Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Da er jeg hjemme i mitt lune rede etter en svært hyggelig julaften og første juledag hos nær slekt. Helt toppers alt sammen og jeg fikk flotte gaver. Ellers gikk det fint å ta den omveien også, så jeg slapp grov sjøgang.

Nå har jeg faktisk begynt å plukke ned julepynten min. Har lyst å begynne på hverdager igjen og spesielt å få malt den veggen her og ommøblere litt. Skal vente litt. Men det begynner å klø i fingrene. Film, masse mat og drikke er vel og bra, men ikke i lengden.

Men syns kanskje det er å overdrive litt å begynne med slipemaskinen på 2.juledag, selv om ingen hører meg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig amaryllis forresten. Elsker når det kommer slike svake rød-rosa streker i det hvite :rodmer: 

Fikk du bestemt deg for blåfarge? Jeg har kjøpt inn maling selv, men mangler energi til å gå i gang. Forhåpentligvis kommer den om ikke så lenge :) 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, ja den var helt nydelig den amaryllisen, nå er den avblomstret, men jeg skal prøve å ta vare på den.

Har ikke bestemt meg for blåfarge ennå, men den blir litt dus og lys. Ja, som jeg sier, etter noen dager med slaraffenliv så kommer arbeidslysta tilbake! Og ja, jeg har masse frø liggendes, gleder meg veldig til å plante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! :) Men, jeg prøver å drøye det så lenge som mulig, for jeg har egentlig ikke gode nok lysforhold her jeg bor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro fram pussemaskinen i dag og begynte så vidt. Og la merke til at pusen lå helt stille på sofaen mens jeg durte ivei. Det har den aldri gjort før, forskremt og redd som den har vært. Så det er framgang å spore. Den tåler også bedre støvsuging nå enn da jeg fikk den. I det hele tatt så har den blitt en mye mer harmonisk puse, med finere pels og rundere kropp. :catmilk:

Tenkte jeg skulle prøve å bli ferdig med alt innearbeid til jeg skal i gang med frø og planting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært og kjøpt maling! Støvblå. :danse:

Det blåser stikker og strå utendørs, så en må jammen finne på noe inne for tida. Og jeg har som sagt en vegg som står der og skriker etter maling. Tenke å gjøre alt forarbeidet i dag og male i morgen. Så gir jeg blaffen i om det er nyttårsaften aldri så mye. Men fint å starte det nye året med nymalt vegg.

Selve malinga går jo fort, men det er alt forarbeid og etterarbeid som tar tid, syns jeg. Men tar meg god tid. Må jo teipe rundt både vegglist og golvlist, pluss rundt det lille vinduet. Det skal også males, men samme farge som før.

For ikke å snakke om at jeg selv må ta på meg gamle, stygge maleklær. Av erfaring vet jeg at det kommer maling på de utroligste steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lå i søppelmailen min i dag; jippi, jeg er rik :sarkasme:

God dag,
Jeg er en privat forvalteren i en av de anerkjente banker i Hong Kong.
Selv om dette mediet (internett) har blitt sterkt misbrukt, velger jeg å
komme deg gjennom det fordi det er fremdeles den raskeste medium for
kommunikasjon. Jeg forsikrer deg om at denne transaksjonen er 100%
risikofritt og lovlig for begge parter å være en insider i banken.
Imidlertid er denne korrespondansen privat, og det bør behandles strengt
konfidensielt. Transaksjonen innebærer overføring av en innskuddsfond på
totalt € 27.000.000.00Million (Tjue syv millioner euro) til deg i den mest
lovlig måte. Ved mottak av svaret ditt, vil jeg gi deg alle detaljene om
hvordan virksomheten vil bli utført og også oppmerksom på at du vil ha 50%
av ovennevnte sum som din andel mens 50% vil være for meg Kontakt meg på
min private e-postadresse: [email protected]
Med vennlig hilsen,
Wang Xiquan (ICBC Bank) Industrial Commercial Bank of China Limited Hong
Kong Branch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver. Er stort sett ferdig med å male vegg og den blei knallfin! Verste jobben er få flytta sovesofaen m/sjeselong inntil den andre sida, sukk og stønn. Venter til det kommer noen, tror jeg.

Ellers har jeg holdt meg inne i hele dag, er redd jeg kan få noe i hue hvis jeg beveger meg utendørs. :ohmy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transaksjonen innebærer overføring av en innskuddsfond på
totalt € 27.000.000.00Million (Tjue syv millioner euro) til deg i den mest
lovlig måte.

 :hoho:Ja, her er det jo bare å slå til! :P 

 

 

Støvblå høres fint ut - og så er det jo utrolig deilig med ting som er gjort :) 

Jeg har faktisk stadig noen poser tulipaner mm. med som ikke er plantet enda. Mine prokrastinerings-evner kjenner ingen grenser! Men, nå er det jo plutselig latterlig mildt her (Vestlandet, målte 14 grader her midt på dagen idag!), så det er jo bare å komme seg ut! :Nikke: (Når det slutter å blåse, ja :Nikke: )

 

Ha en fin nyttårsaften :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg også, Rumle! Du kan jo plante tulipanløker når som helst, bare det ikke er frost, har jeg hørt. Bor du på søre enden eller nordre enden av Vestlandet? Litt kaldere nordover enn her i sør. Mine har så vidt begynt å titte opp nå, og likeens iris og påskeliljer.

Ja, deilig med nymalt vegg. Har byttet vindu på den veggen, lagt ny panel og alt dette har tatt sin tid. Ikke gjort alt selv da, har en handyman på lur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i, men det er rart med det, det er liksom greit å få det gjort på høsten sånn som vanlig. Men, det går nok helt fint :jepp: Jeg bor vel ca. midt på Vestlandet. Er ganske mildt her, men det skal bli kaldt fra i morgen ser jeg.

Bra med alt som er gjort :) Og en handyman på lur er det jo alltid greit å ha :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor i Bergenstraktene, så er der nok litt kaldere klima enn her. Men nå er det blitt kaldere her i sør ogå, så det frister lite å være utendørs. Blåser gjør det også!

Rart å tenke på at nede i jorden ligger masse løker og frø og venter på våren. Har fått masse frø av ei venninne også. Blir en spennende vår, dette. Jeg flyttet hit i fjor, så fjoråret betrakter jeg som et slags prøveår for planting. Nå vet jeg litt mer om hva som trives og hvor sola/vinden står mest på osv. Har også satt mange nye planter som jeg er spent på om vil overleve og blir større.

Skal i alle fall ha tomatplantene inne! Bak et vindu med sol og varme. Men nå var det en traurig sommer vi hadde også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du begynt å male, Rumle? :) Det er gøy når en først kommer i gang, men det er litt styr før og etter. I dag har jeg brukt resten av den støvblå malingen til en skapside og et nattbord på soverommet. Noe jeg har tenkt på lenge. Det blei ganske fint, lyst og lekkert. Nå er jeg på jakt etter en fin bokhylle til å ha nattabøker i. Tenkte litt på ei rekvedfjøl faktisk.

Det blåser sånn at jeg har måttet tette rundt terrassedøra! Trodde den var sånn noenlunde tett, men neida, når det står rett på med iskald vind, så kjenner jeg det. Velvel, enda et nytt prosjekt; ny terrassedør, takk!

Heldigvis skal vinden snu, men ikke før etter et par dager, så det er bare å holde ut. Men jeg har det godt og varmt inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Bilen min blei EUgodkjent, og bremsene bak er fiksa.  :)  Bare de som har en halvgammel bil selv, skjønner hvor glad og letta jeg er nå. I tillegg kjørte verkstedet bilen min hjem, så jeg slapp å ta taxi begge veier, det er ekstraservice, det! Så kan jeg slappe av i 2 år til, håper jeg. Men prøver å holde den i god stand og fikse etter hvert som ting dukker opp. Har mistanke om at alle de lange flytteturene har tatt på bilen min! :reise:

Ellers er det fortsatt kaldt, men jeg kan vel ikke klage som har mat, gode klær, ved og strøm. :sno:  (heldigvis ikke snø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

det er veldig rart å tenke på alt som ligger nedi jorden og venter, ja - rart og fint :) 

Her har det ikke blitt malt noe som helst, og det blir nok ikke gjort med det første heller. Men, det høres fint ut å være ferdig med det :jepp:

Den 2.1.2016 at 18.27, hjertesukka skrev:

---

Har fått masse frø av ei venninne også. Blir en spennende vår, dette. Jeg flyttet hit i fjor, så fjoråret betrakter jeg som et slags prøveår for planting. Nå vet jeg litt mer om hva som trives og hvor sola/vinden står mest på osv. Har også satt mange nye planter som jeg er spent på om vil overleve og blir større.

Skal i alle fall ha tomatplantene inne! Bak et vindu med sol og varme. Men nå var det en traurig sommer vi hadde også da. :)

Så spennende med nytt hus og hage. Men ja, som du sier det var litt av en sommer .. Håper vi er litt heldigere i år :) 

Jeg har ikke anledning til å ha tomatene inne, har veldig dårlige med gode vinduer i riktig retning. Så her må de ut, og etter flere år med prøving har jeg vel mer eller mindre gitt opp å få noe særlig stor avkastning på de :sukk: Men, synes nå det er koselig å putle med de likevel :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men har du en liten hageflekk? Det er utrolig hva man kan få til hvis vær og vind skikker seg. Jeg sådde litt inne først i fjor og så satte jeg dem ut i et slags vindfang jeg har, med vindu, og det gjorde susen. Og så ut i hagen. Men en del arbeid da, man kan jo ikke reise bort for eksempel.

Er så imponert over olivenplanten min, jeg har hatt den ute hele sommeren og nå står den ute i frosten og er like fin! Den står riktignok litt skjermet da, i vindfanget, men det blir kaldt der om nettene nå. Den er grønn og fin og har vokst masse. I fjor vinter hadde jeg den inne i stua, og da mistet den alle bladene og jeg var på nippet til å kaste den. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har du den ute nå altså? Trodde ikke de tålte det jeg, så gøy! :jepp:

Ja, jeg har hage :) Men, tomatene er for det meste på terrassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rumle skrev:

Jøss, har du den ute nå altså? Trodde ikke de tålte det jeg, så gøy! :jepp:

Ja, jeg har hage :) Men, tomatene er for det meste på terrassen. 

Ja, imponert over den olivenplanten! Og nå tør jeg hvertfall ikke ta den inn, selv om det frister. Lar den bare stå og håpe det beste. Syns tomater er litt vanskelige, iogmed at de tåler ikke direkte sol, og hvertfall ikke vind, så jeg skal ha dem inne i år, har jeg tenkt. Hvis det skulle bli såkalt Indian summer, så kan jeg heller ta dem ut. Ellers er det mulig jeg kjøper sånne billige plastikkdrivhus som de på har på Clas O. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ja, imponert over den olivenplanten! Og nå tør jeg hvertfall ikke ta den inn, selv om det frister. Lar den bare stå og håpe det beste. Syns tomater er litt vanskelige, iogmed at de tåler ikke direkte sol, og hvertfall ikke vind, så jeg skal ha dem inne i år, har jeg tenkt. Hvis det skulle bli såkalt Indian summer, så kan jeg heller ta dem ut. Ellers er det mulig jeg kjøper sånne billige plastikkdrivhus som de på har på Clas O. :ler:

Krysser fingrene for at det går bra med olivenplanten :jepp: Om du er bekymret kan du jo kanskje pakke den litt inn nå i den verste kulden?

Hva mener du med at tomater ikke tåler direkte sol? dette har jeg aldri hørt noe om? :klo: Mener du at selve tomatfrukten ikke trenger så mye sol? For planten i seg selv trives vel best med så mye sol og lys som den kan få? Med unntak for noe skjerming fra de skarpeste strålene midt på dagen kanskje.

Jeg kjøpte et slikt billig plastdrivhus i fjor faktisk (grøss og gru!), men altså, jeg merket egentlig ingen stor forskjell på tomatene der og de som sto ellers på terrassen, så jeg vet ikke, tror ikke jeg bruker det i år.

Hvordan er hagen din ellers da? Stor, liten, opparbeidet? Og har du lagt mange spennende planer? :) 

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...