever......ei venninne går på treningsstudio og har personlig trener. Det er helt greit for meg, bare jeg slipper. Syns jeg er nesten like mye i aktivitet som henne.

 

Men alle må finne sine "ting" når det gjelder trening og trim. Ellers går jeg på svømming også nå, herlig stor svømmehall og lite folk. Nyter det etter å ha opplevd knøttsmå garderober der man står oppå hverandre omtrent. Og må vente på dusjen, sukk. Men her; kjempegod plass og alltid ledig dusj og hårtørker. Det er til og med solarium inne i garderoben. Skal prøve den om en stund, flyter litt på sommerbrunfargen ennå. Og så D-vitaminene, sjølsagt.

 

 Jeg skal ha IS til dessert! :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fått et luksusproblem igjen da, handymannen skreiv en sms om at han hadde hatt litt problemer, men om det var greit at han kommer i dag? Jeg svarte sjølsagt ja, at det passer veldig godt. Men jeg håper virkelig han kommer før det blir mørkt, for han pleier kjøre opp bakken og skal ned igjen også. Hvis han setter seg fast/kjører utfor veien, så må jeg ringe nok en gang til Viking veihjelp, sukk og stønn. Fortalte jeg forresten at jeg måtte ringe dem i sommer også, når noen gjester absolutt skulle opp bakken og greidde å sette seg fast. Aldeles festlig.

Ok, satser på at det er dumme bekymringer og at det går bra. Men så sitter jeg her og venter da, har ikke lyst å begynne med noe matlaging på kjøkken i tilfelle han er rett rundt hjørnet. Buhu, jeg er sulten! :vetikke: (så ta deg en skive, dah!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at han kom? Neida, blei sittende her og vente hele kvelden, tilslutt var jeg så sliten at jeg la meg. Hva i all verden er det som skjer? Hvis han ikke har verken tid eller lyst til dette, så er det bare å gi beskjed, så kan jeg finne en annen!  Men jeg føler meg virkelig holdt på gress her.

Ellers er det meglerbesøk i dag, for å fastsette takst til bruk i banken. Har ordnet og ryddet såpass at det ser ok ut, men jeg fant den gamle taksten og den er mye over det jeg har håpet på. Tenker det er greit for han også, å få en fiks ferdig takst stukket i hånda. Ikke greit å finne en takst sånn rett ut av lufta, tenker jeg da. Her er nemlig mange flotte fordeler, utsikt blant annet, men også noen ulemper her og der. 

Men jeg har fått verden i fleisen før, så jeg tror ikke noe før jeg ser det. Gleder meg til helga hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, da fikk jeg taksten fra megler på mail i dag. Og den var god, men ikke svimlende høy. Likevel over det som banken forlanger i det minste. Så nå håper jeg virkelig at ting begynner å gå litt mer på skinner. Orker snart ikke mer papirarbeid.

Jeg vil gjøre noe kreativt! Og det har vi kreative sjeler en god anledning til denne helgen. Jeg skal ha besøk, av en person som er like kreativ som meg, så jeg har faktisk en del forhåpninger. I morgen har vi program om dagen og om kvelden skal vi leke skumle hekser. Kanskje det kommer noen unger fra nabolaget? Godteskåla er klar i så fall. Noen sier at det er en amerikansk skikk som ikke har noe å gjøre her tillands, men hvor mye av det vi driver med, kommer fra andre kulturer? Ganske så mye, tror jeg, uten at vi tenker over det.

God helg, allesammen, husk å være snille med hverandre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blei tre personer som feiret halloween sammen lørdag kveld. Ei venninne av venninna mi kom opp i en lei situasjon og var sjeleglad for at jeg tilbydde henne seng. Koset oss, tente masse lys, spiste god mat og hadde snopet klart i tilfelle det kom unger. Men ingen kom.  Kanskje det har litt med været å gjøre også, pluss at jeg bor ikke akkurat midt i et byggefelt. Bor litt i utkanten og har oversikt over de andre.

Men vi var enige om at vi hadde hatt det kjempekoselig. Og var inne på tanken å gjøre det til en tradisjon. :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avsluttet forholdet til to bompengeselskap og opprettet forhold til ett nytt. Gjett om det tok lang tid, eller? Har holdt på hele dagen, chattet med en aldeles inkompetent "konsulent" hos det ene selskapet, hørt ørten sanger på mobilen mens jeg ventet på svar hos det andre firmaet, kopiert diverse og sendt på mail, vært i posten og posta de to gamle brikkene, altså sendt i retur. Hvordan jeg havnet opp med to bompengebrikker in the first place, må gudene vite.

Dette har altså tatt meg en hel dag å ordne, og nå er jeg så sliten og uten energi at jeg knapt orker gjøre noe. Men jeg skal bake en haug med cupcakes til en viktig begivenhet i morgen, så her er det bare å stå på!  :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupcakekrigen gikk bra, helt til jeg skulle frakte dem. Har noen prøvd å gå ned en bratt bakke med et to etasjesfat med ferdig pynta cupcakes, eller? Neivel, ikke prøv det heller, haha. Gudskjelov at jeg hadde en haug med upynta kaker og glasur med meg som jeg gjorde ferdig på stedet. Så lærte jeg det!

Ellers lurer jeg på hvordan jeg får vekk de sitatgreiene som følger etter meg overalt her.........

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå gikk det bort! Rare greier.

Ellers er jeg tappet for energi og må ta meg inn igjen, kjenner jeg. Det blei  mye styr i går selv om det høres enkelt ut å bake noen cupcakes og ta med seg. Følte jeg måtte stille opp litt og var tilstede lenger enn jeg hadde tenkt. Pluss at den overstressa mandagen fremdeles var i hukommelsen. Hilse på folk, prate med folk og være sosial i flere timer. Og jeg som har bruk for så utrolig mye alenetid!

Skal nå prøve å komme litt til hektene siden jeg skal til legesjekk fredag, og mulig operasjon. Greit å være litt opplagt. Det som jeg frykter mest, er jo at legen eller kirurgen sier at "vi har fått en avbestilling, kan du legge deg inn på kort varsel"? Da er det veldig fristende å takke ja, for å bli ferdig med det (ikke noe alvorlig), med tanke på jul og allting.

Men hva gjør jeg med stakkars pusen da? Pluss at jeg liker å være litt forberedt. Men ok, nå stresser jeg unødig, jeg får bare lene meg tilbake og la ting gå sin gang.

 

:sove:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp operasjon nå, og vi var enige om å utsette det til våren, hvis ikke noe spesielt skjer i mellomtiden. Det var litt godt.. Så ikveld er det rødvin og kos.

I morgen skal jeg på julemesse sammen med ei venninne, håper å kjøpe mest mulig julegaver i et smekk der.

 

:vin::tree::gave:

 

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig!! Smakk,smakk- 5 julegaver i dag! Ellers kos med kaffe og kaker, prat med gamle skolevenner på julemessa og nydelig kjøretur i høstfarger. Tok en liten sightseeings tur med det samme og fikk tatt fine høstbilder.

 

:gave::gave::gave::gave::gave::kaffekopp::skravle::reise::foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper jeg har fått tak i en stødig handyman nå! Han skal komme i morgen formiddag og fikse noe her, så får vi se. Virker som de fleste bare gjør en jobb og så hører jeg ikke mer. Kanskje noen tar seg vann over huet? Men kan jo si ifra da, syns jeg.

Ellers har jeg bankskrekk. Noen har det overfor edderkopper og klovner, mens jeg hater intenst å ha noe med banken å gjøre, vet ikke hvorfor. Har alt på det rene, ingen inkasso eller betalingsanmerkninger. Kjenner at det tapper meg for energi så jeg må finne en måte og snu tankene. Lettere sagt enn gjort, jeg sitter her og er livredd de skal ringe meg. Håper vi kan ta alt over nett.

Skal ned og hente en pakke med irisløker jeg bestilte. Utvalgte farger, den ene sorten minner om tigre i mønsteret, den andre om løver. I går planta jeg rosa tulipaner ved siden av mørke lilla tulipaner. Tror det blir bra til våren! Prøver å legge til bilder.....den nederste heter Lion King.

 

 

Iris Katharine Hodgkin.jpg

Iris Lion King.jpg

Endret av hjertesukka
lagt til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handyman på kjøkkenet as we speak. :hoppendeglad: Han er i full sving og har alt utstyr selv og virker ganske proff. Tenk så deilig å få ordnet ting og tang. Det beste var nesten at han fant veien hit helt på egen hånd! Er vant til at folk ringer meg og er på vei helt motsatt omtrent. Jeg bor langs hovedveien da, så det er ikke så innviklet.

Lurer på om det har noe med stedsans å gjøre? Helt sikkert. Jeg har kastet GPSen min forresten. Mulig den ikke var oppdatert, men når dama sier "kjør inn på grusvei" når jeg er på en flat og rett strekning på motorveien, så gir jeg opp. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølsagt passet ikke de nye delene med de gamle. Fyren måtte ut og handle nye! Jaja, bare det blir i orden, så. Nå har han brukt snart 4 timer på det jeg trodde skulle bli en times jobb. Men slik er det i den bransjen, må alltid regne med ekstra tid.

Arghhh... at jeg ikke kan gjøre slike ting sjøl! :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så blei det fiksa da, men det lekker bittelitt så han skal komme tilbake og fikse.

I dag har jeg planta et flott rosetre som jeg kjøpte til 70% i går på et hagesenter. Var eneste kunde der. Gjorde faktisk det samme i fjor og tror jeg må la det bli en tradisjon. Rosetre i november! :dagens-rose: Men mitt er hvitt, da, er så glad i hvite roser.

Ellers er jeg rastløs for jeg har ikke fått ordna de tingene som ligger på meg; banken og en søknad. Den siste fikk jeg avgårde innen fristen med beskjed om at ting og tang blir ettersendt. Da jeg skulle ha utskrift av epikrisen min på sykehuset, så viste det seg at dataen deres lå nede pga flytting i nybygg. Er det mulig å være så uheldig da? Kjenner at jeg hater datatull. Man er blitt så avhengig av det.

Prøver å tenke på at jeg tross alt lever et godt liv og at jeg stort sett har alt jeg trenger, men likevel....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...